AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #161 Del Skrevet 27. mai 2023 Ja, er for. California baner vei. Anonymkode: ca75e...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #162 Del Skrevet 27. mai 2023 Nei, jeg er sterk motstander av legalisering. Man bør tvert imot øke ressursene kraftig for å få ned bruken av det. Det er jo bare å se hva den jævla rusreformen har gjort med samfunnet vårt. Det flommer over av narko. Ungdomsskoleelever selger narko og politi, barnevern og lærere er fortvilte tilskuere til at de ikke lenger har lov til å gjøre noe. Hasj kan føre til psykose etter én gangs bruk. Det er ekstremt vanedannende, påvirker hjernen negativt i lang tid etter bruk og det er gjerne inngangsporten til sterkere stoffer. Ser noen over bagatelliserer dette med psykose; at det bare gjelder ca 2%. Vel 2% av de som bruker hasj idag er kanskje ikke så mye. Men det sier seg jo selv at flere vil bruke det om det blir legalisert. Folk er for dumme til å skjønne at ikke alt som er lovlig er bra for deg. Bruken kommer til å eksplodere ved legalisering. Anonymkode: b79b5...4fd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #163 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, er for. California baner vei. Anonymkode: ca75e...867 For flere psykotiske som dreper og flere trafikkdrepte er noe å ønske seg? Anonymkode: 6cf1f...372 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #164 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hasj kan føre til psykose etter én gangs bruk. Det er ekstremt vanedannende, påvirker hjernen negativt i lang tid etter bruk og det er gjerne inngangsporten til sterkere stoffer. Ser noen over bagatelliserer dette med psykose; at det bare gjelder ca 2%. Vel 2% av de som bruker hasj idag er kanskje ikke så mye. Men det sier seg jo selv at flere vil bruke det om det blir legalisert. Folk er for dumme til å skjønne at ikke alt som er lovlig er bra for deg. Bruken kommer til å eksplodere ved legalisering. Anonymkode: b79b5...4fd Ingenting av dette stemmer. Så feilinformert er det altså mulig å være. Imponerende rett og slett. Når det gjelder psykoser så har antallet tilfeller ligget stabilt over lang tid, mens bruken av cannabis har økt betraktelig - ergo, ingen beviselig kausalitet der. Cannabis er heller ikke fysisk vanedannende, og ingen forskning tilsier at bruk kan påvirke hjernen negativt lang tid etter inntak. Det er ren skremselspropaganda. At cannabisbruk fører til bruk av sterkere stoffer er ikke bare motbevist, det er samtidig et godt argument for legalisering - da man slipper å kjøpe på det svarte markedet hvor man kan bli tilbudt sterkere stoffer. Anonymkode: fd99f...2a5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #165 Del Skrevet 27. mai 2023 ja Anonymkode: 73a9e...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #166 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ngenting av dette stemmer. Så feilinformert er det altså mulig å være. Imponerende rett og slett. Når det gjelder psykoser så har antallet tilfeller ligget stabilt over lang tid, mens bruken av cannabis har økt betraktelig - ergo, ingen beviselig kausalitet der. At cannbisbruk fører til psykose og økt fare for psykose er for lengst vitenskaplig bevist Anonymkode: 6cf1f...372 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #167 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At cannbisbruk fører til psykose og økt fare for psykose er for lengst vitenskaplig bevist Anonymkode: 6cf1f...372 Nei, man kan ikke konkludere med at det er en beviselig kausalitet all den tid antallet psykoser ikke har økt i takt med bruken av cannabis. Jeg bor et sted hvor bruk er avkriminalisert, og jeg kjenner veldig mange som bruker cannabis daglig eller ukentlig. Dette er både leger og fysioterapeuter og forretningsfolk og selgere og kokker osv. osv. som alle fungerer helt fint i jobben sin og i samfunnet ellers. Ifølge noen av dere legaliseringsmotstandere så hadde samfunnet kollapset fullstendig på grunn av alle disse psykotiske cannabisrøykende zombiene, hehe. Anonymkode: fd99f...2a5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #168 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, man kan ikke konkludere med at det er en beviselig kausalitet all den tid antallet psykoser ikke har økt i takt med bruken av cannabis. Den har det, det har man sett der hvor det har blitt avkriminalisert eller legalisert. Og med flere