Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

LibertyNoCap skrev (23 timer siden):

Evt. at deltakeren kjøper hytten som montert byggesett først. Så ender alle opp med sponset fagfolk (elektriker, rørlegger etc), materialer og innredning. evt tomten med grunnarbeidet.

Og vinneren får refundert egenandelen.

Da får de jo motiverte søkere som faktisk har interesse av hytten og området, og de bygger potensielt et godt naboskap gjennom erfaringen. Og man får eliminert/redusert de som søker seg med bare for å være på reality, og som aldri har sett programmet eller forberedt seg i det heletatt. Og som kommer til å selge hytten innen et år eller to.

Konseptet går da ut på en billig vei inn i hyttemarkedet.

De burde også legge tilrette for mere variasjon av designuttrykk

Spennende konsept ! Dette tror jeg hadde vært noe å satse på 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spanky skrev (Akkurat nå):

Jeg er ikke på Jodel, men lurer på hvem de mener vinner?

Sender deg PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (2 timer siden):

Finaleuken er i gang, hvem er favorittene deres og tror dere at det er de som vinner?

Dagens episode og spekulasjon om hvem som vinner:

Skjul innhold

Jeg syns vel kanskje at E&B fortjener å vinne, de har vist god planlegging og utførelse etc igjennom hele sesongen men har på følelsen av at de ikke stikker av med seieren. 

Det er kun basert på min egen spekulasjon, i intervjuene i episoden så virker det som om de er gjort etter finalen. De virker så ferdige alle sammen, og selvfølgelig litt ekstra «striglet» fordi det sikkert er rett etter finalen. 
Eli ser ut som om hun har mistet livsgnisten helt! 

Jeg følger ingen av deltakerne på Some men hørte at gutta boys er veldig ivrige på promo av programmet. Mon tro om de vinner?? Har ikke «falt» helt for H&P selv om de er hardtarbeidende og prøver. Florasollen gir et rotete uttrykk ute så håper de gir slipp på den og som Aina påpeker er det ikke alle maksimaliseringsløsningene som er brukervennlige. Stuen er for mørk (men de endrer kanskje litt på den nå med maling?). Syns også at spiler er litt «ut».. 

Og forresten.. 
Den lille sekvensen med Petter og påfuglen i dag var mildt sagt gjesp😂

Rart at H&L har brukt opp gavekortet fra Bohus før siste uke? Hadde jeg vært med hadde jeg sørget for å ha igjen noe å rutte med til siste uken for eventuelle endringer, flere fikk jo nettopp dette påpekt fra Aina. (Større teppe, større bord etc). 

Tilslutt kommentar ang materialbruk. Det virker som om det er ubegrenset med plank etc. mange har gjort feil i kapping og måtte kaste mye virker det som. Rart at det ikke er satt noen restriksjoner på dette, om enn i miljøperspektiv?! Mon tro om de hadde vært mer nøye og gjennomtenkt om de hadde hatt begrensninger på hvor mye materiale de hadde til rådighet. 

Enig angående materialbruk (tar ikke dette i spoiler da det ikke er noe spoiler i grunn). Sluttet faktisk se forrige sesong fordi jeg synes det var forkastelig hvordan materialer ble brukt, ødelagt og kastet til den store gullmedaljen. Håper alt av fullt brukbare store avkapp, overskuddsmateriale osv ikke bare blir kastet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående hvem som vinner (aner ikke hvem det er og vil heller ikke vite det før episoden går), men føler TV2 velger vinnerne sine mye etter trynefaktor og hvem de kan bruke og utvikle videre i de andre konseptene sine. Bare se på Øyunn Krogh f.eks. og hvordan hun er blitt brukt og promotert i alle programmer og kanaler etter hun og eksen vant Sommerhytta for noen år siden (ganske ufortjent, i følge mange).

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (1 time siden):

Enig angående materialbruk (tar ikke dette i spoiler da det ikke er noe spoiler i grunn). Sluttet faktisk se forrige sesong fordi jeg synes det var forkastelig hvordan materialer ble brukt, ødelagt og kastet til den store gullmedaljen. Håper alt av fullt brukbare store avkapp, overskuddsmateriale osv ikke bare blir kastet...

Og likavel er det dei bruker av matrialer stort sett av rimelig kjip kvalitet (tenker på det å bruke rimelig furu bygningsfiner for å lage møbler sammenlignet med å bruke for eks bjørk i en kvalitet som er laget for det.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (På 25.6.2023 den 22.13):

Ja dessverre for deg, så du kommer til å høre det igjen! 😬😅❤️

Det blir som når man sier at man skal fuge, som er det samme bare med akryl (i denne sammenheng), men det heter egentlig å akrylere. Så greit å si silikonere slik at man ikke blander beskrivelsen av det man gjør med å akrylere. 🤗

Å fuge er ikke nødvendigvis med akryl. Fuging er også det man gjør mellom fliser og der er det enten sementfug (som oftest) eller epoxy som brukes.

Jeg håper på deltagere som er handy neste år. Ikke profesjonelle, men at de er drevne i oppussing. Litt lei av å se dårlige amatørløsninger, dårlig håndverk og tabber. Og deltagerne bør være omtrent på samme nivå, slik at utgangspunktet er likt. Hadde vært mest gøy om man fikk være med å stemme, men det er kanskje vanskelig å få til mtp innspillingen. En ny gjeng med dommere hadde vært en fin fornyelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (48 minutter siden):

Å fuge er ikke nødvendigvis med akryl. Fuging er også det man gjør mellom fliser og der er det enten sementfug (som oftest) eller epoxy som brukes.

Jeg håper på deltagere som er handy neste år. Ikke profesjonelle, men at de er drevne i oppussing. Litt lei av å se dårlige amatørløsninger, dårlig håndverk og tabber. Og deltagerne bør være omtrent på samme nivå, slik at utgangspunktet er likt. Hadde vært mest gøy om man fikk være med å stemme, men det er kanskje vanskelig å få til mtp innspillingen. En ny gjeng med dommere hadde vært en fin fornyelse. 

Derfor skrev jeg at det gjaldt akryl i den sammenhengen jeg sa det i. 😊

rfa skrev (1 time siden):

Og likavel er det dei bruker av matrialer stort sett av rimelig kjip kvalitet (tenker på det å bruke rimelig furu bygningsfiner for å lage møbler sammenlignet med å bruke for eks bjørk i en kvalitet som er laget for det.)

Da de filmet Håvard og Leona ved containerne i dag og man så alt det kastede materialet... 😳😭

Endret av Blåttvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (16 timer siden):

Vinneren er spoilet på Jodel, noen var ved hyttefeltet for å titte. Hvis du er her også; FUCK U.

Vis skjult innhold

Mulig Spoiler, IKKE LES HVIS DU IKKE VIL SE TEORIER!

Uten sammenheng med det jeg sa overfor; Jeg la merke til det samme ang Eli, synes det var så rart at hun så så lei seg ut. Hennes uttrykk passet ikke med B sitt uttrykk. Er han bedre skuespiller? Det kan ha vært noe helt annet selvfølgelig. Kan jo ikke spille inn sånt etter finalen tenker jeg. Vi får følge med på klærne og hvilke dager hun bruker hva, kanskje det er avslørende.

Jeg synes også Heidi så ganske sur ut der hun satt i sin grønne finkjole (hvis hun har på seg grønn kjole med puffermer i finalen så vet vi at disse syncene ble tatt opp etter finalen. Fy fader for noe dårlig arbeid av produksjonen isåfall.)

Alle parene er spoilet som vinnere på Jodel, bortsett fra ett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (1 time siden):

Alle parene er spoilet som vinnere på Jodel, bortsett fra ett. 

Hehe, det skjer hver år at alle blir spoilet som vinnere. Problemet med denne var at den virket mer forseggjort med detaljer etc. Men selvfølgelig, det er ingenting som er sikkert før torsdag. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: 

Spoiler

Eli og Benjamin vimser noe fælt og misbruker veldig mye verdifull tid og materialer i finaleuken. Benjamin bygger og bygger utemøbler, men når byggingen er planløs så ender de opp med ting som ikke ble godt nok. Igjen og igjen. Hva med å sette seg ned i 15 minutter for å planlegge hvordan møblene skal se ut og finne målene på møblene? Eli styrer mye i hagen, så antar at hun har peilet seg inn på Finn? Men det er vel håpløst siden Finn allerede har bestemt seg at finalehammeren går til gullguttene hans. Begeistringen så vi i dag igjen når Finn gikk på runden sin.

Det er veldig mye Herman & Petter og Heidi & Patrick på skjermen. Denne uken som resten av sesongen. Vi får se glimtvis fra Eli og Benjamin, og lite fra Leona og Håvard. Jeg aner knapt hva sistnevnte driver med.

Pisskonkurranse 1: Spørsmålsrunde / "eksamen". 
Jeg blir irritert med tanke på at en hel ukes arbeid og slit skal utlignes på en neve tilfeldige spørsmål som ikke har noe med sluttproduktet på hytta å gjøre. Arg! Resultatene ble:
Sisteplass: Herman og Petter.
3. plass: Heidi og Patrick.
2. plass: Leona og Håvard.
1. plass, og vinner av gullhammer: Eli og Benjamin.
Hallelujah. Tross pisskonkurranse så finnes det rettferdighet i verden!
Ironisk nok ble resultatet akkurat slik jeg rangerer hyttene.

Sara og Ibrahim på "visning". Tørt å se på. Dog litt interessant at Sara og Ibrahim hadde fått tips fra Esra og Arber om å fokusere på èn dommer, og det er vel ingen tvil om hvilken dommer de gikk for med sin gjennombrune hytte.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hageekspert Espen Skarphagen (52) overtar for blomster-Finn. 

Det blir med andre ord ingen konseptendring framover, men Espen sier at han skal ikke "være" som Finn, men heller finne sin egen identitet og vei i programmet. Så det høres ut som et frisk pust. Han skal for øvrig også erstatte Tonje i hagesenteret. Så dommeren blir altså jobbende tett på deltakerne og vil gi spesifikke råd underveis. Det kan bli spennende. Og utfordrende kanskje?

Så får vi se om det blir bra da, men jeg tror ikke det blir særlig verre enn nå. Ser fram til å se Espen. Kanskje får man et nytt giv for å følge med programmet igjen.
Finn er oppbrukt i konseptet og altfor dominant, samt lar trynefaktor og sympati dominere dømmingen for mye. Synd han er med neste år også.

https://www.tv2.no/underholdning/han-erstatter-finn-schjoll-i-sommerhytta/15798535/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper Eli og Benjamin vinner, men gutta ligger også godt an så jeg tror uansett det blir en av dem. Personlig har jeg ingen favoritt, og heller ingen jeg absolutt ikke vil at skal vinne, så det er det samme for meg. Tror det er første året jeg ikke har hatt meninger om hvem som bør eller ikke bør vinne. 

Angående denne uken: Jeg stusser veldig over Eli og Benjamins valg om å bruke siste uke til å styre så voldsomt med disse nye utemøblene. Og ikke forstår jeg at noen vil ha møbler hvor man praktisk talt sitter på bakken. Å kravle opp fra bakkenivå er ikke behagelig, det er upraktisk hvis man har kjole/skjørt og hva med eldre mennesker? Uansett veldig pussig å begynne på et slikt prosjekt siste uken når de allerede hadde utemøbler og det er nok av annet å gjøre.

Jeg forstår heller ikke at Heidi og Patrick vil bruke dyrebar tid på å male om soverommet sitt. Jeg synes gulfargen er gyselig og at den blå kommer til å bli veldig mye finere, men Aina har sagt at hun liker gulfargen og da ville jeg latt det være og heller fokusert på viktigere ting. Om de mot formodning (for jeg tror ikke de har en sjanse i havet) skulle vinne kan de alltids male om etterpå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens hullhammerkonkurranse og om dagens episode:

Spoiler

Syns det er ganske urettferdig oppsett av arbeidsbenken i konkurransen, Eli og Benjamin står helt nærme og de andre må løpe litt lengre. Det kan jo ha noe å si, det er små marginer det er snakk om. 

Gutta boys har virkelig konkurranseinstinkt. På en måte litt pinlig å se på men på en annen side så er det forståelig, de har jobbet på og ønsker å vinne hytten. 

Fikk veldig vondt av Heidi og Patrick etter konkurransen. Jeg skjønner bare ikke hvordan de klarte å søle bort forspranget sitt. Det var kanskje ikke så stort? 

Ellers var dette egentlig bare en «kose»-episode med dill dall i hyttene, produktplassering og selvfølgelig konkurransen da. Blir godt å få dette overstått i morgen. 

Det ser ut som om deltakerne har på seg «finaleantrekk» som de bruker på intervjuene denne uken. Lurer veldig på om intervjuene er gjort før eller etter vinneren er kåret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som så hvor skuffet gutta var da de kom på sisteplass i gårsdagens konkurranse? Så skikkelig sure ut. 

Og er det ikke dumt å avsløre at Heidi og Benjamin har gått fra hverandre før det er ferdig på tv? Det har gjort at jeg ikke heier på dem , ikke at de ligger så godt an i utgangspunktet, men likevel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser forresten på da Aina gikk rundt i hyttene for å gi råd og tips. Hun plukket på det jeg ser på som detaljer, som hvor nært spisebordet står veggen og slike ting. Dette har (eller burde ha) null og niks å si for resultatet og hammerutdelingen og handler 100% om personlige preferanser. At hun foretrekker at et bord står mer ut i rommet burde virkelig være totalt uvesentlig, og ikke minst er det fullstendig unødvendig at deltagerne skal bruke tid i finaleuken på å ommøblere etter hennes preferanser. Er ikke hele poenget at deltagerne skal gjøre ting slik de liker det? Ellers kunne like godt programmet hett "Aina innreder fire hytter for seg selv". 

Endret av Arkana
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (41 minutter siden):

Jeg stusser forresten på da Aina gikk rundt i hyttene for å gi råd og tips. Hun plukket på det jeg ser på som detaljer, som hvor nært spisebordet står veggen og slike ting. Dette har (eller burde ha) null og niks å si for resultatet og hammerutdelingen og handler 100% om personlige preferanser. At hun foretrekker at et bord står mer ut i rommet burde virkelig være totalt uvesentlig, og ikke minst er det fullstendig unødvendig at deltagerne skal bruke tid i finaleuken på å ommøblere etter hennes preferanser. Er ikke hele poenget at deltagerne skal gjøre ting slik de liker det? Ellers kunne like godt programmet hett "Aina innreder fire hytter for seg selv". 

Møbleringen har jo mye å si for totalinntrykket, både for dommerne og hyttenaboene som også skal dele ut hammer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smos1 skrev (2 minutter siden):

Møbleringen har jo mye å si for totalinntrykket, både for dommerne og hyttenaboene som også skal dele ut hammer.

Ja, det skjønner jeg, men detaljer som det burde ikke ha så mye å si og igjen handler det jo om personlig preferanse. Vi må jo anta at deltagerne har møblert hytta slik de selv ønsker og liker og det er jo viktigere enn hva både dommerne og hyttenaboene liker.

Blir det altså hyttenabohammer i år også, selv om naboene ikke har vært med hver uke?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...