Gå til innhold

Ferie uten stebarn, men med baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis alle tre var dine biologiske barn: hvor naturlig hadde det vært å bare ta med yngste på ferie? 

Anonymkode: db687...a71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis alle tre var dine biologiske barn: hvor naturlig hadde det vært å bare ta med yngste på ferie? 

Anonymkode: db687...a71

Dette. For alle tre er faktisk far sine biologiske barn, og han elsker alle tre like mye.

Anonymkode: 435e3...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2023 den 23.03):

Rart at det er så stor forskjell på om det er mannen eller kvinnen som har barn fra før. Jeg er kvinne og har et barn fra før og ett med min samboer, og vi ville aldri dratt på ferie med kun det ene av våre barn. 

Anonymkode: 53f18...e29

Kvinner er vel sterkere knyttet til biologiske barn enn mannen ?

Anonymkode: da1a6...945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg får litt vondt av alle fellesbarn som må passe på å ikke gjøre noe gøy mens særkullsbarna er på kule opplevelser med den andre familien. 

Anonymkode: 1d82c...fa8

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad ikke mine foreldre skilte seg og lot meg bli stebarn i begge hjemmene :(

Anonymkode: e5eb3...0ae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reist på tur med fellesbarn.
 

Ta en prat med stebarna og forklar at dere prøver å gjøre det rettferdig overfor de tre barna. Diskuter litt og få de til å skjønne at det er stor forskjell på det en baby liker, det småbarn liker og det større barn liker. Tenåringer hadde elsket en storbyferie, en treåring hadde hatet det. Tenker at en fin miks av fellestur med alle barna, turer med kun minste, og sist, men ikke minst: tur med bare de to eldste barna. Tipper at det hadde vært kult med konsert ol for far og de to eldste. 

Anonymkode: 0b11c...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan reise på noen turer hele familien, noen turer kan være med deg, samboeren din og det nye barnet og andre reiser bør også da være med kun far og de to eldste barna. Særlig siden babyen er så liten i forhold til de andre barna, for da blir ofte fellesturer lagt opp rundt minstemann. 

Anonymkode: c6e8f...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Glad ikke mine foreldre skilte seg og lot meg bli stebarn i begge hjemmene :(

Anonymkode: e5eb3...0ae

Ja, det var ikke alltid like gøy🙈 Man kommer liksom aldri 100% inn i familiene lengre..

Anonymkode: c6e8f...e34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er saken annerledes hvis mor betaler barnas del? Syns det høres vondt ut å være de barna som ikke er like viktige lengre. Det er jo klart dyrere med 5 enn 3, men det visste dere vel før dere valgte å få et felles barn? Men kanskje mor kan hjelpe til med utgiftene slik at barna kan bli med? 

Anonymkode: d1fa0...4a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...