Gå til innhold

Streng kleskode i bryllup, hvorfor er de frekke nok til å forlange det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Sonit said:

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

Ja, men det høres jo helt kurant ut det! En hvit lindress kan man brukeigjen og igjen, for eksempel når man drar tilbake til 80-tallet i tidsmaskinen sin og  er statist i Miami Vice :nikke:

Og kvinner som ikke har brukt høye hæler på femten år på grunn av sykdom må bare bite tenna sammen, selv når de faller og brekker ankelen :tommelopp2:

Anonymkode: 4141b...044

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men det høres jo helt kurant ut det! En hvit lindress kan man brukeigjen og igjen, for eksempel når man drar tilbake til 80-tallet i tidsmaskinen sin og  er statist i Miami Vice :nikke:

Og kvinner som ikke har brukt høye hæler på femten år på grunn av sykdom må bare bite tenna sammen, selv når de faller og brekker ankelen :tommelopp2:

Anonymkode: 4141b...044

Haha! Bra oppsummert. 

Skjønner jo at denne er ekstrem, men bryllup har virkelig blitt noe annet enn det var før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (22 minutter siden):

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

:hakeslepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (25 minutter siden):

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

Vi hadde takket pent nei. Mine føtter kan ikke gå med høye hæler og jeg får ikke min mann til å gå i hvit lindress. Så da får de unnvære oss i bryllupet da. Syns slik er helt uhørt! 

Anonymkode: 07bf0...e82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på nudist bryllup hvor kleskoden hadde vært deretter. Det hadde jo vært spenstig og tenkt på hvor billig klesbudsjettet hadde vært. Trenger bare et handkle å sitte på 

Endret av Laraa
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (38 minutter siden):

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

Jeg ville nok stilt opp med gave og godt humør, flate sko og en av kjolene jeg har fra før. Skulle likt å se brudeparet faktisk nekte meg adgang 😂😂😂 Men jeg trenger absolutt ikke være med på bilder, null viktig….

Anonymkode: 8f416...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville nok stilt opp med gave og godt humør, flate sko og en av kjolene jeg har fra før. Skulle likt å se brudeparet faktisk nekte meg adgang 😂😂😂 Men jeg trenger absolutt ikke være med på bilder, null viktig….

Anonymkode: 8f416...a1b

Glemte å si at de har leid inn fotograf og videofotograf (greit nok). Gjester bes om å ikke ta bilder og helst legge mobilen på et mobilhotell de skal ha, og det er ikke lov å legge ut noe på SoMe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Star wars, virkelig? Bør ikke bli sur når noen stiller som jabba the hut, eller i lang, hvit kjole som Leia da. Som jeg uten tvil hadde gjort, for jeg har aldri sett filmene og det er det eneste kostymet jeg ser for meg.

Her lukter det av barnslig og sta mann som har dette som eneste kompromiss for at dette skal bli noe av. 

Anonymkode: 55461...caf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi hadde takket pent nei. Mine føtter kan ikke gå med høye hæler og jeg får ikke min mann til å gå i hvit lindress. Så da får de unnvære oss i bryllupet da. Syns slik er helt uhørt! 

Anonymkode: 07bf0...e82

Jeg lo sånn av fargelappene og den hvite lindressen at jeg ikke en gang la merke til minimumshøyden på hælene og blomsterkrans med fargekode. 😂

Hvis alt dette er sant må vel brudeparet og gjestene kjenne seg igjen i tråden, og det håper jeg faktisk. Så de kan se hvor langt ute på jordet de er. 

Anonymkode: c6fa3...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (6 timer siden):

Vi holdt på å le oss fordervet da vi fikk invitasjonen 😂

Sånn ellers, hvordan er brudeparet?

Anonymkode: 09279...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Amerikanske tull som har tatt seg inn i landet. 

Hva slags kultur eller tradisjon fra USA som har kommet hit er noe bra egentlig? Jeg tipper ingenting. 

Anonymkode: 69e97...8e8

Mesteparten av tradisjonene fra USA er europeiske 

Anonymkode: 0d5e2...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ser du kan få en lindress til litt over 1000. Så helt krise er det jo ikke. 

Anonymkode: 04e54...e70

Mannen min hadde ikke gått i hvit lindress om han så fikk betalt for det

Anonymkode: 0d5e2...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 18.37):

Synes det er helt hårreisende at noen ikke bare ønsker, men forlanger at gjester SKAL gå i det og det. Tenker det må jo kun være mennesker som har en overflod med venner som kan holde på sånn. Og da tenker jeg ikke bare på kleskoder som stil, farge osv. Men tema type fra en film eller serie som betyr mye for paret. Hvordan kan noen forlange at tante Olga på 77 MÅ komme i noe Star Wars aktig, og alle andre både små og store. Og alt dette bare for at de skal få kule bilder ? Her har folk satt av dagen og brukt penger på gave. Og så må de kle seg i noe de ikke er komfortable i.

why 😳

Anonymkode: f8cf8...fa6

Om du ikke liker det så ikke gå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det synes jeg er skikkelig uting. 

