Gå til innhold

Hvordan oppfatter dere Tesla-eiere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra du er redd for ditt «personvern». Haha

Anonymkode: 03e1a...b07

Takk. VPN

Anonymkode: 76566...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Det inneholder en stor andel av Cobalt.

 

Anonymkode: 03e1a...b07

Du vet at cobalt heter kobolt på norsk?

Anonymkode: f7b1e...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

I tillegg til Lithium, Mangan og Nickel. 

Anonymkode: 03e1a...b07

Du veit at det brukes ganske store mengder kobolt for å raffinere olje til fossilt drivstoff? Det brukes kobolt for å rense svovel fra drivstoffet. Og det har kommet batterier uten kobolt. Hva som er inni mobiltelefonene og bærbare pc'r og annet på batteri er en annen historie 

Til sammenligning er oljebransjen bare snill og grei? Den lille plattformen Deepwater Horizon slapp ut omtrentlig 780'000m3 olje, det største marine utslippet i historien. 

Deepwater Horizon oil spill | Summary, Effects, Cause, Clean Up, & Facts |  Britannica

BP agrees to pay US$18.7 billion to settle Deepwater Horizon oil-spill  claims | Nature

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 12.23):

? 🤔

Anonymkode: d977f...386

Leker storkarer og arrogante og blinklysene virker ikke på Teslaer .

 

Anonymkode: 8d59b...c2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterende, for min mann er en av dem 😂 

Anonymkode: ab081...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har Tesla. Opplever han som ganske alright☺️

Anonymkode: 44a69...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver gang jeg ser dress kledde menn i en tesla. Tenker jeg liten penis. Eller "small penis" som jeg sier inni meg når jeg passerer.

Anonymkode: 29d65...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Irriterende, for min mann er en av dem 😂 

Anonymkode: ab081...a46

Tesla å har liten penis?

Anonymkode: 29d65...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det kanskje en bil for de rike, men med Tesla 3 har det blitt en folkebil.

Fellestrekket nå i dag er kanskje at de er rasjonelle. De velger bil etter økonomi, lademuligheter rekkevidde og baggasjeplass. Der kommer ofte Tesla ut på topp. Ingen velger elbil for å redde kloden. Det er for å spare penger, og det er lov.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (56 minutter siden):

Du veit at det brukes ganske store mengder kobolt for å raffinere olje til fossilt drivstoff? Det brukes kobolt for å rense svovel fra drivstoffet. Og det har kommet batterier uten kobolt. Hva som er inni mobiltelefonene og bærbare pc'r og annet på batteri er en annen historie 

Til sammenligning er oljebransjen bare snill og grei? Den lille plattformen Deepwater Horizon slapp ut omtrentlig 780'000m3 olje, det største marine utslippet i historien. 

Deepwater Horizon oil spill | Summary, Effects, Cause, Clean Up, & Facts |  Britannica

BP agrees to pay US$18.7 billion to settle Deepwater Horizon oil-spill  claims | Nature

Hadde kobolt blitt brukt til rensing av drivstoff, hadde hylekoret vert frempå for lenge siden. Du bør lese deg opp på noe du ikke vet! Og ikke prøv å henvise til bloggen ”ferdig snakka” den er like lite troverdig.

Anonymkode: 36c8c...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg oppfatter tesla eiere? 

Som alle andre bileiere. Opptatt av å komme seg fra A til B.  
En tesla eier er ikke noe annerledes enn en E-tron eier f eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

blinklysene virker ikke på Teslaer .

 

Anonymkode: 8d59b...c2e

Det gjør de faktisk. Man kan stille inn hvor lenge de skal blinke (Y-modell), så jeg har min på det lengste og så inn i rundkjøring blinker jeg og dytter litt ekstra på spake så blinker jeg ut av rundkjøringen og.

