Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Men la dere merke til at alle parene var tilstede på hyttene før innspillingen begynte, for å planlegge og bestille det kjøkkenet de ville ha? Er det noen av dere observante seere som så om de da var i «sin» hytte? Jeg trooor Heidi og Patrick satt i rød hytte i det lille klippet vi så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (På 25.5.2023 den 11.40):

Jeg får seriøst nesten vondt av Heidi og Patrick….at det går av å være så ubesluttsomme og overtenke hver minste detalj ihjel! Patrick står der bare og ser beundrende på Heidi mens Heidi irriterer seg grønn over at Patrick ikke kan ta styringa. De første ukene så gikk de bare å ventet på at den andre skulle ta kontroll og sette i gang, men det skjedde jo ikke. Ikke før Heidi tilslutt måtte begynne å  ta beslutninger og gjøre noe.

De virker i tillegg helt uforberedt, der de andre har sett på YouTube, fått sykurs av svigermor, laget seg moodboard osv så stilte Heidi og Patrick helt blank. Selv en konkurranse der de skal klatte i vei med farger på et abstrakt maleri så bruker de halve tiden på å overtenke.

Da faren til Heidi var der å hjalp til så ytret vel Heidi et ønske om at Patrick kunne være mere handy, for nå har hun blitt tvunget inn i den mest handy rollen, noe jeg tror hun egentlig ikke liker. Men; all respekt for at hun nå begynner å få til ting. Kunne de bare ha kommet seg kjappere i gang og ikke brukt evigheter på feks fargevalg (noe de burde begynt å tenke på da de fikk vite at de var deltagere) 

Jeg mener å ha lest at det er slutt mellom de, tv2 tror jeg, og jeg er ikke overrasket. 

Såååå enig!!

 

mener de tog drillen å prøvde å skru inn en «grise p*kk» å det går jo ikke.

 

merkelig at de ikke bruker Google mer…

de skulle nok øvd og gjort seg noe mer tanker om hva de ønsker. Slitsomt par dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk synd i Patrick, han slet veldig.. Leste noe om at han slet psykisk i kjøkkenuka, noe med at alle fikk besøk av venner eller familie, men ingen av hans sine kom, det er trist. Synes også det ikke er rart at det er slutt mellom de, Heidi er too much! Så kjefete og negativ. 

Leona og typen er heller ikke noe bedre selv, hun er nesten aldri fornøyd og aldri noe positivt å si. For et parforhold. Jeg kjeder meg når de kommer på og prater. 

Endret av Sen ve ben
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leona er kul! Synes de to har en god balanse i arbeidsfordeling og det ser ut som at de har det morsomt sammen. 

Men Heidi og Patrick..... Det er så tydelig at hun irriterer seg voldsomt over tafattheten hans. Og jeg forstår henne godt!! Skjønner at forholdet tok slutt etter dette, for han eier jo ikke selvstendighet og det tror jeg ble ekstra tydelig for henne mens de var der. 

Synes også det er teit å klage over at Heidi fikk besøk av sin familie i noen timer og ikke han.  Det viser hvor barnslig han er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser bare sporadisk på, men sitter med et inntrykk av at hun mørke jenta og hun som er sammen med Patrick er veldig sjefete. Jeg forstår jo at det er frustrerende hvis den andre er tafatt, men det går liksom ikke an å bli sur når man ikke er noe flinkere selv. 🙈

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Susan Sto Helit skrev (På 26.5.2023 den 15.19):

Det virket som om de fikk bilder av ferdige kjøkkenoppsett, som de kunne velge mellom. Altså at alle egentlig fikk de samme grunnstammene, men da kunne velge mellom noen få forskjellige fronter og benkeplater, og så kunne de evt. velge fra skap de ikke ville ha. (Flere har jo valgt bort overskap). 

Jeg stusset også litt på det at Lars var så overrasket over at den ene hytta skulle bruke en ekstra benkeplate som backsplash, når det ser ut til at samtlige hytter endte med å gjøre nettopp dette. 
Det virker mer som om det var et "tilvalg" de kunne gjøre fra kjøkkeleverandørens side. Type: "Vil dere ha med en ekstra benkeplate som kan brukes som backsplash?

Ja det virker sånn. Blir i grunn veldig lite inspirerende når alle har et lite sortiment de kan velge ut i fra. All interiør må være fra Bohus og så har de samme leverandør på kjøkken, fargevalg i maling, fliser, gulv osv. Så kan de dra inn noe eget som de finner brukt eller lager selv som supplement. Det blir definitivt kjedeligere å se på, men mulig det er lettere i forhold til spons og salg. Uansett er det med på å utvanne programmet. 

Jeg tenker at de burde hatt en gjestedommer hver uke slik som de ofte har på ukeskonkurransene som teller 50% og så burde de nok ha fått valgt mye friere slik at vi fikk mer spennende løsninger. 

Mulig de også burde hatt med deltakere som hadde noe mer erfaring eller bakgrunn som gjør det inspirerende å se på. Kunne eksempelvis valgt studenter som studerer relevante fag hvis de først ønsker unge par. Noe som tilfører programmet noe mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (På 25.5.2023 den 19.19):

Dagens episode med min rangering og spoiling av vinnere: 

  Skjul innhold

1. Eli og Benjamin. 
Svart kjøkken og lys lettbeis på vegger. Benkeplate og benkeplatehylle på vegg. Et ganske fint og hyttete kjøkken, og svært solid håndverk. “Dette kunne jeg ikke gjort bedre selv”, sier Lars. Fint hjemmesnekret bord, men rar sammensetning av bruktstoler. Enkel og fin interiørstil. Kjøkkenhagen perfekt plassert under vinduet, og veldig fin organisk utforming. Finn begeistret. Den fineste kjøkkenhagen denne uken. 

Vinner gullhammeren, og det er så fortjent som du får det. Et kjøkken jeg lett kunne eid selv.

2. Leona og Håvard.  
Lettbeiset grå trestruktur på kjøkken, svart lettbeis som kontrastvegg bak kjøkken og hvit lys lettbeis på vegger ellers. Jeg var skeptisk til denne sammensetningen, men det ble en fin kombinasjon som ga hyttefølelse. Veldig bra håndverk, og perfekt hylle under benk istedenfor bred foring. Enkel og fin interiørstil. Litt lite med bare to spiseplasser, men det så både fint og behagelig ut for to. Kjøkkenhagen i skråningen nesten som en ny steinhage. God utnytting av tomten. En god nr. 2! 

3. Herman og Petter. 
Svart kjøkken og hvitmalte vegger. Kjøkkenet ble fint, men så veldig hardt og stramt ut, og med en maskulin interiørstil så ga det lite hyttefølelse. Ikke min stil. Veldig bra håndverk rundt om, men uheldig med laminatskjøtene på gulvet. Det var ikke bra. Litt rar kjøkkenhage med to deler og benk i midten.  

4. Heidi og Patrick. 
Svart kjøkken og hvitmalte vegger, litt som Herman og Petter bare med lysere og enklere detaljer. Kjøkkenet ser fint ut, men kombinasjonen traff meg ikke helt, det var ikke min type stil og jeg fikk ingen hyttefølelse her heller. Litt uferdige smådetaljer rundt om. Veldig stusselig etasjevis kjøkkenhage i skråningen. Jeg stusset over at de var langt ifra å bli ferdige rett før klokka ringte, men under “visningen” så var alt ferdig og stylet. Her må de ha fått hjelp av produksjonen?

Parene virker å ha begrensede muligheter for valg av materialer, og material- og fargevalg er mye av det samme, så er lite å bli inspirert av.  
At Eli og Benjamin vant kom vel ikke som en overraskelse på noen av oss siden TV2 “spoilet” reaksjonene til dommerne under visning på kjøkkenet deres på mandag. 

 

Synes alle leverer fine kjøkken. Men etter så mange sesonger, ble jeg litt skuffet. Ønsket å se noe "nytt". Farger, gjerne på selve innredning. Dommerne sa vel også noe om dette. Blir mye likt så langt på hyttene. Vanskelig å skille dem. Vi hadde ikke tv2 sist sesong, men så noen episoder. Der var det gode forskjeller på parenes stil. Veldig gøy og inspirerende å være tvseer da. Nå er jeg ikke nevneverdig inspirert. Det kan selvsagt snu :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NB: Har ikke sett dagens episode, så kommenterer utifra gårdagens episode.

