Gå til innhold

Hvordan oppfatter dere Tesla-eiere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en Tesla Y og det er min første elbil og så langt har den ikke vist noen problemer.

Jeg er dame, hva sier det om meg da?

550000 slik min kostet er lavt priset?? 😳

 

Anonymkode: d977f...386

Er godt mulig det har blitt utbedringer siden jeg eide Tesla.. Jeg hadde som sagt model s og x. Er nå noen år siden.

Har ikke bare vært rosenrødt med 550d heller altså! Måtte demontere halve motoren for å bytte kjøleveske tilførsel inn på toppen en gang og bytta alle 3 turboene (dog på garanti fra bmw)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en Tesla Y og det er min første elbil og så langt har den ikke vist noen problemer.

Jeg er dame, hva sier det om meg da?

550000 slik min kostet er lavt priset?? 😳

 

Anonymkode: d977f...386

Er ikke mye for en helt ny bil det da

Anonymkode: f7b1e...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var Tesla kule biler med kult design. Og jeg så på folka som eide dem som forholdsvis rike og vellykkede. 

I dag gjelder ikke det. Omtrent annenhver bil jeg treffer på er en Tesla. Altså: Tesla = folkevogn

Anonymkode: 872ee...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Har en Tesla Y og det er min første elbil og så langt har den ikke vist noen problemer.

Jeg er dame, hva sier det om meg da?

550000 slik min kostet er lavt priset?? 😳

 

Anonymkode: d977f...386

Den er billigere enn en ny RAV4... Og slenger man på likt utstyrsnivå på denne Toyota Norge | Toyota Camry ender du opp med en billigere bil enn en Toyota Camry. 

Så ja, 550'000 er ikke dyrt for en ny bil idag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Den er billigere enn en ny RAV4... Og slenger man på likt utstyrsnivå på denne Toyota Norge | Toyota Camry ender du opp med en billigere bil enn en Toyota Camry. 

Så ja, 550'000 er ikke dyrt for en ny bil idag

Joda, det er dyrt for de aller fleste!

Anonymkode: 36c8c...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, det er dyrt for de aller fleste!

Anonymkode: 36c8c...047

njoo, kommer an på. Ja, 400'000, som er hva billigste Tesla3 med bakhjulsdrift koster, er ikke altfor mye penger. Ja, 400k er mye penger å bruke på PepsiMax og sigaretter, men ikke når man snakker om en flunkende ny bil. Man har tilogmed 18kr til overs for å kjøpe en halvliter PepsiMax på vei hjem fra utleveringsstedet :) 

Man får en Y til 432'000, og det er ikke avskrekkende mye for en familiebil med lave driftskostnader. Forutsatt selvfølgelig at man er på jakt etter ny bil. Om man normalt kjøper bruktbil er det tullete å se på nybilpriser i utgangspunktet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/26/2023 at 11:11 AM, AnonymBruker said:

Joda, det er dyrt for de aller fleste!

Anonymkode: 36c8c...047

Ikke for en ny bil

Anonymkode: f7b1e...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke for en ny bil

Anonymkode: f7b1e...b6a

Ny eller brukt spiller ingen rolle. Dyrt er det uansett. Og nå er det bråstopp i salg av bil generelt, det koster!

Anonymkode: 36c8c...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ny eller brukt spiller ingen rolle. Dyrt er det uansett. Og nå er det bråstopp i salg av bil generelt, det koster!

Anonymkode: 36c8c...047

Jo det spiller ganske mye rolle om det er ny eller brukt bil

Anonymkode: f7b1e...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ny eller brukt spiller ingen rolle. Dyrt er det uansett. Og nå er det bråstopp i salg av bil generelt, det koster!

Anonymkode: 36c8c...047

Ser ikke ut som det er fullstendig bråstopp...

Screenshot_2023-04-28-05-20-48-08_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batterier lager ikke elektrisitet. De bare inneholder elektrisitet som blir produsert annet sted, for eksempel av kull eller naturgass, eller fra generator som er diesel-drevet. Så å påstå at alle elektriske kjøretøy er et "null-utslipp" kjøretøy er selvfølgelig bare piss preik. 

Fremdeles en del folk som åpenbart ikke har forstått dette enda. "men el-biler er jo miljø-vennlige da!" for dette har dem fått høre hele forbanna tiden. 

:fise: 

Anonymkode: 8248a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trege i trafikken, konforme mennesker. 

Anonymkode: a7db0...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye BMW eierene.

Kjører alltid for fort, tar ikke hensyn til andre og har rett og slett en dårlig kjøreholdning.

Anonymkode: 48e17...f26

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 12.23):

? 🤔

Anonymkode: d977f...386

Tesla er den nye folkevogna og Tesla-eiere speiler mangfoldet i samfunnet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla er den nye folkevognen. En bil for folk med A4-liv, A4- inntekt og A4-status. Mao utrolig kjedelig

Anonymkode: 7372a...71a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Batterier lager ikke elektrisitet. De bare inneholder elektrisitet som blir produsert annet sted, for eksempel av kull eller naturgass, eller fra generator som er diesel-drevet. Så å påstå at alle elektriske kjøretøy er et "null-utslipp" kjøretøy er selvfølgelig bare piss preik. 

Fremdeles en del folk som åpenbart ikke har forstått dette enda. "men el-biler er jo miljø-vennlige da!" for dette har dem fått høre hele forbanna tiden. 

:fise: 

Anonymkode: 8248a...9f9

Det er da ikke på grunn av miljøet folk i Norge kjøpe elbil?

Anonymkode: f7b1e...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

 Det er da ikke på grunn av miljøet folk i Norge kjøpe elbil?

 Anonymkode: f7b1e...b6a

Noen jeg kjenner påstår i alle fall det, at sånne biler liksom skal være mer "miljø-vennlige" enn biler som går på bensin / diesel.   

Anonymkode: 8248a...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er så klassisk A4-nordmann som man får det. Helt vanlige folk.

Anonymkode: 8e164...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt om dem, Tesla har med tiden blitt en ganske vanlig bil, og de faller i pris, og er ikke særlig dyrere enn tilsvarende biler fra andre produsenter i samme klasse. Med mindre man snakker om Plaid modellen. 

Anonymkode: cd30e...38f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2023 at 8:10 PM, AnonymBruker said:

Batterier lager ikke elektrisitet. De bare inneholder elektrisitet som blir produsert annet sted, for eksempel av kull eller naturgass, eller fra generator som er diesel-drevet. Så å påstå at alle elektriske kjøretøy er et "null-utslipp" kjøretøy er selvfølgelig bare piss preik. 

Fremdeles en del folk som åpenbart ikke har forstått dette enda. "men el-biler er jo miljø-vennlige da!" for dette har dem fått høre hele forbanna tiden. 

:fise: 

Anonymkode: 8248a...9f9

Det er null lokalt utslipp med elbiler. Det er hva som menes. 

Anonymkode: 736f6...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...