psykoser får man flere drepte. Det er ikke ønskelig i Norge, vi har nok rusmiddel som tar liv allerede. Anonymkode: 6cf1f...372 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 27. mai 2023 #169 Del Skrevet 27. mai 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er jo bare å se hva den jævla rusreformen har gjort med samfunnet vårt. Det flommer over av narko. Ungdomsskoleelever selger narko og politi, barnevern og lærere er fortvilte tilskuere til at de ikke lenger har lov til å gjøre noe. Anonymkode: b79b5...4fd Jeg regner med at du fikk med deg at rusreformen ikke ble innført? Det er enkelte som mener at diskusjonen om rusreform i seg selv har ført til økning i bruk. Det stemmer selvsagt ikke. Og så er det en del som påstår at Riksadvokaten har fratatt politiet myndighet og rettigheter de hadde. Men han presiserte bare at politiets praksis gjennom mange år faktisk har vært ulovlig. Ironisk nok ville den foreslåtte rusreformen gitt politiet lavere terskel for å gripe inn overfor brukere. For øvrig lurer jeg på hva det er barnevern og lærere ikke har lov til å gjøre lenger. Det har aldri vært foreslått å tillate, eller se mellom fingrene på salg. Og påstanden om at det "flommer over av narko," hva baserer du det på? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2023 #170 Del Skrevet 27. mai 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Den har det, det har man sett der hvor det har blitt avkriminalisert eller legalisert. Og med flere psykoser får man flere drepte. Det er ikke ønskelig i Norge, vi har nok rusmiddel som tar liv allerede. Anonymkode: 6cf1f...372 Kilde, takk. Og cannabis har eksistert i Norge siden vikingtida. Ei heller har noen, noensinne, dødd som direkte følge av bruk av cannabis - det er fysisk umulig. Anonymkode: fd99f...2a5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #171 Del Skrevet 28. mai 2023 Nei, vi trenger ikke enda flere legale rusmidler. Anonymkode: 9e63e...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #172 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kilde, takk. Og cannabis har eksistert i Norge siden vikingtida. Ei heller har noen, noensinne, dødd som direkte følge av bruk av cannabis - det er fysisk umulig. Anonymkode: fd99f...2a5 Men man kan fint ta sitt eget liv på andre måter pga psykisk sykdom, selv om det er fysisk umulig å ta overdose av cannabis slik at man dør av det. Jeg har sett konsekvensene av utstrakt cannabis-misbruk, både på psykisk helse og livsmestring, og det var ikke hyggelig. Anonymkode: 9e63e...390 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #173 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men man kan fint ta sitt eget liv på andre måter pga psykisk sykdom, selv om det er fysisk umulig å ta overdose av cannabis slik at man dør av det. Jeg har sett konsekvensene av utstrakt cannabis-misbruk, både på psykisk helse og livsmestring, og det var ikke hyggelig. Anonymkode: 9e63e...390 Alt er mulig. Cannabis er ikke ufarlig, men det kommer an på personen som bruker planten, selvfølgelig. Er man disponert for psykose eller andre psykiske lidelser er det ikke alltid så lurt å eksperimentere med slike ting. Men faktum er at de aller, aller, fleste voksne personer aldri utvikler problemer som følge av bruk av cannabis. Jeg har sett cannabis forminske epileptiske anfall; jeg har sett mennesker med alvorlige sykdommer som forårsaker enorme smerter bli hjulpet vesentlig ved bruk av cannabis. Anonymkode: fd99f...2a5 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #174 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): At cannbisbruk fører til psykose og økt fare for psykose er for lengst vitenskaplig bevist Anonymkode: 6cf1f...372 Det samme gjør alkohol, men da er du vell fir å gjøre det ulovlog regner jeg med? Anonymkode: 73265...071 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #175 Del Skrevet 28. mai 2023 Etter å ha jobbet på psyk akuttmottak blir det er stort nei til legalisering av cannabis fra meg. det har vært en enorm økning i unge/ middelaldrende pasienter med rus utløst psykose blant pasientene vi tar imot. Dette er ikke mennesker med historie hos oss eller med psykiske problemer. Oftest godt fungerende med jobb, familieliv eller i studier. Noen røyker jevnlig mens for andre var det første gangen. jeg vet sykdommer som epilepsi og Parkinson kan ha god effekt av cannabis. Det vil likevel ikke kunde begrunne baksiden av økt bruk