Gå til innhold

Gravid med en opptatt mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må blir det halvsøsken her og halvsøsken der. 

Anonymkode: 4886f...f73

Jaja, fremdeles bedre situasjon enn å bli abortert. Regner med at det aldri blir noe forhold mellom min unge og søsken på farens side.. så da blir det kun de jeg har fra før han vil vokse opp med. 

Anonymkode: 666a8...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du ønsker å beholde barnet må du være ærlig. 

Oppgi far. Barnet er helt uskyldig her og dere som er voksne må rett og slett ta ansvar.

Barnet er et helt nytt kapittel og har rett til informasjon og kjennskap til sin familie. Og til arv.

Endret av fru Alving
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for hatefullt innhold, brukerangrep,brukerdebatt,spekulasjoner,misbruk av anonymfunksjonen, avsporinger, samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
fru Alving skrev (På 25.5.2023 den 13.34):

Hvis du ønsker å beholde barnet må du være ærlig. 

Oppgi far. Barnet er helt uskyldig her og dere som er voksne må rett og slett ta ansvar.

Barnet er et helt nytt kapittel og har rett til informasjon og kjennskap til sin familie. Og til arv.

Jeg er i utgangspunktet enig.. Men usikker på hvor i løypa jeg bør være ærlig. Vil ikke ha krangling og bråk enda. Men det må jo ut en dag uansett. Barnet kommer om noen dager. Vil ha rolige tilstander den første tiden. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.14):

Den lille vil få det bra med meg! Men litt å stå i når jeg evt ikke kan fortelle han hvem faren er. Alle de andre spørsmålene er gjenomgått mange ganger. Jeg er fremdeles gravid, så valget er tatt. Spørsmålet er hvordan forholde meg til den endrede planen til faren. 

Du krever at han erkjenner farskapet på papiret. Det er viktig for rettighetene til barnet. 
Og han må betale bidrag. 
Utover det får han seile sin egen sjø.

Anonymkode: 7de2d...21a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 12.36):

Det er strengt talt han som har ødelagt for egne barn. 

Anonymkode: 795da...598

Joda. Men de vil fremdeles hate både ts og babyen. 

Anonymkode: f2cd3...553

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Joda. Men de vil fremdeles hate både ts og babyen. 

Anonymkode: f2cd3...553

Nettopp. Derfor jeg holder tilbake. Den lille vil jo kjenne på dette når han vokser opp. Noe som gjør at jeg må velge mellom to onder.. Jeg har rotet det til skikkelig. Hovedfokuset mitt må uansett være å ha et godt forhold til han. 

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste her mener at du skal skrive han opp som far. 
Du trenger ikke lage bråk om det. Du sier på en skånsom måte at dette er vanskelig, at du ønsker det beste for barnet og det beste er at han vet hvem som er far. At alt du ønsker er at dere skal få det til å bli så greit som mulig for alle. Barnet fortjener å vite alle søsken og videre familie. Forklar at du ønsker ikke å såre hans kone men det blir mye værre hvis hun får vite om det på en annen måte. 

Det å være ærlig og ha alle kortene på bordet kommer til å gjøre den første tiden med deg og baby så mye bedre. Du slipper å stresse og tenke og være lei deg ovenfor dette. Du kan fokusere mer på baby og de andre barna dine på en roligere måte. 

og du, dette klarer du helt fint. Ha tro på deg selv og ver trygg på deg selv. Lykke til med fødsel, blir kjekt å endelig få møte han lille :)

Anonymkode: b05fd...e90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 5/25/2023 at 11:05 AM, AnonymBruker said:

Hadde sex med en opptatt familiemann, de har barn og livet på stell. Han forguder barna sine, og de forguder han. Sa selv at han holder ut i forholdet pga barna. Når jeg ble veldig uplanlagt gravid, sa han at jeg ikke skulle ta abort, og ville legge korta på bordet hjemme. Nå har han kalde føtter og er livredd for at det skal komme ut. Var aldri tenkt at vi skulle ha forhold eller noe, så er ikke sånn at jeg sitter å venter på en jeg er glad i. Hva i alle dager skal jeg gjøre ift den lille? Ønsker ikke å være den som ødelegger for barna der. Kanskje han bare trenger å fordøye litt mer? Bare holde han som far ukjent?
Trenger ingen moralpreken. Vet det er karma og at jeg har gjort feil. Uansett hvor negative tilbakemeldinger jeg får er det småtteri til sammenligning med hvordan jeg har pisket meg selv. 

Er det for sent for abort? 

Anonymkode: d2e11...92f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 12.52):

Jeg er enig, selv om jeg har svart samvittighet. Må finne ut hva som er rett for min unge. Om han kommer på papiret mot sin vilje ser jeg for meg 18 år med vanskeligheter. Må vel ha godkjennelser for bankkonto, pass, vipps.. Kanskje han krever masse samvær som han egentlig ikke ønsker. Bare for å vise muskler/betale mindre bidrag. Aner ikke hva den lille får det best med.

Han vil ikke automatisk få foreldreansvar om du oppgir han som far. Det er kun gifte og samboende fedre som får det automatisk dersom noe annet ikke avtales. Mor får automatisk foreldreansvaret alene dersom hun er ugift og ikke har samboer. Så problemer med bank, pass osv trenger du ikke å tenke på.

Det er ulovlig å oppgi far ukjent dersom du vet hvem som er far. Nav legger stort press på mor i slike tilfeller, så du skal være ganske sterk for å lyve og stå i mot. Og siden du har vært åpen om alt utenom navnet tilde rundt deg, så vil det være hardt å holde navnet hemmelig for evig.

Det er også store sjanse for at sønnen din og kommer til å ta en dna-test for å lete etter familie når han blir gammel nok til det, hvis han ikke vet hvem som er far. Kanskje får søskena hans plutselig en epost fra myheritage om 18 år, om at de har en ukjent lillebror. «Alle» tar jo dna-tester nå til dags, de fleste av ren nysgjerrighet, så sjansen for å treffe på søsken eller andre i farens slekt er forholdsvis stor.

Vanskelig å vite hvilke råd som er best, men det er jo noe i at ærlighet varer som oftest lengst. Det virker jo som om dere har holdt kontakten gjennom svangerskapet, og du sier han har vært støttende. Jeg blir usikker på om han gjør dette av omtanke for deg og babyen, eller for å holde seg inn med deg til han er helt sikker på at du ikke skal avsløre han. Har du gjort deg tanker om det? Kanskje han bare trenger litt mer tid? Kanskje endrer han mening når han ser bilde av babyen?

Anonymkode: f0513...a34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.05):

Hadde sex med en opptatt familiemann, de har barn og livet på stell. Han forguder barna sine, og de forguder han. Sa selv at han holder ut i forholdet pga barna. Når jeg ble veldig uplanlagt gravid, sa han at jeg ikke skulle ta abort, og ville legge korta på bordet hjemme. Nå har han kalde føtter og er livredd for at det skal komme ut. Var aldri tenkt at vi skulle ha forhold eller noe, så er ikke sånn at jeg sitter å venter på en jeg er glad i. Hva i alle dager skal jeg gjøre ift den lille? Ønsker ikke å være den som ødelegger for barna der. Kanskje han bare trenger å fordøye litt mer? Bare holde han som far ukjent?
Trenger ingen moralpreken. Vet det er karma og at jeg har gjort feil. Uansett hvor negative tilbakemeldinger jeg får er det småtteri til sammenligning med hvordan jeg har pisket meg selv. 

Har lest hele tråden nå. Du må ta en dag om gangen. Barnet er uansett ditt og det får si hei til verden om kort tid. Det er din oppgave å gjøre det beste ut av det og det kan fort bli veldig bra med eller uten far. Barnefaren har hatt 9 måneder på å fordøye dette. Sannheten er at han egentlig har fornektet det. Fortrengt det sammen med familien sin og så gikk 9 måneder plutselig veldig fort. Det gjør ofte det for alle andre enn den gravide. Har skjønt på kommentarene sine nedover at dere har pratet masse om dette igjennom svangerskapet. Vet ikke om dere har møttes eller bare tatt det skriftlig. Skriftlig er det lettere å holde det på avstand selv om man skriver store ord. Nå viser det altså at han ikke mente det. Eller som nevnt fornektet det. Han trenger tid. Det jeg imidlertid lurer på er om du kan ha blitt litt manipulert. At han i løpet av disse månedene har beskrevet i detalj hvor fint han har det med barna sine og at han ikke vil såre dem. At hele familieidyllen deres vil ligge i grus om dette kom ut. Kanskje det rett og slett er ham som har plantet den dårlige samvittigheten i deg. Hvorfor skulle han ellers fortelle deg alt dette? 

Hva sier han om hvordan dere skal løse denne floken? Har dere diskutert barnebidrag? Feks det at han kan betale deg privat uten å gå via Nav i første omgang? Ønsker han å ikke ha noe med barnet å gjøre? At han skal forbli en ukjent hemmelighet?

Anonymkode: 1bf04...44f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle kan gjøre feil ❤️ Babyen din er uansett ikke feil. Tipper barnefar har det vanskelig han også. Det er jo flere uskyldige parter her og håper dere velger å rydde opp og være ærlige fremover.

Anonymkode: 92129...6d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har lest hele tråden nå. Du må ta en dag om gangen. Barnet er uansett ditt og det får si hei til verden om kort tid. Det er din oppgave å gjøre det beste ut av det og det kan fort bli veldig bra med eller uten far. Barnefaren har hatt 9 måneder på å fordøye dette. Sannheten er at han egentlig har fornektet det. Fortrengt det sammen med familien sin og så gikk 9 måneder plutselig veldig fort. Det gjør ofte det for alle andre enn den gravide. Har skjønt på kommentarene sine nedover at dere har pratet masse om dette igjennom svangerskapet. Vet ikke om dere har møttes eller bare tatt det skriftlig. Skriftlig er det lettere å holde det på avstand selv om man skriver store ord. Nå viser det altså at han ikke mente det. Eller som nevnt fornektet det. Han trenger tid. Det jeg imidlertid lurer på er om du kan ha blitt litt manipulert. At han i løpet av disse månedene har beskrevet i detalj hvor fint han har det med barna sine og at han ikke vil såre dem. At hele familieidyllen deres vil ligge i grus om dette kom ut. Kanskje det rett og slett er ham som har plantet den dårlige samvittigheten i deg. Hvorfor skulle han ellers fortelle deg alt dette? 

Hva sier han om hvordan dere skal løse denne floken? Har dere diskutert barnebidrag? Feks det at han kan betale deg privat uten å gå via Nav i første omgang? Ønsker han å ikke ha noe med barnet å gjøre? At han skal forbli en ukjent hemmelighet?

Anonymkode: 1bf04...44f

Fra dag en har jeg sagt at jeg er åpen for det han ønsker. Han var jo ukjent for meg når sexen skjedde. Visste han hadde barn men ikke detaljer. Ville ikke vite og det var ikke noe tema for å si det sånn. Vi har blitt mer og mer kjent disse ni mndne, og blitt nokså nære sånn sett. Vi vil begge bare ha ro på hver vår kant. Har møttes også, men hatt enda mer skriftelig kontakt. Tror det har vært ei tung byrde for han, og han har også trengt å snakke om dette med noen. Ikke bare å snakke om sånne ting med andre, så blitt alt for mye samtaler sikkert.. Det er mulig jeg er manipulert, men han virker oppriktigtalt omsorgsfull ovenfor den lille, på måten han kan, uten å rasere familien sin. Har vondt av han. Jeg var jo så tydelig på hvor sikker sex det skulle være, og graviditet var noe som overhode ikke skulle skje. I min villeste fantasi! Prøvde å få barn med eksen i over ett år, ble utredet og var steril. Skulle være helt umulig for meg å få flere. 
Når jeg da faktisk ble gravid klarte jeg ikke ta abort. Kanskje, om han hadde presset meg, men det gjorde han ikke. 
Han skal møte sønnen sin som nyfødt i hvertfall, så tar vi det derfra. Mulig han vil kjenne det annerledes når han har gutten sin i armene.. Bidrag har vi ikke snakket på. Jeg er ikke avhengig av pengene hans. Skjønner barnets rettigheter oppi det. Derfor jeg lagde innlegget.. Vil noen skal se sønnen min sin side nå som saken er som den er, ikke kjefte fordi jeg har vært så dum. Det har jeg visst i snart ett år.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil tipse deg om en forening som heter Amathea. Der får du råd og veiledning, i tillegg kan du møte andre i lignende situasjon. 

Anonymkode: f2eab...e24

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil tipse deg om en forening som heter Amathea. Der får du råd og veiledning, i tillegg kan du møte andre i lignende situasjon. 

Anonymkode: f2eab...e24

Enda en som ikke har lest tråden! TS har termin om 4 dager og trenger ikke abortveiledning! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 12.29):

Ja, ene delen av meg tenker sånn. Men vet ikke hva min lille får ut av det. Tror ikke han kommer til å følge opp ungen på andre måter enn bidrag i beste fall. Ungen blir sittende med følelsen av å ikke være ønsket.. 

Det vet du ikke. Jeg kjenner til en tilsvarende historie. Først hadde han ikke kontakt, så traff han barnet alene.  Etter litt trøbbel så er nå fars barn velkommen på samvær i familien. 

Anonymkode: 3825c...bc0

AnonymBruker
Skrevet

…. Og en ting til: Du kan selvsagt oppgi ham som far uten å kreve bidrag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vet du ikke. Jeg kjenner til en tilsvarende historie. Først hadde han ikke kontakt, så traff han barnet alene.  Etter litt trøbbel så er nå fars barn velkommen på samvær i familien. 

Jeg vet at jeg ikke vet. Men tror vi vil komme best ut av det om faren selv får være med på sånne avgjørelser. Vil jo ikke tvinge sønnen min på noen. Det fører ikke noe godt med seg. 
Tar det ikke som en selvfølge at det går bra (eller dårlig for den saks skyld). 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2023 den 11.05):

Punkt 1:Man skal aldri involvere seg med en opptatt mann og iallfall ikke en opptatt familiemann.

De vil ha i pose og sekk og han kommer aldri aldri aldri i verden til å forlate familien sin.

Punkt 2: Har du hørt om prevensjon?

Anonymkode: 6d299...a5e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle kan gjøre feil ❤️ Babyen din er uansett ikke feil. Tipper barnefar har det vanskelig han også. Det er jo flere uskyldige parter her og håper dere velger å rydde opp og være ærlige fremover.

Anonymkode: 92129...6d2

Ja feilen er ganske stor når man er gift og har mange barn.

Ikke noe som skal unnskyldes

Anonymkode: 6d299...a5e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...