Gå til innhold

Tjenesten jeg bestilte hos frisøren ble ikke rett, hun farget håret mitt! Tapt noen tusen 😔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, da har jeg tatt opp kampen igjen! Tipper hun blir skikkelig sur, men rett skal være rett! 😯

Anonymkode: 1c942...465

Krysser fingrene for at du får pengene igjen!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forundret.. skrev (1 time siden):

Krysser fingrene for at du får pengene igjen!

Takker,  ja håper det løser seg tilslutt! Jeg kunne trengt de pengene siden det ble ekstra dyrt, og hun fortjener de ikke! 🤔

Anonymkode: 1c942...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon etter denne tråden. Balayage med riktig spell er noe av det mest avanserte du kan be frisøren om. Nå skjønner jeg hvorfor frisør fb vennene mine legger ut skrytebilder av sine gode balayage resultater fra frisørstolen☺️ Jeg har alltid tenkt det ser så lett ut. Kun litt striper liksom. Men tydeligvis lettere sagt enn gjort🙂

Anonymkode: 9845a...bfb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Konklusjon etter denne tråden. Balayage med riktig spell er noe av det mest avanserte du kan be frisøren om. Nå skjønner jeg hvorfor frisør fb vennene mine legger ut skrytebilder av sine gode balayage resultater fra frisørstolen☺️ Jeg har alltid tenkt det ser så lett ut. Kun litt striper liksom. Men tydeligvis lettere sagt enn gjort🙂

Anonymkode: 9845a...bfb

Ja, mulig det. 😊

Men hvis hun frisøren jeg var til ikke er god å legge balayage, så kunne hun anbefalt en av de andre frisørene! Hun kunne feks sagt «jeg kan sette deg opp på time hos …. hun eller han er flink eller har lagt mye balayage! Men hun som gjorde det på meg har hatt salongen siden 2001 og skrev i melding hun har gått i lære i Oslo osv.. så jeg forstod det slik på hun, at hun selv syns hun er en flink frisør og sikkert flink å legge balayage! 

Anonymkode: 1c942...465

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (På 28.3.2023 den 22.05):

Krysser fingrene for at du får pengene igjen!

I dag fikk jeg pengene tilbake! 🫢🙂 Jeg skrev til hun i går at jeg ikke står helt uten rettigheter, og hvis vi to ikke blir enig så kan jeg ta saken til forbruker-tilsynet for mekling. At det har skapt fortvilelse og dårlig stemning, og jeg håper hun vil ta ansvar og betale meg tilbake! Det står i forbrukerrådet at man kan ta saken til forbruker tilsynet!  
Hun svarte hun har snakket med advokat fordi jeg hadde truet henne med mekling! Jeg er glad det er over! Nå håper jeg håret bare kan bli bedre og tilslutt seg selv igjen! ☺️

Anonymkode: 1c942...465

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

I dag fikk jeg pengene tilbake! 🫢🙂 Jeg skrev til hun i går at jeg ikke står helt uten rettigheter, og hvis vi to ikke blir enig så kan jeg ta saken til forbruker-tilsynet for mekling. At det har skapt fortvilelse og dårlig stemning, og jeg håper hun vil ta ansvar og betale meg tilbake! Det står i forbrukerrådet at man kan ta saken til forbruker tilsynet!  
Hun svarte hun har snakket med advokat fordi jeg hadde truet henne med mekling! Jeg er glad det er over! Nå håper jeg håret bare kan bli bedre og tilslutt seg selv igjen! ☺️

Anonymkode: 1c942...465

Hadde aldri turt å være frisør. De står i timevis for å prøve å bygge opp andres selvtillit og så er kunden misfornøyd og enda mer usikker enn før. Noe så kjedelig for begge parter. Vet også hvor vanskelig det er å stå der og være så misfornøyd at man holder på å få panikkanfall, men later som man er fornøyd fordi man ikke tør å si fra. Hår er komplisert å få til fordi alle har forskjellig utgangspunkt, så farger kan slå ut litt forskjellig. Men dersom det stemmer at du hadde din naturlige farge først for deretter å få rødlig hår, så skjønner jeg at du ble misfornøyd. Synd at du måtte gå så langt som å true med forbrukerrådet, vil tro hennes opplevelse ble minst like ille som din.

Når det er sagt ble resultatet i og for seg fint, og jeg tror det må være noe misforståelse rundt hva som er mulig å oppnå på ditt hår. Kan ikke få meg til å tro at hun farget det så rødt uten grunn…

Personlig har jeg tabbet med hjemmefarger og vært både kullsvart, rødlig og ihjelbleket. Fikk nok og har nå etter to år spart ut min naturlige farge og fått langt, naturlig, sunt hår. Går aldri til frisøren og har aldri følt meg bedre. Det anbefales på det sterkeste!

Anonymkode: 188bc...85c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

I dag fikk jeg pengene tilbake! 🫢🙂 Jeg skrev til hun i går at jeg ikke står helt uten rettigheter, og hvis vi to ikke blir enig så kan jeg ta saken til forbruker-tilsynet for mekling. At det har skapt fortvilelse og dårlig stemning, og jeg håper hun vil ta ansvar og betale meg tilbake! Det står i forbrukerrådet at man kan ta saken til forbruker tilsynet!  
Hun svarte hun har snakket med advokat fordi jeg hadde truet henne med mekling! Jeg er glad det er over! Nå håper jeg håret bare kan bli bedre og tilslutt seg selv igjen! ☺️

Anonymkode: 1c942...465

Fikk du tilbake alt?

Anonymkode: acd20...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk du tilbake alt?

Anonymkode: acd20...5b5

Jeg betalte 2200,-  til hun og hun betalte 2000kr tilbake. De 200 spiller ingen rolle. Jeg er lettet og glad for hun betalte tilbake 2000kr. Jeg betalte 1950kr hos den andre frisøren jeg var hos nå nylig, og jeg må tilbake igjen i juni. Jeg hadde ikke trengt å dra til frisøren igjen i juni, hadde ikke hun farget håret mitt. Det er rett hun skulle betale tilbake 2000kr. 

Anonymkode: 1c942...465

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I dag fikk jeg pengene tilbake! 🫢🙂 Jeg skrev til hun i går at jeg ikke står helt uten rettigheter, og hvis vi to ikke blir enig så kan jeg ta saken til forbruker-tilsynet for mekling. At det har skapt fortvilelse og dårlig stemning, og jeg håper hun vil ta ansvar og betale meg tilbake! Det står i forbrukerrådet at man kan ta saken til forbruker tilsynet!  
Hun svarte hun har snakket med advokat fordi jeg hadde truet henne med mekling! Jeg er glad det er over! Nå håper jeg håret bare kan bli bedre og tilslutt seg selv igjen! ☺️

Anonymkode: 1c942...465

Så godt at du fikk tilbakebetalt det meste 👍😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (9 minutter siden):

Så godt at du fikk tilbakebetalt det meste 👍😊

Ja, det gikk en uke før hun ga de tilbake! 😉

Anonymkode: 1c942...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvilken plass i landet du betaler 2000,- for store behandlinger? Her jeg bor koster det minimum 3000,-

Anonymkode: e1acb...ec8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvilken plass i landet du betaler 2000,- for store behandlinger? Her jeg bor koster det minimum 3000,-

Anonymkode: e1acb...ec8

Ja, når jeg pleide å ta foliestriper og klipp så pleide jeg å betale 3000,- men egentlig så kommer det helt an på hvor langt og tykt hår man har. Jo, lenger og tykkere desto mer tar frisøren. 

Anonymkode: 1c942...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 18.33):

 

 

Alle vil så klart stole på frisør som fagfolk bør være, klare til å gjøre håret finere. Jeg tenkte det var kjempelurt å forberede meg til frisørtimen, så derfor sendte jeg referansebilder av farge og balayage jeg likte så godt med spell til hun.  Jeg hadde et klart bilde i hodet av hvordan jeg ønsket å se ut når jeg var ferdig på mandag. Når jeg fikk se meg selv i speilet på slutten av timen så fikk jeg en klump i magen og tenkte litt for meg selv: «Å nei, det var ikke dette jeg skulle ha». Jeg synes kanskje det var ubehagelig å si ifra akkurat da hun virke å være så glad. Ikke så vanskelig å se på bildene tjenesten jeg bestilte ikke ble rett. Vet jeg står ikke uten rettigheter, og jeg vil egentlig få refundert tjenesten.. men jeg har vært grei å spør om prisavslag istedenfor. Men hun er steil. 
Nå skal jeg til annen frisør på mandag og få fikset håret, og det blir en ekstra utgift for meg. 😣
På bildet vil dere se mitt hår før behandlingen og etterpå + ønsker balayage/farge med spell.

1EE7091A-0FB5-43F5-B1B8-2FF05444F9F9.jpeg

C9CCA0D6-B040-4B16-B89C-504B6FE51C69.jpeg

Anonymkode: 1c942...465

Det ble jo kjempe fint. 

Forstår det er kjipt når ting ikke blir som man ser for seg, men det er faktisk slik at ikke alt kan bli som man ønsker. 

Anonymkode: 414e0...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det ble jo kjempe fint. 

Forstår det er kjipt når ting ikke blir som man ser for seg, men det er faktisk slik at ikke alt kan bli som man ønsker. 

Anonymkode: 414e0...1f7

Fargen er bedre nå etter jeg var til en annen frisør etterpå, men jeg skal tilbake igjen! 

0C290936-C7E4-427A-912C-2EF7C6F32EAE.jpeg

Anonymkode: 1c942...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig å gå til en ekspert for å få lagt balayage, særlig hvis man har en veldig klar visjon. Dette er ikke noe de fleste frisører er spesielt kompetente til.

Jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo er det f.eks. et par salonger som er særlig flinke til én ting, et par som er særlig flinke til en annen ting, etc. (Og så er det naturligvis et utall frisører som kan få til helt passe ting for helt passe folk.)

Anonymkode: e7d93...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg betalte 2200,-  til hun og hun betalte 2000kr tilbake. De 200 spiller ingen rolle. Jeg er lettet og glad for hun betalte tilbake 2000kr. Jeg betalte 1950kr hos den andre frisøren jeg var hos nå nylig, og jeg må tilbake igjen i juni. Jeg hadde ikke trengt å dra til frisøren igjen i juni, hadde ikke hun farget håret mitt. Det er rett hun skulle betale tilbake 2000kr. 

Anonymkode: 1c942...465

Så bra😊 Men irriterende at du må bruke mer tid og penger pga denne frisøren, og enda mer irriterende at du måtte krangle for å få pengene tilbake. 

Anonymkode: acd20...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det ble jo kjempe fint. 

Forstår det er kjipt når ting ikke blir som man ser for seg, men det er faktisk slik at ikke alt kan bli som man ønsker. 

Anonymkode: 414e0...1f7

Herlighet, vil du ha askeblondt-ish hår og ender opp med en rødlig farge, så har frisøren gjort noe feil.

Anonymkode: acd20...5b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er veldig viktig å gå til en ekspert for å få lagt balayage, særlig hvis man har en veldig klar visjon. Dette er ikke noe de fleste frisører er spesielt kompetente til.

Jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo er det f.eks. et par salonger som er særlig flinke til én ting, et par som er særlig flinke til en annen ting, etc. (Og så er det naturligvis et utall frisører som kan få til helt passe ting for helt passe folk.)

Anonymkode: e7d93...6fb

Jeg bor på Vestlandet. Jeg har tenkt samme tanke.. føler jeg må bort får å få lagt balayage som er bra! Jeg var til en salong i Bergen nå nylig, disse er med i frisør konkurranser og har vunnet NM i konkurransen og er dommer i konkurransen. Så jeg tenkte de må være flinke! Jeg fikk ordnet fargen når jeg var der nå nylig, de renset fargen og lysne fargen så jeg ikke var så mørk. De kunne lage balayage senere hvis jeg ønsker det.. men jeg ble så skremt etter timen hos hun som farget håret mitt, vet ikke om jeg tør. Jeg blir såfall nødt å se hvordan andre kunder har blitt på håret etter balayage før jeg slipper til en frisør igjen.  🫣

Anonymkode: 1c942...465

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet, vil du ha askeblondt-ish hår og ender opp med en rødlig farge, så har frisøren gjort noe feil.

Anonymkode: acd20...5b5

Frisøren vil ennå ikke innrømme hun har gjort en feil, men jeg fikk tilslutt pengene tilbake! Kanskje frisøren er fargeblind 🤭

Anonymkode: 1c942...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fargen er bedre nå etter jeg var til en annen frisør etterpå, men jeg skal tilbake igjen! 

0C290936-C7E4-427A-912C-2EF7C6F32EAE.jpeg

Anonymkode: 1c942...465

Ja, det var jo mer mot bildet du viste :) 

Jeg spurte forøvrig min faste frisør (i Oslo) om balayage, og hun svarte bare kontant «nei, det gjør vi ikke. Hette/folie eller ikke noe» 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...