Etter at Sommerhytta gikk over til kube-hyttene har programmets formidling blitt endret. Til det negative.

I tidligere Sommerhytta-tråder diskuterte vi hele uken materialvalg, farger, løsninger og stiler i lange innlegg og diskusjoner, fordi det var dette som var fokuset i programmet. Og vi fikk være vitne til at deltakerne bygde rommene helt fra stavene. Nå handler Sommerhytta mer om parenes relasjoner, småkonkurranser og hageprosjekt, der innerom er en liten parantes i episodene, samt at deltakerne har lite handlingsrom rundt materialer og løsninger.

At noen tar et morgenbad, at Heidi og Patrick er på date og at parene spiser og prater om hvor flink de er osv. er utrolig kjedelig å se på. Og bedre blir det ikke når de kryderer dette med tullete konkurranser der det skal bygges dukkehus i pappesker med barn som dommere. Søtt kanskje, men fryktelig intetsigende.

Denne uken holder de på med hemsen, men vi aner knapt noe som helst om tankegangen, materialvalg og framgangen på hemsen. Dette tullete uteprosjektet med hengende blomst har fått 90% av det lille fokuset som de sender om ukesprosjektet. 

Sommerhytta har blitt til såpeserien Days of Our Sommerhyttahageflekk. 

Blir det kube-hytter med deltakere uten erfaring neste år så tror jeg at jeg melder pass.

Endret av Ctrl
  • Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Ctrl. Merker at jeg ikke er like engasjert i år som tidligere. Vi ser mandag og torsdag og dropper de to andre dagene. Det er lite fokus på selve byggingen og interiørvalgene og som vanlig tar Finns tullete uteprosjekter (som på død og liv skal være en del av hver eneste ukesprosjekt på tross av frimerkehager) altfor mye fokus. Som Mrs. Brain Vacation savner jeg også farger, individualisme og variasjon. Alt er jo bare grått og svart og skikkelig kjedelig. Altfor like hytter. Jeg vet ikke om alle faktisk har sammenfallende smak, om de rett og slett ikke får lov til å velge andre farger (det er ikke usannsynlig) eller om det er fordi dette er det Aina liker og alle har forstått at det er henne man må tekkes for å vinne. Uansett lite engasjerende å følge med på.

Parene selv har jeg ikke så mange formeninger om. Merker at jeg ikke klarer å engasjere meg like mye i Heidi og Patrick siden jeg vet de går fra hverandre etterpå. Leona liker jeg ikke så godt og er enig med Sen ve ben angående henne. Egentlig synes jeg alle parene er litt kjedelige og intetsigende. Det er ikke det at jeg ønsker drama på noe vis, men samtidig var det mer underholdende før. 

Neste år ønsker jeg meg finere, mer praktiske og litt større hytter, mer variasjon i farge- og interiørvalg og bare veletablerte par over 40. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Sommerhytta bedre før bl.a. med litt større hytter, mer valg i farger og materialer, mer spredning  i alder på de som er med. 

Dette er siste sesongen Finn er med så litt spennende det også om hvem som tar over den delen.

Endret av Oppland
Rettet ordfeil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som blir litt sliten av å høre dette kosemose pratet til Heidi og Patrick?? «Du er så flink, Patrick. Det ble så fint, Patrick.  Stolt av deg jeg, Patrick» 

Minner meg om sånn jeg snakker til barnabarna mine når de har tegnet kruseduller.

Diskusjonen mellom Leona og typen ble jeg irritert på i går. Husker ikke navnet på typen hennes, men hans ide ville blitt finest på den hylla/reolen de skal snekre. De var jo som to drittunger hvor ingen av de ville gi seg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VildeS skrev (1 time siden):

Det står noe om neste sesong her https://www.ha-halden.no/sommerhytta-flytter-over-grensa/s/5-20-1337292

Kanskje noen har abonnement?

