Anonym90059005 Skrevet 25. april 2023 #41 Del Skrevet 25. april 2023 kraftwerk skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke særlig begeistret for henne selv. Og at hun mener Fjordland skal spises til middag hver dag, altså - Fjordland er ultra-prosessert mat med mye sukker og tilsetningsstoffer, selv om det er små porsjoner. De små porsjonene inneholder en god del mer kalorier enn hvis man hadde lagd det selv. Hadde syntes det hadde vært tøft hvis de hadde invitert med en annen ernæringsfysiolog. Hvor har du det fra at hun mener Fjordland skal spises til middag hver dag? Greit å droppe fri diktning når man kritiserer. 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 25. april 2023 #42 Del Skrevet 25. april 2023 (endret) Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): Hvor har du det fra at hun mener Fjordland skal spises til middag hver dag? Greit å droppe fri diktning når man kritiserer. Nå sa hun til Else at hun fint kunne spise Fjordland, og Else spiste Fjordland-middag opptil flere ganger i bare to episoder.Det var middagene hun spiste altså, ikke noe annet. Var en artikkel om dette i en avis i går eller i dag også. Endret 25. april 2023 av kraftwerk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Wolfmoon Skrevet 25. april 2023 Populært innlegg #43 Del Skrevet 25. april 2023 kraftwerk skrev (Akkurat nå): Nå sa hun til Else at hun fint kunne spise Fjordland, og Else spiste Fjordland-middag opptil flere ganger i bare to episoder. Men hvis man sammenligner med det hun spiste før, hvordan er Fjordland til sammenligning? Hvis man ikke liker å lage mat, tenderer til å bestille junk food og overspise? Det er her, etter min vurdering, de fleste slankeeksperter feiler. De ubervurderer folks evne til totalt endring. Må jeg lage all mat fra bunnen av, skjer det ikke, da må man se på andre alternativer. 46 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 25. april 2023 #44 Del Skrevet 25. april 2023 Jeg synes Fjordland er greit å starte med, det kan virke veldig overveldende å begynne med hjemmelaget, minst mulig prosessert mat. Små skritt i riktig retning er lurt for noen, kan være dumt å gape over for mye. Det var noe av det jeg likte best med serien, å gå ut i hundre er etter min erfaring det dummeste man kan gjøre. Selv om det sikkert fungerer for noen. 36 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 25. april 2023 #45 Del Skrevet 25. april 2023 12 minutter siden, rosemarin said: Men løsningen på trøstespising er vel ikke strikte matplaner og slanking, det klarer man å opprettholde i beste fall en liten stund og man trenger hjelp til å håndtere følelsene på andre måter. Det er jo litt av cluet for mange som er overvektige og derfor det ikke funker med bare slanking og mas om kosthold og trening. men jeg skal se programmet før jeg uttaler meg mer. Måtte bare svare på kommentaren 🙃 15 minutter siden, Nikea said: Ja, men det er vel foreløpig bare nevnt? Ikke noe de har sett nærmere på og anbefalt bearbeidet for eksempel? Programmet har bare såvidt begynt, og selve behandlingsforløpet har jo ikke startet enda. De avsluttet med et siste usunt måltid, og det er først nå det hele begynner. Episodene som har vært hittill har bare vært intro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 25. april 2023 #46 Del Skrevet 25. april 2023 kraftwerk skrev (17 minutter siden): Fjordland er jo ultra-prosessert med en del tilsetningsstoffer Nå snakket jo Else med han fedme-eksperten og de kom frem til at hun har ikke en overspisinglidelse. Hadde hun hatt det hadde hun blitt henvist til en psykiater istedenfor, for ellers hadde ikke «planen» fungert. Ok.. men hun har jo likevel et mønster som må brytes og hjelpes til å håndtere følelsene annerledes selv om hun ikke kvalifiserer til en diagnose da. Så er jo rart hvis man ikke tar det med i beregningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikea Skrevet 25. april 2023 #47 Del Skrevet 25. april 2023 000VF000 