blant friske personer. Anonymkode: 569df...40a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 28. mai 2023 #176 Del Skrevet 28. mai 2023 Jeg er for å legalisere dette, og at man skal kunne kjøpe dette på polet eller annet fast sted. Det gjør at varen blir renere, folk unngår det dårlige miljøet, og staten kan tjene gode penger på det. Cannabis er jo bedre for helsen enn alkohol, så jeg ser ikke noe negativt i det. Selv verken drikker jeg eller gjør narkotiske stoffer, men ser helt klart verdien i å legalisere det. Fjern heller alkoholen! De som bruker dette får tak i det uansett, men som nå må de inn i et dårligere miljø å få tak i det, som kan resultere i at man takker ja til annet også. Legaliserer vi dette får man ned det andre, ( eller at flere starter på andre stoffer). Dette har jeg snakket mye om med de jeg kjenner som driver med dette. De sier det samme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #177 Del Skrevet 28. mai 2023 Nei, jeg er i mot "frislipp" av den slags rus. Det er jo forbudt å kjøre under ruspåvirket tilstand. Finnes så vidt jeg vet ikke noen test pr i dag som enkelt kan tas på gata for politiet, for å sjekke om en bilfører er cannabis-ruset. Det betyr at alle som stoppes, må tas med inn for blodprøve, noe som er tungvint og dyrt. Det bør utvikles en enkel test for å sjekke vinglete sjåfører i trafikken for rus pga cannabis (eller andre stoffer). Anonymkode: 5ce8f...6a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #178 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Etter å ha jobbet på psyk akuttmottak blir det er stort nei til legalisering av cannabis fra meg. det har vært en enorm økning i unge/ middelaldrende pasienter med rus utløst psykose blant pasientene vi tar imot. Dette er ikke mennesker med historie hos oss eller med psykiske problemer. Oftest godt fungerende med jobb, familieliv eller i studier. Noen røyker jevnlig mens for andre var det første gangen. jeg vet sykdommer som epilepsi og Parkinson kan ha god effekt av cannabis. Det vil likevel ikke kunde begrunne baksiden av økt bruk blant friske personer. Anonymkode: 569df...40a Er man er disponert for psykose, så kan denne latente psykosen bli utløst av praktisk talt hva som helst. Den kan like så godt bli utløst av kaffe. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, jeg er i mot "frislipp" av den slags rus. Det er jo forbudt å kjøre under ruspåvirket tilstand. Finnes så vidt jeg vet ikke noen test pr i dag som enkelt kan tas på gata for politiet, for å sjekke om en bilfører er cannabis-ruset. Det betyr at alle som stoppes, må tas med inn for blodprøve, noe som er tungvint og dyrt. Det bør utvikles en enkel test for å sjekke vinglete sjåfører i trafikken for rus pga cannabis (eller andre stoffer). Anonymkode: 5ce8f...6a8 Det er ikke snakk om et 'frislipp' da det alltid har eksistert i det norske samfunnet. Problemet er at alt er kontrollert av det svarte markedet. Det finnes allerede spyttprøver o.l. som blir brukt i land hvor denne, relativt, harmløse planten dyrkes og nytes helt lovlig. Fra begynnelsen av kommer forbudet fra USA, og det er grunnleggende rasistisk: Anonymkode: fd99f...2a5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #179 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Alt er mulig. Cannabis er ikke ufarlig, men det kommer an på personen som bruker planten, selvfølgelig. Er man disponert for psykose eller andre psykiske lidelser er det ikke alltid så lurt å eksperimentere med slike ting. Men faktum er at de aller, aller, fleste voksne personer aldri utvikler problemer som følge av bruk av cannabis. Jeg har sett cannabis forminske epileptiske anfall; jeg har sett mennesker med alvorlige sykdommer som forårsaker enorme smerter bli hjulpet vesentlig ved bruk av cannabis. Anonymkode: fd99f...2a5 Medisinsk bruk er noe annet enn legalisering. Anonymkode: 9e63e...390 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2023 #180 Del Skrevet 28. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Medisinsk bruk er noe annet enn legalisering. Anonymkode: 9e63e...390 Nei, det er ikke det. Legalisering må til for å få enkel tilgang på cannabis til medisinsk bruk. Selv der hvor det er avkriminalisert er det vanskelig å få en medisinsk resept, samt at det er svært begrenset hva man kan få - som regel er det uten THC - hvilket mange har nytte av. Anonymkode: fd99f...2a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå