Gå til innhold

Jenta vår kom 23. juni!


Grooo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hihi, så søte dere er!

Er vel ett bilde i bloggen min, har vært sløv med å ta bilder i det siste. Av mange grunner.. Men en av de største er at jeg er så missfornøyd med bildene jeg tar med kameraet mitt, så jeg skal kjøpe nytt kamera. Fort! Snart! NÅ!

Forslag til hvordan kamera jeg kan kjøpe?

Enkelt og greit digitalkamera, det trenger ikke være superminikult og lite, men det er jo en fordel at det går ann å få med seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag bara måste in och tacka igen för att du har fått mig att köpa en bärsjal till Lillasyster! :smile:

I dag har vi haft födelsedagskalas till Storebror och jag har verkligen känt vad bra sjalen är. *frälst*

Strax efter att gästerna kommit och hon blev lite orolig stoppade jag in henne i sjalen mot bröstet. Hon lugnade sig snabbt och somnade efter en liten stund - så serverade jag tårta och saft/kaffe med henne där.

När hon vaknat ammade jag henne och satte henne sedan ner åt andra hållet. Vaken och alert var hon med och spratlade med både ben och armar, skrattade och log åt de som pratade med henne.

Flera av föräldrarna som var där tyckte sjalen verkade jättefiffig och två av mammorna funderade starkt på att köpa en själv.

Så mycket bättre än en vanlig bärsele! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra Furstina!

Det ble ikke sying i helga, men shoppingtur i EU, bollebaking og litt rydding i heimen. Spørs om det blir tid til å sy i uka som kommer, for da er det også stramt program:

Mandag: Barseltreff + babysvømming

Tirsdag: Tur til SmartClub og Jysk, Propellen skal være hos mormor

Onsdag: ?

Torsdag: Babyklubb i Oslo + IKEA med mann og svigermor

Fredag-Søndag: Propellen, symaskinen og jeg er hos Propellens mormor og morfar, mannen er på skitur på ett eller annet fjell

Fredag: Propellen og jeg skal på treff med damer og barn fra tettinntil.com + en tur til EU

Lørdag og søndag: Jeg håper Propellen vil leke masse med mormor, morfar og Tante T så jeg kan få sydd litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste andre fra min terminklubb søker barnehageplass for tiden. Er så glad for at vi får det til å gå opp uten barnehageplass før Propellen er to år. Jeg har søkt om et år med 50% ulønna permisjon, og så får vi se hvordan vi løser det med de andre 50%. Enten besteforeldre som barnevakt, eller overtale en av mammaene i barselgruppa til å være dagmamma. Eller noe... Det ordner seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste andre fra min terminklubb søker barnehageplass for tiden. Er så glad for at vi får det til å gå opp uten barnehageplass før Propellen er to år. Jeg har søkt om et år med 50% ulønna permisjon, og så får vi se hvordan vi løser det med de andre 50%. Enten besteforeldre som barnevakt, eller overtale en av mammaene i barselgruppa til å være dagmamma. Eller noe... Det ordner seg nok :)

Så kjekt at dere får det til! Vi har besteforeldrene fem timer unna med bil, så det går nok heller dårlig :ler: men vi regner ikke med å ha småtten i fulltidsplass, vi reduserer trolig begge to i stilling til ca 80% hvis det funker med arbeidsgiver. Må sjekke litt lovverk, vet at det er lov å redusere stilling første året uten å miste den prosenten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp!

Det er så mange syflinkiser her inne! :) Du også...

Gøy å lese at M åler seg fram så bra. S spinner mest rundt og dytter seg bakover foreløpig... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har hun krøpet skikkelig!

Altså opp på knær og armer og så framover!!!

Og det beste med det hele var jo at det var på barseltreff så alle de andre babyene og mammaene så det. Hihi og hurra!