skrev (7 minutter siden): Programmet har bare såvidt begynt, og selve behandlingsforløpet har jo ikke startet enda. De avsluttet med et siste usunt måltid, og det er først nå det hele begynner. Episodene som har vært hittill har bare vært intro. Ja, jeg vet. Det er umulig å si noe om de kommer til å ta det opp i løpet av episodene som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 25. april 2023 #48 Del Skrevet 25. april 2023 Alltid likt Else og syns programmet så langt er 10/10. De fokuserer på årsaken til overspising og det er viktig. Alle kan slanke seg, men hvis man ikke rydder opp i årsaken hjelper det ikke i lengden. Modig gjort! Spesielt av Else som også etter dette skal leve i offentligheten. Herlig ordspill i programnavnet også 🏆 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 25. april 2023 #49 Del Skrevet 25. april 2023 (endret) Smascha skrev (På 22.4.2023 den 23.39): Eg likar dei to fyrste episodane! Men ser at det minnar svært mykje om NRK-serien til Ronny Brede Aase "Eit feitt liv". Føler begge seriane er litt sånn "tjukk, triveleg kjendis får kniven på strupen av legen og må lage info-serie om noko vi allereie veit. Dette må gjerast med humor, sjølvvitsing og ikkje minst må kjendisen grave ut sine sårbare sider". Og når eg tenker på det så minner det jo også om NRK-serien "Line fikser kroppen", som handlar om akkurat det samme. Uff, no høyrest eg sikkert negativ ut. Det er eg ikkje, eg kjem til å sjå alle Else sine episodar. Men skjønnar om NRK sine tjukke kjendisar skjelver i buksene og håpar dei ikkje er nestemann ut 😅 Ida Fladen begynte vel på en måte når hun testet ulike ting og bar innom plastisk kirurgi eller hva det var? Men hun hadde jo ikke seg selv som utgangspunkt sånn sett. Det har jo Eit fett liv og Helsekost Furuseth. Endret 25. april 2023 av AprilLudgate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 25. april 2023 #50 Del Skrevet 25. april 2023 Chili bird skrev (4 timer siden): Hvorfor ikke? Flott, sympatisk og oppegående dame. Er heller ikke spesielt begeistret for den (kliniske?) ernæringsfysiologen Sundfør. Hun er mye brukt og figurerer stadig i media. Har garantert solid kompetanse, men hun fremstår hakket eplekjekk i mine øyne. Sundfør har lav kompetanse i mine øyne. Fronter bare det vanlige som er rådene nasjonalt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettrollet Skrevet 25. april 2023 #51 Del Skrevet 25. april 2023 Er imponert over at Else som virker så kompetent ellers i livet er så lost når det kommer til kosthold og livet sitt generelt. Hun er jo supersuksessfull hva angår livet ellers. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 25. april 2023 #52 Del Skrevet 25. april 2023 kraftwerk skrev (41 minutter siden): Jeg er ikke særlig begeistret for henne selv. Og at hun mener Fjordland skal spises til middag hver dag, altså - Fjordland er ultra-prosessert mat med mye sukker og tilsetningsstoffer, selv om det er små porsjoner. De små porsjonene inneholder en god del mer kalorier enn hvis man hadde lagd det selv. Hadde syntes det hadde vært tøft hvis de hadde invitert med en annen ernæringsfysiolog. Fjordland er da absolutt for det meste ikke ultraprosessert mat. Tvert imot så er det som regel ganske balanserte måltider som er laget på nokså tradisjonelt vis. Og i Elses situasjon er Fjordland bra, ettersom hun ikke har motivasjon til å lage mat selv, pluss at porsjonsstørrelsen er begrenset. For meg ville det vært uutholdelig å leve på Fjordland ettersom jeg rett og slett ikke synes at sånn mat er god nok, men hvis man synes det, og i tillegg hater å lage mat, så er det jo helt topp. Spesielt hvis det gjør at det blir lettere å ikke bestille mat fra McDonald's og lignende utpå kvelden. 30 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 25. april 2023 #53 Del Skrevet 25. april 2023 Nettrollet skrev (1 minutt siden): Er imponert over at Else som virker så kompetent ellers i livet er så lost når det kommer til kosthold og livet sitt generelt. Hun er jo supersuksessfull hva angår livet ellers. Det er jo klassisk. Overvektige bruker humor for å kompensere. Det er en fasade som skjuler hvordan hun egentlig har det. 7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 25. april 2023 #54 Del Skrevet 25. april 2023 Karmaisabitch skrev (11 minutter siden): Det er jo klassisk. Overvektige bruker humor for å kompensere. Det er en fasade som skjuler hvordan hun egentlig har det. Det meste vi mennesker gjør er for å kompensere eller dekke behov av en eller annen art 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 25. april 2023 #55 Del Skrevet 25. april 2023 rosemarin skrev (3 minutter siden): Det meste vi mennesker gjør er for å kompensere eller dekke behov av en eller annen art Sant 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 25. april 2023 #56 Del Skrevet 25. april 2023 (endret) kraftwerk skrev (1 time siden): Jeg er ikke særlig begeistret for henne selv. Og at hun mener Fjordland skal spises til middag hver dag, altså - Fjordland er ultra-prosessert mat med mye sukker og tilsetningsstoffer, selv om det er små porsjoner. De små porsjonene inneholder en god del mer kalorier enn hvis man hadde lagd det selv. Hadde syntes det hadde vært tøft hvis de hadde invitert med en annen ernæringsfysiolog. Helt enig. Men tror problemet her er at om Else ikke velger Fjordland, så velger hun en annen lettvint middag. Da ringer hun nok foodora og spiser drittmat. Så det er nok valget mellom to onder, hvor man velger det «beste» Liker godt programmet. Endret 25. april 2023 av Jadaomatte 13 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmaisabitch Skrevet 25. april 2023 #57 Del Skrevet 25. april 2023 Fjordland er god trening i porsjonsstørrelse 👍 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 25. april 2023 #58 Del Skrevet 25. april 2023 Jadaomatte skrev (3 minutter siden): Helt enig. Men tror problemet her er at om Else ikke velger Fjordland, så velger hun en annen lettvint middag. Da ringer hun nok foodora og spiser drittmat. Så det er nok valget mellom to onder, hvor man velger det «beste» Liker godt programmet. I de fleste tilfeller er ikke Fjordland et spesielt stort onde i mine øyne. Tvert i mot er det ofte veldig mye bedre enn mange andre middager som ikke er laget fra scratch, som for eksempel industripølser med potetmos fra pose, Toro lasagne, Bali kyllinggryte, osv. Her er Fjordland soleklart overlegent ernæringsmessig sett. Pluss at det er en begrenset porsjon. 23 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 25. april 2023 #59 Del Skrevet 25. april 2023 Lafamiglia skrev (Akkurat nå): I de fleste tilfeller er ikke Fjordland et spesielt stort onde i mine øyne. Tvert i mot er det ofte veldig mye bedre enn mange andre middager som ikke er laget fra scratch, som for eksempel industripølser med potetmos fra pose, Toro lasagne, Bali kyllinggryte, osv. Her er Fjordland soleklart overlegent ernæringsmessig sett. Pluss at det er en begrenset porsjon. Enig👍 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 25. april 2023 #60 Del Skrevet 25. april 2023 kraftwerk skrev (1 time siden): Nå sa hun til Else at hun fint kunne spise Fjordland, og Else spiste Fjordland-middag opptil flere ganger i bare to episoder.Det var middagene hun spiste altså, ikke noe annet. Var en artikkel om dette i en avis i går eller i dag også. Men hva spesifikt er det du har mot Fjordland rent ernæringsmessig sett? Jo, noen av disse er ikke spesielt bra, mens andre er jo ganske så fine og komplette måltider. Dessuten, som tidligere nevnt, hvis Fjordland-middager (og tilsvarende) gjør at hun ikke bestiller mat fra McDonald's utpå kvelden, er det jo enda bedre. Dessuten er dette noe som er fullt gjennomførbart for mange, spesielt sammenlignet med ernæringsfysiologens opprinnelige forslag om at man skulle stå en hel søndag og kutte grønnsaker for å lage ratatouille. 14 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå