Gå til innhold

Hvordan oppfatter dere Tesla-eiere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei. Men batteriproduksjonen ER alt annet enn miljøvennlig. Og at de fleste har skylapper på seg fordi det går helt fint at 15000 barn i Kongo graver etter cobalt for din batteribil- eller at befolkningen i Nord Chile skal lide med sykdommer grunnet Lithiumet som de masse produserer i ørkenen.

Bare fordi noen har «stemplet» noe som miljøvennlig og bærekraftig - vil det ikke si at det er det. 
 

Anonymkode: 03e1a...b07

Du har ikke fått med deg at kobolt er på vei ut eller? Halvparten av bilene Tesla solgte i fjor var helt uten kobolt i batteriet, de resterende har den laveste andelen kobolt av alle produsenter. Om få år er kobolt en historie i elbilbatterier. 

Endret av -jk-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LiseTV skrev (1 time siden):

Dem har veldig lite greie på bil og miljø. Leser lite om biler og tester. Blir lurt inn i miljøfellen. En stor elbil er absolutt ikke miljøvenlig verken å bruke eller lage.. Eigere av slike biler snylter på fellesskapet med å ikke betale avgifter som andre bilkjøpere. Den ene bilen min er veteran,36 år, og det er miljøvennlig, ikke kjøp og kast.

Faktisk kommer bare ca. 15% av en bils utslipp fra produksjonen av selve bilen. Ytterligere 5% fra resirkulering, og ca. 5% fra reparasjoner. De resterende 75% kommer fra driften (forbruk av bensin/diesel og olje). Dvs. at om man skroter en gammel bil som bruker 0,8l på mila og kjøper en ny som bruker 0,5l på mila er utslippet fra produksjonen spart inn rimelig fort med lavere forbruk. Det er altså mest miljøvennlig å skrote alle gamle biler så fort som mulig og erstatte de med nye. 

For ikke å snakke om den store forskjellen det utgjør på lokalmiljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, -jk- said:

Det er altså mest miljøvennlig å skrote alle gamle biler så fort som mulig og erstatte de med nye. 

For ikke å snakke om den store forskjellen det utgjør på lokalmiljøet. 

Og sikkerheten ikke minst. Nye biler er vesentlig sikrere enn 36 år gamle biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (7 timer siden):

Jeg synes de som er imot Tesla er mer ufyselige på nett.

De snakker mye om penisstørrelse, at Tesla-eiere er dumme, tror de skal redde verden, blærete etc. 

Om det er mange som snakker om tesla og små peniser. Så er det vel sant da.

Anonymkode: 29d65...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 12.23):

? 🤔

Anonymkode: d977f...386

Tesla logoen viser jo en buttplugg så dem liker å ha det i rumpen :)

Anonymkode: 601e3...944

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (17 timer siden):

Catalysts | Cobalt Institute

Cobalt Mining: There's Something That the Petrol Companies Don't Want You to Know (chargesmart.co.nz)

Cobalt Statistics and Information | U.S. Geological Survey (usgs.gov)

Ser ut som noen nettsider er uenig med deg... Dette var de tre øverste i googlesøket. Så de bruker visst kobolt for å felle ut svovel fra råoljen. 

Dette er tre nettsider som er enige i DIN påstan, sier ikke noe om hvordan det gjør nytten som et rensemiddel for drivstoff. Det underbygger heller ikke uttalelsen til fredsprisvinneren, som det første ble kommentert var forbruket av kobolt til elbiler og dertil barnearbeid. Finn noe som er troverdig og seriøst, ikke vis til blogger!

Anonymkode: 36c8c...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dette er tre nettsider som er enige i DIN påstan, sier ikke noe om hvordan det gjør nytten som et rensemiddel for drivstoff. Det underbygger heller ikke uttalelsen til fredsprisvinneren, som det første ble kommentert var forbruket av kobolt til elbiler og dertil barnearbeid. Finn noe som er troverdig og seriøst, ikke vis til blogger!

Anonymkode: 36c8c...047

https://www.scirp.org/html/4-1840013校对_18316.htm

7% av verdens koboltforbruk går til bruk som katalysator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er tre nettsider som er enige i DIN påstan, sier ikke noe om hvordan det gjør nytten som et rensemiddel for drivstoff. Det underbygger heller ikke uttalelsen til fredsprisvinneren, som det første ble kommentert var forbruket av kobolt til elbiler og dertil barnearbeid. Finn noe som er troverdig og seriøst, ikke vis til blogger!

Anonymkode: 36c8c...047

Og hvilke vitenskapelige eller ikke-vitenskapelige artikler kan du vise til hvor det ikke benyttes kobolt til raffinering og rensing av råolje i prosessen med å lage drivstoff? 

Dessuten er det merkelig måte du angriper på. Det er ikke MIN påstand at oljeindustrien benytter kobolt, det er en kjent katalysator for "desulphurisation" som det så fint heter på engelsk. Det er ikke lenger tillatt med svovel i drivstoff, siden det engang på 80-tallet var snakk om "sur nedbør". Så da må svovel bort

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Om det er mange som snakker om tesla og små peniser. Så er det vel sant da.

Anonymkode: 29d65...45c

De som hater Tesla-eiere vet ikke noe om det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er alle plutselig så opptatt av barna i Kongo?

Det aller meste av kobolten utvinnes industrielt og uten barnearbeid. Det er fortsatt 200 000 illegale gruverarbeidere som jobber under dårlige forhold. Hvorfor? Hvorfor er til og med barna med?

Det er nok at de illegale gruverarbeiderne tjener opp mot $200 i uka i et land hvor gjennomsnittlig ukelønn er $10. Det er bonanza.

Myndighetene prøver å rydde opp,  Årsaken er at verden plutselig bryr seg. Ingen brydde seg før.

Løsningen for disse menneskene er IKKE å slutte å kjøre kobolt. Hvorfor skal vi tjene oss kvalmt rike pg feite på olje, men ikke la fattige land tjene på sine råvarer? For å "hjelpe dem"? Det som hjelper dem er å få orden på bransjen, og der pusher bilprodusentene på. 

https://www.africanews.com/2022/11/03/drcs-artisanal-cobalt-mines-tainted-by-lack-of-compliance/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (På 31.5.2023 den 12.38):

Faktisk kommer bare ca. 15% av en bils utslipp fra produksjonen av selve bilen. Ytterligere 5% fra resirkulering, og ca. 5% fra reparasjoner. De resterende 75% kommer fra driften (forbruk av bensin/diesel og olje). Dvs. at om man skroter en gammel bil som bruker 0,8l på mila og kjøper en ny som bruker 0,5l på mila er utslippet fra produksjonen spart inn rimelig fort med lavere forbruk. Det er altså mest miljøvennlig å skrote alle gamle biler så fort som mulig og erstatte de med nye. 

For ikke å snakke om den store forskjellen det utgjør på lokalmiljøet. 

Der tar du veildig feil, men du er unnskyldt for der er masse feilinformasjon på nettet,og det er ikke di skyld. Sannheten kommer frem om noen år.  Det samme gjelder vindmøller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, LiseTV said:

Der tar du veildig feil, men du er unnskyldt for der er masse feilinformasjon på nettet,og det er ikke di skyld. Sannheten kommer frem om noen år.  Det samme gjelder vindmøller.

I Reject Your Reality and Substitute My Own - Mythbusters - Sticker |  TeePublic

av og til er dette et utrolig passende sitat

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 18.03):

Tesla logoen viser jo en buttplugg så dem liker å ha det i rumpen :)

Anonymkode: 601e3...944

Jeg klarer ikke se en buttplug, men hvis noen virkelig synes logoen ligner på det så gjør ikke det meg noe. Vil alltid kjøre stolt rundt jeg med den logoen på bilen min. Uansett hva folk synes det ligner på🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 12.23):

? 🤔

Anonymkode: d977f...386

Jeg kjører mye bil, og observerer at mange som kjører Tesla er veldig aggressive i trafikken. De har ikke tålmodighet, og presser seg frem. Fartsgrenser bryr de seg ikke om. Flere har også trøbbel med å parkere skikkelig (men det gjelder flere). 

Anonymkode: b049c...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...