Gå til innhold

Hvorfor er det så mye hat mot menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange kvinner har nok dårlig erfaring med menn, men det handler i stor grad om egne valg. De velger menn som ikke er interessert i det samme som dem, men forstår det ikke selv. Vi kjenner alle til typen. Kvinner som raser inn i korte og mellomlange forhold gang på gang, like forelsket og blendet, uten å oppfatte faresignalene. 

Som mann selv blir jeg stadig oppgitt hvor lett enkelte kvinner faller for menn som åpenbart er dårlige nyheter. De fremstår dog som spennende og litt farlige, og de blir overbevist om at de skal inn å fikse dem. Disse kvinnene er jo gjerne noen vanlige menn også gjerne styrer unna, så da blir det fort en ond spiral.

Noen av disse kvinnene sitter her på KG og kjefter på menn for alt som er galt, og de evner ikke å se seg selv i det hele.

Endret av Example
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever ikke at det er noe hat mot menn, jeg er gift og elsker min mann og har verdens beste pappa og lillebror - og elsker menn generelt!

Men jeg er 36 år gammel og når jeg var i tenårene og i 20-årene var det veldig mye vi "aksepterte" som egentlig ikke er greit, men som vi var så vant til. 

Eks: jeg har blitt klypi og klaska på rumpa utallige ganger når jeg var ute på byen og også av godt voksne menn når jeg som student serverte i bryllup o.l. Før så bare rista man det av seg og det ble nesten ikke prata om fordi det var så vanlig.

Jeg har blitt dratt i armen av menn ute på byen som ikke akseptert "nei, jeg vil ikke danse" jeg har blitt løpt etter for å bli overtalt til å dele ut tlf nr mitt. 

Jeg har blitt fulgt, jeg har fått tilsendt grisete bilder osv osv. 

Jeg var på språkreise som 16-åring og ble holdt av dørvakter som ba meg drikke fra et glass, jeg nektet og en i reisefølge så det og hjalp meg. 

Jeg har opplevd å ha drukket 2 øl på byen for å så ikke klare å ta vare på meg selv og bli tatt med hjem av venninde fordi noen har puttet noe i ølen min. Og husket ingenting dagen etter. 

Jeg tok aldri imot "gratis" drinker eller lignende av ukjente menn ute på byen fordi jeg ikke ønsket at noen skulle ha en forventning om at jeg "måtte betale tilbake". 

Jeg har fått så mye uønsket oppmerksomhet i oppveksten,men poenget er at før så pratet vi ikke om det. Det var bare sånn det var. Oss venninner imellom pratet ikke om det dagen etter engang fordi det var så vanlig. Så jeg må si at jeg er glad for at det er blitt satt fokus på, når jeg ser tilbake så var det så mye man ble utsatt for som overhodet ikke var greit. 

 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2023 at 10:19 PM, Example said:

Mange kvinner har nok dårlig erfaring med menn, men det handler i stor grad om egne valg. De velger menn som ikke er interessert i det samme som dem, men forstår det ikke selv. Vi kjenner alle til typen. Kvinner som raser inn i korte og mellomlange forhold gang på gang, like forelsket og blendet, uten å oppfatte faresignalene. 

Som mann selv blir jeg stadig oppgitt hvor lett enkelte kvinner faller for menn som åpenbart er dårlige nyheter. De fremstår dog som spennende og litt farlige, og de blir overbevist om at de skal inn å fikse dem. Disse kvinnene er jo gjerne noen vanlige menn også gjerne styrer unna, så da blir det fort en ond spiral.

Noen av disse kvinnene sitter her på KG og kjefter på menn for alt som er galt, og de evner ikke å se seg selv i det hele.

At en del kvinner har en tendens til å  falle for dårlige menn har ikke nødvendigvis kun med et bevisst valg å gjøre, ofte handler det om hva slags bakgrunn og oppvekst disse kvinnene har. Man finner ofte trygghet i det som er kjent. 

Men ja,vi kjenner alle til stereotypene; ingen utdanning, blitt boende i hjembyen/bygda, fikk barn tidlig, barn med ulike fedre osv. 