Lite utdrag. 

Han forteller at de nok ikke gjør like mye i TV-programmet nå, som det de gjorde den gang programmet ble spilt inn i Røsneskilen.

– De gjør ikke like mye nå som forrige gang de var i Halden. Da tror jeg det var altfor mye som var dårlig. Jeg tror det er gjort mer på hyttene i forkant nå, enn hva det var gjort før. Dette har nok mye med brannsikring å gjøre også, avslutter tømreren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (6 timer siden):

NB: Har ikke sett dagens episode, så kommenterer utifra gårdagens episode.

Etter at Sommerhytta gikk over til kube-hyttene har programmets formidling blitt endret. Til det negative.

I tidligere Sommerhytta-tråder diskuterte vi hele uken materialvalg, farger, løsninger og stiler i lange innlegg og diskusjoner, fordi det var dette som var fokuset i programmet. Og vi fikk være vitne til at deltakerne bygde rommene helt fra stavene. Nå handler Sommerhytta mer om parenes relasjoner, småkonkurranser og hageprosjekt, der innerom er en liten parantes i episodene, samt at deltakerne har lite handlingsrom rundt materialer og løsninger.

At noen tar et morgenbad, at Heidi og Patrick er på date og at parene spiser og prater om hvor flink de er osv. er utrolig kjedelig å se på. Og bedre blir det ikke når de kryderer dette med tullete konkurranser der det skal bygges dukkehus i pappesker med barn som dommere. Søtt kanskje, men fryktelig intetsigende.

Denne uken holder de på med hemsen, men vi aner knapt noe som helst om tankegangen, materialvalg og framgangen på hemsen. Dette tullete uteprosjektet med hengende blomst har fått 90% av det lille fokuset som de sender om ukesprosjektet. 

Sommerhytta har blitt til såpeserien Days of Our Sommerhyttahage. 

Blir det kube-hytter med deltakere uten erfaring neste år så tror jeg at jeg melder pass.

Enig!

Hvorfor må alle programmer ødelegges når utgangspunktet er så bra? Akkurat som Gift ved første blikk. Jeg følte GVFB og Sommerhytta var de koseligste seriene å følge med på, jeg liker ikke drama og ser ikke på "Real house wife of x" og sånne programmer. Men nå er de likanes konseptene helt nye i forhold til hva de var og det gjør at jeg ikke bryr meg om disse programmene heller.

I år håper jeg Håvard vinner hytte fordi jeg synes han er kul. Tidligere har jeg ønsket at folk skal vinne basert på hvordan de har planlagt, tenkt og gjennomført oppussingen. Og det er jo egentlig derfor man burde heie på noen, men det er umulig i år da vi ikke aner noe som helst om dette nesten.

Og jeg håper at når Finn gir seg som dommer så slutter de med alle de idiotiske uteprosjektene også. Men tviler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premiene som vinnes i konkurransene- er de til odel og eie, eller skal de etterlates ved hytta om man taper hele sommerhytta?🤔 Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løkkisalad skrev (Akkurat nå):

Premiene som vinnes i konkurransene- er de til odel og eie, eller skal de etterlates ved hytta om man taper hele sommerhytta?🤔 Noen som vet?

Man beholder alt man vinner, kjøper og lager. Hvis det ikke er fastmontert.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes Benjamin og Eli får veldig lite skjermtid i forhold til de andre. Noen som ser det samme?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sjokolade skrev (2 minutter siden):

Neste sesong er innspilt på svenskekysten, ved Løkholmen står det. 

_20230531_224726.JPG

Takk for bilde 😊 en annen type hytter men de ser ikke så store ut disse heller. Virker som de fortsetter med det samme konseptet der de innreder en ferdighytte, ikke renoverer mer fra bunnen slik de gjorde i tidligere sesonger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at de har måttet bruke mye tid og penger på å ordne hyttene før salg tidligere, rett og slett fordi det ikke blir gjort bra nok av amatører, så jeg kan godt forstå at de fra et salgsperspektiv nå har gjort mer på forhånd. Samtidig innebærer jo det at det blir mindre interessant for seerne. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...