Gå til innhold

Luksusproblem men likevel krise

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et luksusproblem, men likevel et problem for en snart 18 åring..
Sønnen vår er straks 18 år og besteforeldrene har overrasket gutten med en bil til 18 års dagen sin. 
Altså.. de har kjøpt seg ny bil, og gutten skal da få gamlebilen på 18 årsdagen, de skal bare sette den inn og få den EU godkjent.. 

Biler og bmw er livet til sønnen min, og guttegjengen vet hva de vil ha av biler. 
besteforeldrenes bil er en «bestemorbil» som rett og slett er flaut å kjøre i.. 

De synes ho dette er helt topp! For de liker jo slike biler.. men de skjønner jo ikke at det er helt feil for han. 
Han hadde jo ikke hjerte til å si noe annet enn takk, han ville jo ikke såre de.. 

hva gjør vi her? Han vil ikke kjøre rundt med en turkis liten bestemor bil med kompisene sine 

Anonymkode: 63b03...da9

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (3 minutter siden):

vel, i den alderen bør bil være bil.

Så kan han vel lakkere om eller få seg noe fancy folie på den.

Det er som å gi en brukt sofa i en fullstendig annen stil til et menneske i gave, til ei som er interiør freak..

• Liker 26
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (4 minutter siden):

Han burde være glad for at han i det hele tatt har fått en bil. De fleste er ikke så heldige.

Men han er ikke glad.. han har penger til bil han har sett seg ut, og vil ikke såre besteforeldre. 
Dette er som å kjøpe spiderman genser til en 16 åring.. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men han er ikke glad.. han har penger til bil han har sett seg ut, og vil ikke såre besteforeldre. 

Jeg synes han bør sette ting i perspektiv. Mange har ikke engang besteforeldre, langt mindre besteforeldre som er så rause. Mange har ikke familie til å hjelpe med noe som helst. Mange har ikke råd til lappen eller til å kjøpe bil. Mange lider såpass økonomisk nå at de knapt har råd til mat. Han er veldig heldig som har fått en gratis bil. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er det da ikke. Genseren som bilen har i hovedsak en funksjon, at den ser feil ut bør en 18-åring greie å takle på enn bedre måte enn å synse det er kjipt å ikke få drømmebilen, han har pengene til en bil han har sett seg ut, nå kan de pengene vokse til å gå til en ennå fetere bil eller kanskje bolig i fremtiden.

Gutten er 18 og har lov til å håndtere et potensiellt drapsvåpen på hjul men farge og fasong er det viktige her? Jeg hadde blitt flau av å ha oppdratt denne ungen.

Anonymkode: d9353...08e

• Liker 31
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er som å gi en brukt sofa i en fullstendig annen stil til et menneske i gave, til ei som er interiør freak..

Ja og hvis den freaken ikke har en sofa, men bare eier høye krav, bør kravene dempes og en kraftig realitetsorientering på plass.

• Liker 16
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Gud bedre som jeg hadde skammet meg over å ha oppdratt denne unge mannen. Overfladisk og materialistisk til tusen - gratulerer med den ts.

Anonymkode: d899b...22b

• Liker 18
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Bil er bil. Han kan bruke den eller kjøpe seg sin egen, det er alternativet. Eller lurte du på om han skulle si til besteforeldrene at den ikke var kul nok og de måtte kjøpe en kulere til han? Kjøp det selv da vel hvis du syns det er så viktig 

Anonymkode: 0979d...3d2

• Liker 1
Skrevet

Jepp, du har rett. Dette var virkelig et luksusproblem. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Kaisada said:

Ja og hvis den freaken ikke har en sofa, men bare eier høye krav, bør kravene dempes og en kraftig realitetsorientering på plass.

Så du ville hatt en drittstygg sofa på stuen din, selv om du hadde penger til å kjøpe ny? 

Anonymkode: 19538...689

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Veldig mange i tråden som ikke forstår rånemiljø og det å ha bil som interesse. 

Han må bare ta mot til seg og si det som det er. Takk, men nei takk. Besteforeldrene kan heller selge den. Og han kan kjøpe sin egen som planlagt. For dere som tror det handler om materialisme: nei. Det handler om identitet og livsstil. 

Anonymkode: 81645...8b6

Enig her. Det er klart besteforeldrene er verdens snilleste, og de mener det kjempegodt. Men de som har svart her forstår ikke verken kulturen eller hobbyen dette er for mange.

Anonymkode: 713ab...b9c

• Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Gud bedre som jeg hadde skammet meg over å ha oppdratt denne unge mannen. Overfladisk og materialistisk til tusen - gratulerer med den ts.

Anonymkode: d899b...22b

Det tenkte jeg også.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Rotemor said:

Det tenkte jeg også.

Og jeg tenker om dere to, at gud bedre som dere henger fast i fortida og ikke evner å se at man har forskjellige interesser og hobbyer.

Tenker du at jeg også er overflatisk og materialistisk om jeg heller vil ha en sprangridningshest (OG jeg har spart opp pengene til å kjøpe den selv) istedenfor shetlandsponnien jeg fikk arve fra bestemor?

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Mine gutter DELER en gammel bil som stefar kjøpte til de pga vi har manuelle gir og den ene gutten skulle ta lappen på automat.

Anonymkode: 2f057...ede

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mine gutter DELER en gammel bil som stefar kjøpte til de pga vi har manuelle gir og den ene gutten skulle ta lappen på automat.

Anonymkode: 2f057...ede

Irrelevant, dette har da ingen verdens ting med hovedinnlegget å gjøre. 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er virkelig pinlig av dere både som foreldre, og av den unge mannen dere har som sønn.

"helt feil" med gratis bil til en 18 åring?  Problemet her er ikke bilen, for å si det slik.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

For noen sure kommentarer. For en på 18 år handler mye om identitet og har ikke noe med utakknemmelig å gjøre. Hadde han ikke hatt penger til annen bil selv, så hadde situasjonen vært en helt annen, og han har helt sikkert gledd seg masse til å få lappen og ikke minst kjøpe «drømmebilen», så skal han ikke få gjøre det fordi han får en bil han på ingen måter synes er qul? Det blir som eksemplet med sofaen, du står med penga på kortet og skal ut å kjøpe, så kommer naboen og gir deg en grusom sofa for å være snill, hva gjør du? 

Til ts, for å ikke såre, noe som er ganske garantert, ta imot bilen, gi det en uke og si bilen ble stjålet, selg bilen og for pengene kan han jo kjøpe en fin gave til de e.l for å vise takknemmelighet, blir nok satt pris på. En liten hvit løgn for at alle parter blir fornøyde. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...