Anonymkode: 8a18a...883

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innlegg kun bestående av lenke, diskriminerende og nedsettende ytringer i tillegg til svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 21.55):

Nå har jeg lest en del tråder her inne på de siste 2 ukene, og mye som går igjen er incels.

Hvor er det så mange kvinner som hater menn her inne ?

Alt fra en som spørr om det er lov og sjekke opp damer på treningsstudio ble umiddelbart klassifisert som en som tilhørte en rape culture.

Andre eksempler er om en mann skriver en mening så blir han umiddelbart stemplet som en incel, ett forsøk på og holde han nede og stum av kvinner som hater menn.

Hvorfor blir takhøyden mindre og mindre for og kalle noen incel ?

Anonymkode: 09e73...d41

Hvorfor har du ikke lest tråden du henviser til? Det er ikke fordi trådstarter spør om det er innafor å sjekke opp damer på treningssenter som gjør at han stemples som en som bidrar til voldtektskulturen, men fordi tråden videre utspiller seg med han og andre menn som sier "Joda, vi vet dere liker det selvom dere sier nei. Ellers hadde dere jo ikke kledd dere sånn". Dette er eksakt samme tankegang som tilhører under rapeculture og det er ikke hat mot menn å påpeke at holdningene dems er skadelige, farlige og misogynistiske. Det er å sette grenser for sånne uakseptable holdninger. 

Hver dag drepes 157 kvinner av menn av partner fordi en mann hater dem. Hvert år traffickes flere millioner jenter fordi menn hater dem. Hver dag her i Norge voldtas over hundre kvinner og jenter, halvparten er barn under 16 år. Hvert år flykter mange titusener norske kvinner på krisesenter, og i mange land er det lov å slå kona si. Hvorfor snakker du ikke om kvinnehat? For å ta opp disse problemene er ikke mannshat.  Finn på noe bedre. 

Anonymkode: e7972...9d9

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du ikke lest tråden du henviser til? Det er ikke fordi trådstarter spør om det er innafor å sjekke opp damer på treningssenter som gjør at han stemples som en som bidrar til voldtektskulturen, men fordi tråden videre utspiller seg med han og andre menn som sier "Joda, vi vet dere liker det selvom dere sier nei. Ellers hadde dere jo ikke kledd dere sånn". Dette er eksakt samme tankegang som tilhører under rapeculture og det er ikke hat mot menn å påpeke at holdningene dems er skadelige, farlige og misogynistiske. Det er å sette grenser for sånne uakseptable holdninger. 

Hver dag drepes 157 kvinner av menn av partner fordi en mann hater dem. Hvert år traffickes flere millioner jenter fordi menn hater dem. Hver dag her i Norge voldtas over hundre kvinner og jenter, halvparten er barn under 16 år. Hvert år flykter mange titusener norske kvinner på krisesenter, og i mange land er det lov å slå kona si. Hvorfor snakker du ikke om kvinnehat? For å ta opp disse problemene er ikke mannshat.  Finn på noe bedre. 

Anonymkode: e7972...9d9

Snevert syn 

Jenter blir ikke trafficet pga de hater jenter, de gjør det for og tjene penger, kynisk ja men motivasjonen er penger og ikke for de hater kvinner. 

Nå var det en kvinne/kvinner på tråden som sa noe om i duren det var ok for henne, og da kom KG  bitre kvinnefolk frem og sa bare ekle jenter gikk med buksa dratt opp i ræven på treningsstudio.

Selvfølgelig er det rape culture når noen bestrider dine meninger. 

Nå handler denne tråden om Incel som ble slengt i øst og vest så hvorfor drar du inn at det er lov og slå kona i enkelte land o.l ? Det er ikke det denne tråden handler om og totalt irrelevant. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en topic med et toxic kvinnfolk som skriker kvinnehat! Bare om man stiller ett retorisk spørsmål

Heksejakt på folk bare pga rykter??? Hva er det med folk ? Utlending anklaget for voldtekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2023 at 10:32 PM, Endorfin said:

Enda en topic med et toxic kvinnfolk som skriker kvinnehat! Bare om man stiller ett retorisk spørsmål

Heksejakt på folk bare pga rykter??? Hva er det med folk ? Utlending anklaget for voldtekt.

