Gå til innhold

Gravid med en opptatt mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan adoptere bort barnet. Er mange desperate barnløse som står i kø. 

Anonymkode: 55338...112

Tenkte det samme. Det er nok den beste løsningen i denne veldig rotete situasjonen. 

Anonymkode: 97eb8...602

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gjort er gjort og pult er pult, og situasjonen er som den er.
Du er gravid, og det du skal gjøre er å planlegge ut fra dine og barnets behov.
Det er ikke du som er utro, og har noe å skjule, og du skal ikke piske deg selv - eller sette begrensinger på hva du gjør.
Du må ta stilling til hva du skal gjøre framover, på kort og lang sikt. 
På kort sikt handler det om å ha et bra svangerskap, og planlegge en fødsel. Søke om foreldrepenger og det du kan hale inn i permisjonsperioden. 
Når barnet er født så syns jeg, ærlig talt, at du skal oppgi far, kreve utvidet barnetrygd, bidrag og hele pakka.
Du har ikke lurt ham, og han har ansvar for sitt eget barns forsørgelse, enten han skal delta i livet deres eller ei. Han er en voksen mann som vet hvordan barn blir til, og som må ta følgene av egne handlinger.
Du har ansvar for barnet ditt, ikke for ham. Han har ansvar for seg selv. Du trenger ikke å skjerme ham.

Du kommer til å greie deg fint! ❤️

Endret av Andro
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du må tenke på deg og din baby. Men du tenker jo mer på hans barn og hans kone. Du beskytter han mer, enn ditt eget barn. 

Anonymkode: e66c2...9de

Ja, ene delen av meg tenker sånn. Men vet ikke hva min lille får ut av det. Tror ikke han kommer til å følge opp ungen på andre måter enn bidrag i beste fall. Ungen blir sittende med følelsen av å ikke være ønsket.. 

Anonymkode: 666a8...9c8

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Gjort er gjort og pult er pult, og situasjonen er som den er.
Du er gravid, og det du skal gjøre er å planlegge ut fra dine og barnets behov.
Det er ikke du som er utro, og har noe å skjule, og du skal ikke piske deg selv - eller sette begrensinger på hva du gjør.
Du må ta stilling til hva du skal gjøre framover, på kort og lang sikt. 
På kort sikt handler det om å ha et bra svangerskap, og planlegge en fødsel. Søke om foreldrepenger og det du kan hale inn i permisjonsperioden. 
Når barnet er født så syns jeg, ærlig talt, at du skal oppgi far, kreve utvidet barnetrygd, bidrag og hele pakka.
Du har ikke lurt ham, og han har ansvar for sitt eget barns forsørgelse, enten han skal delta i livet deres eller ei. Han er en voksen mann som vet hvordan barn blir til, og som må ta følgene av egne handlinger.
Du har ansvar for barnet ditt, ikke for ham. Han har ansvar for seg selv. Du trenger ikke å skjerme ham.

Denne trengte jeg! Takk. Akkurat nå har jeg fått vite at det ikke er hold i planen hans om å fortelle selv. Har absolutt ikke lurt han. Har heldigvis meldinger som bevis på at han vet om dette og at han ba meg beholde. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å få bidrag må jeg kreve via nav, og da finner kona ut av det. Jeg vil ikke ødelegge mer enn jeg alt har gjort. 

For sent å tenke på det nå da dere har begge gått bak ryggen til kona. 

Anonymkode: 795da...598

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jo, men er det rett at jeg ødelegger for hans barn? De er vandt med å ha pappaen sin 24/7.

Det er strengt talt han som har ødelagt for egne barn. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er strengt talt han som har ødelagt for egne barn. 

Ja, det er det. Er bare så mye å ta innover seg så tett oppunder fødsel. Føler meg altså så dum!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tuller du eller? Aldri i livet om jeg adopterer vekk babyen min. Jeg har barn fra før som gleder seg hysterisk til å få en lillebror. Står ikke på verken lyst, stabilitet, økonomi, kjærlighet eller husrom her. Bortsett fra biten med pappaen er alt på stell. 

