Gå til innhold

Jenta vår kom 23. juni!


Grooo

Anbefalte innlegg

Åh, de bildene ja.. Hm...

Svømming i går var veldig artig, hun dykket fint uten at jeg blåste på henne. Mange ganger. Og var bare SÅ blid når hun kom opp igjen.

Og så kjenner jeg noen som har lært seg å si pa-pa, og som vet hva det betyr og hermer og sier det når noen sier det til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Grooo!!!

Jeg viste det var en person her inne jeg hadde glemt :sjenert:

GRTAULERER med 7måneders dagen til M. :gratulerer:

Høres morro ut med babysvømming. Har ikke kommet så langt enda vi. Men vurderer det sterkt etter ferien :)

Og så flink M er da som krabber allerede :klappe: . Har bare åles det (men det går fort nok alikevel :ler: )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! :)

Gratulerer med 7 mnd til lille propell!

Morro når de begynner å si de første ordene..

Vi har også lyst å begynne på babysvømming, men siden jeg ikke kjører selv tror jeg det ikke blir noe av.

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klar for jobb ja, men alt er absolutt ikke bra med oss :(

Vi er såre i halsen alle tre, og Propellen er absolutt ingen propell men heller en febersyk, trøtt, kosete og lei liten klump. Hun har hatt feber siden lørdag, stort sett rundt 39,5 men var oppe på 40,5 i går og har hatt rundt 39 i dag. Var hos legen i sta, han konkluderte med at hun var litt hoven i halsen, og når han tittet i min hals sa han at det er virus jeg har så da har vi nok det samme alle tre. Velsa ville ikke gape så han fikk sett i halsen hennes, hun bare smilte og småpratet med ham. Var i ganske god form da vi var hos legen, for hun hadde fått en paracet en snau time før.

Nå sover hun søtt i senga si, sovnet som en stein for et kvarter siden etter en slitsom natt og trist forrmiddag. Håper hun sover en stund, hun trenger virkelig å få sovet ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har forstått hvordan man kommer ut av vogna på egenhånd!!! :overrasket:

Her er oppskriften:

Rundt på magen.

Opp i krabbestilling.

Hendene opp på kanten forran i vogna.

Holde seg på kanten og flytte seg bortover mot høyre til man er rundt.

Holde seg i kanten på trekket som man egenltig skal ligge pent under.

Opp på føttene og dra i trekket til en knapp går av.

Krype fint opp på trekket og fram til mamma som tar i mot ved håndtaket på vogna...

Endret av Grooo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun blitt 7 mnd alt? :overrasket:

Lille jenta som nettopp ble født jo. Kan tenke meg det er full spiker hos dere når propellen er frisk.

God bedring alle sammen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Monja!

Hun har vært så sliten i dag stakkars.. Ikke spist noe fast føde siden onsdag, i alle fall ikke mer enn 4-5 skjeer grøt pr dag. Og ikke så mye pupp heller...

Allikevel har hun klart seg veldig bra, var først på søndag hun begynte å bli trett og lei.

Den nye yndlingsleka er en koffert hun har arvet fra meg:

Flyvende med ballong og bråkedyret på slep

Hun har blitt flink til å si papa (har sagt det noen uker) og mama (kom denne uka), og ler masse når vi leser bok eller det er Mikkes Musehus eller hva det nå heter på TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut av vogna ja!

Derfor står baggen på gulvet til innesoving fra nå av. Utesoving i tusen klesplagg + skinnpose tror jeg ikke er noen fare på en stund.

Formen er fortsatt så som så, tror hun har feber igjen nå i kveld så vi skal måle ved neste bleieskift og så blir det paracet igjen hvis det er feber. Hun har spist lite i dag og, ikke grøt og nesten ikke melk, men en kvart banan ville hun ha. Jaja, er jo mat det og :)

Jeg var en liten tur på shopping i sta, godt å komme ut av huset i alle fall en liten tur. Paracet og middag stod øverst på lista, så biblioteket for å hente den meget omtalte boka "The no-cry-solution" og låne med noen Foreldre&Barn, en tegnspråkbok, noen cder og en haug med tegneserier til mannen. Og en bok om "Når to skal legge seg" til Propellen. Og så fikk jeg jammen kjøpt bladet "Kreative Kvinner" på Narvesen, så nå har jeg masse lesestoff for kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mikke Mus klubbhus ja!

