Gå til innhold

Møbler du vokste opp med som har gått ut på dato


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gyngestol er det vel ikke så mange som har lenger.

Anonymkode: 2aa58...3db

Jo jeg 🙂 dessverre ligger den i kjeller,n i biter den er fra oldemor født 1870-1954 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Elektrisk orgel. Det er mange hjem hvor de enten støver ned eller alt er kastet. Bruktbutikker tar ikke imot, for de får tilbud om mange og selger ingen.

Cd-hylle. Det er dem som fremdeles har, men det er ikke lengre slik at hvert hjem trenger et sted å lagre musikken.

Magasinkurv. Det finnes fremdeles, men om jeg har sett det hos noen under 40 har den inneholdt barnebøker.

Anonymkode: 960b1...c6f

Aviskurv, absolutt!
Jeg flytta for meg selv ca 1990, og hadde faktisk telefonbenk. Den er slakta, men har fortsatt skuffeseksjonen til rotekommode 🤯.

Og så har vi et steingammelt sofabord, fra 30-40-tall. Det er litt høyere enn dagens, med hylle til lesestoff under. Og så er det to innebygde plater slik at det kan gjøres lengre, veldig praktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Jepp, populært :)

I byene får man noen tusenlapper for fine ting som er pent vedlikehold og av visse produsenter.

Du kan se priser og eksempler på Gjenbruksavdelingen på Instagram. De tar litt høyere pris enn man kan ta på Finn, fordi de reparerer/setter istand/oljer osv+kjører ut. 

Har moderne hjem snart jeg da 🙂 ja skal vel snart igang men vedlikehold av det i stua 🙂 pussepapir og olje skal sjekke opp gjenbruksavdeling tapeten min er fra 1970 tallet og 🙂 rød komfyr og  kjøkkeninnredning er det ikke så mange som har lengre 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (21 minutter siden):

Type standard stor stressless.

Ganske kjipt, for er det en ting som er DIGG så er det jo det! 
 

Så….jeg vurderer gi blaffen og bare anskaffe meg en - jeg er tross alt snart 42 og stadig nærmere pensjonsalder. 

https://www.mobelringen.no/stresslessr-magic-lenestol Det har vi. Den salongen var ikke billig 🙃

Anonymkode: 2aa58...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Aviskurv, absolutt!
Jeg flytta for meg selv ca 1990, og hadde faktisk telefonbenk. Den er slakta, men har fortsatt skuffeseksjonen til rotekommode 🤯.

Og så har vi et steingammelt sofabord, fra 30-40-tall. Det er litt høyere enn dagens, med hylle til lesestoff under. Og så er det to innebygde plater slik at det kan gjøres lengre, veldig praktisk.

Avis stativet  min ligger i biter må snart få limt den 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen
Forundret.. skrev (31 minutter siden):

Vi hadde en sånn diger korgstol.  Telefonbord/ benk med oppbevaring. Vannseng. 

Husker noen hadde fargede toaletter, blå, rosa og grønne. Og sånn tøytrekk på doen.

 

 

IMG_20230318_220459.jpg

Vi hadde også den stolen. Tror at de het Papasanstol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke møbel,men tykk TV uten fjernkontroll👍Og vegg til vegg teppe med masse mønster😱

Anonymkode: 7d31d...035

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiomøbel og settekasse. 

Anonymkode: 65a44...68b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt ivaretatte møbler går ikke ut på dato. Alltid noe til enhver stil.

Anonymkode: 2da71...ecd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Radiomøbel og settekasse. 

Anonymkode: 65a44...68b

Jeg glemte teppe rundt toalettet og ikke minst oppå lokket. 

Anonymkode: 65a44...68b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (8 minutter siden):

Har moderne hjem snart jeg da 🙂 ja skal vel snart igang men vedlikehold av det i stua 🙂 pussepapir og olje skal sjekke opp gjenbruksavdeling tapeten min er fra 1970 tallet og 🙂 rød komfyr og  kjøkkeninnredning er det ikke så mange som har lengre 🙂

Asså, vi vil se bilder fra boligen din! Høres ut som en retro DRØM!!!