Du har barn fra før av med en far også får du et barn med en gift mann som også har barn fra før av. Stakkars dette barnet som snart kommet til verden. 

Anonymkode: 4886f...f73

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre må bære skammen og skylden over det han har gjort, hvis han ikke tar den selv. Barnet ditt bør ikke måtte bære det, og ikke du heller. Han er en voksen mann som får stå for sine handlinger. Er han så glad i familielivet og barna sine, burde han kanskje ikke satt lystene sine i førersetet av livet sitt.

Anonymkode: dcf98...e63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har barn fra før av med en far også får du et barn med en gift mann som også har barn fra før av. Stakkars dette barnet som snart kommet til verden. 

Ja, får barn med to forskjellige menn. Noe imot det? Er faktisk ikke så unormalt det altså! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer til å gå så bra!  Du skal bare tenke på deg og ditt barn.. Far kan tenke på seg og sine barn.  Det er ikke akkurat den største krisen å få et barn alene. ( ...og det er ikke"stakkars barn").  Jeg ble gravid for 25 år siden og vi var 2 som gledet oss...helt til far fant ut at han ville beholde friheten sin.  Jeg fikk barnet og oppdro det alene.  Verdens fineste barn som i dag er høyt utdannet fra universiteter og høyskoler.  Jobber i dag utenriks.  Så noen taper ble han ikke!  

Jeg ønsker deg masse lykke til og det står respekt av ditt valg ❤️ 

Anonymkode: 463bf...35b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen andre må bære skammen og skylden over det han har gjort, hvis han ikke tar den selv. Barnet ditt bør ikke måtte bære det, og ikke du heller. Han er en voksen mann som får stå for sine handlinger. Er han så glad i familielivet og barna sine, burde han kanskje ikke satt lystene sine i førersetet av livet sitt.

Anonymkode: dcf98...e63

Jeg er enig, selv om jeg har svart samvittighet. Må finne ut hva som er rett for min unge. Om han kommer på papiret mot sin vilje ser jeg for meg 18 år med vanskeligheter. Må vel ha godkjennelser for bankkonto, pass, vipps.. Kanskje han krever masse samvær som han egentlig ikke ønsker. Bare for å vise muskler/betale mindre bidrag. Aner ikke hva den lille får det best med.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer til å gå så bra!  Du skal bare tenke på deg og ditt barn.. Far kan tenke på seg og sine barn.  Det er ikke akkurat den største krisen å få et barn alene. ( ...og det er ikke"stakkars barn").  Jeg ble gravid for 25 år siden og vi var 2 som gledet oss...helt til far fant ut at han ville beholde friheten sin.  Jeg fikk barnet og oppdro det alene.  Verdens fineste barn som i dag er høyt utdannet fra universiteter og høyskoler.  Jobber i dag utenriks.  Så noen taper ble han ikke!  

Jeg ønsker deg masse lykke til og det står respekt av ditt valg ❤️ 

Anonymkode: 463bf...35b

Takk!! Nesten samme historikk som her, bortsett fra at mine ikke er like gamle som din gutt. Stått alene med dem, og de har det bedre med meg alene, enn med meg og faren. Her utdannes det, og er fornuftige og smarte. De er positive til den lille, og ser ikke problem med å ikke ha en far ettersom de aldri har savnet det selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal beholde barnet må du bare stå i det, fortelle det til barnefar og hans familie.

Dette må komme for en dag uansett.

Det blir ikke noe bedre av at barnet skal være en slags hemmelighet. 

Anonymkode: 9b0a8...1a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi barnet en far! 
Du og barnefar får ta støyten for det dere har stelt til. 
Hvorfor sette et barn til verden  som allerede ved fødselen av må ta konsekvensene for sine  foreldres egoisme? 
Å vokse opp uten en forelder er trist. 
Spesielt når som i dette tilfellet, en far som gjemmer seg i buskene . 
Feigt ! 
Og nå får folk pinadø begynne å lære og holde seg unna dersom er gift! 
Begriper ikke at en ikke føler avsmak når kjekkasen blir avslørt eller innrømmer å børe opptatt.. Gøøh.. 