55 minutter siden, Isambard said:

De velger bil etter økonomi, lademuligheter rekkevidde og baggasjeplass. Der kommer ofte Tesla ut på topp. Ingen velger elbil for å redde kloden. Det er for å spare penger, og det er lov.

 

Jeg valgte Tesla Y etter pris, rekkevidde og bagasjeplass OG fordi den ikke avgir eksos og fordi den er enkel å kjøre. 

Anonymkode: d977f...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teslaeiere er jo alt fra pensjonister, uføre, offentlig ansatte og de med høy lønn. De steinrike kjører El-porsche, ikke Tesla så de kan vi utelukke.

Tesla er det nye folkebilen.

Anonymkode: d18cd...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i "naturen": Helt ordinære. Alt fra folk som kjører i 60 i 80-sona til de som kjører slalåm på motorveien. Mye av den samme typen som kunne kjøpt Audi, BMW og Mercedes.

På nett: Helt ufyselige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reign said:

 

På nett: Helt ufyselige.

Kan ikke si jeg er helt ufyselig. 
(Opprettet tråden)

Anonymkode: d977f...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (2 minutter siden):

Ut i "naturen": Helt ordinære. Alt fra folk som kjører i 60 i 80-sona til de som kjører slalåm på motorveien. Mye av den samme typen som kunne kjøpt Audi, BMW og Mercedes.

På nett: Helt ufyselige.

Jeg synes de som er imot Tesla er mer ufyselige på nett.

De snakker mye om penisstørrelse, at Tesla-eiere er dumme, tror de skal redde verden, blærete etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan ikke si jeg er helt ufyselig. 
(Opprettet tråden)

Anonymkode: d977f...386

Det finnes åpenbart unntak.

Isambard skrev (10 minutter siden):

Jeg synes de som er imot Tesla er mer ufyselige på nett.

De snakker mye om penisstørrelse, at Tesla-eiere er dumme, tror de skal redde verden, blærete etc. 

Det er notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei. Men batteriproduksjonen ER alt annet enn miljøvennlig. Og at de fleste har skylapper på seg fordi det går helt fint at 15000 barn i Kongo graver etter cobalt for din batteribil- eller at befolkningen i Nord Chile skal lide med sykdommer grunnet Lithiumet som de masse produserer i ørkenen.

Bare fordi noen har «stemplet» noe som miljøvennlig og bærekraftig - vil det ikke si at det er det. 
 

Anonymkode: 03e1a...b07

Utfordringene med skeldne metaller til batterier og elektronikk er ekte og reelle.

Det er vel ikke slik at du tror dette begrenser seg til elbiler? Du bruker vel mobiltelefon, nettbrett og PC, eller dropper du dette i solidaritet med barn i Kongo?

For å hjelpe deg: Verden må bedre miljø- og arbeidskår for alle gruvearbeidere, verden må IKKE kutte ut å lage elbiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde kobolt blitt brukt til rensing av drivstoff, hadde hylekoret vert frempå for lenge siden. Du bør lese deg opp på noe du ikke vet! Og ikke prøv å henvise til bloggen ”ferdig snakka” den er like lite troverdig.

Anonymkode: 36c8c...047

Catalysts | Cobalt Institute

Cobalt Mining: There's Something That the Petrol Companies Don't Want You to Know (chargesmart.co.nz)

Cobalt Statistics and Information | U.S. Geological Survey (usgs.gov)

Ser ut som noen nettsider er uenig med deg... Dette var de tre øverste i googlesøket. Så de bruker visst kobolt for å felle ut svovel fra råoljen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har veldig lite greie på bil og miljø. Leser lite om biler og tester. Blir lurt inn i miljøfellen. En stor elbil er absolutt ikke miljøvenlig verken å bruke eller lage.. Eigere av slike biler snylter på fellesskapet med å ikke betale avgifter som andre bilkjøpere. Den ene bilen min er veteran,36 år, og det er miljøvennlig, ikke kjøp og kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...