Gå til innhold

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer?

Gjest Belinda B

Anbefalte innlegg

Blåttvann skrev (13 minutter siden):

Er du seriøs nå??? 😳

Det blir som å spise hjemmelaget pizza vs grandiosa, selvfølgelig smaker man forskjell!? Du tuller.

Folk flest overvurderer sine egne bakeferdigheter og Toro, eller lignende, er ofte de beste kakene på arrangementer. At noe er lagd fra bunnen betyr absolutt ikke at det er godt

Anonymkode: ee9ce...b5b

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du vil lage dyrere kake/kake så bruker du toro. Baker du selv blir det billigere. 

Anonymkode: dd5de...a7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Haha! Skal nok mer til at jeg skammer meg! 😂 Om jeg skal støtte arrangementet og kjøpe en kakebit 17. mai går jeg for vafler, boller eller langpannekake som kanskje er fra pose. Ukjente folks hjemmelagde kaker - der forventer jeg det verste. 

Anonymkode: bc817...f16

Hvorfor folk baker når vafler finnes, nystekte vafler servert med rørte jordbær (det må være rørte bær) og rømme etc., jeg ville ikke savnet kake selv om noen kaker er over grensen til perverst gode... Men også her er det alt annet enn Toro-vafler som teller, Toro-alternativer blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en skal levere kake på arrangement på 17.mai på skolen synes jeg det er helt greit. Det tar litt kortere tid enn å bake fra bunnen, og så slipper en masse oppvask!

Anonymkode: 4d057...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, fra bunnen-hjemmelagde kaker - DER snakker vi mye rart! Mye som ikke er spesielt godt.

Anonymkode: bc817...f16

Ikke alle kaker er gode nei.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet så du overdriver 

Anonymkode: 7259b...db7

Du underdriver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne kaken er enkel, kjapp og supergod. Faktisk bedre på dag 2 og 3 etter baking p.g.a. kefiren/surmelken:

https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/barnas-beste-sjokoladekake/

Anonymkode: 10de0...982

Glemte å skrive, jeg bytter ut rømmen med kulturmelk. :)

Anonymkode: 10de0...982

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger som har vært i bursdagsselskap hos mine, har mer enn én gang uttalt at kaka de fikk var den beste de har smakt. Voksne og. Toro langpanne sjokoladekake. Ser ikke problemet med å lage Toro. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belinda B skrev (4 minutter siden):

Er det OK å levere Toro-kaker til arrangementer og feiringer? Ønsker en saklig debatt.

Helt klart. Det er ikke dårlige kaker. Dessuten ikke alle som er flinke til å bake,eller  har tid. Å lage vanlig kake kan være dyrt. Etter å ha betalt det kan man få æren av å betale for et stykke av den på arrangementet. Akkurat det er ganske teit

Anonymkode: 95462...5a0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke meg til en helt OK Toro-kake fremfor hjemmelagde 'kreasjoner' fra folk som overhodet ikke kan baking. Deriblant meg selv.

Anonymkode: df3d7...a7b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (32 minutter siden):

Er du seriøs nå??? 😳

Det blir som å spise hjemmelaget pizza vs grandiosa, selvfølgelig smaker man forskjell!? Du tuller.

Men Grandiosa kan også smake godt av og til…! 

Anonymkode: 83427...3d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alle kan ikke ha baketalent. I mine barns omgangskrets er det en del med glutenallergi. Jeg har forsøkt å bake med glutenfritt mel flere ganger, blir bare tull. Toro lyse muffins, tilsatt kakaopulver eller blåbær, med ostekrem på toppen, er alltid godt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takke meg til en helt OK Toro-kake fremfor hjemmelagde 'kreasjoner' fra folk som overhodet ikke kan baking. Deriblant meg selv.

Det er merkelig hvordan det ikke forventes at man skal fikse sin egen bil, sy klær til skolens fester, klippe sitt eget hår osv, men å være bakemester er nesten forventet når man er forelder. Ikke skjønner jeg poenget med alle disse kakene overalt, hele tiden, når langt over 50 prosent av befolkningen er overvektige. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil heller spise en medium hjemmelaget kake enn Toro. Er noe med tanken bak. 

Anonymkode: 75ff8...063

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Toro brownies til skolens salg i dag. Rett og slett fordi jeg måtte bake med dundrende hodepine i går og da ble det en lettvinn løsning.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil heller spise en medium hjemmelaget kake enn Toro. Er noe med tanken bak. 

Anonymkode: 75ff8...063

Jeg får faktisk litt grøsninger av å kjøpe folks hjemmelagde kaker når man ikke kjenner den som har bakt, heller ikke aner hvem som har bakt.. takke meg til Toro da 😅

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posene i toro bakeprodukter er jo nesten bare ferdigblandet ingredienser, ser ikke problemet. Dessuten er feks muffins glutenfri, og det er jo bra. Jeg lager sjokolademuffins lager et lite hull i dem etter steking, har nedi tykk hjemmelaget bringebærsaus, og ostekrem på toppen. Ingen spør pm det er toro. 

Anonymkode: 2e560...ed0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt unnafor! Synes både muffinsene og sjokoladekaka til Toro er veldig gode:) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (12 timer siden):

Når jeg ser Toro-kaker i lotterier, på loppemarkeder, på kakefat i brylluper, konfirmasjoner og slike ting så synes jeg virkelig ikke det er greit overhodet.

Men hjemme kan man selvfølgelig gjøre hva man vil, Toro er nesten standarden i barnebursdager av en eller annen grunn...

Imponerende at du kan se at det er torokaker😂

De færreste ser at det er torokaker, og det er fort gjort å pimpe opp kaken med feks. litt krydder ut i fra hvilken kake man langer og bruke litt kefir eller seterrømme i kaken. Og med hjemmelagd glasur, så vil jo heller ingen vite at det er Toro. 

Blåttvann skrev (12 timer siden):

Men de færreste gjør dette dessverre.

Og hva var vitsen med å lage Toro når du uansett gjorde dette? Jeg spør fordi jeg oppriktig ikke kan forstå hvorfor man lager Toro-kaker når det ikke er noe å spare av hverken tid eller penger. Ikke et angrep, men jeg lurer på dette da det virker som du vet hvordan man lager en god kake. 🤗

visp skrev (12 timer siden):

Jeg skjønner ikke vitsen med Torokake. Hva sparer man av tid med det egentlig? Men jeg har ofte tenkt at endel lager tørre, kjedelige kaker, så det har kanskje vært Toro for alt jeg vet. Men jeg har spurt enkelte på jobb om oppskrift etter at de har hatt med kake, og da sier de stille og flaut at det er Toro:) Men det har jo vært godt da.

Man sparer mye tid, selv om man pimper opp kakene. Det er jo bare å tilsette kakemiksen og 2-3 andre ingredienser. Man slipper å finne frem x antall ingredienser som må veies og måles, slipper å huske på å ta frem visse ingredienser noen timer før slik at det er romtemperert (og vente enda lengre på å lage kaken fordi man har glemt å ta frem ingrediensene), slipper masse rot på kjøkkenet, og lager man kake fra bunnen må gjerne noe piskes til eggedosis først, så sikte andre ingredienser i før man vender det hele forsiktig sammen osv. Alt det der slipper man med en Toro-kake, så med andre ord er det uansett veldig tidsbesparende.

For ikke å snakke om at man slipper å kjøpe inn x antall ingredienser man bare bruker litt av i en kake, og ellers ikke bruker så mye av. Ikke alle har miksmaster eller ligende heller, og da er det mye enklere å røre sammen en torokake. 

Og når kaken uansett ender opp med å bli så god at man spør etter oppskrift, som @visp skriver, så er det jo Toro-kakene absolutt en suksess også😊

Anonymkode: c0565...657

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...