Gå til innhold

Hva skjer med folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jentungen kom hjem fra skolen og var helt på gråten. Hun hadde bedt med seg ei venninne hjem fra skolen, og avtalt med meg at det var greit. Da venninna ringte sine foreldre for å spørre om det var greit hadde hun fått beskjed om at det fikk hun ikke lov til. Ikke noe unormalt i det, sjokket kom da jenta fortalte grunnen. Hun fikk ikke være med hjem fordi mamma’n var en røyker… 

Hva er det for noe å si? 
Ja, jeg røyker, men røyker jo selvfølgelig ikke inne. Skal ikke ungen få ha venninner på besøk, bare fordi jeg røyker?

Anonymkode: 2b7ac...1d0

• Liker 4
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ringe moren og si at du ikke røyker inne, og spørre om venninna kan komme likevel da jenta di ble veldig lei seg.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

For alt du vet har jenta astma. 

Anonymkode: 43901...310

• Liker 24
  • Nyttig 9
Skrevet

Slutt å røyke for hennes del så hun kan ha venninnen på besøk. Viktigere enn røyken det vel?

• Liker 24
  • Nyttig 6
Skrevet

Styrte også unna at ungene ble med hjem til røykende foreldre, fordi det uansett henger innrøykte klær i gangen osv. og vi hadde mye allergiproblemer. Jeg omgås røykere i minst mulig grad på privaten selv også.
Men jeg ville ikke ha sagt det høyt overfor ungene, tror jeg.

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ehm.. Min søster er røyker og røyker kun ute, aldri kjent røyklukt i hjemmet hennes annet enn direkte fra henne .. Jeg vet også at noen blandt foreldrene av vennene til mitt barn røyker uten at jeg bryr meg om det, mitt barn får selvsagt lov å besøke vennene sine, og aldri har jeg kjent røyklukt av han. Jeg ville nok brydd meg mer dersom det ble røykt inne hos noen som f.eks hos farfaren hans som røyker en hel pk tobakk på 2 dager inne i stuen sin og aldri  lufter ut. Vi er derfor aldri på besøk der... 

Anonymkode: 2fb2b...6aa

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Sjokkert over folk, altså. Hva blir det neste? Stakkars barn som vokser opp med så snevre foreldre.

Nei, dere stemmer FrP, mine barn får ikke bli med inn i det hjemmet av fare for politisk propaganda.

Nei, mine barn skal bare spise plantebasert mat, så siden dere ikke er veganere får hun ikke komme på besøk....

Anonymkode: 345f2...f66

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter røyk selv om du røyker ute, og ikke minst lukter du selv skikkelig røyk og det er vanskelig å unngå å være nær de som bor i huset. Mange har astma, allergi, migrene eller annet som trigges av røyklukt og som gjør det veldig vanskelig å dra på besøk til de som røyker. Jeg ville nok ikke sagt det til barnet mitt på den måten hun sa det, men jeg ville samtidig også gjort det klart hva som var årsaken slik at barnet ikke trodde det var noe galt med henne eller venninnen hennes. Jeg er mest overrasket over at du som røyker tror at det er en privatsak og ikke noe som påvirker andre enn deg selv, men dette går altså ut over både din datter og hennes venner. Noe å tenke på kanskje?

Anonymkode: 1ae35...770

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Må presisere først at jeg røyker selv, så er ikke uhildet.

Men! Hvis jeg skulle tenkt på den måten som moren du beskriver, så hadde jeg vært skeptisk til at barna besøkte folk med hunder (mange av de har hundestinkende klær, men lukter det ikke selv), gårdsdyr (da stinker det faktisk av barnas klær når de har hatt yttertøy hengende i gangen hos dem), FRP'ere, de som er ofte på byen (dårlige holdninger), feite folk (gud vet hva slags mat barna får der), de altfor pene (sikkert overfladiske), typisk arbeiderklasse (manglende kulturell kapital) og blablabla. Sånn kan man fortsette inn i evigheten! 

Du får si at ditt barn heller ikke får dra dit, fordi moren er knepp 😛 (Det var en spøk. Det skal du selvsagt ikke si. Bare overse hele greia).

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jentungen kom hjem fra skolen og var helt på gråten. Hun hadde bedt med seg ei venninne hjem fra skolen, og avtalt med meg at det var greit. Da venninna ringte sine foreldre for å spørre om det var greit hadde hun fått beskjed om at det fikk hun ikke lov til. Ikke noe unormalt i det, sjokket kom da jenta fortalte grunnen. Hun fikk ikke være med hjem fordi mamma’n var en røyker… 

Hva er det for noe å si? 
Ja, jeg røyker, men røyker jo selvfølgelig ikke inne. Skal ikke ungen få ha venninner på besøk, bare fordi jeg røyker?

Her får du et lite hint, det bør du ta til deg og endre livsstilen din. Ingen skikkelige mødre røyker.

Anonymkode: 26366...50a

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Her får du et lite hint, det bør du ta til deg og endre livsstilen din. Ingen skikkelige mødre røyker.

Det er det dummeste jeg har hørt! 

• Liker 34
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det lukter røyk selv om du røyker ute, og ikke minst lukter du selv skikkelig røyk og det er vanskelig å unngå å være nær de som bor i huset. Mange har astma, allergi, migrene eller annet som trigges av røyklukt og som gjør det veldig vanskelig å dra på besøk til de som røyker. Jeg ville nok ikke sagt det til barnet mitt på den måten hun sa det, men jeg ville samtidig også gjort det klart hva som var årsaken slik at barnet ikke trodde det var noe galt med henne eller venninnen hennes. Jeg er mest overrasket over at du som røyker tror at det er en privatsak og ikke noe som påvirker andre enn deg selv, men dette går altså ut over både din datter og hennes venner. Noe å tenke på kanskje?

Anonymkode: 1ae35...770

At jeg røyker er da en privatsak! 
Hadde det vært så at jeg røyka inne kunne jeg forstått det, men hva jeg gjør med min kropp ute på min veranda er da min sak! 

Jeg blir skremt over hvilke holdninger og syn på andre mennesker foreldre lærer barna sine! 

• Liker 23
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At jeg røyker er da en privatsak! 
Hadde det vært så at jeg røyka inne kunne jeg forstått det, men hva jeg gjør med min kropp ute på min veranda er da min sak! 

Jeg blir skremt over hvilke holdninger og syn på andre mennesker foreldre lærer barna sine! 

Røyking er ikke privatsak. For oss ikke-røykere føles det som om røyklukt setter seg i alt. Min mor røyket bare ute, men alt av klær og alt vi hadde med oss dit stinket røyk når vi kom hjem. Hun byttet jo aldri til nye klær hver gang hun kom inn. 

Anonymkode: c45bc...fb2

• Liker 28
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud - hva FAEN feiler det dagens foreldregenerasjon 🙄🤣

Hjelpe meg, hvor hardt alle barna deres skal lande på trynet når de blir voksne og skal ut i det virkelige liv. Så skjøre og krenkede av ALT.

Gud hjelpe meg, jeg er faktisk livredd. 

Anonymkode: 4a6d3...4f1

• Liker 31
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Enig! Røyking er low life og white trash. V

Anonymkode: 4e35d...c01

• Liker 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er det for noe å si? 

Jeg er høy-sensitiv og har allergi, så blir veldig dårlig av røyklukt. Jeg var i en klubb for mange år siden i utlandet der det var lov til å røyke inne. Da vi kom hjem fikk jeg ikke puste. Det var utrolig ubehagelig opplevelse. Passiv-røyking er veldig skadelig. Tanten til barnet mitt røyker og av den grunn har vi aldri besøkt henne. Vi har kun møttes på kafé en gang i året, men til og med der kunne hun ikke la være å røyke i to timer. Jeg liker ikke når folk er avhengige av ting. 

Anonymkode: 9acdc...ab0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Herregud - hva FAEN feiler det dagens foreldregenerasjon 🙄🤣

Hjelpe meg, hvor hardt alle barna deres skal lande på trynet når de blir voksne og skal ut i det virkelige liv. Så skjøre og krenkede av ALT.

Gud hjelpe meg, jeg er faktisk livredd. 

Helsing røykande? 😅

No får vi kun sida til ts. Ho røyker og kjenner nok ikkje luktene som faktisk kjem av det, sjølv om ho røyker ute. Dersom ei mor nektar jenta å reise på besøk så a) trur ho mora røyker inne, eller b) av erfaring så stankar det av døtra i etterkant. Sært av mora til jenta å sei det rett ut altså, men elles er eg einig dersom røyklukta blir med heim. For den er jæ....

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (1 minutt siden):

Helsing røykande? 😅

No får vi kun sida til ts. Ho røyker og kjenner nok ikkje luktene som faktisk kjem av det, sjølv om ho røyker ute. Dersom ei mor nektar jenta å reise på besøk så a) trur ho mora røyker inne, eller b) av erfaring så stankar det av døtra i etterkant. Sært av mora til jenta å sei det rett ut altså, men elles er eg einig dersom røyklukta blir med heim. For den er jæ....

Nei, jeg røyker ikke.

Jeg har ingen tro på at det lukter spesielt mye røyk i dette huset. Og om man skal skåne barna sine fra noe så banalt og uskyldig som i dette tilfellet, ja da er det jaggu ikke rart at dagens foreldregenerasjon blir hetset.

Det har selvsagt INGEN påvirkning på barnets helse å besøke et hjem, der mor røyker, ute. Det er overhodet ikke det man kaller passiv røyking, og barnet er på BESØK i dette hjemmet. 

Altså, hva er det som feiler dere, sånn helt egentlig? Dere må være nervøse nervevrak, alle som én.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg røyker ikke.

Jeg har ingen tro på at det lukter spesielt mye røyk i dette huset. Og om man skal skåne barna sine fra noe så banalt og uskyldig som i dette tilfellet, ja da er det jaggu ikke rart at dagens foreldregenerasjon blir hetset.

Det har selvsagt INGEN påvirkning på barnets helse å besøke et hjem, der mor røyker, ute. Det er overhodet ikke det man kaller passiv røyking, og barnet er på BESØK i dette hjemmet. 

Altså, hva er det som feiler dere, sånn helt egentlig? Dere må være nervøse nervevrak, alle som én.

Aldri blitt kalla eit nervøst nervevrak for å hate røyklukt, men ok det 😊 eg har vore på besøk med mange som "røyker ute så det luktar ikkje inne". Det stankar innbarka røyk hos mange! Og mange av dei som "røyker ute" røyker ofte gjennom vinduet, i døropninga osv. No veit verken du eller eg korleis ts faktisk har det og kvifor mora ikkje ynskjer døtra på besøk der, så chill.

• Liker 10
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...