Hun sovna som en stein kvart på sju, barseltreff med fem andre små + en storesøster på 8, og så svømming etterpå. Når dette svømmekurset er slutt skal vi bytte til torsdager tror jeg, kan bli litt for mye for en liten skrott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste artikkelen i magasinet om 50 ting å spise før du dør, og tenkte jeg måtte sjekke hvordan jeg ligger ann:

De som er merket med svart har jeg spist:

1. Fersk fisk

2. Hummer

3. Biff av oksekjøtt

4. Thaiamat

5. Kinesisk

6. Iskrem

7. Pizza

8. Krabbe

9. Curry

10. Reker/kongereker

11. Moreton Bay bug - australsk hummer spesielt populært i Queensland

12. Skalldyrssuppe

13. Grillmat

14. Pannekaker

15. Pasta

16. Blåskjell

17. Ostekake

18. Lammekjøtt

19. "Cream tea", engelsk ettermiddagssnack bestående av te og scones

20. Krokodille

21. Østers

22. Kenguru

23. Sjokolade

24. Sandwicher

25. Gresk mat

26. Hamburger

27. Mexikansk mat

28. Blekksprut

29. Amerikansk diner-frokost

30. Laks

31. Hjort

32. Marsvin

33. Hai

34. Sushi

35. Paella

36. Barramundi - australsk fisk

37. Reinsdyr

38. Kebab

39. Kamskjell

40. Australsk kjøttpai

41. Mango

42. Durian (frukt med opprinnelse i Asia og Australia, også kalt stinkfrukt..)

43. Akkar/blekksprut

44. Spareribs

45. Roastbeef

46. Tapas

47. "Jerk"-kylling, spesialitet fra Jamaica

48. Haggis

49. Kaviar

50. Cornish Pasty - Engelsk pirogliknende rett fylt med kjøtt og grønnsaker

---

Ser ut til at jeg har prøvd meg på 35 av disse.

I tillegg har jeg spist slange, og drukket slangeblod og slangegalle. Og muligens spist litt av hvert annet rart også som jeg ikke riktig vet hva var, i Kina får man servert mye snodig som man ikke klarer å plassere...

Endret av Grooo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble vist slått av de fleste av dem jeg utfordret, men det er like greit. Marsvin og sushi frister ikke meg!

I dag har jeg kjøpt nytt digitalkamera, Fujifilm FinePix F30. Det stod mellom det og F31, har fundert noen dager nå og klarte ikke bestemme meg så jeg ventet med å bestille. Så var jeg innom fotobutikken i byen her, og de hadde det jammen billigere enn hva jeg klarte å finne det til på nett! Ganske utrolig, og helt greit for meg :)

Skal innom Clas Ohlson eller lignende på vei til Oslo i morgen for å kjøpe minnebrikke, for det var jo svindyrt i fotobutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skræbbis med nytt kamera! (Fingrene mine holdt nesten på å skrive karma, men du trenger vel ikke ny karma. :ler2: ) Det er gøy med nytt fotostæsj som utvider mulighetene. Nå er det bare å vente på lysere dager og fint fotolys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag skal vi i bursdag til ei lita jente som bilr to år i morgen.

Vi har bilen + tilhenger full av pappesker nå, gamle klær, gammelt service og tusen andre dingser som skal levers til bruktbutikk. Deilig å få ryddet opp litt!

Denne uka har jeg holdt på og ordne til hobbyrommet mitt, før neste helg skal det være bra nok der til at jeg kan ta bilder og vise fram. Travelt den uka som kommer... Er med og arrangerer bibliotekskonferanse i Ski torsdag og fredag, så de dagene er jeg helt vekk og onsdag går også med til styremøte og planlegging. Heldigvis får vi hotell med familierom der, så Propellen og pappan er også med på tur!

Mandager er fast dag for barselgruppa + at vi har babysvømming på kveldden, og tirsdag denne uka er det babykino igjen. Andre omgang. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gå, men regner vel med at jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :kyss:

Kos deg på barselstreff og babysvømming i dag! Vi skal en tur på HS og veie minsten i ettermiddag (tror jeg). Babysvømming er det ikke før på onsdag, men jeg gleder meg masse. Venninnen min, jeg og bebisene våre skal "fri"bade i morgen på Tøyenbadet. Gleder meg, tasser er nemlig blitt så tøff :hoppe:.

Nei, nå må jeg snart kaste på meg fillene...

Ha en super uker, og gleder meg til bilder av hobbyrommet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...