Hva snakker du om egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 23.3.2023 den 22.19):

Mange kvinner har nok dårlig erfaring med menn, men det handler i stor grad om egne valg. De velger menn som ikke er interessert i det samme som dem, men forstår det ikke selv. Vi kjenner alle til typen. Kvinner som raser inn i korte og mellomlange forhold gang på gang, like forelsket og blendet, uten å oppfatte faresignalene. 

Som mann selv blir jeg stadig oppgitt hvor lett enkelte kvinner faller for menn som åpenbart er dårlige nyheter. De fremstår dog som spennende og litt farlige, og de blir overbevist om at de skal inn å fikse dem. Disse kvinnene er jo gjerne noen vanlige menn også gjerne styrer unna, så da blir det fort en ond spiral.

Noen av disse kvinnene sitter her på KG og kjefter på menn for alt som er galt, og de evner ikke å se seg selv i det hele.

bæd båisa ja ? forskning viser at kvinner finner dem mest attraktive og de brenner seg igjen og igjen og igjen og igjen

følelser vettu, noe de irrasjonelle kvinenspetakkelmenneskene aldri kan styre og som styrer livene deres 24/7

Anonymkode: 2ec20...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 22.34):

Hvordan da? Poenget er at jeg vil ikke bli oppsøkt av fremmede uansett hva slags kjønn de har- og tenker ikke at en mann som gjør det er noe verre enn en kvinne. Begge deler viser lite sosialt oppegående atferd hvor kjønn er urelevant. 

Anonymkode: 4eafd...0da

Du har et veldig enkelt syn på ting. Kvinner er stort sett fysisk underlegne menn. Det er stor sjans for at en mann kan beskytte seg fysisk mot en kvinne. Omvendt går dette som regel ikke. Og det er ikke kvinner som begår overfallsvoldtekter mot menn på gata om natten. Det er motsatt. Derfor oppleves det som truende for kvinner når menn oppsøker dem. Jeg som kvinne blir ikke redd hvis en kvinne kommer bort til meg. For det første er det svært liten sjans for at hun tenker å voldta meg, for det andre har jeg en reell mulighet til å forsvare meg.

Anonymkode: f3d63...64c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan voldta, torturere, trakassere og sparke og slå ihjel kvinner uten at spørsmålet om kvinnehat kommer opp av andre menn. 

Mens kvinner som viser motstand mot disse menns voldelige handlinger mot kvinner blir med en gang stemplet som en mannshater. 

Det er faen ikke klokt og illustrerer hva slags kvinneundertrykkende samfunn vi lever i. 

Anonymkode: 18f21...d91

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Menn kan voldta, torturere, trakassere og sparke og slå ihjel kvinner uten at spørsmålet om kvinnehat kommer opp av andre menn. 

Mens kvinner som viser motstand mot disse menns voldelige handlinger mot kvinner blir med en gang stemplet som en mannshater. 

Ikke sant, og de har fripass på å trakassere folk på KG uten å bli kasta ut. Menn som hater kvinner, som kommer med daglige personangrep og løgn om andre brukere.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym28 skrev (1 time siden):

Hva snakker du om egentlig?

Tydeligvis en tråd som ble slettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 11.29):

Jeg liker menn, men er samtidig feminist. Har en flott pappa og en strålende mann og gode mannlige venner. Men jeg finner meg ikke i visvas-tøys av typen Tate og JP, og jeg ser på seksualiseringa av kvinner i alle tenkelige situasjoner som nok et utslag av kvinnehat. Mennene i livet mitt er gode menn og gode mennesker, og det tror jeg de fleste er, men samtidig er det vesentlige problemer knytta til mannskulturen.

Anonymkode: a4e69...66b

Det blir jo som å være nazist og liker jøder. Det er mulig, men da er det en del kognitiv dissonans inn i bildet.

Anonymkode: acb7a...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir jo som å være nazist og liker jøder. Det er mulig, men da er det en del kognitiv dissonans inn i bildet.

Anonymkode: acb7a...012

Nei, det blir det overhode ikke. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 20.39):

Hvorfor har du ikke lest tråden du henviser til? Det er ikke fordi trådstarter spør om det er innafor å sjekke opp damer på treningssenter som gjør at han stemples som en som bidrar til voldtektskulturen, men fordi tråden videre utspiller seg med han og andre menn som sier "Joda, vi vet dere liker det selvom dere sier nei. Ellers hadde dere jo ikke kledd dere sånn". Dette er eksakt samme tankegang som tilhører under rapeculture og det er ikke hat mot menn å påpeke at holdningene dems er skadelige, farlige og misogynistiske. Det er å sette grenser for sånne uakseptable holdninger. 

Hver dag drepes 157 kvinner av menn av partner fordi en mann hater dem. Hvert år traffickes flere millioner jenter fordi menn hater dem. Hver dag her i Norge voldtas over hundre kvinner og jenter, halvparten er barn under 16 år. Hvert år flykter mange titusener norske kvinner på krisesenter, og i mange land er det lov å slå kona si. Hvorfor snakker du ikke om kvinnehat? For å ta opp disse problemene er ikke mannshat.  Finn på noe bedre. 

Anonymkode: e7972...9d9

Fordi nå snakket TS om mannehat.....

Hva med samene? Hva med Jødene? Hva med svarte? Hva med polakkene? Hva med albinoer?

 

Er det så vanskelig å forholde seg til et tema eller er hjernen din så polarisert at det er umulig for deg?

Anonymkode: acb7a...012

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym28 skrev (På 29.3.2023 den 0.56):

Nei, det blir det overhode ikke. 

Jo, det blir det

Anonymkode: acb7a...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 23.3.2023 den 22.19):

Mange kvinner har nok dårlig erfaring med menn, men det handler i stor grad om egne valg. De velger menn som ikke er interessert i det samme som dem, men forstår det ikke selv. Vi kjenner alle til typen. Kvinner som raser inn i korte og mellomlange forhold gang på gang, like forelsket og blendet, uten å oppfatte faresignalene. 

Som mann selv blir jeg stadig oppgitt hvor lett enkelte kvinner faller for menn som åpenbart er dårlige nyheter. De fremstår dog som spennende og litt farlige, og de blir overbevist om at de skal inn å fikse dem. Disse kvinnene er jo gjerne noen vanlige menn også gjerne styrer unna, så da blir det fort en ond spiral.

Noen av disse kvinnene sitter her på KG og kjefter på menn for alt som er galt, og de evner ikke å se seg selv i det hele.

Son kvinne blir jeg selv oppgitt over kvinner som hopper uti med hjerte og sjel før man overhodet kan kjenne mannen godt nok til at det er lurt, men vil påstå at selv de mest fornuftige og balanserte kvinner oftest har hatt sine dårlige erfaringer med menn de også. Nå regner jeg ikke meg selv blant de aller mest balanserte og fornuftige, selv om jeg ikke er blant dem som hoppet svært fort inn i forhold (eller ons/relasjoner av annen type), men selv de mest fornuftige og balanserte kvinner jeg vet om har hatt dårlige erfaringer med menn. Selv har jeg hatt mange, uten å iallefall være slik kvinne du beskriver. 

Menn har nok oftere dårlige erfaringer med kvinner, og det er jo logisk. 

Slikt er ikke bestandig egne valg nei. Isåfall skulle de veldig fornuftige, forsiktige og velbalanserte slippe unna dårlige erfaringer, og slik er det ikke. Jeg tror imidlertid også at det er mennesker som aldri har vært særlig fornuftige og velbalanserte som ender opp med å spy ut dritt om motsatt kjønn her på kg. Både kvinner og menn. Velbalanserte og fornuftige mennesker av begge kjønn pleier å ha evner til å se egen rolle i ting som gikk galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (8 timer siden):

Son kvinne blir jeg selv oppgitt over kvinner som hopper uti med hjerte og sjel før man overhodet kan kjenne mannen godt nok til at det er lurt, men vil påstå at selv de mest fornuftige og balanserte kvinner oftest har hatt sine dårlige erfaringer med menn de også. Nå regner jeg ikke meg selv blant de aller mest balanserte og fornuftige, selv om jeg ikke er blant dem som hoppet svært fort inn i forhold (eller ons/relasjoner av annen type), men selv de mest fornuftige og balanserte kvinner jeg vet om har hatt dårlige erfaringer med menn. Selv har jeg hatt mange, uten å iallefall være slik kvinne du beskriver. 

