Gjest baby-E Skrevet 2. mars 2006 #241 Del Skrevet 2. mars 2006 hei hei! Ja, er det ikke typisk....at npr vi endelig ser litt tegn til vår, så kommer sneen så til de grader tilbake! Har har det snødd i ett nå i tre dager! Gleder meg til å gå i småsko og å kunne glemme jakken hjemme jeg ' Hvordan er det med hånden din i dag da? Håper du får en fin dag, Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 2. mars 2006 #242 Del Skrevet 2. mars 2006 Det ER vår ute, Bettie! I hvertfall i henhold til kalenderen. Så da må vi vel tro på det da. Selv om vi nå har snø til langt opp på vinduene, og kan gå fra taket og rett ut i veien, så har det ihvertfall blitt lysere..... Og siden det er mars, ja, så er det bare en knapp mnd til april... Tenk på det!!!! Har du fått sjekket hånden din? Skal ikke være sånn vet du...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 2. mars 2006 #243 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei Bettie, hvordan går det med hånda? Og her hos meg har det sluttet å snø! Og jeg så noe lyst gjennom skyene, kan det ha vært sola? Vi får krysse fingrene for litt sol og kanskje til og med litt solvarme fremover. Da føles alt mye bedre :smile: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. mars 2006 #244 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg slutter meg til de lett bekymrede her inne: hvordan har handa di det? Her har det sluttet å snø, men til gjengjeld blåser det, så den snøen som har ramlet ned driver og bytter plass med seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #245 Del Skrevet 2. mars 2006 Torsdag 2.mars Det er hyggelig at du er innom og legger igjen en klem, Hope. Jeg stemmer for småsko og lette jakker, baby-E. Handa er ikke bra, den, men legen min er ikke på kontoret før på mandag. Så lenge den ikke blir verre, venter jeg til mandag og ringer henne da. Jeg lurer også på om jeg så et svakt skinn av sola i dag, kira. Det er i hvert fall lyst ganske lenge på ettermiddagen nå. Ja - det er den første vårmåneden, Liss, og jeg skal la den få en sjanse til å vise seg fram som nettopp det. Været er slik her også, Cata. Snøen fonner seg. Og så er det så mye av den. Og alt skal smelte før det blir skikkelig vår. Det er mye snø rundt huset nå. Traktormannen måker snøen inn i hagen, så den ene haugen når opp til 2 etg. Heldigvis ligger den haugen mot syd, så når sola kommer vil den smelte ganske raskt. Det er skummelt rundt det ene hushjørnet, for der henger en kjempeskavl. Og jeg får den ikke ned - det er for høyt opp. Jeg får være obs så gjør nok tyngdekraften sitt. Det er heldigvis ikke på inngangssiden det er skredfare. Jeg er nesten litt skremt over meg selv om dagen. Jeg husker jo ingenting. Jeg skulle ta opp kylling til middag - skulle bare henge opp litt klær først. Og da glemte jeg hele kyllingen så Halvdelen måtte improvisere da han skulle lage middag. Og jeg glemte å ta med meg lommeboka da jeg skulle på Vofsekurs. Så jeg måtte ringe Halvdelen og be han stikke innom med penger til meg. Jeg hadde ikke tid til å snu da jeg oppdaget at jeg hadde glemt den. Heldigvis var det ingen kontroll i dag. Jeg har ikke så mye å tenke på at jeg ikke skulle greie å huske slike ting. Og når jeg leser det jeg har skrevet de siste dagene, ser jeg at det ikke akkurat er flytende og sammenhengende. Kan ikke si jeg liker deg. Jeg må ta meg litt sammen, tror jeg. Det var neste siste vofsekursdag i dag. Og Vofsa var flink hun-helt til Halvdelen kom. Da han dro snudde hun helt og nektet å gjøre noe som helst. Jeg ble skikkelig sinna på henne for hun bare tullet. Det utviklet seg til en maktkamp - som jeg selvfølgelig vant. Skulle nesten tro hun ble snurt da han dro uten å ta henne med og skulle hevne seg på meg. Nå ligger hun og sover oppå føttene mine og er bare kosevofs. Godt jeg ikke er langsint. I morgen skal jeg tilbake til den legen som følger opp depresjonen min. Jeg må huske å få en sykemelding for perioden fram til jeg skal begynne i 50%. Det er et "hull" i planen der. Jeg får høre hva han sier nå. Du verden - nå er lillepusen nede og bare en halvmeter fra en sovende vofs. Og selvfølgelig måtte hun klore litt på gulvet slik at Vofsa våknet. Vofsa vil være venner med henne, men det er ikke gjensidighet å spore. Lillepusen knurrer. Jeg tror jeg får skille dem før det blir vel mye liv i stua. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 3. mars 2006 #246 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei hei! Så synd at du driver å glemmer om dagen da! Jeg kan også ha slike dager hvor jeg glemmer alt, og det er jo ikke noe morro Du får passe på å skrive små lapper til deg selv Du er flink med vofsa! Visar at du er sjefen liksom! Bra du ikke gir deg på det, for om man først gjør det, da er slaget tapt Får håpe du og legen din finner ut av det "hullet"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 3. mars 2006 #247 Del Skrevet 3. mars 2006 Tror vi har den samme glemmesyken! Jeg kom helt til butikken før jeg oppdaget at lommeboken lå hjemme. Godt vi ikke har så lang vei til butikken. Jeg tror hjernen er satt litt i fri, vi får prøve å koble den på igjen. Lykke til hos legen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zenta Skrevet 3. mars 2006 #248 Del Skrevet 3. mars 2006 Hei Bettie Høres ikke bra ut med den hånda di.. Håper den blir bedre snart iallefall. Håper du får en fin helg og at du får slappet godt av i helga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 3. mars 2006 #249 Del Skrevet 3. mars 2006 Bettie....Er du litt lav, har store gummistøvler og en sort hund med rødt halsbånd? Om det er deg, så så jeg deg på vei til butikken, er det ikke deg så syns hun dama sikkert at jeg glante færlt. Fikk en skikkelig fornemmelse av at det var deg se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. mars 2006 #250 Del Skrevet 3. mars 2006 God helg! Slapp av og nyt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 4. mars 2006 Forfatter #251 Del Skrevet 4. mars 2006 Lørdag 4.mars. Huskelapper er nok tingen, nå,baby-E. Det og lister. Jeg har sort hund med rødt halsbånd, men jeg er forholdsvis høy og har ikke gymmistøvler, så det var bare halvveis riktig. Hjernepåkobling er nok tingen, kira, men jeg er ikke sikker på om hjernen vil la seg koble på nå. Skal være barnevakt i helgen, men skal nok slappe av også, AnneBeth. Takk for helgehilsen, Midnattsol. I går skulle jeg til legen som har ansvar for sykemelding og medisiner. Halvdelen skulle være med, for han har en del spørsmål. Vi ventet og ventet - men legen kom ikke. Etter en times venting fikk jeg beskjed om at han ikke rakk ned på avdelingen, så jeg måtte ringe ham om ei uke. Det var litt nedtur, og Halvdelen var ikke særlig fornøyd, for han hadde tatt seg fri fra jobben. Frøkna kom til middag i går kveld. Hun jobber ofte dobbelt skift fredager, og da er det godt med en pause og mat som hun selv ikke har ansvar for å lage. I dag har jeg vært husmor og ryddet ut støv og dyrehår og annet småplukk. Jeg har sagt ja til å være "bestemor" i helgen, så i ettermiddag hentet jeg bonusbarnebarnet. Jeg hadde lagret noen leker på jobben, så vi stakk innom og hentet dem, tok en rask butikktur for å få en dose lørdagsgodt, før vi kjørte hjem. Så nå sitter "barnebarnet" ved den ene enden av spisebordet og bygger hus, spiser lørdagsgodt og ser på barnetv, mens jeg sitter ved den andre enden og skriver her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 