Gå til innhold

Rar avslutning på forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Vanskelig å svare på men jeg tror selv jeg oppvokst vanlig. Med familien min. Streng oppvekst riktignok.  Før jeg møtte han her var jeg gift. Sen separasjonen var 1000 ganger enklere enn dette bruddet. 
 

ellers ganske normal. Jobb, har ett hjem, kanskje lite nettverk men har de jeg trenger. Trener, opptatt av kosthold. 
 

Jeg er ganske vanlig, men jeg er jo følsom, hendelser som han har gjort har påvirket meg som gjorde jeg ble usikker i perioder. Trengte ekstra bekreftelse men ikke hele tiden. 

Anonymkode: eb7c7...ea0

Har du hørt noe om engstelig tilknytningstype? Høres ut som det kanslje er der problemet ditt ligger, siden du ble værende med en mann som har så lite å by på. Han oppførte seg på en måte svært få ville være interessert i 

Anonymkode: bdaa4...283

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du hørt noe om engstelig tilknytningstype? Høres ut som det kanslje er der problemet ditt ligger, siden du ble værende med en mann som har så lite å by på. Han oppførte seg på en måte svært få ville være interessert i 

Anonymkode: bdaa4...283

Nei det har jeg ikke hørt om. Må søke på det

Anonymkode: eb7c7...ea0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei det har jeg ikke hørt om. Må søke på det

Anonymkode: eb7c7...ea0

Søk opp "anxious amd avoidant dance" for å lære mer om dynamikken generelt.

Hvordan er selvtilitten din, selvfølelsen?

Anonymkode: bdaa4...283

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Søk opp "anxious amd avoidant dance" for å lære mer om dynamikken generelt.

Hvordan er selvtilitten din, selvfølelsen?

Anonymkode: bdaa4...283

Hvis du leser gjennom tråden her så ser du jo at TS er en følsom person, som tenker at hun ikke er god nok osv osv.. 

Anonymkode: cd942...2ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han var ofte ute annenhver lørdag. Han syns ikke det var mye. Jeg syns av og til det var litt slitsomt fordi han alltid skulle komme hjem senest mulig. Om jeg forsøkte å ringe om kl ble 02 fordi han hadde sagt 23.30 han var på vei hjem men fortsatt ikke kommet hjem så fikk jeg ikke svar. Han skyldte på at gutta skulle ha en øl til. Eller at taxi sjaføren rota det til osv. 

jeg har tenkt at dette er vel det de fleste gjør i forhold. Om vi var sammen 2 helger på rad syns han det var en god gjerning og jeg burde være glad. 

jobb turer var fylla til 03-04 før han sa god natt 

gutteturer var hard fylla. Nach med jenter osv. mye greier. Men han sa alltid «jeg har ikke gjort noe galt»

Søndagene brukte han da på å se fotball, spise kebab og sove. 
jeg syns det ble litt kjedelig men ja sånn var det tenkte jeg. 

om vi var sammen lørdag måtte vi se fotball selvom jeg sa vi kunne gjøre andre ting. 

Han brukte ellers mye tid på Messenger når vi var sammen. Chattet med gutta 24/7. jeg satt jo ved siden. Prøvde å ha samtale. Men han var kanskje ikke helt tilstede. 
jeg er opptatt av kosthold og trening. Han var mer opptatt av fest men tenkte vi kunne ha hver vår interesse. 

Anonymkode: eb7c7...ea0

Jeg er ikke med min kjære så ofte som annenhver helg, men det er fordi han - og iblant  jeg - jobber mye. Jeg hadde gått fra ham med en gang om han valgte fylla framfor meg. Jeg velger heller ikke fylla framfor ham, jeg skal ut nå men kjæresten har fast jobbehelg. Å feste er ikke en liten interesse for din kjære, dette er en livsstil han velger der alkohol og seine kvelder har mye plass. Jeg godtar at min kjære bruker tid på jobb og trening, han godtar at jeg bruker tid på samme pluss alkoholfri hobby, fylla er vi begge ferdige med for mange år sia. Når vi er sammen, er vi 99,99 % av tida av telefonen. Og er han på telefonen, sjekker han aksjene han har kjøpt for å vise meg at han sparer. 

Hvorfor godtar du så lite i et forhold? Din kjære lever som en 20-årig student uten tanke på framtida eller deg.

Anonymkode: cee68...abf

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke med min kjære så ofte som annenhver helg, men det er fordi han - og iblant  jeg - jobber mye. Jeg hadde gått fra ham med en gang om han valgte fylla framfor meg. Jeg velger heller ikke fylla framfor ham, jeg skal ut nå men kjæresten har fast jobbehelg. Å feste er ikke en liten interesse for din kjære, dette er en livsstil han velger der alkohol og seine kvelder har mye plass. Jeg godtar at min kjære bruker tid på jobb og trening, han godtar at jeg bruker tid på samme pluss alkoholfri hobby, fylla er vi begge ferdige med for mange år sia. Når vi er sammen, er vi 99,99 % av tida av telefonen. Og er han på telefonen, sjekker han aksjene han har kjøpt for å vise meg at han sparer. 

Hvorfor godtar du så lite i et forhold? Din kjære lever som en 20-årig student uten tanke på framtida eller deg.

Anonymkode: cee68...abf

Han mente jeg var kravstor. Og at alle andre jenter ville godtatt det så da tenkte jeg vel tilslutt at sånn er det. 
 

jeg hadde støttet om han brukte tiden med treningen eller middager med kompiser men byturer til 03 annenhver lørdag ble litt mye av og til. Men jeg måtte godta det for det var det han ønsket. Og jeg trodde det var sånn alle gutter gjør

Anonymkode: eb7c7...ea0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han mente jeg var kravstor. Og at alle andre jenter ville godtatt det så da tenkte jeg vel tilslutt at sånn er det. 

jeg hadde støttet om han brukte tiden med treningen eller middager med kompiser men byturer til 03 annenhver lørdag ble litt mye av og til. Men jeg måtte godta det for det var det han ønsket. Og jeg trodde det var sånn alle gutter gjør

Anonymkode: eb7c7...ea0

Enten har han ingen peiling, eller så lyver han til deg. Han kan selvsagt ønske det han vil, men de fleste damer ønsker ikke en kjærester som fester så mye og uten dem.

Anonymkode: cee68...abf

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enten har han ingen peiling, eller så lyver han til deg. Han kan selvsagt ønske det han vil, men de fleste damer ønsker ikke en kjærester som fester så mye og uten dem.

Anonymkode: cee68...abf

Det tenkte jeg å egentlig. Men sånn var forholdet. Og jeg syns egentlig forholdet var ok på andre måter fordi han pushet meg aldri. Jeg kan fort føle meg litt stressa når folk pusher med at vi skal ha familie treff osv. og jeg vil ta ting i mitt tempo. Jeg introduserte han aldri for foreldrene mine da det var så mye de hadde reagert på. Hadde de visst hva han gjorde mot meg nå ville de blitt så sure på meg for at jeg tar dårlige valg. 
 

men likevel når vi var sammen ga han meg en trygghet. Men ikke når vi var fra hverandre. 

Anonymkode: eb7c7...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo noe galt helt fra starten her. Hvilken voksen mann i jobb bor gratis hos kjæresten sin og aldri bidrar økonomisk på eget initiativ? Ikke rart han var «grei» og «ikke pushet» deg!

Du har latt deg utnytte, TS. Det er bare å se det i øynene.

Anonymkode: fb6a3...4a8

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

laviniabcn79 skrev (6 timer siden):

har ikke lest alle svar. men dette skjedde min venninne også. vært sammen i 2 år og bodde sammen. hun kom hjem en dag og fant tingene sine i gangen i 2 bager, med beskjed om å dra. de hadde kjøpt tomt sammen og holdt på å bygge hus. 

hun fikk aldri noen closure eller svar... advokater hjalp til med det praktiske. 

vi møtte han tilfeldig på gata noen år etterpå. ingen hei, ingenting, gikk bare rett forbi. 

det er det feigeste og mest grusomme man kan gjøre mot noen. fordi den som blir ghostet analyserer sine egne handlinger til minste detalj, og ender ofte opp med å bebreide seg selv. 

Men hva kan grunnen ha vært da? Så ekkelt å oppleve 🥺

Anonymkode: 64802...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Absolutt minst. Husarbeid tror jeg ikke han vet hva er. Han gikk ut med søpla og lagde mat da. 
jeg sa jeg ble sliten av å rydde for 2, vaske klær, brette klær osv. i det daglige var det mye på meg. 
Økonomien hans vet jeg lite om. Jeg vet at han ikke betalte noe spes utgifter hos meg med mindre jeg faktisk måtte spørre helt spesifikt om han kunne. 
Tror han sparte en del når han bodde her og kunne bruke mye penger på gutteturer og ellers andre ting som interesserte han

Anonymkode: eb7c7...ea0

Så bra du ble kvitt den umodne parasitten som så på deg og boligen din som et gratis bed and breakfast. Hva er det egentlig du savner med dette? Du vil vel ha en voksen mann som tar sin del av lasset og ikke snylter på andre? Han er vel for feig til å innrømme at han ikke gidder å betale for seg, og går videre til neste person han kan utnytte. Drit i både han og familien hans! Du har vel ditt eget nettverk du kan søke støtte hos? 

Anonymkode: d9a80...388

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så bra du ble kvitt den umodne parasitten som så på deg og boligen din som et gratis bed and breakfast. Hva er det egentlig du savner med dette? Du vil vel ha en voksen mann som tar sin del av lasset og ikke snylter på andre? Han er vel for feig til å innrømme at han ikke gidder å betale for seg, og går videre til neste person han kan utnytte. Drit i både han og familien hans! Du har vel ditt eget nettverk du kan søke støtte hos? 

Anonymkode: d9a80...388

Jeg bryr meg for mye om han til å være sint. Jeg har dessverre ikke så mye nettverk men noe. 

Anonymkode: eb7c7...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han heter ikke Vidar vel? 