Anonymkode: 96103...46f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal beholde barnet må du bare stå i det, fortelle det til barnefar og hans familie.

Dette må komme for en dag uansett.

Det blir ikke noe bedre av at barnet skal være en slags hemmelighet. 

Anonymkode: 9b0a8...1a0

Er i uke 39 nå, så litt seint å ikke beholde. Gutten min er elsket og ønsket. Dilemmaet er hvordan jeg skal forholde meg til faren fremover til småttens beste. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Faktum er vel at dere begge kaster hans barn og hans kone ut i et jæv.. kaos. Men det må dere jo bare leve med. Barnet som kommer har rett å vite hvem faren er, og det har rett på arv når den tid kommer. Alle barna har rett å vite om sine søsken. Det eneste riktige er å føre ham opp som far. Så får han ta det som kommer på hjemmebane. Det blir hans problem. Det er tragisk for hans familie, men det er et valg han tok. Følgene er dette barnet, som blir født med sin rett til å vite. 

Anonymkode: 4a912...210

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Faktum er vel at dere begge kaster hans barn og hans kone ut i et jæv.. kaos. Men det må dere jo bare leve med. Barnet som kommer har rett å vite hvem faren er, og det har rett på arv når den tid kommer. Alle barna har rett å vite om sine søsken. Det eneste riktige er å føre ham opp som far. Så får han ta det som kommer på hjemmebane. Det blir hans problem. Det er tragisk for hans familie, men det er et valg han tok. Følgene er dette barnet, som blir født med sin rett til å vite. 

Anonymkode: 4a912...210

Han har vært så snill og støttende med meg hele dette svangerskapet. Så har vel kanskje litt behov for å beskytte han og.. ikke lyst til å kaste han forran bussen. Men tror jeg vil gjøre det når jeg ser den lille. Setter så klart ungen forran en utro mann. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, får barn med to forskjellige menn. Noe imot det? Er faktisk ikke så unormalt det altså! 

Må blir det halvsøsken her og halvsøsken der. 

Skrevet

Kjære gravide trådstarter. Intensjonen din om å beskytte ham og hans familie er for meg helt uforklarlig. Du sier han har vært snill ila svangerskapet, hva nøyaktig går denne snillheten ut på? 

Det eneste riktige her nå er at du føder, tar bilde av gutten og viser faren, og sier til ham at dette er sønnen din, på lik linje som de andre barna, som du må ta ansvar for. Vil han ikke fortelle det hjemme så ville jeg tatt kontakt med fruen hans selv. Ville lagt det frem slik sannheten er, at det var en engangsgreie som fikk følger. Ville på en finurlig og indirekte måte oppfordret til å la barna hennes få bli kjent med søskenet sitt. 

Kanskje får hun sjokk og blir sint ja, men er hun hakket mer voksen enn mannen sin, så vil hun kaanskje smelte etterhvert. 

HI, du skylder ikke denne mannen beskyttelse. Du skylder barnet ditt å få riktig identitet. En oppvekst der han ikke blir gjort hemmelig. 

Ville i allefall begynt med å føde, føre ham opp som far, informert far og hans kone, søkt bidrag fra far, samt meldt inn til NAV om at du er enslig forsørger slik at du kan søke utvidet barnetrygd. Den har økt forrige måned, så nå får du faktisk rundt 3500 kr i måneden i barnetrygd som enslig forsørger. 

Jeg forstår ikke hvorfor du knegår en mann som er utro med flere, smeller deg på tjukken attpåtil, sier du ikke skal ta abort, for så å ikke liksom ta videre ansvar? Ser du ikke hvor SLEMT dette er? Mannen er FAKE og det er han som ødelegger dynamikken i familien sin ved å være utro. 

Makan altså 🙄

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...