Menn har nok oftere dårlige erfaringer med kvinner, og det er jo logisk. 

Slikt er ikke bestandig egne valg nei. Isåfall skulle de veldig fornuftige, forsiktige og velbalanserte slippe unna dårlige erfaringer, og slik er det ikke. Jeg tror imidlertid også at det er mennesker som aldri har vært særlig fornuftige og velbalanserte som ender opp med å spy ut dritt om motsatt kjønn her på kg. Både kvinner og menn. Velbalanserte og fornuftige mennesker av begge kjønn pleier å ha evner til å se egen rolle i ting som gikk galt. 

Jeg tror hovedproblemet er at selv om samfunnet har endret seg drastisk de siste årene, har ikke biologien gjort det. Vi tiltrekkes seksuelt av ting som ikke nødvendigvis samsvarer med det vi objektivt sett ønsker fra en langvarig partner.

Kvinner flest tiltrekkes av fysisk sterke menn sol kan ta vare på dem. Alfahannen. Mange menn har skjønt dette, og replikkerer dette. De trener seg store og sterke, og prøver å sørge for at deres stilling synes foran kvinner. Dette får da gjerne utslag med at det er viktig å fremstå som alfa i situasjoner hvor man møter kvinner. Dette kan for eksempel være ved å forsøke å trykke andre menn ned. Det ser vi ute på byen for eksempel, hvor det er mye slåsskamper for eksempel. 

Problemet er at den oppførselen gjerne ikke henger sammen med å være vellykket og en god forsørger i 2023. Mange av disse mennene har lite annet å tilby, og prioriterer trening, festing og tilfeldig sex over utdanning og karriere. Da sakker man fort akkurut når man når en viss alder. De blir gjerne gjennomskuet av jevngamle kvinner som har brent seg før, og de må stadig gå etter yngre kvinner. 

På en annen side skjønner de fleste menn at kvinner flest er villige til å senke kravene til fysisk attraktivitet dersom det kompenseres av intelligens, god forsørgerevne og omsorg. Noen menn skjønner at de sliter med å ligge med attraktive kvinner uten å spille disse tingene, så de later som de er interessert i noe mer. Dermed vil kvinner også føle seg lurt der også. 

Datingmarkedet vi har i Norge legger dessverre opp til at det blir en viss friksjon. Menn har gjerne et ønske om ligge litt rundt før de får seg en stabil partner, og kvinner bruker tid på å lære seg å gjennomskue ulike menns strategi. Menn som egentlig er det kvinner ønsker ut fra moderne krav opplever å bli valgt bort dersom de ikke innser at de må spille et form for spill. 

Dermed sitter man igjen med en del bitre menn som opplever å leve i ufrivillig sølibat, mens en del kvinner har brent seg litt for mange ganger. De er også bitre på menn, men gjerne fordi de fortsetter å gjøre dumme valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 0.32):

For og påpeke, så er jeg enig at det er mye stygge kommentarer fra menn her også, ikke at det er noe mer den andre veien og vica versa. 

Men syns ord som incel har en veldig lav takhøyde her inne, spesielt det jeg kommenterte som jeg reagerte mest på om han som spurte ett enkelt spm og ble bedt om aldri gå ut, incel , rape culture. 

Jeg tenker jo mer det ordet blir brukt jo mer avler man incels

Jeg lagde ikke denne tråden som ett angrep på kvinner, jeg er nøytral og setter pris på diskusjonene her inne, jeg kunne nok valgt en annen overskrift for og ta selvkritikk.

Ts

Anonymkode: 09e73...d41

Jeg synes ord som Hore, fitte, kjerring, bitch, tøs, madrass, feminazi, sklie, "karen", slut, megge, bimbo, heks, har veldig lav takhøyde..

(Synes forøvrig også at det finnes altfor mange skjellsord som bare beskriver kvinner)

Anonymkode: 55390...3d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...