Gå til innhold

Hvorfor er det så mye hat mot menn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Poenget er at det er på tide at kvinner ser på oss menn, kjærester og fedre som likeverdige.  Det er ikke greit at vi deltar i barnas liv i like stor grad som mor, for så å bli en annen-hver-helg-forelder fordi mor bestemmer det.  

Anonymkode: 7d586...98e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bombasi skrev (1 time siden):

Fordi det alltids finnes råtne egg i en kurv, og i mannekurven er det ganske mange, derfor blir generalisering lettvint.

Lurer på hva slags respons man får hvis man sier det samme om temaet innvandrere og kriminalitet som du bruker her. Da ville nok ikke denne type generalisering vært like ok, selvom det er aldri så sant.

Anonymkode: 557ae...23c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et generelt hat mot menn, alle tall og forsking viser at det er et hat mot kvinner. 

Ja, noen menn sliter, noen blir oversett og på noen områder burde man gjort bedre for å hjelpe menn og tilpasse forholde for menn. Det er fakta, og det kan vi ikke overse. Vi som samfunnet er tjent med at alle kjønn er inkludert og har det godt. Og det er flere forhold som burde vært bedre for menn.

Det betyr imidlertid ikke at det er et strukturell diskriminering og hat mot menn. Det er det mot kvinner. I hele verden. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal generalisere mine holdninger til menn vil jeg si at jeg liker menn godt. De fleste er veldig ok. Jeg liker selvfølgelig ikke alle menn, men heller ikke alle kvinner. 

Tråder som dette bidrar til kjønnskamper og negativ generalisering ts. Man leser og legger mest merke til det ting som stemmer med holdninger man selv har, for å forsterke meninger og syn man allerede har, både positivt og negativt. Altså legger du merke til innlegg som forsterker det du allerede tror på, og overser mye annet. Så lager du også en tråd der det er tema, og hvor du også legger opp til kjønnskamp. 

Det er mye annet her på kg også, men men man leser og legger merke til det man vil. Det er et tankekors vi alle burde konfrontere i oss selv, for det gir slike påstander som mater de negative trender som finnes, og så overser man så altfor mye. Over 80% overser mennesker som uvesentlig, viser forskning. Det er mye man går glipp av når man ser kun det man er interessert i å se. Ikke er det mye lærdom i det man allerede mener heller, så å prøve å se utover det man automatisk søker etter er lurt. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Om jeg skal generalisere mine holdninger til menn vil jeg si at jeg liker menn godt. De fleste er veldig ok. Jeg liker selvfølgelig ikke alle menn, men heller ikke alle kvinner. 

Tråder som dette bidrar til kjønnskamper og negativ generalisering ts. Man leser og legger mest merke til det ting som stemmer med holdninger man selv har, for å forsterke meninger og syn man allerede har, både positivt og negativt. Altså legger du merke til innlegg som forsterker det du allerede tror på, og overser mye annet. Så lager du også en tråd der det er tema, og hvor du legger opp til kjennskamp. 

Det er mye annet her på kg også, men men man leser og legger merke til det man vil. Det er et tankekors vi alle burde konfrontere i oss selv, for det gir slike påstander som mater de negative trender som finnes, og så overser man så altfor mye. Over 80% overser mennesker som uvesentlig, viser forskning. Det er mye man går glipp av når man ser kun det man er interessert i å se. Ikke er det mye lærdom i det man allerede mener heller, så å prøve å se utover det man automatisk søker etter er lurt. 

For og påpeke, så er jeg enig at det er mye stygge kommentarer fra menn her også, ikke at det er noe mer den andre veien og vica versa. 

Men syns ord som incel har en veldig lav takhøyde her inne, spesielt det jeg kommenterte som jeg reagerte mest på om han som spurte ett enkelt spm og ble bedt om aldri gå ut, incel , rape culture. 

Jeg tenker jo mer det ordet blir brukt jo mer avler man incels

Jeg lagde ikke denne tråden som ett angrep på kvinner, jeg er nøytral og setter pris på diskusjonene her inne, jeg kunne nok valgt en annen overskrift for og ta selvkritikk.

Ts

Anonymkode: 09e73...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere og flere menn vil i større og større grad helst unngå kvinner i dag. Dette plager nok en del kvinner ettersom de etterhvert innser at livet og fremtiden ikke blir helt slik som de har sett for seg. Så hjelper det jo lite at mange i dag også kaster bort sine beste år på overfladisk selvrealisering.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser mange menn som er kvinnefiendtlige på forumer her. 

Anonymkode: 2c5e1...075

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (2 timer siden):

Fordi det alltids finnes råtne egg i en kurv, og i mannekurven er det ganske mange, derfor blir generalisering lettvint.

Fordomsfull holdning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes dessverre «incels» av begge kjønn…

Det er like mange sure og bitre overgeneraliserende mannehatere som kvinnehatere.

Endret av Grüner
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Flere og flere menn vil i større og større grad helst unngå kvinner i dag. Dette plager nok en del kvinner ettersom de etterhvert innser at livet og fremtiden ikke blir helt slik som de har sett for seg. Så hjelper det jo lite at mange i dag også kaster bort sine beste år på overfladisk selvrealisering.

De får ikke kvinner* 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn sin største frykt overfor kvinner er at de blir latterliggjort. Kvinners frykt mot menn er voldtekt og vold. En av fem norske kvinner har blitt voldtatt: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/abKO1d/ny-rapport-en-av-fem-norske-kvinner-har-blitt-voldtatt

Det er veldig mye. Og mye seksuell vold blir ikke anmeldt. 

Ja, jeg vet at de fleste menn ikke er sånn. Er gift med den snilleste mannen i verden. Men det du mener er "hat mot menn" er en realistisk aktsomhet overfor sjåvinistiske tendenser. Og de er det mye av her inne. 

Anonymkode: dff5e...d89

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi hater ikke menn. Vi hater kvinnefiendtlige menn. Stor forskjell 

Anonymkode: 18f21...d91

Alle jeg ikke ligger er kvinnefiendtlig!

Det er hele KG i den nutshell.

Anonymkode: 841e1...b02

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne kvinner krever mer innsats enn det er verdt å legge ned, derfor er det bedre å heller la de være i fred så blir hverdagen langt mer behagelig.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pop up bruker skrev (36 minutter siden):

I hvilken krig skjærer kvinner av brystene på menn og voldtar dem med stokker - uten at de har et eneste våpen å forsvare seg med? 

1 av 5 kvinner blir voldtatt, i fredelige Norge. Kvinners helse blir nedprioterit i forhold til menn, og smertelindring er psykolog. I fredelige Norge. Hvordan er der i Iran? I Afghanistan? I usa kan kvinner knap ta abort lenger! Selv om det er fare for livet deres. De må bære frem dødene barn. Kvinner i flere land må bære frem barn etter voldtekt og insest. Kvinner blir avskåret klitoris og kjønnsleppene sys sammen- for så å brutalt rives opp ved første samleie. Små jenter blir giftet bort til eldre menn.

Jeg er helt for verneplikt for både kvinne og mann, men at ett land ikke har verneplikt for kvinner, som nå er i krig, likestiller ikke kvinner og menn og gjør at alle de overgrep kvinner opplever ikke like ille, og at menn liksom er et offer. For det er de ikke. Menn er seiersherrenen. 

Dette!!!!!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Moderne kvinner krever mer innsats enn det er verdt å legge ned, derfor er det bedre å heller la de være i fred så blir hverdagen langt mer behagelig.

Enig!!!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For og påpeke, så er jeg enig at det er mye stygge kommentarer fra menn her også, ikke at det er noe mer den andre veien og vica versa. 

Men syns ord som incel har en veldig lav takhøyde her inne, spesielt det jeg kommenterte som jeg reagerte mest på om han som spurte ett enkelt spm og ble bedt om aldri gå ut, incel , rape culture. 

Jeg tenker jo mer det ordet blir brukt jo mer avler man incels

Jeg lagde ikke denne tråden som ett angrep på kvinner, jeg er nøytral og setter pris på diskusjonene her inne, jeg kunne nok valgt en annen overskrift for og ta selvkritikk.

Ts

Anonymkode: 09e73...d41

Ja du mater trollet du antagelig mente å angripe. 

Ja incel er et begrep jeg knapt hører i rl, men innimellom ser her. Nå må jeg jo si at som langvarig deltager på kg, som mange er, så kjenner man jo igjen en del av brukerne, og reagerer kanskje mindre når deltagere man vet har slike tendenser blir kalt incels. Det er ofte de,samme som blir det gjentagende, og ikke helt uten grunn, selv om man kanskje kan reagere på det når man ikke kjenner til brukere og gjenkjennelige påstander og skrivemåter. Jeg velger likevel ikke å bruke begrepet om ulike, fordi jeg synes det er et hånlig ord, mye som når menn kaller kvinner horer, mer enn at jeg oppfatter det som et godt beskrivende ord det er naturlig å bruke i dialog. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som mann på KG har jeg merket meg det samme.  Selv om all statistikk viser at kvinner like ofte er utro som menn, så har flertallet av KG-kvinnene en oppfatning av at menn er mer utro, og at det er deres natur.  Voksne menn og fedre framstilles som gutter som trenger omsorg og oppfølging, og som ikke er i stand til å ivareta verken barn eller hjem alene.  

Stadig skriver noen om hvor mye viktigere mor er for barnet enn far.  Som om rollen mor i seg seg kvalifisere.  Det finnes massevis av dårlige mødre!  Helt sikkert like mange som der finnes dårlige fedre.  

At man har dårlig erfaring ut i fra valget av partner, betyr ikke at det er riktig å generalisere.  

Anonymkode: 7d586...98e

Her er et godt eksempel på å lese det man allerede mener. Jeg leser mye på kg, men kjenner meg ikke igjen i at dette er generelle meninger på kg. Slike syn fremkommer nok OGSÅ,  men nei det er ingen samstemt kg- greie. Jeg kan for eksempel lese om konkrete menn som er utro, og kjenner til og leser om at mannebabyer er et problem for en del, men det er virkelig ikke et alment syn på kg om at alle menn er verken det ene eller det andre. Det finnes noen kvinner som mener alle menn er fæle, og noen menn som mener at alle kvinner er fæle, men de utgjør ingen flertall, og de fleste tror jeg klarer å lese innlegg fra slike som at det er mennesker som er blitt skadet. Ikke som at de prater for alle. Altså ikke med mindre man selv faktisk tror på at det er slik, og derfor tar slike sine innlegg som bevis på at alle mener slikt. Hvilket er fullstendig skivebom. Det er ikke mennesker som er skadet og svært såret/bitre som sitter på fasiten angående hva de fleste mener. Slike er mer unntak enn normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hater tapermenn akkurat like mye som menn hater taperdamer…

Anonymkode: 93c93...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi skal slutte med denne voldtektsdebatten nå, tråden handler om at TS synes mannlige brukere blir behandlet dårlig i en del tråder her på KG.

Jeg synes det er bra at menn har funnet veien til forumet, og ønsker velkommen de som er her for å diskutere på en saklig og hyggelig måte. Det er helt klart at man må kunne stille spørsmål uten at kvinner skal bli ufine og hetse TS.

Det jeg irriterer meg over, er de menn som kommer hit for å "sette kvinner på plass". Det er en liten klan som dessverre gjør seg godt bemerket, og dette går da igjen ut over de seriøse og hyggelige mennene som er her. Vi kvinnelige brukere bør bli flinkere til å skille her, slik at vi ikke generaliserer, men er obs på at det er en liten, bitter gruppe som står for alt kvinnehatet vi leser. Noen av disse virker å fremdeles befinne seg i middelalderen, de tror visst ikke kvinner har verken utdannelse, jobber eller økonomiske midler. Det er helt merkelig å lese hva disse individene skriver.

Hvis TS ikke har vært her så lenge, så er nok ikke han klar over denne gruppen menn som forpester forumet, og som er skyldig i at de mannlige brukerne som vi gjerne vil skal være her kan få skarpe svar av og til.

Anonymkode: 86e4e...bea

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hater ikke menn, deler livet og elsker til og med en av dem.

Men jeg synes ikke noe om å bli sjekket opp/snakket til i situasjoner hvor jeg ikke har invitert til det. 
Det er blitt et annet diskusjonsklima etter metoo og det er godt!

Mange menn har pushet grensen i mange situasjoner.

Om en mann ikke skjønner at om han oppsøker en dame som går alene om kvelden synes det kan være ubehagelig trenger han en innføring i hva slags potensielle scenarioer som går gjennom hodet hennes.

Anonymkode: 556ab...9c2

Dette. Det er ikke spesielt vanskelig å opptre anstendig rundt kvinner. Svaret er ofte "men vi kan jo ikke bevege oss rundt kvinner lenger, for alt er jo MeToo". Hvis du ikke klarer å omgås en kvinne uten å seksuelt trakassere henne så bør du vel kanskje oppsøke hjelp?

• Liker 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er KVINNE-guiden. Vil tro at det er en stor overvekt av kvinner her, og som kjent liker kvinner å diskutere og finne råd og løsninger. Da vil det jo se ut som vi hater menn, men sannheten er jo at vi liker veldig godt menn, men vi ønsker finne råd og ha utløp hvis vi møter dårlige menn, eller menn vi ikke forstår. Da vil det jo nødvendigvis se noe negativt ut, overfor menn her. 

Finnes der ikke samme forum for menn? 

Anonymkode: ffd18...74c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...