Gå til innhold

Hvorfor er det så mye hat mot menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet du ikke er TS.

Du siterer mitt svar hvor jeg påpeker TS sin selvmotsigelse i sitt svar til meg.

Anonymkode: 556ab...9c2

Eh? Jeg svarte på dette: 

Men jeg synes ikke noe om å bli sjekket opp/snakket til i situasjoner hvor jeg ikke har invitert til det. 
Det er blitt et annet diskusjonsklima etter metoo og det er godt!

Mange menn har pushet grensen i mange situasjoner.

Om en mann ikke skjønner at om han oppsøker en dame som går alene om kvelden synes det kan være ubehagelig trenger han en innføring i hva slags potensiellescenarioer som går gjennom hodet hennes.

 

 

 

Anonymkode: 4eafd...0da

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bombasi skrev (5 minutter siden):

Nei, det er ikke greit, selv om det er lettvint. Å bli generalisert som mann er like ille som å bli generalisert som kvinne, særlig siden generaliseringen nesten kun skjer i negativ ordlag. 

Ja, jeg forstår ikke hvorfor mange «hater» menn som feks tar kontakt, på bakgrunn av at andre menn har vært dust.

man må jo vurdere den enkelte hendelsen man opplever i seg selv. Og derfor kan man ikke basere seg på kjønn. 

 

Anonymkode: 4eafd...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mann på KG har jeg merket meg det samme.  Selv om all statistikk viser at kvinner like ofte er utro som menn, så har flertallet av KG-kvinnene en oppfatning av at menn er mer utro, og at det er deres natur.  Voksne menn og fedre framstilles som gutter som trenger omsorg og oppfølging, og som ikke er i stand til å ivareta verken barn eller hjem alene.  

Stadig skriver noen om hvor mye viktigere mor er for barnet enn far.  Som om rollen mor i seg seg kvalifisere.  Det finnes massevis av dårlige mødre!  Helt sikkert like mange som der finnes dårlige fedre.  

At man har dårlig erfaring ut i fra valget av partner, betyr ikke at det er riktig å generalisere.  
 

Anonymkode: 7d586...98e

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er like mye dårlig egg i begge kurver, de som tror noe annet er naiv.

Det om utroskap så er kvinner like utro som menn, ingen forskjell der. 

Men har lagt merke til noe av det samme at bruken av Incel er ganske heftig her inne, jeg viste ikke hva incel var før jeg begynte og lese dette forumet for noen uker siden.

Jeg kjenner ingen som er 'incel' i det virkelige liv, det må være svært begrenset antall.

Alle får ha sex om de tar tar noenlunde vare på seg og er hygieniske. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

They hate us cause they ain's us

Anonymkode: acb7a...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være mann i seg selv er ganske dritt. Samfunnet generelt avskyr menn og ser de bare på som en ressurs. Menn har størst selvmordstall og arbeidsdødsfall. I mange land må menn betale for kvinnene etter skilsmisse. Folk er mindre villige til å hjelpe menn som sliter og tar det ikke like seriøst, og flest menn er hjemløse. I Frankrike er det statlig framtvunget hanrei da det ikke er lov med paternitetstest, så menn får ikke vite om det er deres barn. Hvis alt dette hadde vært damers problem kan jeg garantere at samfunnet hadde løftet ut en hjelpende hånd for lenge siden. Menn blir tvunget til å bli brukt som kjøttkvern i Ukraina mens kvinner får lov til å flykte til trygge vesten, men likevel sa FN for bare noen dager siden at kvinner er de største ofrene i krig uten å en gang nevne eller gi en omtanke til menn og gutter som blir tvunget til å kjempe i skyttergravene og være på vakt for droner 24/7.

Anonymkode: b3ccd...9ba

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 av 5 kvinner blir voldtatt, som er en økning. Det er en nedprioritering av kvinnehelse, og kvinner blir sendt til psykolog i stedet for å få smertelindring viser fersk rapport. 

Det er ikke et hat mot menn, men det er et hat mot kvinner vi ser. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å være mann i seg selv er ganske dritt. Samfunnet generelt avskyr menn og ser de bare på som en ressurs. Menn har størst selvmordstall og arbeidsdødsfall. I mange land må menn betale for kvinnene etter skilsmisse. Folk er mindre villige til å hjelpe menn som sliter og tar det ikke like seriøst, og flest menn er hjemløse. I Frankrike er det statlig framtvunget hanrei da det ikke er lov med paternitetstest, så menn får ikke vite om det er deres barn. Hvis alt dette hadde vært damers problem kan jeg garantere at samfunnet hadde løftet ut en hjelpende hånd for lenge siden. Menn blir tvunget til å bli brukt som kjøttkvern i Ukraina mens kvinner får lov til å flykte til trygge vesten, men likevel sa FN for bare noen dager siden at kvinner er de største ofrene i krig uten å en gang nevne eller gi en omtanke til menn og gutter som blir tvunget til å kjempe i skyttergravene og være på vakt for droner 24/7.

Anonymkode: b3ccd...9ba

Vel, uten at det er en konkurranse, er det ganske kjipt for kvinner også i enkelte land. Tvangsgifte av jentebarn, om man blir voldtatt kan man bli straffet for utroskap. Kvinner blir tvunget til å dekke seg til. Ikke rett til å skille seg...

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (4 minutter siden):

Vel, uten at det er en konkurranse, er det ganske kjipt for kvinner også i enkelte land. Tvangsgifte av jentebarn, om man blir voldtatt kan man bli straffet for utroskap. Kvinner blir tvunget til å dekke seg til. Ikke rett til å skille seg...

Enig. Iran og Afganistan er relativt kjipe land for kvinner. Finnes det land som er like kjipe for menn? Gjør visst ikke det gitt. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi europeiske menn har en tendens til å starte revolusjoner så de må underkues.
White man, bad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 21.55):

Nå har jeg lest en del tråder her inne på de siste 2 ukene, og mye som går igjen er incels.

Hvor er det så mange kvinner som hater menn her inne ?

Alt fra en som spørr om det er lov og sjekke opp damer på treningsstudio ble umiddelbart klassifisert som en som tilhørte en rape culture.

Andre eksempler er om en mann skriver en mening så blir han umiddelbart stemplet som en incel, ett forsøk på og holde han nede og stum av kvinner som hater menn.

Hvorfor blir takhøyden mindre og mindre for og kalle noen incel ?

Anonymkode: 09e73...d41

Kan ikke kvinner bare få være i fred? Snakk til oss helt normalt, med en hyggelig tone, slik du ville snakket med hvem som helst. Men ikke legg opp til snakk kun får å sjekke opp eller "prøve seg" (eller noe innenfor dette feltet). Vær snill og grei, så merker du ikke så mye til "klaging"

Er selv kvinne som hat blitt snakket både ned til, snakket seksuelt til, snakket stygt til etc, kun fordi jeg er kvinne (ja, vi legger godt merke til samtalens natur og hensikt). Aner ikke hvor mange stygge ord jeg har hørt blitt slengt etter oss opp gjennom årene. Aner ikke hvor mange ganger et nei ikke blir tatt for et nei. Aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å være ute med venninner, for så å bli "forstyrret av menn (sier da at vi har personlig samtale og ønsker å være i fred, men da er vi vanskelige, vriende, bitch, leker hard to get etc). Lista slutter aldri!!!!

Vi hater ikke menn - vi er bare dritt lei samfunnsutviklingen. Vi er ikke interessert lenger. 

 

Anonymkode: 581da...a8b

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi hater ikke menn. Vi hater kvinnefiendtlige menn. Stor forskjell 

Anonymkode: 18f21...d91

Dere hater oss tafatte menn og. Ikke jug

Anonymkode: d91b2...3d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de færreste hater menn, men ofte blir diskusjoner på diskusjonsforum og i kommentarfelt typisk fylt opp av folk som for det første er gretne og trenger å få blåst ut, og for det andre driter i å oppføre seg siden de slipper å se folk i øynene. Her inne er man jo dessuten anonym, og da blir folk enda mer uten filter.
Når det er sagt så synes jeg det er temmelig 50/50 med mannehat og kvinnehat her inne. Tror egentlig alle haterne egentlig bare er sårede og bitre mennesker som blåser ut på nett. Pluss noen få som bare liker å trolle og tulle og fyre opp stemninga.

Jeg tror også mange kvinner som fremstår som mannehatere egentlig er redde. Redde for å gi feil inntrykk, redd for å provosere, redd for å treffe på feil fyr. Redd for å havne i en ubehagelig eller farlig situasjon som dette: https://www.nettavisen.no/sport/kroppsbyggeren-nashali-alma-ble-angrepet-pa-treningssenter/s/5-95-923687

Blir man overfalt og voldtatt kan man banne på at mange mener og antar at man gjorde ett eller annet for å fremprovosere det. Derfor er det bedre å være føre var og være utilgjengelig iskvinne i situasjoner der man er usikker.


Verden er jo ikke helt i vater når kvinner til og med mottar hets og hat for å gå på selvforsvarskurs... Hva er det som feiler gutter og menn som kommenterer på denne måten? De understreker jo bare hvor nødvendig det er å gå på selvforsvarskurs. Selv om de fleste sikkert bare har det i kjeften, er det sikkert en og annen kvinnehater som gjerne slår ned ei dame bare fordi han kan.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/oda-27-truslene-er-reelle/15546116/

Er det rart vi blir skeptiske til menn og sliter med å stole på nye menn man treffer?

Anonymkode: fb5d1...807

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Å være mann i seg selv er ganske dritt. Samfunnet generelt avskyr menn og ser de bare på som en ressurs. Menn har størst selvmordstall og arbeidsdødsfall. I mange land må menn betale for kvinnene etter skilsmisse. Folk er mindre villige til å hjelpe menn som sliter og tar det ikke like seriøst, og flest menn er hjemløse. I Frankrike er det statlig framtvunget hanrei da det ikke er lov med paternitetstest, så menn får ikke vite om det er deres barn. Hvis alt dette hadde vært damers problem kan jeg garantere at samfunnet hadde løftet ut en hjelpende hånd for lenge siden. Menn blir tvunget til å bli brukt som kjøttkvern i Ukraina mens kvinner får lov til å flykte til trygge vesten, men likevel sa FN for bare noen dager siden at kvinner er de største ofrene i krig uten å en gang nevne eller gi en omtanke til menn og gutter som blir tvunget til å kjempe i skyttergravene og være på vakt for droner 24/7.

Anonymkode: b3ccd...9ba

I hvilken krig skjærer kvinner av brystene på menn og voldtar dem med stokker - uten at de har et eneste våpen å forsvare seg med? 

1 av 5 kvinner blir voldtatt, i fredelige Norge. Kvinners helse blir nedprioterit i forhold til menn, og smertelindring er psykolog. I fredelige Norge. Hvordan er der i Iran? I Afghanistan? I usa kan kvinner knap ta abort lenger! Selv om det er fare for livet deres. De må bære frem dødene barn. Kvinner i flere land må bære frem barn etter voldtekt og insest. Kvinner blir avskåret klitoris og kjønnsleppene sys sammen- for så å brutalt rives opp ved første samleie. Små jenter blir giftet bort til eldre menn.

Jeg er helt for verneplikt for både kvinne og mann, men at ett land ikke har verneplikt for kvinner, som nå er i krig, likestiller ikke kvinner og menn og gjør at alle de overgrep kvinner opplever ikke like ille, og at menn liksom er et offer. For det er de ikke. Menn er seiersherrenen. 

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fordi alle menn er slemme og alle damer er gode og snille 🏳️

Anonymkode: 00c93...d6b

Dette var veldig tilspisset, men ja🙂👍🏻 Jeg vet om noen menn som oppfører seg bra, er trofast, mekker middag osv, men de er sterkt mindretall desverre.

Mange menn faller inn under kategorien narrsisist, drittsekk, de føler seg privilegerte og tar seg til rette, dust, utro ++ 😔😔

Hvorfor det er sånn? Jeg aner virkelig ikke. Er vel noe med biologien føler jeg? 🤷‍♀️dere menn kan sexe (litt usikker om det er et ord, men whatever..)  ei ny jente hver dag og være generelt dum om dere finner det for godt uten konsekvenser annet enn å få et rykte, mens vi ender opp gravid, må oppfostre baby alene osv osv. Biologien har rett å slett gjort oss kvinner selektive tror jg 😉 vi vil ha den beste partner til familien vår ? 🤷‍♀️ ( Bare en tankerekke altså , påstår ikke jg sitter med fasit elle noe sånt. ) 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 0.00):

Kan ikke kvinner bare få være i fred? Snakk til oss helt normalt, med en hyggelig tone, slik du ville snakket med hvem som helst. Men ikke legg opp til snakk kun får å sjekke opp eller "prøve seg" (eller noe innenfor dette feltet). Vær snill og grei, så merker du ikke så mye til "klaging"

Er selv kvinne som hat blitt snakket både ned til, snakket seksuelt til, snakket stygt til etc, kun fordi jeg er kvinne (ja, vi legger godt merke til samtalens natur og hensikt). Aner ikke hvor mange stygge ord jeg har hørt blitt slengt etter oss opp gjennom årene. Aner ikke hvor mange ganger et nei ikke blir tatt for et nei. Aner ikke hvor mange ganger jeg har prøvd å være ute med venninner, for så å bli "forstyrret av menn (sier da at vi har personlig samtale og ønsker å være i fred, men da er vi vanskelige, vriende, bitch, leker hard to get etc). Lista slutter aldri!!!!

Vi hater ikke menn - vi er bare dritt lei samfunnsutviklingen. Vi er ikke interessert lenger. 

 

Anonymkode: 581da...a8b

Jeg er enig at det finnes mye stygge kommentarer fra menn også selvsagt, men reagerte spesielt på en tråd som ble laget der det var en mann som spurte på en veldig høflig måte om kvinner syns det var ok og bli sjekket opp på treningsstudio, der det smalt med kommentarer om at han tilhørte en rape culture, og det var ikke måte på.

Eneste var han stilte ett spørsmål, mens de minst oppegående kvinnene her inne klarte og fremstille det som voldtekt og at han burde holdt seg inne og aldri gå ut.

Du skriver som om det er jeg som har startet masse tråder, jeg har bare lest her inne, starten denne i dag.

TS

 

Anonymkode: 09e73...d41

Endret av Rhodiola
satte inn lenke til gjeldende tråd - Rhodiola, adm.
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Å være mann i seg selv er ganske dritt. Samfunnet generelt avskyr menn og ser de bare på som en ressurs. Menn har størst selvmordstall og arbeidsdødsfall. I mange land må menn betale for kvinnene etter skilsmisse. Folk er mindre villige til å hjelpe menn som sliter og tar det ikke like seriøst, og flest menn er hjemløse. I Frankrike er det statlig framtvunget hanrei da det ikke er lov med paternitetstest, så menn får ikke vite om det er deres barn. Hvis alt dette hadde vært damers problem kan jeg garantere at samfunnet hadde løftet ut en hjelpende hånd for lenge siden. Menn blir tvunget til å bli brukt som kjøttkvern i Ukraina mens kvinner får lov til å flykte til trygge vesten, men likevel sa FN for bare noen dager siden at kvinner er de største ofrene i krig uten å en gang nevne eller gi en omtanke til menn og gutter som blir tvunget til å kjempe i skyttergravene og være på vakt for droner 24/7.

Anonymkode: b3ccd...9ba

Huffameg. Vil du bytte? Bli seksualisert fra du er barn, voldtatt, seksuelt trakassert hele livet, aldri være trygg på byen, på vei hjem fra byen, eller på fest fordi du når som helst kan få dop i drikken din og bli voldtatt av en mann som er deg fysisk overlegen, bli stemplet som hore fra du er 13 og hatt ditt første kyss, blø i tissen hver måned, ikke bli tatt alvorlig av hverken klassevenner, kollegaer eller leger samme hva du gjør eller sier, bli banka dritten ut av hver uke i et forhold fordi du er kvinne, ha spiserforstyrrelser og ha det så vondt psykisk at du selvskader, ikke få samme lønn som kollegaer av motsatt kjønn, og siden du nevner utlandet hva sier du til å bli nektet å kjøre bil, voldtatt daglig, giftet bort til en 50 åring når du er 9år, bli voldtatt i krig og holdt som sexslave for hundrevis av soldater, ikke få lov å gå på skole, bli innesperret i en jordhytte når du har mensen fordi hele bygda syns du er skitten, aldri lære å lese og skrive pga kjønnet ditt. Hvor lenge vil du jeg skal fortsette? :

Vi lever i en manns verden. Samfunnet er strukturert for å tjene menn og undertrykke kvinner. Om du syns menn har det ille så ta grep for å endre samfunnet dere har skapt, eller prøv å lev en dag i kvinners sko. 

Anonymkode: 18f21...d91

  • Liker 5
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere hater oss tafatte menn og. Ikke jug

Anonymkode: d91b2...3d2

Hva legger du i tafatt? En som aldri hjelper til med å vaske og henge opp klær til tørk og aldri gidder å hente barna i barnehagen fordi han liker seg best i godstolen? Liker dem ikke, men hat er å strekke det altfor langt. 

Anonymkode: 18f21...d91

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva legger du i tafatt? En som aldri hjelper til med å vaske og henge opp klær til tørk og aldri gidder å hente barna i barnehagen fordi han liker seg best i godstolen? Liker dem ikke, men hat er å strekke det altfor langt. 

Anonymkode: 18f21...d91

Hadde gjort huslige plikterom jeg hadde hatt samboer. Jeg er treg, det skal jeg ha. Hadde gitt alt for barn he  hadde hatt. Men er ekstremt verbalt dårlig, og ser vel ikke ideelt nok ut

Anonymkode: d91b2...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 0.07):

Jeg er enig at det finnes mye stygge kommentarer fra menn også selvsagt, men reagerte spesielt på en tråd som ble laget der det var en mann som spurte på en veldig høflig måte om kvinner syns det var ok og bli sjekket opp på treningsstudio, der det smalt med kommentarer om at han tilhørte en rape culture, og det var ikke måte på.

Eneste var han stilte ett spørsmål, mens de minst oppegående kvinnene her inne klarte og fremstille det som voldtekt og at han burde holdt seg inne og aldri gå ut.

Du skriver som om det er jeg som har startet masse tråder, jeg har bare lest her inne, starten denne i dag.

TS

 

Anonymkode: 09e73...d41

Innlegget var ikke ment til deg personlig, men på et generelt grunnlag. Det blir helt feil å skrike ut "rape culture" for noe som åpenbart ikke er det. Men som kvinne klarer jeg å se hvor det kommer fra (selv om det er feil). Det kommer fra generasjoner med undertrykkelse, å bli sett ned på, trakassert, seksualisert, slengt ord og bemerkninger etter. Fra vi er små lærer vi at gutter er "slemme" fordi de "liker oss". Vi ser i andre land hvordan kvinner blir behandlet i "en manns verden". For det er nettopp det verden er "for menn, av menn". Vi ser undertrykkelse, kvinner som blir voldtatt, trakkasert, forfulgt og drept, nektet abort, fratatt rettigheter til sin egen kropp, sitt eget liv. Vi merker dette hver eneste dag. Vi kan ikke gå på date uten frykt for å kansje blir voldtatt, eller i verste fall drept (jeg er heldigvis gift med verdens nydeligste mann, så dette slipper jeg å drive på med lenger). Og mange menn mener at de er "nice men". Nei, mange er ikke det. 

Vi kvinner i Norge har det greit, og lever nesten likestilt. Ikke helt, men nesten. Men vi hører likevell all mulig drit hver eneste dag, vi hører om fryktelige hendelser som skjer med andre kvinner ute i verden, og frykten er der fordi det kanskje kommer til oss en dag. 

Hvordan hadde dere menn følt det om dere kunne blitt fratatt rett til egen kropp, frykte å bli overfalt og voldtatt, trakassert, forfulgt, drept? Kun fordi man er kvinne? 

Vi orker ikke mer. 

Anonymkode: 581da...a8b

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...