AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #81 Del Skrevet 26. mars 2023 Hva med meg da, TS? Jeg hadde ikke fødselsangst da jeg skulle få mitt første barn. Gikk gjennom vaginal fødsel fram til 10 cm, det ble akutt keisersnitt etter å ha hatt full åpning i fire timer og presset aktivt i to. Grusom opplevelse, hvor jeg trodde at barnet mitt var dødt og at det var min feil (jeg var nesten bevisstløs på det tidspunktet). Ble ifølge journalen min «sterkt traumatisert» (ikke mine ord altså, men gynekolog), og fikk fødselsangst. Så - da var jeg moden til å få barn nummer en, men med barn nummer to hadde jeg plutselig blitt umoden og ikke klar for å få barn? 🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡 Anonymkode: d5c5f...22e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #82 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅 Anonymkode: 0e3c5...e9a Tenker at de som bruker uttrykk som «griner seg til», ikke har stor forståelse eller innsikt i hvordan andre mennesker har det, eller at det finnes faktiske årsaker til hvorfor man ønsker keisersnitt. Anonymkode: b301b...0c5 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #83 Del Skrevet 26. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenker at de som bruker uttrykk som «griner seg til», ikke har stor forståelse eller innsikt i hvordan andre mennesker har det, eller at det finnes faktiske årsaker til hvorfor man ønsker keisersnitt. Anonymkode: b301b...0c5 Dessuten er det ingen krav om grining i forløsningssamtalen! Det er en helt normal samtale mellom to voksne mennesker, der gynekologen skal bidra med å veilede deg for å ikke angre på valget ditt når du velger noe annet enn standard. ( Sånn at hvis du egentlig ønsker å føde vaginalt med mindre smerter, så kan du få det) Anonymkode: 6d061...22b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #84 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Skjerp deg ! Du kan heller ta innover deg at vi faktisk ikke fikk velge ! Hvordan hadde du taklet det da siden du er så tøff?? Anonymkode: 6ecd2...420 Jeg fikk heller ikke velge og sliter enda med fødselsskader etter 6 år. Jeg hadde en jævlig førstefødsel og ble anbefalt av daværende jordmor om å be om keisersnitt ved neste fødsel.. Da jeg ble gravid igjen fikk jeg nei til keisersnitt. Det er faktisk ikke slik at man får velge keisersnitt. Jeg måtte jo uansett operere etter fødselen.. jeg er ikke noe bedre mor fordi jeg fødte begge barn vaginalt. Jeg er en ødelagt mor med smerter, lekkasjer og ødelagt selvtillit og ødelagt sexliv. Anonymkode: d050e...ca2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #85 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva med meg da, TS? Jeg hadde ikke fødselsangst da jeg skulle få mitt første barn. Gikk gjennom vaginal fødsel fram til 10 cm, det ble akutt keisersnitt etter å ha hatt full åpning i fire timer og presset aktivt i to. Grusom opplevelse, hvor jeg trodde at barnet mitt var dødt og at det var min feil (jeg var nesten bevisstløs på det tidspunktet). Ble ifølge journalen min «sterkt traumatisert» (ikke mine ord altså, men gynekolog), og fikk fødselsangst. Så - da var jeg moden til å få barn nummer en, men med barn nummer to hadde jeg plutselig blitt umoden og ikke klar for å få barn? 🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡 Anonymkode: d5c5f...22e Jeg antar at TS mener de som allerede har bestemt seg for keisersnitt fra dag 1, og ikke har noen medisinsk grunn for det. Altså hverken angst eller uforutsette akutte situasjoner. Det er jo de som ikke ønsker å føde vaginalt fordi de har bestemt seg for at det gjør for vondt, og også fordi de ikke vil ødelegge seg selv "der nede". Anonymkode: aea93...6e4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #86 Del Skrevet 26. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg fikk heller ikke velge og sliter enda med fødselsskader etter 6 år. Jeg hadde en jævlig førstefødsel og ble anbefalt av daværende jordmor om å be om keisersnitt ved neste fødsel.. Da jeg ble gravid igjen fikk jeg nei til keisersnitt. Det er faktisk ikke slik at man får velge keisersnitt. Jeg måtte jo uansett operere etter fødselen.. jeg er ikke noe bedre mor fordi jeg fødte begge barn vaginalt. Jeg er en ødelagt mor med smerter, lekkasjer og ødelagt selvtillit og ødelagt sexliv. Anonymkode: d050e...ca2 Grusomt. Sånt burde ikke ha skjedd deg og heller ingen andre. Kan jeg spørre om hvor lenge siden det er? Håper den type holdninger er helt forbi, og jeg trodde faktisk alle som ønsket keisersnitt fikk det nå. Anonymkode: 6d061...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #87 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Grusomt. Sånt burde ikke ha skjedd deg og heller ingen andre. Kan jeg spørre om hvor lenge siden det er? Håper den type holdninger er helt forbi, og jeg trodde faktisk alle som ønsket keisersnitt fikk det nå. Anonymkode: 6d061...22b Yngste barnet mitt er 6 år. Anonymkode: d050e...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #88 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg antar at TS mener de som allerede har bestemt seg for keisersnitt fra dag 1, og ikke har noen medisinsk grunn for det. Altså hverken angst eller uforutsette akutte situasjoner. Det er jo de som ikke ønsker å føde vaginalt fordi de har bestemt seg for at det gjør for vondt, og også fordi de ikke vil ødelegge seg selv "der nede". Anonymkode: aea93...6e4 Jeg har alltid visst at jeg aldri, aldri skulle føde. Har ingen grunn, annet enn at jeg synes det virker vondt og ydmykende. Fikk i godt voksen alder barn likevel. På et sykehus som ikke tvinger gravide til å føde. Det var mitt livs beste dag. Jeg elsker barnet mitt. 🥰 Anonymkode: d4a61...1ec 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #89 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kondolerer. Døde barnet som følge av komplikasjoner av selve fødselen? Anonymkode: 0e3c5...e9a Ja og jeg nevner det fordi det er veldig mange ulike grunner til keisersnitt. Tenk på de som er utsatt for incest/overgrep for eksempel. Anonymkode: 261e8...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 26. mars 2023 #90 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅 Anonymkode: 0e3c5...e9a Merkelig påstand. Om du tar keisersnitt eller føder naturlig med eller uten epidural har ingenting å si om din framtidige omsorgsevne for barnet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #91 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅 Anonymkode: 0e3c5...e9a Tenker verden blir en bedre plass om slike som deg fokuserer mer på å koste for egen dør. Anonymkode: 1d4fc...649 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #92 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅 Anonymkode: 0e3c5...e9a Steriliser deg er du snill Anonymkode: 34c85...94c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #93 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, jeg er helt som før fødselen☺️ Hvorfor? Komplikasjoner? Eller bare fordi det er mindre anstrengende? Er hun fra curling generasjonen etc? Anonymkode: 0e3c5...e9a Jeg har aldri spurt hun hvorfor. 👍 Anonymkode: 209c8...373 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heln Skrevet 26. mars 2023 #94 Del Skrevet 26. mars 2023 Så heldig du er, som aldri har opplevd ordentlig fødselsangst og dermed kan sitte der på din høye hest og se ned på andres frykt 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #95 Del Skrevet 26. mars 2023 Jeg syntes denne tråden er bare stygg. Fordi hvorvidt man takler tanke på å føde vaginalt og ikke er en personlig greie, og trenger ikke at alle andre skal ha noen mening rundt det. Fordi dere har absolutt ingenting med det. De aller fleste har en eller annen form for fødsels angst fra de dagen de blir gravide. For de fleste går det over, men ikke hos alle. De har det akkurat like vondt følesmessig ang det som alle andre grunner til å velge keisersnitt. Og for de som kjenner noen med det problemet, så er de også lei seg for å ha gått glipp av det å føde vanlig, selv om det for de var riktig å ta det keisersnitt. Anonymkode: e5915...a6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 26. mars 2023 #96 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vet det er en upopulær mening, men tenker alltid at de ber om keisersnitt uten at det er medisinsk begrunnet som følge av fysiske forhold, egentlig ikke er klare for barn når de ikke klarer å føde det. Tenker på de som bare er redde for fødselen, eller vil ha den enkleste utveien. Tenker at man bør klare å føde barnet sitt hvis man skal klare å være en god forelder. Tenker selvsagt ikke på de som nå ha keisersnitt på grunn av fare for liv og helse. Ja, da var jeg klar for å stå i stormen😅 Anonymkode: 0e3c5...e9a Du vet selv at du er urimelig og at påstanden din er usann. Så da får du stå i stormen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #97 Del Skrevet 26. mars 2023 Det er nok en vektig grunn bak mange keisersnitt. Jeg fødte begge mine vaginalt. Første tok 4 døgn og andre var styrtfødsel. Vi har en egen evne til å glemme hvor ille det var etter en stund så hadde jeg fått flere barn hadde jeg ikke bedt om keisersnitt. Overlater avgjørelsen til legene og tenker ikke så mye over hva andre gjør. Anonymkode: d2322...b08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #98 Del Skrevet 26. mars 2023 Om det er liv og helse eller redsel for fødsel spiller egentlig liten rolle for meg da det ikke påvirker mitt liv nevneverdig om folk ikke velger å gjøre det på den vanlige måten. Men jeg må innrømme at jeg tenker at når man får "unødvendige" inngrep så kan man betale for det selv. Anonymkode: 57f2f...997 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #99 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kvinner er kvinner verst, virkelig. Hvorfor kobler (noen av) dere langvarige smerter og risiko for permanente underlivsskader til om noen er en god mor? Hvilke inndoktrinerte holdninger til kvinner er det egentlig dere har? Prøv å reflekter litt over det i stedet for. Anonymkode: ce0f9...2a8 Hva mener du her egentlig? Mener du det er ingen komplikasjoner med keisersnitt? Er du en av de? Anonymkode: 2a776...093 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #100 Del Skrevet 26. mars 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Om det er liv og helse eller redsel for fødsel spiller egentlig liten rolle for meg da det ikke påvirker mitt liv nevneverdig om folk ikke velger å gjøre det på den vanlige måten. Men jeg må innrømme at jeg tenker at når man får "unødvendige" inngrep så kan man betale for det selv. Anonymkode: 57f2f...997 Kostnadsdifferansen for samfunnet er potensielt i favør av keisernsitt - I Storbritannia har de regnet på at keisersnitt er billigere fordi det gir færre erstatningsberettigede skader. Av ting som er "unødvendig," synes du de som tar epidural bør betale for det også? Anonymkode: 6d061...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå