Gå til innhold

Tenker at de som griner seg til keisersnitt ikke er modne til å bli foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du glemt oppdragelsen du fikk når du var ung? 

Anonymkode: e569c...848

Nei. Jeg ble oppdratt til å bli et selvstendig menneske som tålte litt motgang her og der uten å knekke. Den samme oppdragelsen har mine barn fått. Ingen av dem sliter psykisk eller forventer å få alt lettvindt. Og jeg har hatt en såkalt katastrofefødsel som holdt på å gå galt for meg og baby. Alt det var glemt lenge før jeg forlot sykehuset. Hbis man skal grue seg til alt mulig på forhånd, pluss gå og dvele ved alt lenge etterpå, så blir livet slitsomt. I Norge får vi super oppfølging under graviditet, profesjonell hjelp ved fødsel, og oppfølging etterpå om det trengs. Vi er i de beste hender hele veien.

 

Anonymkode: 90db6...b04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Jeg ble oppdratt til å bli et selvstendig menneske som tålte litt motgang her og der uten å knekke. Den samme oppdragelsen har mine barn fått. Ingen av dem sliter psykisk eller forventer å få alt lettvindt. Og jeg har hatt en såkalt katastrofefødsel som holdt på å gå galt for meg og baby. Alt det var glemt lenge før jeg forlot sykehuset. Hbis man skal grue seg til alt mulig på forhånd, pluss gå og dvele ved alt lenge etterpå, så blir livet slitsomt. I Norge får vi super oppfølging under graviditet, profesjonell hjelp ved fødsel, og oppfølging etterpå om det trengs. Vi er i de beste hender hele veien.

 

Anonymkode: 90db6...b04

Du er en mobber som skal heve deg over andre og tror du er så mye bedre for du "tålte" motgang. Ingenting til overs for sånne mennesker.

Anonymkode: e569c...848

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er en mobber som skal heve deg over andre og tror du er så mye bedre for du "tålte" motgang. Ingenting til overs for sånne mennesker.

Anonymkode: e569c...848

Kritikken her går mot mange innen denne generasjonens unge voksne, som gråter seg til en dyr og omfattende operasjon uten at det er nødvendig. En fødsel er helt naturlig, og har vel aldri vært så trygg som nå for tiden. Kapasiteten på sykehusene bør heller brukes på viktigere ting.

Anonymkode: 90db6...b04

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg tenker at du kanskje ikke er klar for å være forelder. En forelder burde klare å se situasjoner fra flere hold, og det virker det ikke som du klarer. Det å kunne sette seg litt inn i andres følelser og ha empati er en god start når du skal bli forelder. 

Sånn til info har jeg både født vaginalt og måttet ta keisersnitt. Jeg ville valgt vaginal fødsel 1000 ganger. 

Anonymkode: 45c52...789

Jeg og har født på begge måter og velger KS over VF any day

Anonymkode: d8879...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjerp deg ! 
Du kan heller ta innover deg at vi faktisk ikke fikk velge ! 
Hvordan hadde du taklet det da siden du er så tøff?? 

Anonymkode: 6ecd2...420

Vel selv min svigermor som fikk sin første på 50 tallet fikk velge så….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja er jo minst risiko for baby med planlagt keisersnitt, så er vel TS som er ego og bare tenker på seg selv.

Med dagens fødselsomsorg burde vel ingen føde naturlig, hvem vet om du får keisersnitt i tide til å unngå oksygenmangel eller død. 

Anonymkode: f037c...fde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du ville nok hatt det annerledes hvis du stod i en akutt situasjon hvor det stod om liv og død hvis du ikke tok keisersnitt. 

Anonymkode: aea93...6e4

Jeg har vært tydelig på at medisinske forhold er unntak, selvfølgelig. Du har vist ikke lest innlegget. 

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker de som bryr seg så mye om hva andre velger å gjøre med sin kropp de må skrive anonymt om det på kvinneguiden ikke er moden nok for barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de alt for mange kvinnene som desverre har blitt utsatt for overgrep i tenårene, og jeg prøvde å føde mitt første barn «normalt». Det ble en helt grusom opplevelse, og en heftig depresjon i etterkant. Turte ikke få barn igjen før 5 år senere, med lovnad fra fastlegen min om at han skulle gjøre alt sin makt for at jeg skulle få både behandling og KS dersom jeg ønsket det. KS ble en kjempefin opplevelse. Takk gud for at KS finns og er en mulighet! Venter mitt 3 barn nå, og skal ha KS nr 2. Det fødes alt for få barn i Norge, viktig at vi har begge muligheter for å få ut barn!

Anonymkode: bdfe8...5a5

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei. Jeg ble oppdratt til å bli et selvstendig menneske som tålte litt motgang her og der uten å knekke. Den samme oppdragelsen har mine barn fått. Ingen av dem sliter psykisk eller forventer å få alt lettvindt. Og jeg har hatt en såkalt katastrofefødsel som holdt på å gå galt for meg og baby. Alt det var glemt lenge før jeg forlot sykehuset. Hbis man skal grue seg til alt mulig på forhånd, pluss gå og dvele ved alt lenge etterpå, så blir livet slitsomt. I Norge får vi super oppfølging under graviditet, profesjonell hjelp ved fødsel, og oppfølging etterpå om det trengs. Vi er i de beste hender hele veien.

 

Anonymkode: 90db6...b04

Off, sånne som deg er sykt irreterende. Har du venner irl?

Anonymkode: 8dee1...792

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei. Jeg ble oppdratt til å bli et selvstendig menneske som tålte litt motgang her og der uten å knekke. Den samme oppdragelsen har mine barn fått. Ingen av dem sliter psykisk eller forventer å få alt lettvindt. Og jeg har hatt en såkalt katastrofefødsel som holdt på å gå galt for meg og baby. Alt det var glemt lenge før jeg forlot sykehuset. Hbis man skal grue seg til alt mulig på forhånd, pluss gå og dvele ved alt lenge etterpå, så blir livet slitsomt. I Norge får vi super oppfølging under graviditet, profesjonell hjelp ved fødsel, og oppfølging etterpå om det trengs. Vi er i de beste hender hele veien.

 

Anonymkode: 90db6...b04

Mulig du er selvstendig, men du er empatiløs. 

Anonymkode: aea93...6e4

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har vært tydelig på at medisinske forhold er unntak, selvfølgelig. Du har vist ikke lest innlegget. 

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Du skrev jo veldig skrytende hvor stolt du var av deg selv og kunne aldri tenkt deg noe annet. Så jeg ville få frem at sånt kan man faktisk aldri planlegge. 

Anonymkode: aea93...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er en av de alt for mange kvinnene som desverre har blitt utsatt for overgrep i tenårene, og jeg prøvde å føde mitt første barn «normalt». Det ble en helt grusom opplevelse, og en heftig depresjon i etterkant. Turte ikke få barn igjen før 5 år senere, med lovnad fra fastlegen min om at han skulle gjøre alt sin makt for at jeg skulle få både behandling og KS dersom jeg ønsket det. KS ble en kjempefin opplevelse. Takk gud for at KS finns og er en mulighet! Venter mitt 3 barn nå, og skal ha KS nr 2. Det fødes alt for få barn i Norge, viktig at vi har begge muligheter for å få ut barn!

Anonymkode: bdfe8...5a5

Jeg har samme opplevelse som deg, ble presset til å forsøke vaginal fødsel med førstemann selv om jeg hadde opplevd grove seksuelle overgrep som barn og alt som hadde med smerter osv i skjeden ga meg angst, det endte opp som en grusom opplevelse med klipping og vakuum og permanent fødselsskade. Turte ikke få flere barn før jeg ble garantert keisersnitt med nummer to, heldigvis fikk jeg det og fikk et barn til via planlagt keisersnitt, en fin opplevelse. 

Anonymkode: 716d5...af7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at de som har slike dømmende tanker om andre ikke er egnet til å være forelder.

Anonymkode: b1167...5f2

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. 

Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. 

Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. 

Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Men, bare om jeg forstår deg riktig nå.. Så hvorfor mener du at man er skikket til å bli mor hvis man får keisersnitt på medisinsk grunnlag? Du sier jo at man må føde sitt barn for å være en god forelder? 

Hvorfor er man en god forelder fordi man føder sitt barn vaginalt? Hva er det med vaginaen som gjør at noen er bedre mødre enn andre? 

Eller er det den psykiske delen du henger deg opp i? Mener du da også med den logikken at alle som har opplevd fødselsdepresjon en kort periode av livet ikke blir gode mødre, fordi de på et tidspunkt hadde det vanskelig psykisk? (i likhet med fødselsangst, som også er en kortvarig psykisk belastning).. Veldig interessert i å høre hva du tenker om dette. 

Anonymkode: 89b34...94f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. 

Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. 

Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. 

Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Jeg tenker at de som har et så snevert syn og lite forståelse for at mennesker er ulike og har ulike utfordringer, er de som er umodne. Noe av det viktigste man kan lære barna sine, er nettopp å ha respekt og aksept for andre menneskers meninger og behov, selv om man selv tenker helt ulikt.

Anonymkode: 8979e...01a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skrives mye ræl her inne, tror dette vinner ukas pris for dummeste tråd for min del. Er det noen korrelasjon mellom ønske om å gjennomgå keisersnitt og manglende omsorgsevne? Jeg tviler sterkt. Det er vell ikke rent få flinke fødere som har vist seg å være elendig mødre opp igjennom heller...

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg forstår ikke hvorfor du omtaler vaginal fødsel som «langvarige smerter og risiko for permanente underlivsskader»? Hva har det med saken å gjøre egentlig? Bare forstår ikke kommentaren din :) 

Anonymkode: 2a776...093

Det er jo gjerne det de med fødselsangst er redde for. Å være ekstremt redd for det er ikke akkurat noe som diskvalifiserer dem som  gode mødre i etterkant. 

Anonymkode: ce0f9...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstera mi hadde KS med begge sine barn, av årsaker at det måtte bli sånn. Hadde hun fått velge selv, hadde det blitt vaginal fødsel. 

Veldig redusert og smerter etter fødsel, arr på magen (okei, ikke verdens undergang), musklene i magen ble ødelagt og mye løs hud som aldri trakk seg tilbake. Hun har fått operert bort løs hud og ordna magemusklene, som kosta 20K. Ødela hele selvtilliten hennes. 

Man vil jo normalt sett få kroppen endra etter to barn, men skjønner henne veldig godt ang mageparti. Vanlig slank dame som så større ut enn det hun egentlig var. 

Så KS er absolutt ikke en lettere løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei det gjør jeg ikke, da har man en legitim grunn. Snakker om de som bare har "fødselsangst". 

 

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Er det du som bestemmer hvem som har fødselsangst og hvem som har "fødselsangst"? Jeg har ingen grunn til å betvile at de som har fødselsangst av varierte traumatiske erfaringer ikke greier å gjøre det. 

Eller er det bare voldtekt/overgrep som du "godkjenner"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...