Gå til innhold

Streng kleskode i bryllup, hvorfor er de frekke nok til å forlange det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det går fint an å leie/låne en bunad. Jeg forstår veldig godt kravet om bunad hvis dette var det vi kaller for et bondebryllup.

Anonymkode: 9b175...7cf

Å leie en bunad koster ca 2000kr per dag. Du kan ikke kreve at gjester skal bruke 2000kr på å leie et klesplagg.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Folk oppfører seg som at å gå i bryllup er noe av det kjedeligste en kan finne på å gjøre og at en skal være glad gjestene gidder å komme. Syns det er litt rart. Jeg er glad for å gå i bryllup  og tema er da gøy? Antrekk må man jo skaffe seg uansett? Eller så trenger en ikke gjøre så mye ut av det? Star Wars kostyme koster sikkert mindre enn en kjole. 

Anonymkode: 04e54...e70

En kjole kan man bruke flere ganger, og man kjøper en man liker stilen og fargene på, mens et kostyme, vel.... Dette kan åpenbart ikke sammenlignes. 

Min mening er at hvis man skal arrangere et sært temabryllup, så må man tåle at gjestene som ikke ønsker å være statister i en dårlig oppføring av Star Wars på samfunnshuset i Gokk, holder seg hjemme, selv om de normalt sett ville kommet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Synes det er helt hårreisende at noen ikke bare ønsker, men forlanger at gjester SKAL gå i det og det. Tenker det må jo kun være mennesker som har en overflod med venner som kan holde på sånn. Og da tenker jeg ikke bare på kleskoder som stil, farge osv. Men tema type fra en film eller serie som betyr mye for paret. Hvordan kan noen forlange at tante Olga på 77 MÅ komme i noe Star Wars aktig, og alle andre både små og store. Og alt dette bare for at de skal få kule bilder ? Her har folk satt av dagen og brukt penger på gave. Og så må de kle seg i noe de ikke er komfortable i.

why 😳

Anonymkode: f8cf8...fa6

De kan jo ikke forlange det. Skal man kaste ut de liksom da som kledde seg feil? Man kommer i det man vil!

Anonymkode: a6242...3a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som en del brudepar (igjen føler jeg mest bruden, og kanskje brudeparets mødre) tenker mer på at dagen skal være perfekt for dem selv. Istedenfor å tenke, hvordan kan vi sørge for at gjestene våre får en dag hvor all hygger seg. Hvor ingen trenger føle seg til bry fordi de har feil antrekk eller ikke tåler maten eller tvinges til å sitte med ukjente eller ikke fryder seg over partyleker der alle må delta. 

Anonymkode: c6fa3...6e6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det virker som en del brudepar (igjen føler jeg mest bruden, og kanskje brudeparets mødre) tenker mer på at dagen skal være perfekt for dem selv. Istedenfor å tenke, hvordan kan vi sørge for at gjestene våre får en dag hvor all hygger seg. Hvor ingen trenger føle seg til bry fordi de har feil antrekk eller ikke tåler maten eller tvinges til å sitte med ukjente eller ikke fryder seg over partyleker der alle må delta. 

Der bør fokuset ligge og se til at alle får en fin dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanske tull som har tatt seg inn i landet. 

Hva slags kultur eller tradisjon fra USA som har kommet hit er noe bra egentlig? Jeg tipper ingenting. 

Anonymkode: 69e97...8e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm.. har aldri hørt om dette i bryllup, men tema fester har jo vært en greie i alle år.  Man får ikke flere problemer enn en lager selv. Kanskje tante Olga syntes det var gøy med star wars kostyme? Uansett hva en legger opp til vil jo noen klage. 

Anonymkode: 5f491...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse fine kjoler i skapet og hadde ikke hatt råd om kleskoden ikke stemte med noe jeg har fra før. Har ikke råd å kjøpe nytt og måtte da ha uteblitt. Det er litt synd da( håper også at brudeparet tenker det) hvis noen takker nei kun pga antrekket. 

Anonymkode: 07bf0...e82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har masse fine kjoler i skapet og hadde ikke hatt råd om kleskoden ikke stemte med noe jeg har fra før. Har ikke råd å kjøpe nytt og måtte da ha uteblitt. Det er litt synd da( håper også at brudeparet tenker det) hvis noen takker nei kun pga antrekket. 

Anonymkode: 07bf0...e82

Er nettopp det som vil skje. Enkelte gjester vil bli eksludert grunnet økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søgni skrev (24 minutter siden):

En kjole kan man bruke flere ganger, og man kjøper en man liker stilen og fargene på, mens et kostyme, vel.... Dette kan åpenbart ikke sammenlignes. 

Min mening er at hvis man skal arrangere et sært temabryllup, så må man tåle at gjestene som ikke ønsker å være statister i en dårlig oppføring av Star Wars på samfunnshuset i Gokk, holder seg hjemme, selv om de normalt sett ville kommet. 

Det er greit det. Forundrer meg nå litt over negativiteten til bryllup på dette forumet. Jeg er ikke så heldig å ha hundre bryllupsinvitasjoner å gå i heller da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (2 minutter siden):

Vi har blitt invitert til et bryllup i høst med fargekode! I invitasjonen lå det tøylapper med eksempler på farger, samt beskjed om å gå FB-siden for bryllupet med linker til kjoler (ingen kostet under 5000 kr). ALLE menn skal stille i kremhvit lindress med tilhørende slips, sokker skjorte med farekodene.

I tillegg skal alle damer ha kjole som går like over anklene, høye sko (ikke under 5 cm hæl) og blomsterkrans i håret med fargekoder...

Er en flott plass de skal feire og det er fri bar og frokost før kirke. Men. Altså. Nei.

Dette hørtes strengt ut! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (4 minutter siden):

Oi 🤯

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette hørtes strengt ut! 

Strengt er fornavnet. Vi har klær som passer, og har takkket ja. Men tenker på de som ikke har... En lindress er ikke billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sonit said:

Kremhvit dress og tøylapper med fargeeksempel, jeg dauer 😂 I dette tilfellet føler jeg meg ganske trygg på at gutta også setter foten ned. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kremhvit dress og tøylapper med fargeeksempel, jeg dauer 😂 I dette tilfellet føler jeg meg ganske trygg på at gutta også setter foten ned. 

Vi holdt på å le oss fordervet da vi fikk invitasjonen 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strengt er fornavnet. Vi har klær som passer, og har takkket ja. Men tenker på de som ikke har... En lindress er ikke billig!

Måtte det være kjolene linket til og LINdress? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Måtte det være kjolene linket til og LINdress? 

Det var eksempler på kjoler. Men lindress var spesifisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var eksempler på kjoler. Men lindress var spesifisert. 

Ser du kan få en lindress til litt over 1000. Så helt krise er det jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser du kan få en lindress til litt over 1000. Så helt krise er det jo ikke. 

Synes hele invitasjonen med føringer var total krise! Mulig jeg er gammeldags, men du driver ikke å herjer og kontrollerer med gjester på den måten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...