4. mars 2006 #252 Del Skrevet 4. mars 2006 Dum lege! Leger skal holde avtaler, skal de - medmindre de er i ferd med å foreta livreddende operasjoner. Finnes få ting som er så kjipt som å sitte og vente og vente på noen som ikke kommer. Skjønner godt at Halvdelen ble heller uglad. Lørdag med barnetv og lørdagsgodt er imidlertid slik det skal være, -ihvertfall når man er barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #253 Del Skrevet 5. mars 2006 Søndag 5.mars Ikke sant leger skal være på plass når de sier det, Cata. Da er barnet levert tilbake til poden og samboeren. Hun er et enkelt barn å ha med å gjøre. Jeg hentet fram noen av de lekene jeg har gjemt på etter ungene. Og hun falt pladask for to ponnyer med lang man og lang hale. De var litt møkkete, fant hun ut, så jeg ordnet ei balje med såpevann til hestevask. Det er et eller annet med barn og vann. Hun var i hvert fall strålende fornøyd. Gårsdagen ble det stort sett bare tv og litt lek med ny-gamle leker før det var sengetid for henne. I dag har hun fått lov til å sitte i pysjen og spille lek-og-lær-spill. Frokosten besto av vafler - noe hun var veldig fornøyd med. halvdelen kjørte henne hjem, så i ettermiddag har jeg vasket litt klær. Halvdelen klaget over at han ikke hadde noen rene gensere. Som jeg fortalte ham - klær som ikke befinner seg i skittentøyskurven - de blir ikke vasket. Resultatet ble en kurv som hadde stor haug. Det har vært forferdelig kaldt, synes jeg. I går kveld var det 19 av de kalde dagene. Heldigvis har det vært sol på dagen i dag, og da er det ikke mer enn levlige 5 av de kalde. Jeg kunne godt ha tenkt meg noen varme grader, jeg da. Helt fornøyd blir jeg ikke - ikke før det blir varme grader og grønne plener. Da klager jeg lite over været. I morgen er det siste dag på vofsekurset. Jeg har jo lært hva som skal til for å trene vofsa, og det er bare trening som skal til framover. Også av den grunn ønsker jeg med vår, for det er så mye lettere å trene ute når vi ikke må vasse i snø. Så nå som vofsekurset slutter, skal jeg begynne å trene meg selv. Jeg skriver det her, for da blir det mer forpliktende. Skal prøve å trene to dager i uka, for det vet jeg at jeg har godt av. Jeg skal sjekke treningstidene, finne fram treningsklær og begynne. Jeg må nok ty til vannflasketrikset mitt til å begynne med, for jeg har helt hetta når det gjelder å være i store forsamlinger med folk. Det har funka før å sette ei vannflaske ved døra. Da har jeg en lovlig "unskyldning" for å gå ut av rekka hvis panikken tar meg. Nei - jeg skal gi meg her og straks og med en gang sjekke treiningstidene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 5. mars 2006 #254 Del Skrevet 5. mars 2006 Tenker at vaflr til frokost falt i smak ja! Har og passa småfolk i helga.... vetle atpåklatten av en bror har vært hos meg da.. Håper du får en bra start på nye uka da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. mars 2006 #255 Del Skrevet 5. mars 2006 Det er rart med det tøyet. Her hos meg tror de at skittentøyet går til vaskerommet selv! Og det gjør det jo faktisk ikke :klø: Lykke til med treningen. Det er lettere å komme seg avgårde når kveldene er lysere, og hvis det blir litt mindre kalde grader blir det enda lettere. Jeg sverger til Yoga, det gjør godt for både kropp og sjel. Ha en bra siste kurskveld med vofsa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 6. mars 2006 #256 Del Skrevet 6. mars 2006 god morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 7. mars 2006 #257 Del Skrevet 7. mars 2006 Hvordan gikk det? Besto Vofsa eksamen? Blir litt misunnelig. Jeg får mer og mer lyst på hund selv, men så er det den tvilen som knytter seg til lang alene-tid for liten vofs også da. Må bare fortsette og tenke til jeg blir enig med meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 7. mars 2006 Forfatter #258 Del Skrevet 7. mars 2006 Tirsdag 7.mars Vafler er sikringskost på barnesøndager, det, Litle Lady. Nå har jeg i hvert fall bestemt meg for hvilke dager jeg skal trene, kira, så da er første skritt tatt. Hei - babyE Det er hyggelig med vofs, Cata, men det er jo en del jobb også. I går var det siste dag på vofsekurset. Jeg har jo hatt problemer med å få Vofsa til å legge seg, for hun skulle sitte, samme hva. Eksamen besto i at vofsene skulle sitte på rad og bli sittende samme hva som skjedde rundt dem. Vofsa klarte det nesten, men når ballen spratt foran snuta ble det for mye av det gode, for den ballen ville hun ha. Hun ble pert da hun ble kommandert i sittende igjen og la seg demonstrativt ned. Etterpå SKULLE de ligge, men da ville Vofsa stå. Jeg måtte bli skikkelig bestemt før hun ga seg og la seg ned, men da var hun eksemplarisk lenge igjen. Så hun beviser at hun kan og at hun forstår, men hun liker ikke at jeg bestemmer over henne. Det blir lettere å trene videre når snøen forsvinner. Ellers var det jeg som fikk størst problemer med siste kursdag. Vi ble stående lenge sammen med hundene, og det liker ikke ryggen min. Den sa såpass i fra at jeg måtte gi meg på en av øvelsene. Jeg tror jeg får finne noen fine reservedeler i plast, jeg, for nå skranter jeg både her og der. Ryggen har vært et tilbakevendende problem, og jeg sitter mer enn jeg pleier. Den blir sikkert bedre når jeg får begynt på trening igjen. Jeg skal trene mandager og torsdager - samme dager som Vofsekurset har gått, for de dagene har det blitt en vane å dra ut på ettermiddagen, så jeg kan bare fortsette vanen. De ti kiloene som forsvant i sommer og høst - de har nok snart lagt seg tilbake alle sammen, så jeg må bare ta meg sammen. I dag ringte de fra hjemmesykepleien. Svigermors telefon var stengt. Og i postkassa vår lå en regning for medisinene hennes på over 6000 kr. Halvdelen skal dra innom henne i morgen, for å sjekke hva dette er. Som jeg sa til hjemmesykepleieren, så er dama myndig, hun nekter for at hun trenger mer hjelp, og hun vil ikke flytte til en omsorgsbolig eller noe sånt. Da er det lite vi kan gjøre egentlig. Vi mener at hun begynner å bli faretruende rotete, og jeg er livredd for at hun skal ta seg en røyk og glemme å slå av surstoffbeholderen. Ellers har dagen vært rolig. Det var uhyggelig kaldt på morgenen, nesten 20 av de kalde - og det skal liksom være mars. Hmf! Det var ny kulderekord for måneden, det. Godt å ha ved i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luise Skrevet 8. mars 2006 #259 Del Skrevet 8. mars 2006 Hei Bettie Så er noet av den infame snø borte igejn, men dere mener at vi vil få mere i denne uke Så jeg må bare nyte været når det er som vår :smilejente: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. mars 2006 #260 Del Skrevet 8. mars 2006 Så bra at du har bestemt hvilke dager du skal trene! Og alt blir mye lettere når det blir varmere i været. Sist jeg var på trening, var det nesten ingen der, men ute var det-20, kanskje ikke så rart. Det er kaldt å være vofse og skulle ligge i snøen i det temperaturen også, ser på mine at de synes det er litt ubehagelig. Noe annet er viljen, det er ikke greit å måtte akseptere at eieren bestemmer heller Så leit med svigermoer din. Håper hjelpeapparatet fungerer, har en gammel svigerfar selv, og har trenger definitivt mer hjelp enn han får, men noen ganger vil han ikke selv heller. Og som du sier, de er jo voksne mennesker. Ha en bra dag, og plei deg selv litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå