Gå til innhold

Hvorfor er det så mye hat mot menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ryddet for avsporing, krenkende og nedsettende ytringer, innlegg skrevet av utestengt bruker, brukerangrep og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er like mye hat mot kvinner.

Anonymkode: e07a7...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt som de som kaller meningsmotstandere for "troll". Oppegående mennesker vet bedre enn å generalisere hele kjønn og befolkningsgrupper, og kan ordlegge seg nok uten å ty til hersketeknikker av ymse slag. Folk, ikke alle men mange, er generelt mye mer bombastiske og ufine når de sitter bak tastaturet. 

Endret av ruffen29
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BasicBlondie

Moderne feminister er vel grunnen? 
Jeg hater ikke menn, jeg hater heller ikke kvinner. Det finnes fæle menn og kvinner, og jeg gidder ikke å dra alle over samme kam. 
 

Men så fort ei som meg sier dette, og at jeg ikke er feminist, så får jeg høre at jeg er en såkalt “pick me girl” da får jeg vel bare være det da🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet kan man forvente av godt voksne alenemødre på et kvinneforum?

Anonymkode: 64737...91a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Andrew Tate snakker om at menn burde være sterke, så blir man forsøkt tråkket ned i dass. 

Men hver gang Kardashians eller Cardi B. inspirerer unge kvinner til å være horete sminke-dukker, så er dette utelukkende noe veldig fantastisk for alle kvinner.    

Anonymkode: 8dbf8...083

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 

Men hver gang Kardashians eller Cardi B. inspirerer unge kvinner til å være horete sminke-dukker, så er dette utelukkende noe veldig fantastisk for alle kvinner.    

Anonymkode: 8dbf8...083

Nei,det er det ikke.

Anonymkode: e07a7...470

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 0.22):

Poenget er at det er på tide at kvinner ser på oss menn, kjærester og fedre som likeverdige.  Det er ikke greit at vi deltar i barnas liv i like stor grad som mor, for så å bli en annen-hver-helg-forelder fordi mor bestemmer det.  

 

Anonymkode: 7d586...98e

fordi mor bestemmer det? Ingen vil vel kvitte seg med barnefar med mindre han har gjort noe galt?? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 15.23):

Hva annet kan man forvente av godt voksne alenemødre på et kvinneforum?

Anonymkode: 64737...91a

Det er alltid like morsomt med folk som henger i et anonymt forum skal påpeke at "alle de andre utenom meg er en spesifikk gruppe mennesker". "Jeg er den eneste som ikke passer inn her, men jeg henger her allikevel". 

Altså hva er mer patetisk, å være alenemor på et kvinneforum bestående av likesinnede, eller å være overbevist om at alle på KG er alenemødre mens en selv er det motsatte, og så bruke fritiden sin der allikevel?

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 13.57):

Når Andrew Tate snakker om at menn burde være sterke, så blir man forsøkt tråkket ned i dass. 

Men hver gang Kardashians eller Cardi B. inspirerer unge kvinner til å være horete sminke-dukker, så er dette utelukkende noe veldig fantastisk for alle kvinner.    

Anonymkode: 8dbf8...083

Menn må få lov å lov å være akkurat hva de vil. Sterk kan defineres både fysisk og psykisk, og de fleste uansett kjønn har perioder hvor de føler seg sterke og perioder hvor de føler seg svake, og selvfølgelig mye midt i mellom. Å pushe folk til å late som de er noe annet enn de føler seg kan føre til uheldige bivirkninger (rus, sinneproblemer, angst osv) men sånn utenom det tror jeg ikke noen har kritisert Tate eller andre for å si at menn må få lov til å være sterke? Har du noen eksempler om du mener det?

Og har du seriøst ikke fått med deg at Kardashians og andre influensere får mye kritikk for å bruke plattformen sin til å pushe overfladiske verdier og kroppsfokus?? På samme måte som Tate så har de store følgergrupper, men også mange kritikere. 

Hvordan mener du forresten at Kardashians er horete? 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er like mange jævlige kommentarer om kvinner her inne, men det ser ofte ikke menn som bare ser mannshatet. Jeg leser ofte de trådene og kvinner som kaller menn incel er i fåtall. Det er som oftest 1-2 i trådene. Det finnes ekstreme folk her inne, både kvinnehatere og mannshatere. For å være helt ærlig har synes jeg det har vært smått befriende med mannshatet som en reaksjon på kvinnehatet, som alltid har eksistert her inne. Skjønner det ikke er en god holdning, men diskriminering begge veier føles likevel bedre enn én vei. Det er det samme med hvite menn som pusher femti. Velkommen etter, til stigmatiseringens verden. Nå vet dere hvordan det føles. 

Anonymkode: 746b2...87c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 13.57):

Når Andrew Tate snakker om at menn burde være sterke, så blir man forsøkt tråkket ned i dass. 

Men hver gang Kardashians eller Cardi B. inspirerer unge kvinner til å være horete sminke-dukker, så er dette utelukkende noe veldig fantastisk for alle kvinner.    

Anonymkode: 8dbf8...083

Det har vært kritikk av Kardashians og deres like i årevis. Særlig fra kvinner. Det finnes hundrevis av personer av begge kjønn som pusher individualisme og individuell styrke uten å hate på det motsatte kjønn, som Tate gjør. Tate er en sjåvinist, uansett hvor mange nyanser man prøver å legge inn.

Anonymkode: 746b2...87c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2023 at 9:55 PM, AnonymBruker said:

Nå har jeg lest en del tråder her inne på de siste 2 ukene, og mye som går igjen er incels.

Hvor er det så mange kvinner som hater menn her inne ?

Alt fra en som spørr om det er lov og sjekke opp damer på treningsstudio ble umiddelbart klassifisert som en som tilhørte en rape culture.

Andre eksempler er om en mann skriver en mening så blir han umiddelbart stemplet som en incel, ett forsøk på og holde han nede og stum av kvinner som hater menn.

Hvorfor blir takhøyden mindre og mindre for og kalle noen incel ?

Anonymkode: 09e73...d41

Incel og hore er to sider av samme mynt, som man kan kaste ut for å stemple en annen person/innlegg som useriøst. Det er bare den generelle forumstøyen som kommer med å være et på et forum der anonymitet er tillatt. Ikke ta det seriøst, og ikke ta det som et tegn på at det er mye hat her inne. Fint ignorer kommentaren og bidra heller til temaet. I løpet av min tid her inne har jeg kun "møtt" en som misliker menn og resten er veldig greie.

Kulturen er derimot et større tema som du kan ha rett i, men samtidig så er det internett og sosiale medier som får folk til å oppføre seg mer narsissistisk med sine likes og views, og bruker sexisme som et virkemiddel til å nå ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker menn, men er samtidig feminist. Har en flott pappa og en strålende mann og gode mannlige venner. Men jeg finner meg ikke i visvas-tøys av typen Tate og JP, og jeg ser på seksualiseringa av kvinner i alle tenkelige situasjoner som nok et utslag av kvinnehat. Mennene i livet mitt er gode menn og gode mennesker, og det tror jeg de fleste er, men samtidig er det vesentlige problemer knytta til mannskulturen.

Anonymkode: a4e69...66b

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på statistikker for hvor mange kvinner som har blitt voldtatt/forgrepet. (Ikke statistikken for hvor mange som blir fengslet osv)

Alle disse mennene som voldtar, stalker, skader og hater kvinner, har mannlige venner. Sjansen er stor for at du, TS, og alle menn i denne tråden kjenner en som voldtar.

Hvor mange kvinner voldtar og forgriper? Ja det skjer...men i en så liten skala at menn aldri trenger frykte for livet sitt pga kvinner hjem fra byen eller bare generelt.

Kvinner må ha piggene ute hele tiden pga menn. 

Anonymkode: 5f456...d02

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt mer kvinnehat i verden enn mannehat, om man skal se stort på det. 

Anonymkode: 38424...cad

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er like mange jævlige kommentarer om kvinner her inne, men det ser ofte ikke menn som bare ser mannshatet. Jeg leser ofte de trådene og kvinner som kaller menn incel er i fåtall. Det er som oftest 1-2 i trådene. Det finnes ekstreme folk her inne, både kvinnehatere og mannshatere. For å være helt ærlig har synes jeg det har vært smått befriende med mannshatet som en reaksjon på kvinnehatet, som alltid har eksistert her inne. Skjønner det ikke er en god holdning, men diskriminering begge veier føles likevel bedre enn én vei. Det er det samme med hvite menn som pusher femti. Velkommen etter, til stigmatiseringens verden. Nå vet dere hvordan det føles. 

Anonymkode: 746b2...87c

👆👏👏

Anonymkode: e07a7...470

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2023 at 11:32 AM, AnonymBruker said:

Tenk på statistikker for hvor mange kvinner som har blitt voldtatt/forgrepet. (Ikke statistikken for hvor mange som blir fengslet osv)

Alle disse mennene som voldtar, stalker, skader og hater kvinner, har mannlige venner. Sjansen er stor for at du, TS, og alle menn i denne tråden kjenner en som voldtar.

Hvor mange kvinner voldtar og forgriper? Ja det skjer...men i en så liten skala at menn aldri trenger frykte for livet sitt pga kvinner hjem fra byen eller bare generelt.

Kvinner må ha piggene ute hele tiden pga menn. 

Anonymkode: 5f456...d02

Menn rammes i større grad av vold enn det kvinner gjør, så er det noen som må ha piggene ute pga menn så er det menn.

Anonymkode: e2349...4cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er og blir de verste. Sånn er det bare. Verdens despoter og dikatorer har klart vært flest menn.

Hitler, De Santis (republikaner), Pol Pot, Putin, m. fl. for å nevne noen.

Anonymkode: 05b08...895

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 10.3.2023 den 22.27):

Fordi det alltids finnes råtne egg i en kurv, og i mannekurven er det ganske mange, derfor blir generalisering lettvint.

Det er da mange pill råtne  egg i kvinnekurven også :) Men dette er jo et kvinneforum og de fleste kvinner roter jo ikke rundt i den kurven der. Men greit at dere vet om at den finnes, og at det ikke står bare bra til i den kurven der heller.

Så handler det at du må ta ansvar når du roter i mannekurven og vi menn må ta ansvar når vi tar dypdykket i kvinnekurven. For her finnes det mye rart begge steder, det kan jeg love deg. Så kutt ut det der kjønnsdiskriminerende tullpratet der :) 

Ja det er en forskjell her, for i den mannekurven kan det være noen farlige voldelige individer. Det kan det for så vidt være i kvinnekurven også! Men mange menn kan forsvare seg fysisk, letter en en en kvinne kan det mot en mann. Så det er en vesentlig forskjell her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...