Gå til innhold

Tjenesten jeg bestilte hos frisøren ble ikke rett, hun farget håret mitt! Tapt noen tusen 😔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tradegy skrev (3 minutter siden):

Håper virkelig at du blir fornøyd etter justering ❤️ Legg ut en bønn på sosiale medier, så kanskje du får en liten spleis som trøst. :gruppeklem: 

Kjipt når man ikke føler seg forstått.. Håper du oppdaterer oss på sluttresultatet :nikke:

Ja, jeg skal prøve å huske og oppdatere dere 😻💕 Jeg er litt redd når jeg skal til frisør igjen , men jeg er spent på å høre hva de sier. Jeg håper håret blir bedre og jeg blir glad igjen! Og… ikke så altfor dyrt! 🙏

Anonymkode: 1c942...465

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym1332 skrev (21 minutter siden):

Balayage er ikke en farge, men en farge teknikk!! Ferdig snakka. Frisøren har, som alle som leverer tjenester, rett til å prøve å rette opp i behandlingen før ev refundering. Fargen din var jo ganske lik det referanse bildet.

til syvende og sist ønsker jo frisøren å ordne opp, å du skal bare klage så mye du vil, men hun har med loven på sin side rett til å forsøke å rette opp.

Du mener denne fargen, på det nederste bildet i sitatboksen, som TS har fått og ikke ønsker:

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

1EE7091A-0FB5-43F5-B1B8-2FF05444F9F9.jpeg

C9CCA0D6-B040-4B16-B89C-504B6FE51C69.jpeg

Anonymkode: 1c942...465

Er ganske nærme bildene i sitatboksen under som er av TS' originale hårfarge og det hun ba frisøren om å gjøre?

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

 

EACD8226-21F4-4FBD-A5BD-9A44D9604073.jpeg

07B968CC-BD5F-4081-8975-C9D0AB00CD0F.jpeg

AC0FE0E5-DF25-4BFD-B13B-C3616052D1BF.jpeg

Anonymkode: 1c942...465

 

Anonymkode: 99516...97e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes resultatet du fikk var nye penere enn det du bestilte. Frisøren gjorde en god jobb!

Anonymkode: 64502...ced

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes resultatet du fikk var nye penere enn det du bestilte. Frisøren gjorde en god jobb!

Anonymkode: 64502...ced

Man kan ikke være fargeblind som frisør.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Foreslår forøvrig at du googler litt FØR du begynner å vaske med head and shoulders hjemme.

Anonymkode: e1acb...ec8

Kan NOEN fortelle hva greia med head n shoulders er i denne tråden? Fjerner det farge? Evn hva i head n shoulders fører til det? Viktig å vite for å unngå stoffet da jeg selv har farget hår jeg vil bevare

Anonymkode: 802df...a6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Of topic - men hvordan får msn til å lage slike fine bølger i håret?? Når jeg prøver får jeg bare sånne korketrekkere… bruker rettetang. 

Anonymkode: a4efb...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Of topic - men hvordan får msn til å lage slike fine bølger i håret?? Når jeg prøver får jeg bare sånne korketrekkere… bruker rettetang. 

Anonymkode: a4efb...8e0

Man må holde rettetangen loddrett og ikke vannrett, også dra fort ikke sakte. Deretter føne ut. Jeg klarer det aldri på meg selv fordi det er vanskelig å se ordentlig åssen jeg holder og vanskelig å både holde og dra i riktig vinkel haha, det er mye lettere å gjøre på noen andre så når frisører gjør det ser det ut som en enkel lek 😅

Anonymkode: 802df...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

 

Alle vil så klart stole på frisør som fagfolk bør være, klare til å gjøre håret finere. Jeg tenkte det var kjempelurt å forberede meg til frisørtimen, så derfor sendte jeg referansebilder av farge og balayage jeg likte så godt med spell til hun.  Jeg hadde et klart bilde i hodet av hvordan jeg ønsket å se ut når jeg var ferdig på mandag. Når jeg fikk se meg selv i speilet på slutten av timen så fikk jeg en klump i magen og tenkte litt for meg selv: «Å nei, det var ikke dette jeg skulle ha». Jeg synes kanskje det var ubehagelig å si ifra akkurat da hun virke å være så glad. Ikke så vanskelig å se på bildene tjenesten jeg bestilte ikke ble rett. Vet jeg står ikke uten rettigheter, og jeg vil egentlig få refundert tjenesten.. men jeg har vært grei å spør om prisavslag istedenfor. Men hun er steil. 
Nå skal jeg til annen frisør på mandag og få fikset håret, og det blir en ekstra utgift for meg. 😣
På bildet vil dere se mitt hår før behandlingen og etterpå + ønsker balayage/farge med spell.

1EE7091A-0FB5-43F5-B1B8-2FF05444F9F9.jpeg

C9CCA0D6-B040-4B16-B89C-504B6FE51C69.jpeg

Anonymkode: 1c942...465

Jeg synes den nye fargen var mye finere. 
En varm og fin istedenfor de kalde,  litt kjedelige tonene du hadde tidligere 

Anonymkode: 9e887...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man må holde rettetangen loddrett og ikke vannrett, også dra fort ikke sakte. Deretter føne ut. Jeg klarer det aldri på meg selv fordi det er vanskelig å se ordentlig åssen jeg holder og vanskelig å både holde og dra i riktig vinkel haha, det er mye lettere å gjøre på noen andre så når frisører gjør det ser det ut som en enkel lek 😅

Anonymkode: 802df...a6e

Takk for tips!! Hva mener du med «føne ut»? 🙏

Anonymkode: a4efb...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk for tips!! Hva mener du med «føne ut»? 🙏

Anonymkode: a4efb...8e0

Liksom blåse ut når krøllene er stramme så de blir løsere og mer bølgete men uten å miste formen 

Anonymkode: 802df...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Huh? Tar head n shoulders vekk farge? 

Anonymkode: 802df...a6e

Nei, den bleker/avfarger ikke. 

Den sliter veldig på farge og dermed får man bort mer overskudd enn ved å bruke en fargebevarende shampo.

Funker overraskende godt 🍰

Om man kjører bleking eller avfarging på nyfarget hår må jo kjemikaliene jobbe også med alt overskuddet som etterhvert vaskes ut.

Så om man heller smører seg med tålmodighet, vasker med den/annen renseshampo og pleier håret godt hele veien for å forberede til stor slitasje så har man det beste utgangspunktet når man først skal avfarge/bleke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du mener denne fargen, på det nederste bildet i sitatboksen, som TS har fått og ikke ønsker:

Er ganske nærme bildene i sitatboksen under som er av TS' originale hårfarge og det hun ba frisøren om å gjøre?

 

Anonymkode: 99516...97e

Nei. Førbildet. 

Anonymkode: e1acb...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Kan NOEN fortelle hva greia med head n shoulders er i denne tråden? Fjerner det farge? Evn hva i head n shoulders fører til det? Viktig å vite for å unngå stoffet da jeg selv har farget hår jeg vil bevare

Anonymkode: 802df...a6e

Greia er:

bruk fargebevarende shampo :) Pleier stå spesifikt på flaska. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, kjør på!! 😃 Det ikke er mulig å justere resultatet, skaden er allerede skjedd og du er ikke fornøyd!! Du har vondt og betalt dyrt! Si du vil ha refusjon/pengene tilbake! Er de vanskelig så kan prisavslag være et alternativ! Men si du vil ha refusjon og vil ha pengene tilbake, så forklare du hvorfor og sier du har vondt! Vi skal jo aldri tilbake, så kjør på!! 👍

Anonymkode: 1c942...465

Ja ikkesant.. Hun fikk ryddet opp i går (nr 2) men jg merker førstemann har gjort noe galt siden jg har fortsatt vondt 🥺 er liksom 6 dager siden så dette er ikke normalt i det hele tatt ! Heller aldri opplevd sårfot/smerter etter behandling før! føler meg så dum som bare tok den nærmeste, men hu var autorisert.🙄😔🙄 jeg spurte spesifikt om det før jg bestilte hu og hu hadde plakaten sin på kontoret. 

Endret av Sofie Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

Ja ikkesant.. Hun fikk ryddet opp i går (nr 2) men jg merker førstemann har gjort noe galt siden jg har fortsatt vondt 🥺 er liksom 6 dager siden så dette er ikke normalt i det hele tatt ! Heller aldri opplevd sårfot/smerter etter behandling før! føler meg så dum som bare tok den nærmeste, men hu var autorisert.🙄😔🙄 jeg spurte spesifikt om det før jg bestilte hu og hu hadde plakaten sin på kontoret. 


Ja, en autorisert eller godkjent må ha de formelle kvalfikasjonene som kreves for jobben! Du skulle ha bestilt en time hos legen hvis du ikke blir bedre! Du får si du vil ha pengene tilbake, og du er satt opp på legetime fordi du har skikkelig vondt! 😉

Uansett, så skal det ikke skje og du har rett å klage! Jobben ble ikke skikkelig gjort og krev pengene tilbake du! 💕

Anonymkode: 1c942...465

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):


Ja, en autorisert eller godkjent må ha de formelle kvalfikasjonene som kreves for jobben! Du skulle ha bestilt en time hos legen hvis du ikke blir bedre! Du får si du vil ha pengene tilbake, og du er satt opp på legetime fordi du har skikkelig vondt! 😉

Uansett, så skal det ikke skje og du har rett å klage! Jobben ble ikke skikkelig gjort og krev pengene tilbake du! 💕

Anonymkode: 1c942...465

håper jg blir bedre, må vel ta tiden til hjelp❤️. Helt enig med deg - jo mer jg tenker over det jo dummere blir det! Jg hadde jo ingen smerter før jg traff henne så her skal det klages ja😉👍🏻👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AprilLudgate skrev (15 timer siden):

Bare meg igjen - asså, resultatet er kjempefint.

Og korrigering nå sliter noe sykt på håret!

Så jeg hadde heller vasket jevnlig med head and shoulders til du trenger en ny runde uansett. 

Er head and shoulder en shampoo som hjelper med å fjerne fargen?

Anonymkode: acd20...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (9 timer siden):

håper jg blir bedre, må vel ta tiden til hjelp❤️. Helt enig med deg - jo mer jg tenker over det jo dummere blir det! Jg hadde jo ingen smerter før jg traff henne så her skal det klages ja😉👍🏻👍🏻

Jeg håper du får pengene tilbake!! 😊

 

Anonymkode: 1c942...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg synes den nye fargen var mye finere. 
En varm og fin istedenfor de kalde,  litt kjedelige tonene du hadde tidligere 

Anonymkode: 9e887...d77

Men det spiller ingen rolle at du syns den er fin? Det var ikke den fargen TS ville ha.

Anonymkode: acd20...5b5

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor hun farget håret mørkere, du var jo tilnærmet lik i naturlig farge, om noe skulle hun tatt litt lysere striper i håret ditt,. Når det er sagt så synes jeg du ble veldig fin.

Anonymkode: 13652...126

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...