Gå til innhold

Møbler du vokste opp med som har gått ut på dato


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (9 minutter siden):

Haha, har ei sånn. Julegave fra tante Olga i 1973. I årenes løp har hun på mystisk vis mistet armene. 
Og hva var egentlig greia med plysjen på og ikke minst rundt doen? Tom mamma skjønte ikke greia med det på 70-80-tall. Hun mente sjokkerende nok at det var uhygienisk…

520E049E-A426-4F65-BFB5-DB19648514E6.jpeg

Sånn ja 😆😆😆😆 Stakkars, mistet armene 😂 Husker jeg synes de var fine, særlig rosa med prinsessekjoler 🤣

De settekassene selges på Søstrene Grene osv mener jeg. Hadde sånn selv 😅 Genial til Lego/kindersamling! 
 

Sånn rund og dyp rottingstol mener jeg å ha sett på Granit.

Men de er ikke like DYPE og svære. Kanskje like greit.

Og la oss ikke glemme Saccosekk! 
 

Jeg debuterte seksuelt i en vannseng 🫠🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Helt jævlig!

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AprilLudgate skrev (1 time siden):

Asså, vi vil se bilder fra boligen din! Høres ut som en retro DRØM!!!

Mitt drømmekjøkken er sånne skrå overskap, gjerne i gult 🤩🍬

De er dyre ja….

De på 80-90-tallet var jo enten i maksimalistisk skinn - stoffet liksom dekket ALT.

Og så den klassiske grå stofftypen med pastell eller turkis/rosa knæsj i helt utrolig grellt mønster 🫠

Men de retro Ekornes synes jeg er veldig fine, men jeg elsker jo 50-70-tallet da 🤩

Men asså disse her - stygge som F og dessverre det mest komfortable som er lagd av møbler:

C42089AF-F119-4E74-A2F1-4FA97EC25361.thumb.jpeg.e45cde6e214a5d310c7c31e3491ce95f.jpegAC93F714-99AF-43FE-9F2C-EE74FC6A2103.thumb.jpeg.bc7ba83fd17cef91ebc2ebf488db162d.jpeg

Hehe er så gammelt og nedslitt at jeg ikke tør å legge det ut 🙂 vil ha det sånn som når mor levde og pappa bodde hjemme ja sånn skyvedører ? Ja det dekket alt har en slik gammel sofa i kjelleren sikkert stått der siden 1970 tallet 🙂 pappa satt alt i kjelleren. Kjørte aldri bort noe tror jeg har den øvre stolen i kjeller,n eller en som ligner 🙂har 1950-1970 talls tv i kjelleren en benk med tv skjerm 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (2 timer siden):

Spisestuebord i furu og jærstoler (de som hadde sete av tau)

Merkelig eksempel. Jærstoler er en tidløs klassiker, fortsatt i produksjon, og selger fortsatt godt. Jeg kjenner mange som har kjøpt dem nye i senere år.

Anonymkode: 39681...2f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurvstoler til innendørs bruk, eggluer ( isolasjon formet som strikket små luer med dusk til å pynte kokte egg og holde på varmen) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Teakmøbler salongbord spisestue 1970 talls 🙂

det er jo kjempepopulære, nesten overhypa ting på bruktmarkedet!!! Du får nye møbler billigere enn retro teakmøbler fra 70-tallet!!!!

Anonymkode: 39681...2f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 timer siden):

Type standard stor stressless.

Ganske kjipt, for er det en ting som er DIGG så er det jo det! 
 

Så….jeg vurderer gi blaffen og bare anskaffe meg en - jeg er tross alt snart 42 og stadig nærmere pensjonsalder. 

kjøp en retro stressless fra 70-tallet da vel! - de ser jo kule ut, og er like behagelige som de mer moderne monsterne! Jeg tenker å de aller tidligste, med metallfot, denne typen:

Diverse retro/vintage lenestoler fra 70 og 80 tallet /Ekornes/Siesta/ |  FINN torget

Anonymkode: 39681...2f6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en antikvitetssamler, så her går ingenting ut av tiden, for å si det slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

det er jo kjempepopulære, nesten overhypa ting på bruktmarkedet!!! Du får nye møbler billigere enn retro teakmøbler fra 70-tallet!!!!

Anonymkode: 39681...2f6

Ja de er nok det 🙂🙂 en gjør det når en har en far født 1945 så blir det sånn 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte nettopp en teak skjenk. Veggen er lang og ingenting av det møbelbutikken har ville passet men den gamle skjenken er akkurat passe lang (3 meter).

Anonymkode: 2cb2b...0d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (1 time siden):

Vi hadde også den stolen. Tror at de het Papasanstol?

DET het den! Jeg husker stolen, men kom ikke på at den het Papasan! Jeg har hatt en sånn i ung voksen alder (rundt 1990 og ut over?). Jeg var 20 i 1990. Samboeren og jeg tullet mye med papasan/mamasan og vi brukte den aldri pluss at den tok opp mye plass så på et tidspunkt forsvant den ut. 

Jeg googlet Papasan nå og ser at den selges til blodpris - fra 3- 5000 og over. :sjokk:

Anonymkode: 42ff2...cad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Merkelig eksempel. Jærstoler er en tidløs klassiker, fortsatt i produksjon, og selger fortsatt godt. Jeg kjenner mange som har kjøpt dem nye i senere år.

Anonymkode: 39681...2f6

Jeg har dem ennå, 6 stk.  tauene på kantene av setene er litt frynsete på halvparten av dem.  Det var meningen å reparere litt på dem en gang, men nå er de bare stuet bort.  Jeg visste ikke at noen fortsatt brukte slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (23 minutter siden):

Jeg er en antikvitetssamler, så her går ingenting ut av tiden, for å si det slik.

Samme var Claude Jeremiah  Greengrass mye fint i huset hans 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en gøy tråd. Jeg er født i 1974 og vokste opp i et ganske traust hjem i en typisk A4 familie. Det var i hvert fall det jeg trodde helt til jeg leste denne tråden og oppdaget at vi hadde et moderne hjem 😄
 

Vi hadde vegg til veggteppe i nesten alle rom, store stresslesser i stua, skatoll, flere saccosekker (jeg hadde til og med en mintgrønn saccosofa på rommet mitt), hadde vannseng (som jeg fremdeles drømmer om igjen, det var nydelig), seksjon i stua (der det var inkludert et barskap og plass til tv), telefonbenk, stereoanlegg med skap (sånn med glassdør) kjøpt for konfirmasjonspengene mine, tørka blomster som pynt, teppe nedenfor toalettet (sånn teppe med bue), jærstoler (som jeg kunne tenkt meg i dag også), settekasser, plantene hang i vinduet i noe makramegreier, tv uten fjernkontroll, porselensdukker og mye mer. 

Anonymkode: 9965f...f1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

visp skrev (10 timer siden):

Hvor hadde dere alle telefonkatalogene da? For er det noe som tok plass, så var det vel de:)

Vi hadde en hylle på veggen redd ved siden av telefonen. Der stod også rolodexen 😅 Viktige telefonnumre som til lege osv var satt fast på siden av hyllen med kartnåler.

 

Anonymkode: 0afab...b5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (10 timer siden):

Nei?

Det er populært :) 

Ja de gamle teakbordene er populært. De er passende størrelse også. Mens de salongbordene som kom senere var så svære! Vi hadde palisander og senere furu med dreide ben. Gigantisk! Der skulle man ha plass til hele kaffeserviset og dekke opp til slekt og venner. I dag har man bare småbord ved sofaen, for snacks og drikke. Kaffe og kake tar man like gjerne ved spisebordet.

Anonymkode: c2a04...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde både telefonbord (med en skuff til telefonkatalogen), rosa skai-sofa og brystpanel, med malt strie i ulike farger, på veggene. 

Anonymkode: 514df...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hattehylle er det kanskje ikke så mange som har lenger? De har sluttet med det på lokaltoget. 

Anonymkode: c2a04...213

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (10 timer siden):

 

Jeg debuterte seksuelt i en vannseng 🫠🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Helt jævlig!

Jeg debuterte også i en vannseng. Det var helt fantastisk, man tilpasset seg jo de stillingene som funket i en vannseng. Når vi kastet ut vannsenga, så syntes jeg sex i en vanlig seng var vanskelig og ukomfertabelt. 

Anonymkode: ae212...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

kjøp en retro stressless fra 70-tallet da vel! - de ser jo kule ut, og er like behagelige som de mer moderne monsterne! Jeg tenker å de aller tidligste, med metallfot, denne typen:

Diverse retro/vintage lenestoler fra 70 og 80 tallet /Ekornes/Siesta/ |  FINN torget

Anonymkode: 39681...2f6

Akkurat den ønsker jeg meg faktisk - eneste minus er at de virker litt korte i hodedelen.

Men de slår jo ikke komforten til de derre gigadrogene hvor man styrte vippen med en pinne og kunne slå ut bendelen. De er jo å regne som en seng 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

kjøp en retro stressless fra 70-tallet da vel! - de ser jo kule ut, og er like behagelige som de mer moderne monsterne! Jeg tenker å de aller tidligste, med metallfot, denne typen:

Diverse retro/vintage lenestoler fra 70 og 80 tallet /Ekornes/Siesta/ |  FINN torget

Anonymkode: 39681...2f6

Sånn hadde vi to av, i mørkebrunt 😃

De ble byttet ut med to i hvitt skinn på 80-tallet. Kjempepraktiske mtp dongeribukse 😅

Anonymkode: 108ae...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...