Jeg kunne syntes det var kult med kostyme om jeg fikk låne det. Jeg vil ikke kjøpe det. I hvert fall ikke et dyrt vikingkostyme el..

Anonymkode: 47101...f71

Vikingkostyme er ikke dyrt å lage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det går fint an å leie/låne en bunad. Jeg forstår veldig godt kravet om bunad hvis dette var det vi kaller for et bondebryllup.

Anonymkode: 9b175...7cf

Hadde aldri i livet ville lånt noens bunad i bryllup , alkohol og fest, i noen mest kjære plagg de har. Jeg ville ikke ha lånt ut min til noen heller. Kun min datter og mor har fått bruke den. Det er dyrebart og uerstattelig plagg fir min del, med familie historien som sitter  i den. Husker jeg så hvordan ei med penkjole til 5.000 kr krabbet rundt i grusen i bryllup.  Så nei låner ikke bort og vil ikke låne noens. Akkurat nå gar jeg ikke, da jeg har arvet vekk min til min datter. Så med slikt krav, hadde jeg da blitt hjemme

Anonymkode: bc02a...2d6

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (6 minutter siden):

Vikingkostyme er ikke dyrt å lage

Er ikke akkurat billig heller. Det går nien meter stoff ,samt koster å få noen til å sy. Billigere om man kan lage selv . Skal du kjøpe ferdig , ligger de vel på ca 1000kr

Anonymkode: bc02a...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 28.5.2023 den 19.14):

Folk oppfører seg som at å gå i bryllup er noe av det kjedeligste en kan finne på å gjøre og at en skal være glad gjestene gidder å komme. Syns det er litt rart. Jeg er glad for å gå i bryllup  og tema er da gøy? Antrekk må man jo skaffe seg uansett? Eller så trenger en ikke gjøre så mye ut av det? Star Wars kostyme koster sikkert mindre enn en kjole. 

Anonymkode: 04e54...e70

Men en kjole bruker du gjerne flere ganger enn et Star wars kostyme. Dessuten er de jo ganske dyre, om du skal ha et skikkelig ett.

Hadde jeg blitt invitert i et sånt bryllup, med sånne krav, hadde jeg bare tatt på meg er gammelt mørkt laken som kappe og kjøpt en eske billige selvlysende staver som vi brukte på diskotek i ungdomstiden som liksom skulle vært lyssabel, også hadde jeg latt som jeg var Darth Vader. Og om noen hadde hatt en svart sykkelhjelm å låne meg, hadde det vært helt topp. Da kunne jeg tatt den foran ansiktet og brukt en svart lue på hodet, så kunne det liksom vært hjelmen til Darth. 

Anonymkode: e185a...d75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (7 timer siden):

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

Dette er noe av det morsomste jeg har lest her inne. Jeg hadde blitt så paff om jeg hadde fått en sånn invitasjon😂 Hadde takket nei jeg også, mest fordi det hadde vært et mareritt å gå med så høye hæler. Tipper det kommer til å ligge stødd med sko i lokalet i løpet av kvelden. Det hadde vært uaktuelt å kjøpe en kjole til 5000, og blomsterkransen hadde jeg kommet til å lage selv, med billige tøyblomster fra wish som jeg hadde limt litt tilfeldig på et tau. Vet ikke hvor pent det hadde blitt, men det ville i det minste vært innenfor kravene til brudeparet. 

Anonymkode: e185a...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er ikke akkurat billig heller. Det går nien meter stoff ,samt koster å få noen til å sy. Billigere om man kan lage selv . Skal du kjøpe ferdig , ligger de vel på ca 1000kr

Anonymkode: bc02a...2d6

Ferdig ligger de fort dyrere enn 1k, du kan leie eller sy selv (trengs ikke symaskin) for rundt 500, billigere om du kan sy om noe du alt har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men en kjole bruker du gjerne flere ganger enn et Star wars kostyme. Dessuten er de jo ganske dyre, om du skal ha et skikkelig ett.

Hadde jeg blitt invitert i et sånt bryllup, med sånne krav, hadde jeg bare tatt på meg er gammelt mørkt laken som kappe og kjøpt en eske billige selvlysende staver som vi brukte på diskotek i ungdomstiden som liksom skulle vært lyssabel, også hadde jeg latt som jeg var Darth Vader. Og om noen hadde hatt en svart sykkelhjelm å låne meg, hadde det vært helt topp. Da kunne jeg tatt den foran ansiktet og brukt en svart lue på hodet, så kunne det liksom vært hjelmen til Darth. 

Anonymkode: e185a...d75

Ett starwars kostyme kan være billig men og svindyrt kommer litt an på hvor kreativ en er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...