Gå til innhold

Tenker at de som griner seg til keisersnitt ikke er modne til å bli foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De unge nå er jo redde og angstfulle for alt mulig, så en fødsel gir vel full panikk. Men barn vil de ha. Masse avlastning fra besteforeldre vil de ha. Og forskudd på arv eller økonomisk hjelp til bolig er nærmest et krav nå for tiden. Skjønner meg ikke på mange av dagens unge voksne. Pinglete og uselvstendige. Men heldigvis ikke alle da.

Anonymkode: 90db6...b04

Å hvem er det som har oppdratt disse? Jo de som klager over dagens unge 😂

Anonymkode: 34c85...94c

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. 

Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. 

Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. 

Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Jeg mistet et barn i dødfødsel og grein meg til et keisersnitt 11 mnd. etterpå. 
Det gjorde at jeg klarte å ikke kaste opp av redsel hver dag av svangerskapet. Fortsatt ikke klar for å få barn tenker du? 

Anonymkode: 261e8...45b

  • Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mistet et barn i dødfødsel og grein meg til et keisersnitt 11 mnd. etterpå. 
Det gjorde at jeg klarte å ikke kaste opp av redsel hver dag av svangerskapet. Fortsatt ikke klar for å få barn tenker du? 

Anonymkode: 261e8...45b

Kondolerer. Døde barnet som følge av komplikasjoner av selve fødselen?

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kondolerer. Døde barnet som følge av komplikasjoner av selve fødselen?

Anonymkode: 0e3c5...e9a

At det satt fast eller ikke fikk luft etc?

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det gjør jeg ikke, da har man en legitim grunn. Snakker om de som bare har "fødselsangst". 

 

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Siden du fortsatt er aktiv i tråden; hva har keisersnitt med hvordan mor du blir å gjøre? Hadde vært supert med dine tanker rundt dette da jeg etter over 20 års erfaring med å jobbe med nybakte foreldre, ikke klarer å se en eneste sammenheng ifht dette. 

Anonymkode: 3f22d...024

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke klag på få fødsler her i landet heller. Jeg vil ikke ta risken med vagnal fødsel pga manglende oppfølging i etterkant av fødsel ifht fødselsskader, inkontinens for urin og avføring, fremfall og rifter. Hadde menn vært de som føde hadde alle tatt keisersnitt, de hadde aldri risikert å aldri kunne ha sex igjen, og lekke avføring og urin for resten av livet dersom det kunne vært unngått.

 

Anonymkode: 906c4...f57

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker den holdningen sier mye mer om deg enn om oss som ba om keisersnitt. Og tenker kanskje at de som mener at man ikke skal få ta den (typisk) enklere veien med keisersnitt har en stor kvinneforakt.

Det er ytterst minimale forskjeller for barnet, sannsynligvis er keisersnitt bedre enn vaginal fødsel hvis barnets beste står i fokus.

Det er litt ulike komplikajsonsrisikoer for mor, men i hovedsak er forskjellen at keisersnitt innebærer mye mindre smerte og strev. 

Er det virkelig viktig å ha store smerter for å bli en god forelder? Eller bare en god mor? (For menn har verken smerter eller fysisk risiko - og likestillingsprosjektet lærer oss at de er like gode foreldre). Tenker du at menn kan være gode foreldre uansett, mens kvinner må gjennom fysisk risiko og store smerter for å bli i stand til å være forelder? Eller tenker du menn ikke er i stand til å bli gode foreldre? Sier litt om holdninger til både menn og kvinner hva svaret er på det der. 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 6d061...22b

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Å hvem er det som har oppdratt disse? Jo de som klager over dagens unge 😂

Anonymkode: 34c85...94c

Nei, det er de som har oppdratt ungene til å bli det motsatte av dagens snøfnugg, og også de som jobber med dagens barn og unge. 

Anonymkode: e0133...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (5 timer siden):

Jeg skulle gjerne hatt mine 70 000,- fremfor at vedkommende sa de ikke hadde råd til og betale tilbake og i stedet skaffe seg 1 000 000,- i fremtidig gjeld (SSB Tall) for denne personen endte fødsel med keisersnitt 

Fy F… Den var stygg!!! 
 


