PITTY Skrevet 1. april 2023 #41 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hadde aldri dratt på date engang, med en mann som ikke hadde førerkort OG bil. Det tar ti minutter å ta teoriprøven... Anonymkode: 44d39...6c6 Det tar muligens ett eller to minutter å lese/øve seg opp til godt nok nivå..🤓 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #42 Skrevet 1. april 2023 SPOCA skrev (10 minutter siden): Ikke alle kan ta lappen. Det er ikke alltid et valg. Duh. Alltid må noen komme på banen med selvsagtheter. Jeg har også en blind venn som ikke har lappen. Denne tråden handler ikke om dere. Anonymkode: 9058a...b69 7
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #43 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Motsatt. Evner du ikke ta førerkort, bør du ikke være i forhold. Anonymkode: 44d39...6c6 Så de som har epilepsi kan ikke være i et forhold? Anonymkode: f7e99...9fd 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #44 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så de som har epilepsi kan ikke være i et forhold? Anonymkode: f7e99...9fd Slutt. Bare slutt. Anonymkode: 9058a...b69 4
tussi680 Skrevet 1. april 2023 #45 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Mannen har enda ikke lappen og det er bare jeg som kjører ungene fra og til barnehagen og andre ting. I tillegg må jeg kjøre sambo hit og dit. Er mildt sagt drittlei at d er bare meg som kjører. Jeg skjemmes, flaut. Naboene ser bare meg kjøre på mannen og unga hele tiden. Det er så lite mandig synes jeg. Han har endelig spart opp penger og skal begynne å ta teoriprøven, men det tar så lannng tid. Han drøyer og drøyer. Har ventet lenge på st han skal få ut fingern. Det er så ille at hvis ikke han tar lappen etter ei viss tid så er forholdet slutt, fordi alt går på meg og han nekter å ta buss også. Angrer på at jeg ble sammen med en sånn tregost. Noen som har opplevd d samme? Anonymkode: 37c65...21e Har epilepsi så derfor måtte min samboer kjøre overalt. Han ble lei av og til, men jeg var grei og brukte sykkelen mye. Men vinterstid var det litt vanskelig. Så jeg vet ikke jeg.... hva du føler. Nå. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #46 Skrevet 1. april 2023 tussi680 skrev (3 minutter siden): Har epilepsi så derfor måtte min samboer kjøre overalt. Han ble lei av og til, men jeg var grei og brukte sykkelen mye. Men vinterstid var det litt vanskelig. Så jeg vet ikke jeg.... hva du føler. Nå. Men herregud da menneske. Denne tråden handler ikke om folk som ikke KAN ta lappen, men om de som ikke vil. (Det blir som om noen sier at alle voksne bør kunne lage enkel mat, og så skal noen komme på banen og skrike - men hva med de som ikke har armer DA!!!!!!) Anonymkode: 9058a...b69 8
tussi680 Skrevet 1. april 2023 #47 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men herregud da menneske. Denne tråden handler ikke om folk som ikke KAN ta lappen, men om de som ikke vil. (Det blir som om noen sier at alle voksne bør kunne lage enkel mat, og så skal noen komme på banen og skrike - men hva med de som ikke har armer DA!!!!!!) Anonymkode: 9058a...b69 Respekter andre mennesker ståsted så går ting greiere. Så at ingen av de er bevegelseshemmede men det må da bli opp til dem å avgjøre. Ødelegge for ungene, hun må likevel kjøre ungene til han og hente de om de skulle skilles. Noe å tenke på? Vi vet ikke alt om hele historien, kun det som er skrevet. Så de må nesten avgjøre det selv, kom med råd ja, men det er deres valg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #48 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du bør være utro mot han Anonymkode: 284e8...d4b Får han lappen da eller? Anonymkode: b7f1c...a38 2
SPOCA Skrevet 1. april 2023 #49 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Duh. Alltid må noen komme på banen med selvsagtheter. Jeg har også en blind venn som ikke har lappen. Denne tråden handler ikke om dere. Anonymkode: 9058a...b69 Poenget er at vi dessverre inkluderes fordi det ikke nødvendigvis er lett å se. Det skjer at folk ikke klarer å respektere at man ikke har lappen. Alltid skal man ha en forklaring. Og forskjellen mellom en som er blind og f.eks meg med epilepsi er at det legges godt merke til at man er blind. Jeg må derimot stå skolerett for mennesker som ikke ser min diagnose. Det er nemlig ikke første gang jeg har opplevd å bli snakket nedlatende til vedrørende førerkort. 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #50 Skrevet 1. april 2023 tussi680 skrev (4 minutter siden): Respekter andre mennesker ståsted så går ting greiere. Så at ingen av de er bevegelseshemmede men det må da bli opp til dem å avgjøre. Ødelegge for ungene, hun må likevel kjøre ungene til han og hente de om de skulle skilles. Noe å tenke på? Vi vet ikke alt om hele historien, kun det som er skrevet. Så de må nesten avgjøre det selv, kom med råd ja, men det er deres valg. Les HI, «så går ting greiere». Der står det jo at mannen har spart opp til å ta teori men somler. Jeg tviler på at han hadde gjort det hvis han var bevegelseshemmet og ikke kunne ta lappen. Temaet for denne tråden er altså ikke syke/blinde/folk med epilepsi eller andre som ikke KAN kjøre bil. Det blir derfor en avsporing. Anonymkode: 9058a...b69 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #51 Skrevet 1. april 2023 SPOCA skrev (1 minutt siden): Poenget er at vi dessverre inkluderes fordi det ikke nødvendigvis er lett å se. Det skjer at folk ikke klarer å respektere at man ikke har lappen. Alltid skal man ha en forklaring. Og forskjellen mellom en som er blind og f.eks meg med epilepsi er at det legges godt merke til at man er blind. Jeg må derimot stå skolerett for mennesker som ikke ser min diagnose. Det er nemlig ikke første gang jeg har opplevd å bli snakket nedlatende til vedrørende førerkort. Ok, så få denne tråden handle om deg da. Jeg gir meg. Det må være veldig kjipt å ha det sånn. Kanskje mannen til TS har et usynlig handikap som verken han eller hun er klar over. Viktig å tenke på. Anonymkode: 9058a...b69 3 1
SPOCA Skrevet 1. april 2023 #52 Skrevet 1. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Les HI, «så går ting greiere». Der står det jo at mannen har spart opp til å ta teori men somler. Jeg tviler på at han hadde gjort det hvis han var bevegelseshemmet og ikke kunne ta lappen. Temaet for denne tråden er altså ikke syke/blinde/folk med epilepsi eller andre som ikke KAN kjøre bil. Det blir derfor en avsporing. Anonymkode: 9058a...b69 Men nå er det slik at tråder har det med å utvikle seg, som samtaler ellers. Mitt svar blant annet til de som hevder at "Evner du ikke ta førerkort, bør du ikke være i forhold". Vel, jeg verken evner eller kan. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, så få denne tråden handle om deg da. Jeg gir meg. Det må være veldig kjipt å ha det sånn. Kanskje mannen til TS har et usynlig handikap som verken han eller hun er klar over. Viktig å tenke på. Anonymkode: 9058a...b69 Artig, med tanke på at det er du som lager de store avsporingene her. Nei, tråden handler ikke om meg, men det er svar til alle de som mener at man ikke være i et forhold hvis man ikke har lappen, eller evner å ta lappen. Og det kan man selvsagt. Det er et tullete utsagn som faller på sin egen urimelighet. Og som jeg skrev til ts; han må selvfølgelig ta kollektivt og kan ikke forventes å bli kjørt hele tiden. Utover det kan man ikke tvinge noen til å ta lappen. Endret 1. april 2023 av SPOCA 5
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #53 Skrevet 1. april 2023 Hvis man bor et sted med ok kollektivtransport, så MÅ man jo ikke ha lappen. Du må bare tvinge ham til å ta buss. Jeg, og alle andre her jeg bor, tok lappen da vi var 18. Nødvendig på landsbygda. Men var ikke mange ganger jeg kjørte de 11 årene jeg bodde i Oslo. Anonymkode: e5f6e...cd7 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #54 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Motsatt. Evner du ikke ta førerkort, bør du ikke være i forhold. Anonymkode: 44d39...6c6 Det var da svært til generalisering! Her i huset har mannen førerkort, og jeg har det ikke. Vi bor i Oslo, og det er upraktisk å kjøre til jobb, lege mm. Det er gode kollektiv-muligheter, og jeg kan både gå, sykle og handle til familien. Joda, det er noen oppgaver som faller på mannen siden han har førerkort. Men vi utjevner det med andre oppgaver knyttet til hus/hage/barn. Vi er forskjellige og har begge våre styrker og svakheter. For oss er det ikke et mål at alle små og store oppgaver slavisk skal utføres 50/50. Vi er et team og gjør det som skal til for at Familien AS skal gå rundt. At TS sin mann krever å bli kjørt hit og dit er uhørt. Anonymkode: 1ced3...91f 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #55 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg prøvde med en gang, men endte opp med å besvime. Hver gang jeg prøvde på nytt holdt jeg på å besvime. Jeg sluttet å prøve. Jeg har ikke råd til kjøretimer/ privat psykolog. Jeg sparer, men det tar tid. Tjener lite pga. ulykken Unnskyld meg, men hvorfor i alle dager ta kjøretimer når du besvimer hver gang du setter deg i førersetet? Du kan så klart ikke kjøre bil. Det er livsfarlig for deg OG alle andre i trafikken. 🤯 Anonymkode: c472e...8f2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #56 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var da svært til generalisering! Her i huset har mannen førerkort, og jeg har det ikke. Vi bor i Oslo, og det er upraktisk å kjøre til jobb, lege mm. Det er gode kollektiv-muligheter, og jeg kan både gå, sykle og handle til familien. Joda, det er noen oppgaver som faller på mannen siden han har førerkort. Men vi utjevner det med andre oppgaver knyttet til hus/hage/barn. Vi er forskjellige og har begge våre styrker og svakheter. For oss er det ikke et mål at alle små og store oppgaver slavisk skal utføres 50/50. Vi er et team og gjør det som skal til for at Familien AS skal gå rundt. At TS sin mann krever å bli kjørt hit og dit er uhørt. Anonymkode: 1ced3...91f Det egneste er at det blir vanskelig for deg, om noe skulle skje med din mann slik at han ikke kan kjøre, og du må. eller om du en gang blir alene. Ting kan da skje i livet..Derfor er det fint å kunne kjøre. Kanskje en gang i fremtiden, bor dere et annet sted enn oslo? Kansje drar mannen bort for å besøke sin familie over lengre tid en gang, og du trenger bil. Noe skjer hjemme og du trenger å dra i en fei et sted som haster og det handler om liv og død?? kanskje brekker han benet en gang, eller en arm. osv. Jeg forstår at i oslo så har ikke alle lappen, fordi man har buss. Jeg har vært der jeg og. Jeg bare sier at livet vil kanskje ikke ALLTID være sånn at man befinner seg midt i gryta og taxi og busser rundt hvert et hjørne. Anonymkode: c472e...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #57 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det egneste er at det blir vanskelig for deg, om noe skulle skje med din mann slik at han ikke kan kjøre, og du må. eller om du en gang blir alene. Ting kan da skje i livet..Derfor er det fint å kunne kjøre. Kanskje en gang i fremtiden, bor dere et annet sted enn oslo? Kansje drar mannen bort for å besøke sin familie over lengre tid en gang, og du trenger bil. Noe skjer hjemme og du trenger å dra i en fei et sted som haster og det handler om liv og død?? kanskje brekker han benet en gang, eller en arm. osv. Jeg forstår at i oslo så har ikke alle lappen, fordi man har buss. Jeg har vært der jeg og. Jeg bare sier at livet vil kanskje ikke ALLTID være sånn at man befinner seg midt i gryta og taxi og busser rundt hvert et hjørne. Anonymkode: c472e...8f2 Enig, og det blir ikke akkurat enklere med årene. En dame jeg kjenner skulle ta lappen i 50-års alderen. Det ble maaaaaange veldig dyre timer. Mange. Og hun blir aldri trygg bak rattet. Så ta lappen så tidlig du kan og spar deg selv og andre for mange ergrelser. Anonymkode: 9058a...b69 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #58 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig, og det blir ikke akkurat enklere med årene. En dame jeg kjenner skulle ta lappen i 50-års alderen. Det ble maaaaaange veldig dyre timer. Mange. Og hun blir aldri trygg bak rattet. Så ta lappen så tidlig du kan og spar deg selv og andre for mange ergrelser. Anonymkode: 9058a...b69 ja..Har alltid hatet å kjøre og spesielt i oslo området der jeg synes folk kjører som noen tullinger, og det er svære lastebiler på e18 alltid. Og det er også råkjøring, og det er ambulanser som kommer fykende. Og illsinte billister med emosjonelle problemer som tar sinnet sitt utover uerfarne bilførere. Når jeg var sammen med eksen så kjørte alltid han, han likte bil, men var sur over at jeg aldri kjørte. For jeg var redd. Jeg har også adhd ( men visste ikke det da ) Så jeg slet med å konsentrere meg og ble ofte redd av overraskelser i trafikken. Men det er ikke bra å være avhengig av en annen. Og er man alene har har barn, så trenger man bil, ihvertfall om man ikke bor midt i sentrum. Mange tenker vel at jeg er jo ikke alene, xx kjører jo, men vel, xx er ikke alltid DER. xx vil kansje ha en hobby en dag i uka, eller dra på tur med kompiser og ikke bekymre seg om at fam AS greier seg fint. Alle har godt av roen en selvstendig partner gir. Men forstår at førerkortet ikke er for alle. Spesielt om man har en sykdom som gjør at man er farlig i trafikken. Anonymkode: c472e...8f2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #59 Skrevet 1. april 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mannen har enda ikke lappen og det er bare jeg som kjører ungene fra og til barnehagen og andre ting. I tillegg må jeg kjøre sambo hit og dit. Er mildt sagt drittlei at d er bare meg som kjører. Jeg skjemmes, flaut. Naboene ser bare meg kjøre på mannen og unga hele tiden. Det er så lite mandig synes jeg. Han har endelig spart opp penger og skal begynne å ta teoriprøven, men det tar så lannng tid. Han drøyer og drøyer. Har ventet lenge på st han skal få ut fingern. Det er så ille at hvis ikke han tar lappen etter ei viss tid så er forholdet slutt, fordi alt går på meg og han nekter å ta buss også. Angrer på at jeg ble sammen med en sånn tregost. Noen som har opplevd d samme? Anonymkode: 37c65...21e Visse egenskaper og ting må en mann ha for å regnes for å være en mann.. du får ta dette på egen kappe Anonymkode: 59b3a...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2023 #60 Skrevet 1. april 2023 Jeg skjønner ikke at ikke alle som kan, tar lappen så tidlig som mulig. Jeg har insistert på at alle mine tre barn tar førerkort som 18-åringer. Det gir en frihetsfølelse som ikke kan beskrives. Å vite at du når som helst bare kan sette deg i en bil og kjøre av gårde… til skog eller badevann, til butikken og kjøpe tunge ting, til venner som bor et stykke unna, ja bare det å kunne kjøre uten en plan rundt i Norge eller Europa er helt fantastisk. Anonymkode: 9058a...b69 1 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå