Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Jeg er også enig med fenriken. Dette kan overføres til det virkelige liv også. Vi er oppdratt til å være høflige og spørre. Veldig mange synes også det er ubehagelig og vanskelig å be om hjelp. Man skal fremstå sterk for enhver pris, og ofte med store konsekvenser. Bare tenk så mange ganger i løpet av livet man hører "bare si ifra om jeg kan gjøre noe for deg" eller "bare ring om du trenger å prate". Det er godt ment og sikkert som regel med en intensjon om å faktisk ville hjelpe, men resultatet er jo ofte at man lar være å spørre selv om man egentlig hadde trengt hjelp. Det beste i sånne situasjoner hadde sikkert vært om man bare stilte opp på døra med mat, at man tok den telefonen, at man tok med seg barna på kino eller hva det nå måtte være. DET hadde vært hjelpsomt (selv om det selvfølgelig er individuelt hva man ønsker.)

Sval er jo et godt eksempel på dette. Hun skulle bære de sekkene selv, selv om lagkameraten hennes hadde mye mer energi enn henne. Og lagkameraten (husker ikke helt hvem) lot henne bestemme det, og overstyrte henne ikke selv om det helt klart hadde vært det beste. Resultatet ble at hele laget ble sinket. 

Dette er vanskelig selvfølgelig, for i dagens samfunn er det jo også mye fokus på å respektere andres grenser og at man skal kunne velge selv osv. Så det strider jo litt i mot den tankegangen, men det er greit å tenke litt på. Særlig i situasjoner der man er et lag og noen helt tydelig gjør veldig mye mer enn andre og sliter seg helt ut.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/15/2023 at 11:53 PM, Boetica said:

Jeg synes fenriken var en dust. 

 

20 hours ago, kvikksand9 said:

må si meg 100% enig i Carina. Det fenriken kom med var bare kvasiintellektuell og kontraproduktivt. "Nå må vi endre fra jeg til du", ja akkurat, gir 100% mening når du bærer en stokk og kan kun se rett framover.

Enig med hva andre har sagt om deltakerene. Virker som alle vil gjøre en innsats og tar dette på alvor, noe som er fint? men savner de deltakerene som prøvde å ta en vits ved hver anledning. 

Ser at dere ikke har vært i militæret.

Det har vært lagd soldater i tusenvis av år, og man vet veldig godt hva som fungerer.

Å bli egoistisk, synes noe er urettferdig og synes synd på seg selv skal man ikke bruke tid og energi på.

Ingenting er tross alt mer urettferdig enn krig. Hvis én får blåst av halve kroppen i krig, skal resten av laget bruke tid og energi på å filosofere omkring hvor urettferdig det er?

Det deltakerne i Kompani Lauritsen trener på er å ta seg sammen og gjøre hva som er best for laget.

Endret av Chupacabra
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode (spoiler ingenting av betydning):

Spoiler

En fin og enkel episode. I dag synes jeg deltakerne hadde mer samhold, leken stemning og humør. Var heller ingen som fremstod som et svakere ledd i konkurransen, og folk tok mer plass rundt hverandre. Kanskje enkelte litt vell mye.. :) 
Vi fikk også se fenriken i sitt ess. 

Det ligger vel an til et større oppdrag i neste episode med tanke på disse gjenstandene som forsvant.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var skuff, jeg likte ham. Veldig mange kjedelige deltakere igjen, det er liksom ingen som utpeker seg særlig for meg. Er liksom ingen jeg virkelig heier på. Kanskje Tete 🤷🏼‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Turab irriterer med måten han oppfører seg på i lagkonkurransene. Virker ikke som han skjønner greia. Synes de andre på laget skulle gitt enda klarere beskjed enn de gjorde. Han ødelegger ene og alene!

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sesongen syns jeg de bommet på casten. Veldig synd Henriksen gikk ut, han var en blid og jovial type. Nå er det egentlig bare Liva og Tete jeg heier på, de andre er litt mere "meh". 

Likte Iben til å begynne med men nå virker hun bare sur og lei. 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en ny favoritt....Liva! For en dame hun er. Håper hun kommer langt i kompaniet.

Iben, som var en favoritt fra starten, er nå bare en sutrekjerring. Sorry!

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier også på Liva! På mange plan. Ellers så synes jeg Agnethe er tøff og smart! Tete er en jeg ville vært på lag med. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Teit spørsmål kanskje, men hvorfor hadde alle hundeførerne solbriller når de sto samlet? Er det en spesiell grunn, tro?

Spørsmål fra dagens episode.

Endret av Hakkespetten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

At det går an å være så pysete og sutrete. Er så lei en hel haug av jentene som krever så mye av de andre for å klare alt mulig. Sååå mye issues.  Synes det er greit med Huseby- hun viser i det minste hun har litt vett i hodet og stjeler ikke alle andres energi. Iben og Sval er verst, men Carina klager litt. forskjellen er at Carina kan gi mye tilbake. Ser ikke helt hva Sval og Iben gir tilbake. Synes de kan få masse kritikk (mer enn Iben allerede har gått) for å være energityver.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveldens episoder....

Spoiler

Er så drittlei Turab! Åler seg gjennom, uten å løfte en finger. Skikkelig urettferdig resultat i kveld. 

 

  • Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (6 timer siden):

Kveldens episoder....

  Vis skjult innhold

Er så drittlei Turab! Åler seg gjennom, uten å løfte en finger. Skikkelig urettferdig resultat i kveld. 

 

Helt enig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episoder: 

Spoiler

Synes det var bra at befalet plasserte folk mer tydelig i MF.

Carina fikk først ros for hennes plass i gruppa og den omsorgen hun viste, men fikk så påpakning om tillitsbrudd fordi hun ikke følger retningslinjer, og blir da plassert litt under norm. Etterpå tok hun helt av. "De sa ingenting positivt, så da er det bare å dra hjem". Altså, hun ignorerte all det positive snakket befalet først kom med fordi hun er så opptatt av å overdramatisere og finne unnskyldninger for å høste sympati. Hun tåler ikke riktig konstruktiv kritikk, og blir så dramaqueen at det halve er nok.

Øvelsen under taket var ganske heftig. Fytti grisen. Jeg ble helt nummen i beina bare av å se på. :) 

Flaggkonkurransen er alltid god underholdning. Iben viste at hun tydelig har tatt tilbakemeldingene hennes til seg, for hun fremstod som en motivator. Mens Turab igjen viser hans dårlige holdninger. Holdninger som ikke får nok konsekvenser, spør du meg. 

Turab og Liva i dimmekamp. Utrolig kjedelig at det var Liva som tapte. Hadde skikkelig sansen for henne, og ditto like dårlig sans for Turab som surfer igjennom årets sesong på et minimum av hva som kreves. 

 

 

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (40 minutter siden):

Dagens episoder: 

  Skjul innhold

Synes det var bra at befalet plasserte folk mer tydelig i MF.

Carina fikk først ros for hennes plass i gruppa og den omsorgen hun viste, men fikk så påpakning om tillitsbrudd fordi hun ikke følger retningslinjer, og blir da plassert litt under norm. Etterpå tok hun helt av. "De sa ingenting positivt, så da er det bare å dra hjem". Altså, hun ignorerte all det positive snakket befalet først kom med fordi hun er så opptatt av å overdramatisere og finne unnskyldninger for å høste sympati. Hun tåler ikke riktig konstruktiv kritikk, og blir så dramaqueen at det halve er nok.

Øvelsen under taket var ganske heftig. Fytti grisen. Jeg ble helt nummen i beina bare av å se på. :) 

Flaggkonkurransen er alltid god underholdning. Iben viste at hun tydelig har tatt tilbakemeldingene hennes til seg, for hun fremstod som en motivator. Mens Turab igjen viser hans dårlige holdninger. Holdninger som ikke får nok konsekvenser, spør du meg. 

Turab og Liva i dimmekamp. Utrolig kjedelig at det var Liva som tapte. Hadde skikkelig sansen for henne, og ditto like dårlig sans for Turab som surfer igjennom årets sesong på et minimum av hva som kreves. 

 

 

Enig i alt dette, som om jeg skulle skrevet det selv. Og ja, satt med musklene i spenn under øvelsen du nevnte, tror ikke jeg hadde turt det selv 😅

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han vant over Ingebrigtsen var skikkelig dritt🙈 Hun fortjente vinne, hun har gjort en god jobb på kompani. Men Awan trenger gjerne være der, han har mye å lære og trenger vokse.

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke bare kaste ut Turban? Har ikke noe der å gjøre.

Generelt sett en sutrete og umoden gjeng med i år.

Endret av Pappadrømmen
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carina Dahl er klassisk influencer. Ekstremt nærtagende, selvopptatt og lite selvinnsikt. Reaksjonen etter MF viser at hun ikke er klar for å bli en «bedre versjon av seg sjøl» ihvertfall. 😅

Utrolig synd at Liva tapte for unnasluntreren Awan. 🙁

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...