Mitt drømmekjøkken er sånne skrå overskap, gjerne i gult 🤩🍬

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

https://www.mobelringen.no/stresslessr-magic-lenestol Det har vi. Den salongen var ikke billig 🙃

Anonymkode: 2aa58...3db

De er dyre ja….

De på 80-90-tallet var jo enten i maksimalistisk skinn - stoffet liksom dekket ALT.

Og så den klassiske grå stofftypen med pastell eller turkis/rosa knæsj i helt utrolig grellt mønster 🫠

Men de retro Ekornes synes jeg er veldig fine, men jeg elsker jo 50-70-tallet da 🤩

Men asså disse her - stygge som F og dessverre det mest komfortable som er lagd av møbler:

C42089AF-F119-4E74-A2F1-4FA97EC25361.thumb.jpeg.e45cde6e214a5d310c7c31e3491ce95f.jpegAC93F714-99AF-43FE-9F2C-EE74FC6A2103.thumb.jpeg.bc7ba83fd17cef91ebc2ebf488db162d.jpeg

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg glemte teppe rundt toalettet og ikke minst oppå lokket. 

Anonymkode: 65a44...68b

Og den dukken som man lagde til dopapirrull 😆

Besteforeldrene mine hadde rosa stoff på dolokk og teppe rundt på gjestetoalett. 
 

Min mormor hadde ei lampe og et bord laget av steiner, ekstremt 70-talls ting jeg aldri helt falt for 😅 Som om man tok masse grå steiner og limte sammen, og satte skjerm oppå. 
 

Og: El orgel! 🤩🫣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forundret.. skrev (49 minutter siden):

Vi hadde en sånn diger korgstol.  Telefonbord/ benk med oppbevaring. Vannseng. 

Husker noen hadde fargede toaletter, blå, rosa og grønne. Og sånn tøytrekk på doen.

 

 

IMG_20230318_220459.jpg

Jeg har en sånn stol i stua - jeg er 31 år :)

Anonymkode: 3d0a3...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som begynner å bli litt eldre er en telefonbenk i entréen til å sitte, å ta på, eller av skoene riktig så praktisk :fnise: 

Anonymkode: f862f...b28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forundret.. skrev (54 minutter siden):

Vi hadde en sånn diger korgstol.  Telefonbord/ benk med oppbevaring. Vannseng. 

Husker noen hadde fargede toaletter, blå, rosa og grønne. Og sånn tøytrekk på doen.

 

 

IMG_20230318_220459.jpg

Å ja! En venninne av meg bodde i et hus med matchende grønt toalett, grønt badekar og grønn vask. 🤣 Grusomt! Og de dolokk-trekkene i rosa plysj… Stygt og utrolig ekkelt på én gang. 
Og sånn dokke med heklet kjole som skjulte den ekstra dorullen! Kunne jo ikke vise frem den, liksom.

Anonymkode: 829aa...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Og den dukken som man lagde til dopapirrull 😆

Besteforeldrene mine hadde rosa stoff på dolokk og teppe rundt på gjestetoalett. 
 

Min mormor hadde ei lampe og et bord laget av steiner, ekstremt 70-talls ting jeg aldri helt falt for 😅 Som om man tok masse grå steiner og limte sammen, og satte skjerm oppå. 
 

Og: El orgel! 🤩🫣

Haha, har ei sånn. Julegave fra tante Olga i 1973. I årenes løp har hun på mystisk vis mistet armene. 
Og hva var egentlig greia med plysjen på og ikke minst rundt doen? Tom mamma skjønte ikke greia med det på 70-80-tall. Hun mente sjokkerende nok at det var uhygienisk…

520E049E-A426-4F65-BFB5-DB19648514E6.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har en sånn stol i stua - jeg er 31 år :)

Anonymkode: 3d0a3...980

Jeg har en mistanke om at sånne rottingmøbler er moderne igjen faktisk… sammen med makrame 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

settekasse. 

Anonymkode: 65a44...68b

Er det sånn liten hylle med bittesmå hyller som man hang på veggen og satte masse små figurer/pynt i? Jeg hadde det da jeg var liten, men hadde glemt hva det het. 

Anonymkode: f5f20...474

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...