Du sier virkelig at ungen din, som nå er over 18, som skylder deg 70 000, ikke skulle ha overlevd fødselen fordi da hadde hun ikke lånt penger av deg som ung voksen? 

Anonymkode: 52897...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn, hadde keisersnitt pga fødselsangst 2 ganger 😀

Det er ikke en celle i min kropp som blir fornærmet av at andre synes det er feil. 

Jeg føler jeg vant i lotto. Fikk to fine friske barn uten å måtte gå igjennom fødsel. kjempe fornøyd med avgjørelsen! 
 

Anbefales!
 

 

Anonymkode: 6daea...bc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en sånn, hadde keisersnitt pga fødselsangst 2 ganger 😀

Det er ikke en celle i min kropp som blir fornærmet av at andre synes det er feil. 

Jeg føler jeg vant i lotto. Fikk to fine friske barn uten å måtte gå igjennom fødsel. kjempe fornøyd med avgjørelsen! 
 

Anbefales!
 

 

Anonymkode: 6daea...bc3

Og så lurer man på hvorfor helsevesenet går på ræva?? Og da er det ingen grunn til å klage over at bleier er dyrt og at man betaler skatt. Generasjon berettiget snøfnugg skal ha, skal ha.

Så da trengs jo ikke oppfølging under svangerskap eller jordmødre, bare å legge seg rett på operasjonsbordet,  bestilt via app. Har jo sånn angst, må vite, kan jo få vondt. Sett bilder på nettet av ødelagte underliv, og tror automatisk det vil ramme meg selv. Dessuten så tok jeg test på Insta, og den viste at jeg har angst med tendenser til depresjon. Det sier jo alt, og må ta hensyn til hva jeg, jeg, jeg, jeg føler. 

Anonymkode: e0133...5f4

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. 

Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. 

Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. 

Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Du vet kanskje ikke at mange dårlige foreldre har født naturlig. Den argumentasjonen der er helt på jordet. Hvordan man føder har ingen innvirkning på evne til empati, kjærlighet og omsorg. 

Anonymkode: e68e9...0de

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er en sånn, hadde keisersnitt pga fødselsangst 2 ganger 😀

Det er ikke en celle i min kropp som blir fornærmet av at andre synes det er feil. 

Jeg føler jeg vant i lotto. Fikk to fine friske barn uten å måtte gå igjennom fødsel. kjempe fornøyd med avgjørelsen! 
 

Anbefales!
 

 

Anonymkode: 6daea...bc3

Samme. 

For min del var den største overraskelsen hvor lite ubehagelig det var, samt hvor god form jeg var i etterpå. Hadde lest så mye om at det ikke var noen lett utvei.  Kan hende jeg hadde veldig flaks, men står lite om at det for mange faktisk er en lettere utvei. Helt smertefritt for min del, inkludert i tiden etterpå. Jeg var hjelpetrengende i det første døgnet - men som førstegangsfødende hadde jeg uansett regnet med å trenge hjelp i et døgn fra fødselsstart. (Ved keisersnitt har man jo barnet 5 min etter fødselsstart - og det gjorde meg ingenting å være sengeliggende og smertefri i noen timer - fikk likevel holde barnet) Var en del plaget i graviditeten, så kan ha vært det som avr årsak - men jeg var i ebdre fysisk form dagen etter keisersnittet enn ejg hadde vært på flere måneder. 

 

Anonymkode: 6d061...22b

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde langt flere fått og kranglet seg til keisersnitt hadde langt flere unngått babyer skadet for livet av fødsler som går for langt . Jeg har jobbet i habiliteringstjenesten  og møter disse babyene skadet for livet (surstoffmangel skader/CP)  og drøyes og drøyes istede for  å sette en strek å ta keisesnitt mens barnet ennå hadde det bra. 
jeg krangler ikke mødrene, men helsevesnet generelt som har en så sabla vent å se og vente til max overtid før å gjøre noe.

når jeg selv skulle få barn ble jeg igangsatt . Ingen fremgang og alt sto stille i flere dager.  Til slutt måtte jeg KLIKKE på fødselslegen og sa dette går ikke mer, og at om det ikke ble keisersnitt NÅ dro jeg til et annet sykehus. Jeg fikk til slutt viljen min, fordi på operasjonsbordet når de gjorde klart fikk barnet mitt dårlig CTG verdier . Men da kom han raskt ut. Glad jeg stolte på magefølelsen og vet at legene ikke er til å stole på.

hos en fødsel som ikke går naturlig fremover er keisersnitt mye tryggere!
 

Anonymkode: 81848...027

  • Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silva Pluvialis skrev (8 timer siden):

Tenker du det samme om voldtatte og overgrepsutsatte som ikke klarer å føde vaginalt og lider av fødselsangst?

Har de klart å knulle på seg en unge så får de klare å presse den ut også 

Anonymkode: f5a60...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og så lurer man på hvorfor helsevesenet går på ræva?? Og da er det ingen grunn til å klage over at bleier er dyrt og at man betaler skatt. Generasjon berettiget snøfnugg skal ha, skal ha.

Så da trengs jo ikke oppfølging under svangerskap eller jordmødre, bare å legge seg rett på operasjonsbordet,  bestilt via app. Har jo sånn angst, må vite, kan jo få vondt. Sett bilder på nettet av ødelagte underliv, og tror automatisk det vil ramme meg selv. Dessuten så tok jeg test på Insta, og den viste at jeg har angst med tendenser til depresjon. Det sier jo alt, og må ta hensyn til hva jeg, jeg, jeg, jeg føler. 

Anonymkode: e0133...5f4

Det er mye dyrere for samfunnet med de som røyker, soler seg og drikker og eller er overvektige, og fortsatt krever gratis helsehjelp.

Det å sette barn til verden er mye mer økonomisk for samfunnet, enn det koster med helsehjelp til fødene.

Anonymkode: 906c4...f57

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har de klart å knulle på seg en unge så får de klare å presse den ut også 

Anonymkode: f5a60...241

For noen holdninger!

Hvorfor tenker du ikke på barnets beste? Er det så viktig for deg at kvinner skal lide av smerter i fødsel at du synes det er riktig å påføre barn risiko for livsødeleggende skader - også der mor ikke ønsket å ta den større risikoen med hjerneskade ved vaginal fødsel? 

Anonymkode: 6d061...22b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har de klart å knulle på seg en unge så får de klare å presse den ut også 

Anonymkode: f5a60...241

Har menn klart å knulle på seg hiv, eller spist på seg kreft - får de klare å leve med det og uten gratis helsehjelp? Mener du det også?

Anonymkode: 906c4...f57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er helt enig i at dagens mødre er noen pyser, og skylder på fødsels angst for å få keisersnitt. Den gang jeg fødte så var ikke keisersnitt noe tema - enda jeg hadde setefødsel. 

Anonymkode: b566b...a6b

Herregud… bla bla bla. 

Anonymkode: d050e...ca2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og så lurer man på hvorfor helsevesenet går på ræva?? Og da er det ingen grunn til å klage over at bleier er dyrt og at man betaler skatt. Generasjon berettiget snøfnugg skal ha, skal ha.

Så da trengs jo ikke oppfølging under svangerskap eller jordmødre, bare å legge seg rett på operasjonsbordet,  bestilt via app. Har jo sånn angst, må vite, kan jo få vondt. Sett bilder på nettet av ødelagte underliv, og tror automatisk det vil ramme meg selv. Dessuten så tok jeg test på Insta, og den viste at jeg har angst med tendenser til depresjon. Det sier jo alt, og må ta hensyn til hva jeg, jeg, jeg, jeg føler. 

Anonymkode: e0133...5f4

🤣🤣🤣🤣

Jeg elsker at du irriterer deg så fælt over mine valg.  
 

Jeg er kjempe fornøyd med mitt valg! Ville gjort det samme igjen ❤️ og er ikke redd å anbefale det til andre heller! 
 

 

Anonymkode: 6daea...bc3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...