Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har enda ikke lappen og det er bare jeg som kjører ungene fra og til barnehagen og andre ting. I tillegg må jeg kjøre sambo hit og dit. Er mildt sagt drittlei at d er bare meg som kjører. Jeg skjemmes, flaut. Naboene ser bare meg kjøre på mannen og unga hele tiden.  Det er så lite mandig synes jeg. Han har endelig  spart opp penger og skal begynne å ta teoriprøven, men det tar så lannng tid. Han drøyer og drøyer. Har ventet lenge på st han skal få ut fingern. Det er så ille at hvis ikke han tar lappen etter ei viss tid så er forholdet slutt, fordi alt går på meg og han nekter å ta buss også.  Angrer på at jeg ble sammen med en sånn tregost. Noen som har opplevd d samme?

Anonymkode: 37c65...21e

• Liker 11
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at han nekter å ta buss? 

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en løk.

Anonymkode: cfc4b...0f6

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Husker en lignende tråd, da var det kona som ikke hadde lappen og mannen måtte bare skjerpe seg og slutte og syte

Anonymkode: 9f75b...afc

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Du er åpenbart ikke moden nok til å være i ett forhold 

Anonymkode: 99982...897

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Syns det er dumt at man skal tvinges til å ta lappen.. nå sier du ingenting om hvorfor han ikke vil ta buss.. så.. tenker at det kan være samme grunn til at han ikke gjør eller er treig med begge deler.. og såvidt jeg kan forestille meg burde du ha tenkt over dette for lenge siden, og være mer tålmodig nå.. men som sagt mangler jeg litt informasjon her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke opplevd det samme, men har vært på motsatt side og vil bare si at jeg støtter deg. Jeg så hvor tungvint det var å ikke ha lappen da jeg fikk barn. Nå skal det sies at mannen nesten ikke kjørte meg noe sted før vi fikk barn. Jeg gikk i all slags vær eller tok kollektivtransport hvis jeg skulle langt. Det var null stress den gangen, men å ta kollektiv eller å gå i dårlig vær ble ganske uaktuelt med en lite barn. Mannen kunne heller ikke både hente og levere i barnehagen. 

Anonymkode: a2b3c...e85

• Liker 2
Skrevet

Kan si at jeg tok ikke lappen før jeg var 28..pga jeg var redd for å kjøre... mannen min fikk lappen når han var 18 så det var han som kjørte rundt. Det gjorde ikkje noe, ellers tok jeg mye buss.

Spørsmålet er han lat, redd eller usikker? Gamle er dere 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er åpenbart ikke moden nok til å være i ett forhold 

Motsatt.

Evner du ikke ta førerkort, bør du ikke være i forhold.

Anonymkode: 44d39...6c6

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dagens unge er så jævlig patetiske. Mann uten lappen - hvorfor giftet du deg med en slik? Brukte han rullebrettet i stedet kanskje?

Anonymkode: d8396...740

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri dratt på date engang, med en mann som ikke hadde førerkort OG bil.

Det tar ti minutter å ta teoriprøven...

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Motsatt.

Hva har førerkort og forhold med saken å si...

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Mannen har enda ikke lappen og det er bare jeg som kjører ungene fra og til barnehagen og andre ting. I tillegg må jeg kjøre sambo hit og dit. Er mildt sagt drittlei at d er bare meg som kjører. Jeg skjemmes, flaut. Naboene ser bare meg kjøre på mannen og unga hele tiden.  Det er så lite mandig synes jeg. Han har endelig  spart opp penger og skal begynne å ta teoriprøven, men det tar så lannng tid. Han drøyer og drøyer. Har ventet lenge på st han skal få ut fingern. Det er så ille at hvis ikke han tar lappen etter ei viss tid så er forholdet slutt, fordi alt går på meg og han nekter å ta buss også.  Angrer på at jeg ble sammen med en sånn tregost. Noen som har opplevd d samme?

Anonymkode: 37c65...21e

troll-with-hands-in-pockets-large-gnomes-pixies-trolls-elves-earth-fairy-102092.jpg?v=1653229347

Anonymkode: 1dc20...87d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud for en løk.

Anonymkode: cfc4b...0f6

Ja, helt enig. Hun er kjempe løk...

Anonymkode: b6633...98e

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Motsatt.

Skal videreformidle det til dama, så hun forstår at vi må gå fra hverandre, siden hun ikke har lappen. Herregud for noe vås 😅 Hvis lappen er det som skal ødelegge ett forhold, så fortjener man ikke ett forhold 

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dump ham.

Anonymkode: 9058a...b69

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skal videreformidle det til dama, så hun forstår at vi må gå fra hverandre, siden hun ikke har lappen. Herregud for noe vås 😅 Hvis lappen er det som skal ødelegge ett forhold, så fortjener man ikke ett forhold 

Enig...som jeg skrev vi var samme i 10 år før jeg fikk lappen...vi fikk 2 barn eter det og vært sammen i 20 år :) rart at vi hadde så godt forhold.. siden jeg ikke tok lappen burde vi jo slått opp...🤣

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (36 minutter siden):

Hva har førerkort og forhold med saken å si...

Fordi du samtidig forventer og tar det for gitt at partneren er den som skal ta kostnaden på bil, veiavgift, forsikring, vedlikehold og reparasjoner, er den som skal kjøre partneren, er den som må kjøre til familieselskaper og andre sosiale lag, er den som må ta handlingen, er den som må kjøre barna, kjøre på ferier, den som må hente svigers på flyplassen osv osv osv. 

Det er helt ufattelig at enkelte ikke ser at dette er en ganske stor belastning. Det forteller en god del om de som ikke ser dette for så si det forsiktig. 

Anonymkode: 71b87...56a

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde aldri dratt på date engang, med en mann som ikke hadde førerkort OG bil.

Det tar ti minutter å ta teoriprøven...

Det tar litt mer tid å lese og forstå nok til å bestå. Mange stryker første gang.

Anonymkode: 1ab9d...aa3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

troll-with-hands-in-pockets-large-gnomes-pixies-trolls-elves-earth-fairy-102092.jpg?v=1653229347

Anonymkode: 1dc20...87d

Ikke nødvendigvis en trolleteåd desverre. Jeg har ett vennepar hvor mannen ikke har lappen, fordi han ikke vil. Kona kjører ham og barna over alt uansett og lappen er dyrt. 

Han er en smart fyr, i god jobb og har ingen  fobier (som jeg er klar over).. han gamer til midt på natten, går på jobb med 4-5 timers søvn og monster til frokost. Når han kommer hjem sover han før kona kommer hjem med ungene fra bhg. Så kjører hun og handler mens han er med ungene. Etterpå lager han middag mens hun er med ungene. Hun rydder opp etter middagen mens han er med ungene. Så er hun med ungene resten av kvelden mens han gamer. 

Men ja, nei. Han "har ikke tid til å ta den pg gidder ikke å bruke så mye penger på lappen". Han er 34 år. 

Anonymkode: 026bf...3c6

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...