Anonymkode: e8f3a...e0a

Nope 

Anonymkode: eb7c7...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg bryr meg for mye om han til å være sint. Jeg har dessverre ikke så mye nettverk men noe. 

Anonymkode: eb7c7...ea0

Det at du ikke er sint handler ikke om dine følelser for ham. Men for deg selv. 

Man kan godt være sint på dem man elsker. Men du verdsetter ikke deg selv og egne grenser høyt nok. 

Anonymkode: e8f3a...e0a

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men likevel når vi var sammen ga han meg en trygghet. Men ikke når vi var fra hverandre. 

Anonymkode: eb7c7...ea0

Du kan finne trygghet som varer. 

Anonymkode: cee68...abf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var der gått en uke og 2 dager siden bruddet. Har vært den tøffeste uken i hele mitt liv. Jeg har vært syk, enda mer syk, psykolog. Og mye tårer og samtaler med søster og 2 andre venner. 
 

men han jeg var med i 2 år. Ingenting. 

Anonymkode: eb7c7...ea0

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg min dypeste medfølelse, dette må ha vært et sjokk!


Samtidig så må jeg si at måten han har behandlet deg på hele veien har vært så elendig at jeg fatter ikke at du holdt ut! Du har hatt omsorg, du har betalt for alt, mens han har levd livet til en singel tenåringer med party, party og mer party.

Ut ifra måten du skriver på her så virker du som en god og følsom person som fortjener så mye bedre enn som så! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 11.57):

Han var ofte ute annenhver lørdag. Han syns ikke det var mye. Jeg syns av og til det var litt slitsomt fordi han alltid skulle komme hjem senest mulig. Om jeg forsøkte å ringe om kl ble 02 fordi han hadde sagt 23.30 han var på vei hjem men fortsatt ikke kommet hjem så fikk jeg ikke svar. Han skyldte på at gutta skulle ha en øl til. Eller at taxi sjaføren rota det til osv. 

 

jeg har tenkt at dette er vel det de fleste gjør i forhold. Om vi var sammen 2 helger på rad syns han det var en god gjerning og jeg burde være glad. 
 

jobb turer var fylla til 03-04 før han sa god natt 

gutteturer var hard fylla. Nach med jenter osv. mye greier. Men han sa alltid «jeg har ikke gjort noe galt»

Søndagene brukte han da på å se fotball, spise kebab og sove. 
jeg syns det ble litt kjedelig men ja sånn var det tenkte jeg. 
 

om vi var sammen lørdag måtte vi se fotball selvom jeg sa vi kunne gjøre andre ting. 
 

Han brukte ellers mye tid på Messenger når vi var sammen. Chattet med gutta 24/7. jeg satt jo ved siden. Prøvde å ha samtale. Men han var kanskje ikke helt tilstede. 
jeg er opptatt av kosthold og trening. Han var mer opptatt av fest men tenkte vi kunne ha hver vår interesse. 
 

 

Anonymkode: eb7c7...ea0

Hvorfor i all verden dro ikke dere ut som par 😳 fest med jenter, hva faen?

Anonymkode: 64802...0f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (1 minutt siden):

Sender deg min dypeste medfølelse, dette må ha vært et sjokk!


Samtidig så må jeg si at måten han har behandlet deg på hele veien har vært så elendig at jeg fatter ikke at du holdt ut! Du har hatt omsorg, du har betalt for alt, mens han har levd livet til en singel tenåringer med party, party og mer party.

Ut ifra måten du skriver på her så virker du som en god og følsom person som fortjener så mye bedre enn som så! 

Takk. Jeg føler selv jeg er en ganske omsorgsfull person. Og hadde han snakket til meg og luftet tanker så hadde jeg vært tilstede og lyttet. Det hadde sikkert vært vanskelig å takle len da har man snakket sammen og man bare forlater ikke ett 2 års forhold hvor man har delt så mye, og planlagt ting. 
 

14 februar skriver han til meg at 2023 er vårt år, gledet seg til fremover med meg, og at vi hadde blitt sterkere samme og at han elsker meg. Jeg leste brevet mange ganger. Og 4 uker etterpå så drar han fordi han hadde andre fremtidsplaner. Det var ett sjokk. Kroppen min kollapset. Jeg har inflammasjon i hele kroppen. Gråtet meg til ørebetennelse. 
 

jeg tror jeg har kommet dit hen nå at å få forklaring eller svar vil ikke hjelpe meg videre. Der beste er å tenke at det han har gjort nå var ikke den personen jeg var glad i. 
han svarte i en sms at vi kunne kanskje ha en samtale idag men så skulle han plutselig  reise til utlandet idag så hadde han ikke tid før om en uke.   
 

jeg sa jeg tror jeg har fått svarerne mine og måten du dro på er ett svar. Bare føles veldig sårt å være med en person i 2 år også ikke være oppriktig om følelser. 
 

om en uke har jeg ikke tenkt å strø salt i såret (også før påske) å rippe opp i disse tingene. Da er det over. Og han syns korte sms var verdig avslutning 

han virker som å ha det bedre uten meg

Anonymkode: eb7c7...ea0

  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...