Gå til innhold

Møbler du vokste opp med som har gått ut på dato


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 9.03):

Hattehylle er det kanskje ikke så mange som har lenger? De har sluttet med det på lokaltoget. 

Anonymkode: c2a04...213

Jeg har hattehylle på hytta, den er praktisk. Der ligger hundedekken for regn og snø, tursekk, foret piknik pledd og et par gamle store strikkegensere jeg drar på meg når jeg skal ordne med ved eller ute på tomta.

Anonymkode: fbc1a...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adobyen skrev (På 18.3.2023 den 21.34):

Spisestuebord i furu og jærstoler (de som hadde sete av tau)

Jeg kjøpte meg jærstoler for noen år siden - elsker dem😍 I eik

Anonymkode: 87e8e...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke det, men jeg husker foreldrene til et par i klassen hadde seng med innebygget klokkeradio. Det var ganske støgt 😄

Anonymkode: abaf5...c0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (På 18.3.2023 den 22.18):

Teakmøbler salongbord spisestue 1970 talls 🙂

Teakmøbler er ikke utdatert. Det er moderne som bare det.

Anonymkode: 6bf2a...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Made4u
AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 21.09):

Stereoanlegg-møbel.

Anonymkode: ce985...332

Det er noe jeg har brukt over 25.000 kroner på, og som jeg mener er viktigere enn noen gang. Men det er jo for spesielt interesserte, i dagens verden er ikke folk lenger like opptatt av kvalitetsprodukter og kjøper derfor ikke gode lydprodukter, med det som masse-selges er det heller ikke behov for det...

Folk flest aner ikke hva dem går glipp av, og hvor mye bedre hjemmeunderholdningen blir om de legger noe mer i å skaffe seg gode produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før alt ble lagret på telefonene av telefonnummer og slikt, måtte man skrive ned alt med penn på papir.

Da hadde man gjerne en sånn (se bildet) hendig plassert på telefonbordet ved siden av den analoge telefonen. Der sto navn, telefonnummer og gjerne adresse på personen sirlig nedskrevet i alfabetisk orden. 

Vi hadde en nøyaktig lik denne, med sånt brunt jukse-treverk som pynt:

fa2fc43d-baaf-42f4-8159-f57f9dca78b9_org

Endret av Million
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 9.03):

Hattehylle er det kanskje ikke så mange som har lenger? De har sluttet med det på lokaltoget. 

Anonymkode: c2a04...213

Jeg har hattehylle over knaggrekken og skostativet i gangen. Hvor ellers skal jeg legge alle paraplyene? De er samlet oppå der. Har ganske mange paraplyer, fordi jeg stadig mister en på buss eller t-bane. Så da kjøpte jeg en hel haug så jeg har en stund. Det ligger en regn-poncho eller to oppå der også. En regnværshylle kan man vel kalle det! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (På 19.3.2023 den 0.43):

Jeg har dem ennå, 6 stk.  tauene på kantene av setene er litt frynsete på halvparten av dem.  Det var meningen å reparere litt på dem en gang, men nå er de bare stuet bort.  Jeg visste ikke at noen fortsatt brukte slike.

De finnes i mange varianter nå til dags og selges fortsatt i nye versjoner av flere møbeldesignfirmaer. Sånn som denne for eksempel, til 8000 kroner pr stol. Knallfine 😍

gubi-c-chair-stol-2?w=2560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Million skrev (2 minutter siden):

De finnes i mange varianter nå til dags og selges fortsatt i nye versjoner av flere møbeldesignfirmaer. Sånn som denne for eksempel, til 8000 kroner pr stol. Knallfine 😍

gubi-c-chair-stol-2?w=2560

Å ja, denne var mye finere enn de gamle mine :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 minutt siden):

Å ja, denne var mye finere enn de gamle mine :) 

Ja, det var for å vise at de finnes i ennå men med en mer moderne vri. Det finnes mange utgaver!  Denne for eksempel, i svart og med armlener, er fra det danske designfirmaet Norr11. Denne finnes med svart sete og naturfarget sete (det flettede tauet). Den koster ca 8900 kr stk.

41351-01-01-280928fbf9.jpg?preset=medium

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Teakmøbler er ikke utdatert. Det er moderne som bare det.

Anonymkode: 6bf2a...4ea

Det er det ja 🙂🙂 mahogni bord også ? 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (42 minutter siden):

De finnes i mange varianter nå til dags og selges fortsatt i nye versjoner av flere møbeldesignfirmaer. Sånn som denne for eksempel, til 8000 kroner pr stol. Knallfine 😍

gubi-c-chair-stol-2?w=2560

det der er ikke en jærstol...

Anonymkode: 39681...2f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (35 minutter siden):

Ja, det var for å vise at de finnes i ennå men med en mer moderne vri. Det finnes mange utgaver!  Denne for eksempel, i svart og med armlener, er fra det danske designfirmaet Norr11. Denne finnes med svart sete og naturfarget sete (det flettede tauet). Den koster ca 8900 kr stk.

41351-01-01-280928fbf9.jpg?preset=medium

dette er ikke en moderne vri på en jærstol. Det er en stol som, i likhet med jærstolen, har et flettet sete, men det har stoler hatt siden de første stolene ble oppfunnet. Det har ikke noe med jærstolen å gjøre.

Anonymkode: 39681...2f6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette, derimot, er en moderne vri på jærstolen:

IMG_7335.jpg

Anonymkode: 39681...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 time siden):

Før alt ble lagret på telefonene av telefonnummer og slikt, måtte man skrive ned alt med penn på papir.

Da hadde man gjerne en sånn (se bildet) hendig plassert på telefonbordet ved siden av den analoge telefonen. Der sto navn, telefonnummer og gjerne adresse på personen sirlig nedskrevet i alfabetisk orden. 

Vi hadde en nøyaktig lik denne, med sånt brunt jukse-treverk som pynt:

fa2fc43d-baaf-42f4-8159-f57f9dca78b9_org

Vi hadde ikke en sånn flott modell hjemme, var noe billige greier i papir. 
Men på min første jobb hadde vi en sånn. Husker også tiden før vi fikk trådløse telefoner, da måtte vi løpe fra pasientene for å ta fasttelefonen som befant seg på vaktrommet. Mareritt.

Husker også at jeg fikk panikk da min adressebok, blomstret og med sirlig skrift forsvant under flytting på nittitallet. Nå er sånt helt overflødig…!

Mye fordeler med ny teknologi, ikke minst er det lettere å kommunisere. Men så rart med det, når en ting blir enklere, oppstår andre krav og andre problemstillinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...