Gå til innhold

Jenta vår kom 23. juni!


Grooo

Anbefalte innlegg

Er nok mer liv i bloggen enn dagboka mi for tiden ja...

Men aller mest liv i senga til Propellen, og når det endelig blir stille der er det liv ved symaskinen.

Nå sitter jeg og spretter opp alt jeg sydde i går.

KLØNE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Ingvild!

Vi har fine og travle dager med snørr over alt.

Heldigvis sover Propellen godt om nettene igjen nå, legger seg rundt sju og sover til rundt sju om morgenen. Vil ha mat et par-tre ganger i løpet av natta men det er da ikke noe problem.

I morgen er den ene oldemoren hennes 80 år, så vi skal i stort selskap. Hipp-hipp-hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt snørr over alt, så vi hoppet over svømminga i kveld og. Skal heller ta en tur i påska, for pga den blir det to mandager uten og da vil det være over en måned siden sist neste gang det er svømmekurs.

Nå skal jeg to dager til Oslo, styremøte for å starte planleggingen av neste års store bibliotekskonferanse. Bli spennende!

Propellen skal legge seg med bare pappa til hjelp i morgen. Hun legger seg i sjutiden og jeg er hjemme tidligst ni. Tipper det går veldig fint jeg, selv om vi ikke har prøvd før... Vil hun ikke legge seg i senga alene legger han seg litt ved siden av henne, eller han tar henne ut i vogna og triller litt.

Hun har vært så flink til å legge seg de siste ukene. Grøt, vask&stell, pupp&sang i dobbeltsenga, litt kos på fanget til mamma og så legge seg i senga si. Våken, men trøtt. Ligger i slik pose så hun ikke få reist seg, men prøver ikke på det lenger heller. Bare vrir seg over på siden eller magen. Noen ganger sutter jhun 20-30 sekunder, men stort sett blir det bare stille. Så vekker hun meg rundt tre-fire itiden for mat. Helt ok, og ufattelig deilig å endelig få en god soverutine igjen!

Nå hopper jeg i dusjen, og så i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk helt supert!

Propellen fikk en flaske melk i senga klokka sju, da hun vanligvis får kvelds-puppen. Fikk ligge et par minutter inntil pappan og kose, slik hun vanligvis gjør med meg, og han la henne over i senga si slik jeg gjør. Hun protesterte ikke nevneverdig, og sovnet så fint som bare det. Men våknet uheldigvis etter to timer fordi hun måtte bæsje, akkurat i det jeg kom hjem igjen. Så da fikk hun en liten melkesvkett av meg etter bleieskift, like greit så slapp jeg å pumpe.

De to hadde kost seg skikkelig, men det gjør de jo alltid når de er alene hjemme.

Malingen og stemplene har jeg forresten kjøpt på Panduro, skal ta bilde av utstyret jeg har kjøpt og skrive litt om det i bloggen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er koselig å titte innom bloggen din. Husker nesten bare på det når du legger inn en liten påminnelse her, så det må du ikke slutte med! ;)

Håper du får en kjempe fin påske!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger du med på flere blogger iingvild?

I så fall er http://www.bloglines.com/myblogs en genial ting. Der legger du inn adressen til blogger du vil følge med på, og så ser du der hver gang du går inn der hvem som har oppdatert bloggene sine. Så slipper du ta "bomtur" til uoppdaterte blogger.

God påske til alle dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Påska er over, vi har besøkt fettere og kjørt i køøøø på Riksvei 4 fra Gjøvik til Oslo. Propellen var deppa og lei dagen etter at vi kom hjem, tydelig at det var litt kjedelig hjemme etter to fantastiske døgn med store fettere og lego overalt. De lekte så fint i sammen alle tre!

I dag var Propellen i farta igjen her hjemme, fetterne glemt for mormor var her og var barnevakt. Skønne jenta mi :)

Legger hodet på sakke og småler når hun ser på oss, sier "app" tilbake når vi sier stopp fordi hun nærmer seg peisen eller andre forbudte steder. Spreller som en gal hvis vi prøver å bære henne opp trappa til andre etasje, hun vil klatre selv.

Har forsøkt å få henne til å prøve spise grøt selv, men hun forstår ikke at den skal inn i munnen hennes. Det er meg som skal mates, hun stikker knyttneven i grøten og så rekker hun den opp mot meg og holder den der til jeg "smaker". Da fniser hun og stikker den ned i grøten igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Ja, jeg syntes artikkelen ble ganske grei. Har fått i oppdrag å sy mei tai til ennå ei venninne etter det, og søstern traff på noen her om dagen da hun gikk tur med Propellen i mei tai. De ville veldig gjerne ha en de også så hun fortalte dem hvor jeg bor. Så blir det spennende og se om de kommer og ringer på døra en dag...

I morgen skal vi i alle fall til Drammen for å shoppe stoff på Stoff og stil, så til helga og framover skal det sys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt forskjellig... Fra 600 og opp til ... tja, så en som gikk for 3000!

Jeg har tatt 650 for den jeg har solgt og for den ene jeg holder på med nå. Det er til gode venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 kr!! :overrasket: Det var mye penger for "tøystykke" det.

Menn 600-700 kr er jo ikke så ille i grunn. Er vel litt jobb med det + at matriale også koster vel en del.

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vet ikke hvor lenge jeg skal late som om jeg prøver å holde liv i denne dagboka, tror vel kanskje det er like greit å erklære den nedlagt. I alle fall for en periode...

Tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Tror min tid på KG er mer eller mindre over jeg... For nå har det virkelig gått noen uker her og jeg hadde helt glemt bort hele dagboka mi. Hele KG også, i alle fall nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...