Gå til innhold

Tenker at de som griner seg til keisersnitt ikke er modne til å bli foreldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Silva Pluvialis skrev (4 timer siden):

Tenker du det samme om voldtatte og overgrepsutsatte som ikke klarer å føde vaginalt og lider av fødselsangst?

Nei det gjør jeg ikke, da har man en legitim grunn. Snakker om de som bare har "fødselsangst". 

 

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ok, du fikk ikke igjennom keisersnitt og nå er vulva din ødelagt! Jeg beklager det, det var leit! 

Anonymkode: 209c8...373

Nei, jeg er helt som før fødselen☺️

Gladikaffe skrev (3 timer siden):

Søsteren min fødte vaginalt første gangen, men andre gangen ba hun om å få keisersnitt. 

Hvorfor? Komplikasjoner? Eller bare fordi det er mindre anstrengende? Er hun fra curling generasjonen etc?

Anonymkode: 0e3c5...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du minnet meg på den episoden av Jordmødrene på NRK nett, der den ene jordmoren klager på at alle fødende vil ha epidural i dag, og ingen vil tåle smerten og bare få jobben gjort. I neste scene spør hun om noen har en paracet for hodepinen hennes.

Anonymkode: 51393...8d4

Jeg hadde denne jordmora (Unni) da jeg fødte barn nummer to. Null empati, frekk osv. Sa hele tiden at det gjorde jo ikke så vondt, trodde ikke på meg da jeg sa at jeg hadde full åpning osv. Fysj.

Anonymkode: 80e66...7f2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde denne jordmora (Unni) da jeg fødte barn nummer to. Null empati, frekk osv. Sa hele tiden at det gjorde jo ikke så vondt, trodde ikke på meg da jeg sa at jeg hadde full åpning osv. Fysj.

Anonymkode: 80e66...7f2

😳😳😳Hvilket sykehus jobber hun på?

Anonymkode: 0e3c5...e9a

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde denne jordmora (Unni) da jeg fødte barn nummer to. Null empati, frekk osv. Sa hele tiden at det gjorde jo ikke så vondt, trodde ikke på meg da jeg sa at jeg hadde full åpning osv. Fysj.

Anonymkode: 80e66...7f2

Noen skulle aldri jobbet med mennesker…. 

Anonymkode: 34c85...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. 

Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. 

Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. 

Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Håper ikke du jobber innenbhelse

Anonymkode: aa328...5ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

😳😳😳Hvilket sykehus jobber hun på?

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Drammen

Anonymkode: 80e66...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at keisersnitt ikke er en lettvint løsning. Og jeg har snakket med noen som virker å tro det, at det skal være mye enklere, behageligere og bedre. 

Ellers tenker jeg at du ikke vet hva du snakker om, traumer og angst er vel så ekte og medisinsk begrunnede årsaker til keisersnitt som fysiske forhold. 

Hilsen barn av en fantastisk mamma som "grein" seg til keisersnitt. Jeg har selv hatt to raske og ukompliserte vaginale fødsler, selv om jeg var redd i forkant. Jeg hadde ikke angst eller alvorlige problemer, var bare veldig redd fordi jeg har noen dramatiske og triste fødselshistorier i familien. 

Anonymkode: 3a02d...88d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du kanskje ikke er klar for å være forelder. En forelder burde klare å se situasjoner fra flere hold, og det virker det ikke som du klarer. Det å kunne sette seg litt inn i andres følelser og ha empati er en god start når du skal bli forelder. 

Sånn til info har jeg både født vaginalt og måttet ta keisersnitt. Jeg ville valgt vaginal fødsel 1000 ganger. 

Anonymkode: 45c52...789

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. 

Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. 

Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. 

Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Hovmod står for fall. Hilsen en som har hatt grusom vaginal fødsel og senere keisersnitt. 

Noen føder lett. Egentlig trenger du å oppleve en dårlig vaginal fødsel for å oppleve det underlige fenomenet kalt perspektiv...  

Anonymkode: 453aa...fb9

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forløsningsmetode sier absolutt ingenting om omsorgsevne. Enkelt og greit. 

Anonymkode: cc813...bce

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mange årsaker til at noen vil ha keisersnitt uten medisinsk grunn. Kanskje man f.eks har opplevd overgrep og syns det er vanskelig å skulle gå gjennom en naturlig fødsel. Jeg tenker man skal ikke tenke så mye på hvorfor andre vil og gjør som de gjør før man har stått i akkurat deres situasjon selv så kan man ikke føle det de føler, og alle mennesker føler ulikt. 

Anonymkode: b8d4a...4cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken relevans. Imponerende..  Og de som spiste potetgull som barn kan aldri bli statsminister..🥴

Anonymkode: f651a...c2b

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er kvinner verst, virkelig. Hvorfor kobler (noen av) dere langvarige smerter og risiko for permanente underlivsskader til om noen er en god mor? Hvilke inndoktrinerte holdninger til kvinner er det egentlig dere har? Prøv å reflekter litt over det i stedet for. 

Anonymkode: ce0f9...2a8

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at de som hever seg over andre, uten å vite hva som ligger bak andres valg, ikke er modne nok til å bli foreldre. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fascinerende hvor mye noen bryr seg om andres fødsel og hvordan ungen kommer til verden. 

Anonymkode: 34c85...94c

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. 

Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. 

Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. 

Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Hvis de prioriterte fødselsomsorgen slik at man ble ivaretatt, slapp det å bli så mange fødsler som ender i traumer. (Og en del av dem planlagt KS i neste fødsel). 
 

Politikerne vet de kan kutte på fødselsomsorgen, kvinner er innom bare et par ganger i livet. Litt traumer og etterkomplikasjoner havner på andre budsjetter, eller, hvis pasienten har en eldre fastlege, på ingen budsjetter. 
I tillegg har man alle som synes kvinner blr skamme seg hvis de skulle synes noe rundt fødsel er vanskelig.
 

Perfekt storm, ingen grunn til å gjøre noe politisk med situasjonen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg er helt som før fødselen☺️

Hvorfor? Komplikasjoner? Eller bare fordi det er mindre anstrengende? Er hun fra curling generasjonen etc?

Anonymkode: 0e3c5...e9a

Prøver du å provosere? Det er da generelt mye enklere å komme seg etter vaginal fødsel enn keisersnitt. Det sistnevnte er en stor operasjon. Selv er jeg takknemlig for at jeg kunne føde vagnialt. Var i fin form etter fødsel. Det gadde nok vært mye mer anstrengende å komme seg etter en bukoperasjon med ansvar for nyfødt baby.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (7 timer siden):

Og du fødte i attenhundreogblomkål?

 

Skjerp deg ! 
Du kan heller ta innover deg at vi faktisk ikke fikk velge ! 
Hvordan hadde du taklet det da siden du er så tøff?? 

Anonymkode: 6ecd2...420

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De unge nå er jo redde og angstfulle for alt mulig, så en fødsel gir vel full panikk. Men barn vil de ha. Masse avlastning fra besteforeldre vil de ha. Og forskudd på arv eller økonomisk hjelp til bolig er nærmest et krav nå for tiden. Skjønner meg ikke på mange av dagens unge voksne. Pinglete og uselvstendige. Men heldigvis ikke alle da.

Anonymkode: 90db6...b04

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...