Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Gladidagogså skrev (9 timer siden):

Ja, mente ikke at eg ikke liker Vendela. Hun virker som en varm og omsorgsfull person. Men det overrasker meg at hun er såpass usikker og sårbar. Har tenkt på hun som en sterk og tøff businessdame siden hun har levd i rampelyset så lenge. Syns de er råtøff alle sammen som tør å utfordre seg så mye som de gjør der. 

Skjønner hva du har tenkt😊 Samtidig er det veldig annerledes å være "tøff" i et miljø man er vant til og mestrer, sammenlignet i et helt ukjent miljø med ukjente og vanskelige oppgaver. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg sett onsdagens episode.

Tror Vendela vil få et tøft opphold. Ikke fordi hun er malplassert i konseptet, men fordi hun er malplassert aldersmessig. Å være 20-30 år eldre enn alle andre har definitivt mye å si, og i tillegg var hun mer sårbar enn hva jeg først trodde. Med mindre hun finner en slags morsrolle i gruppen, for det er omsorgsrollen jeg tror hun trenger for å få mest nytte av oppholdet. For øvrig litt rart at det ikke er flere deltakere som er 40-50+.

Fint at KL lar gjengen reflektere over egne svakheter og sårbarheter. Deltakerne må kle av seg maskene og luke opp i seg selv. En utfordring i seg selv det. Tipper mange aldri har gjort det før. 

Ibens reaksjon etter gruppeløypa overrasket meg. Jeg trodde ikke Iben var så sensitiv. Også hennes refleksjoner om seg selv overrasket også. Så det blir spennende å se henne videre.

Blir for øvrig spennende å se alle videre :) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben virker som hun setter veldig stort press på seg selv, stiller veldig høye krav til seg selv. På Alle mot alle er hun en ganske dårlig taper, blir ordentlig sur og skuffet hvis ikke hun vinner. Klarer ikke bare å le det bort liksom - hun ser ordentlig skuffet ut. Ser det her og, men hun ble ikke nødvendigvis skuffet over at laget tapte, men hun følte det var hun som feilet som lagleder

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men synes det har vært en treg start og at noe mangler. Og casten virker sånn passe tørr hittil. Flere fremstår som alvorspreget og mutt. Herav særlig Thomas, Didrik, Grunde, Tete, Turab og til dels Carina. 

Håper det løsner opp litt. Tror faktisk programmet har godt av at et par stk ryker ut slik at man reduserer deltakermassen, får konkurransen i gang og at man kan kjøre på med større og mer avanserte utfordringer. 

For øvrig overraskende at Thomas ligger i fare for å dimmekamp, og kanskje ditto overraskende at Jon Martin ikke gjør det. Men sånn er det når man kjører ut med mange lagkonkurranser i starten. Da er det mye tilfeldigheter og flaks hvor godt man kommer seg igjennom oppgavene eller ikke.

Vendela og Ingrid har fått en knalltøff start, og noe sier meg at de ikke vil få det lettere framover. Hvis de i det hele tatt er med særlig lenge i konkurransen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (57 minutter siden):

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men synes det har vært en treg start og at noe mangler. Og casten virker sånn passe tørr hittil. Flere fremstår som alvorspreget og mutt. Herav særlig Thomas, Didrik, Grunde, Tete, Turab og til dels Carina. 

Håper det løsner opp litt. Tror faktisk programmet har godt av at et par stk ryker ut slik at man reduserer deltakermassen, får konkurransen i gang og at man kan kjøre på med større og mer avanserte utfordringer. 

For øvrig overraskende at Thomas ligger i fare for å dimmekamp, og kanskje ditto overraskende at Jon Martin ikke gjør det. Men sånn er det når man kjører ut med mange lagkonkurranser i starten. Da er det mye tilfeldigheter og flaks hvor godt man kommer seg igjennom oppgavene eller ikke.

Vendela og Ingrid har fått en knalltøff start, og noe sier meg at de ikke vil få det lettere framover. Hvis de i det hele tatt er med særlig lenge i konkurransen.

Enig i det du sier om starten. Jeg synes hun som sersjant? har fått for mye tid med dem. Hun er som en robot, null glimt i øyet, mangler IT, da blir det dårlig TV. I tillegg er deltakerne dødslitne, deppa og frusterte, så da blir det ingenting morsomt for dem heller. Det blir også sagt på møtet der med toppene i KL, at deltakerne tar det alt for alvorlig.
Ler litt av han som elsker å være der, Tete?, han er som en fornøyd propell i forhold til de andre. Han kommer nok langt, han er jammen sprek og stort sett modig.

Spørst om han ikke ryker han VGTv-fyren. Det blir dumt for hele programmet. Han er den eneste med morsomme tanker og kommentarer.

Så ja. Litt sånn tamt hele greia nå. De har bomma på serjanten som har fått alt for mye TV-tid.

 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Vendela er så skjønn. Synd hun ikke får til så mye, men er takknemlig for opplevelsen. SÅ fint at de andre hjelper henne og at hun er takknemlig ❤️ 

Fikk vondt av Ingrid etter lagkonkurransen. Å komme seg opp den veggen forstår jeg er utfordrende, og jeg tror kanskje det blå laget hadde en fordel med hvilke menn de hadde med. 

Iben er jo rå! Jeg likte henne da hun spilte i den julefilmen, men blir helt forelsket i henne her altså. For en innsats. Hun er Awesome.

Carina Dahl også. Hun er så sykt flink, og samtidig veldig empatisk. 

Jeg liker best Vendela, Iben og Carina. Heiaheia. 

Jeg synes de alle gjør en god figur. Grunde som tar vare på Vendela f.eks. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være slem med Thomas Hayes, eller William som jeg nesten tenker på ham som. William er i militæret. Uansett; Jeg synes synd på han for at han fikk så lite poeng, men samtidig synes jeg det er godt å se at en som er så godt trent f.eks gjør også kan gjøre det dårlig. Da får han mulighet til å bygge karakter ved å reise seg igjen,

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drivhus skrev (10 timer siden):

Enig i det du sier om starten. Jeg synes hun som sersjant? har fått for mye tid med dem. Hun er som en robot, null glimt i øyet, mangler IT, da blir det dårlig TV. I tillegg er deltakerne dødslitne, deppa og frusterte, så da blir det ingenting morsomt for dem heller. Det blir også sagt på møtet der med toppene i KL, at deltakerne tar det alt for alvorlig.
Ler litt av han som elsker å være der, Tete?, han er som en fornøyd propell i forhold til de andre. Han kommer nok langt, han er jammen sprek og stort sett modig.

Spørst om han ikke ryker han VGTv-fyren. Det blir dumt for hele programmet. Han er den eneste med morsomme tanker og kommentarer.

Så ja. Litt sånn tamt hele greia nå. De har bomma på serjanten som har fått alt for mye TV-tid.

 

Tror fort jeg kan bli lei av Tete i dette programmet. Liker han normalt, men fremstår lite sjarmerende her. Håper Jon Martin blir en stund, enig i at han er den eneste morsomme så langt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben og Carina imponerer meg. Skikkelig rå jenter. Det er for så vidt de andre også, men for min egen del fremstår de andre ganske likt slik jeg hadde sett for meg.

En liten beskjed til Thomas Hayes til slutt 😆

Det heter KJIPT, ikke SJIPT. 🙄

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbauset over mangelen på allmennkunnskap hos Vendela. Hun gjorde det veldig dårlig på testen.

Egentlig ikke overrasket, har sett det i diverse kunnskapsprogrammer ellers at det står litt dårlig til..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (3 minutter siden):

Forbauset over mangelen på allmennkunnskap hos Vendela. Hun gjorde det veldig dårlig på testen.

Egentlig ikke overrasket, har sett det i diverse kunnskapsprogrammer ellers at det står litt dårlig til..

Hun er jo opprinnelig svensk, så det har nok mye med det å gjøre. Veldig mange av spørsmålene er allmennkunnskap for nordmenn fordi vi lærer det på skolen og som del av å vokse opp i et norsk samfunn. Har sett det samme med deltagere som har innvandrerbakgrunn og kanskje ikke er født her eller har vokst opp i et miljø med færre etnisk norske. Da får man ikke med seg mye av den allmennkunnskapen. Jeg hadde ikke klart å svare på mye svensk allmennkunnskap, vil jeg tro.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (1 time siden):

Forbauset over mangelen på allmennkunnskap hos Vendela. Hun gjorde det veldig dårlig på testen.

Egentlig ikke overrasket, har sett det i diverse kunnskapsprogrammer ellers at det står litt dårlig til..

Når man blir oppdaget som trettenåring går det vel ut over skolegangen og almennkunnskapen. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens episode: 

Spoiler

Er overrasket over at så mange, eventuelt alle, fikk norm på tilbakemeldingene. Okei, folk har ikke gjort seg bort, men norm er liksom bra, og jeg klarer ikke å se at alt er så bra. Omstillingen til militær disiplin går trått, og flere sliter med å henge på. Og det jeg kanskje stusser mest over er at det er mye negativitet hos enkelte. Kanskje særlig Vendela og Henriksen. 

Vi er jo bare på dag 3/4 og har knapt begynt, og folk snakker om at de vet ikke om de holder ut mer, savner hjem, er lei osv., og kaller en sprekk i leppa for dråpen som renner over og griner som om at situasjonen var uutholdelig. I dagens episoder var det mye av det fra flere. Ble selv umotivert av å bare se på, og kan ikke huske at det var slik i tidligere sesonger. Blir overrasket om ikke noen trekker seg som følge av umotivasjon.

Jeg tenker enda at programmet har godt av å få ut et par av de mest umotiverte, så jeg ser fram til første dimmekamp.

På en annen side lar jeg meg stadig beundre av Iben. Er liksom lite tull med henne, og hun bare kjører på og kommer seg igjennom utfordringene uten problemer. Tok meg selv i å heie på henne under den skyteløypa i dag :) 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende hvor sårbar Vendela er. Og hvor lav selvfølelse hun har.

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (21 timer siden):

Overraskende hvor sårbar Vendela er. Og hvor lav selvfølelse hun har.

Hun er følsom, og blir lei seg når hun ikke mestrer og når det blir påpekt. Jeg skjønner henne så godt 🙈😅

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (På 8.3.2023 den 18.57):

Dagens episode: 

  Skjul innhold

Er overrasket over at så mange, eventuelt alle, fikk norm på tilbakemeldingene. Okei, folk har ikke gjort seg bort, men norm er liksom bra, og jeg klarer ikke å se at alt er så bra. Omstillingen til militær disiplin går trått, og flere sliter med å henge på. Og det jeg kanskje stusser mest over er at det er mye negativitet hos enkelte. Kanskje særlig Vendela og Henriksen. 

Vi er jo bare på dag 3/4 og har knapt begynt, og folk snakker om at de vet ikke om de holder ut mer, savner hjem, er lei osv., og kaller en sprekk i leppa for dråpen som renner over og griner som om at situasjonen var uutholdelig. I dagens episoder var det mye av det fra flere. Ble selv umotivert av å bare se på, og kan ikke huske at det var slik i tidligere sesonger. Blir overrasket om ikke noen trekker seg som følge av umotivasjon.

Jeg tenker enda at programmet har godt av å få ut et par av de mest umotiverte, så jeg ser fram til første dimmekamp.

På en annen side lar jeg meg stadig beundre av Iben. Er liksom lite tull med henne, og hun bare kjører på og kommer seg igjennom utfordringene uten problemer. Tok meg selv i å heie på henne under den skyteløypa i dag :) 

 

Ja, tragisk at Grunde Myhrer og Vendela fikk samme karakter, liksom. I hver sin ende av skalaen. Vet ikke om det er en tanke bak det, men syns det var rart.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (På 9.3.2023 den 20.07):

Ja, tragisk at Grunde Myhrer og Vendela fikk samme karakter, liksom. I hver sin ende av skalaen. Vet ikke om det er en tanke bak det, men syns det var rart.

Men Vendela prøver jo og gir seg ikke i oppgavene- de dømmes jo ikke etter om de gråter foran kamera på intervjuene. 
syns ikke det er så rart at de fikk norm på første vurdering- de fleste har jo prøvd og utfordra seg selv om de ikke mestrer alt enda- det er jo ikke prestasjoner de vurderer på (enda). Og det vil jo bli vanligere å få norm etterhvert da kravene skjerpes 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (På 9.3.2023 den 20.07):

Ja, tragisk at Grunde Myhrer og Vendela fikk samme karakter, liksom. I hver sin ende av skalaen. Vet ikke om det er en tanke bak det, men syns det var rart.

Hvilken skala? Militært Forhold er jo nettopp en karakter som gis uavhengig av andre skalaer. Er Grunde egentlig Ahre Ketil? 
Ville nok verken hatt med Vendela eller Grunde i krigen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klippingen av årers sesong litt dårlig? Virker som de har hatt dårlig tid. La merke til onsdagens episode da fenrik var på rommet og inspiserte så kuttet de brått og vips sto alle oppstilt ute.

Og i starten av dagens episode så var det rett på, fikk ikke se særlig av telt oppsetting, når de holdt vakt om natten. Var rett på morgenen. 
 

De kuttet vel ned på antall episoder, men savner litt å se en gjevn helhet.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...