Det var det, hehe. Fikk ikke med oss starten noen av de to gangene vi har sett det, men skal i alle fall prøve å få med oss litt av det på mandag også ja!

Liten og syk i dag og :(

Termometeret viste 39 klokka fem i natt, hun fikk en paracet igjen da. Har ikke målt etter det, men hun er fortsatt varm. Nå sover hun søtt i vognbaggen, den står på gulvet oppå leketeppet i tilfelle noen skulle finne på å klatre ut igjen. Men mamma sitter en halv meter i fra med laptop på fanget så det burde vel gå greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Formen er ikke bedre. Eller jo, kanskje litt. Ikke feber i dag. Sov godt i natt, hun sov fra ni til åtte, bare våken to ganger for å få i seg litt melk hos mamman sin. Sovna igjen med puppen i munnen, så søt og god.

Fikk Apocillin-mikstur av legen i går. Hun har noe bakteriedritt i halsen. Men medisinen er ikke lett å få ned, hun brekker seg, vrir seg, hyler, spytter, gurgler og freser mens vi holder, klemmer, tvinger og sliter. Og så kaster hun opp...

Nå har vi snakket med legevakta og fått resept på dråper i steden, mye mindre som må ned. Mannen har kjørt avgårde til Ski, der er nærmeste apotek som fortsatt er åpent. Håper det går bedre da.

Nå vil hun ikke ha vann heller, er redd det er medisin tenker jeg. Ikke av flaske, ikke av kopp, ikke av skje. Hun har også fått i seg bittelitt banan de siste dagene, men det sier seg jo selv at hun ikke vil det lenger heller ettersom vi blandet den grusome medisinen i bananmos. Men hva annet skulle vi gjøre? Håper inderlig vi klarer å få henne til å spise mat igjen snart! Er ikke så alt for mye melk hun får i seg heller, og ei aktiv jente på sju og en halv måned burde vel få i seg mer enn bare litt puppemelk? Hun har gått ned en del, tror nesten det er en halv kilo nå.

Heldigvis er hun glad og fornøyd når hun har sovet litt, leker og styrer på som før. Opp og ned fra kofferten, og den nye favoritten er såklart å våkne så stille som mulig så hun kan klattre litt i vognbagen før vi oppdager det. Ikke lett, for mamma og pappa passer godt på, og bagen står på gulvet oppå leketeppet.

---

I går reiste hun seg opp i bagen, var stolt som en hane og fant ut at hun like gjerne kunne slippe seg også. Er jo SÅ STOOOOR jente, klarer vel å stå selv tenkte hun... Og boms på ryggen, rett i pappas armer.... Gale barnet!

Hun vet klart hva hun vil, det er mamma som er best når man trenger trøst. Men i sta ville hun ikke være hos noen av oss, bare grina. Så strakk hun seg setter høy-stolen når vi gikk forbi den. Der ble hun fornøyd. Rare barnet!

Hun leker fint på gulvet, spesielt med kofferten. Kommer plutselig ålende mot en av oss og legger seg på magen med armene oppover hvis hun vil opp. Elsker å bli lest for fra pekebøker, flirer og rynker på nesa og veiver med armene og prater til figurene i boka. Søte barnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at hun er syk ennå :tristbla: . Er så trist når de er dårlige...kommunikasjone er jo liksom ikke det de er sterkest på (verbalt i det minste).

Håper propellen blir bedre og at dere voksne får en fin helg :Nikke:

Forresten så er hun steike flink og tøff!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffere enn toget ja, det er sikkert!

I kveld hevet jeg sideveggen på sprinkelsenga, turde ikke annet...

Dråpene fra legevakta gikk ned som en drøm, måtte nesten ikke krangle. Og pappan tok legginga, det fungerte også veldig bra. HURRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...