Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

Synes årets cash er overraskende alvorstynget og negative? Er ingen moroklump eller solstråle ala Rassat, heller ingen som imponerer noe særlig 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AntiBullshit skrev (8 minutter siden):

Synes årets cash er overraskende alvorstynget og negative? Er ingen moroklump eller solstråle ala Rassat, heller ingen som imponerer noe særlig 

Enig.

Spoiler

Carina og Thomas spesielt er veldig negative i dagens episode. Carina krangler med fenriken og ønsker å trekke seg. Thomas er generelt negativ hele tiden. Håper han ryker ut.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (52 minutter siden):

Hva er greia med Awan da? Han står jo bare å ser på 🤯

Ja😅 Også hver gsng de filmet han så var det slik "jeg bare later som jeg og bærer tannpirkeren"😂

Carina var barnslig mot fenrik, men samtidig forstår jeg det, hun var nok veldig utslitt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertestein skrev (1 minutt siden):

Ja😅 Også hver gsng de filmet han så var det slik "jeg bare later som jeg og bærer tannpirkeren"😂

Carina var barnslig mot fenrik, men samtidig forstår jeg det, hun var nok veldig utslitt. 

Jeg synes fenriken var en dust. 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (4 minutter siden):

Jeg synes fenriken var en dust. 

nja, skjønner hva du mener. Han hadde vært dust hvis dette var en annen konkurranse, men dette er militært og det er dette de lærer og slik de må være ute i feltet. De får ikke annen behandling selv om det ikke er ekte.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjertestein skrev (7 minutter siden):

nja, skjønner hva du mener. Han hadde vært dust hvis dette var en annen konkurranse, men dette er militært og det er dette de lærer og slik de må være ute i feltet. De får ikke annen behandling selv om det ikke er ekte.

Det er greit st det skal være disiplin osv. Men det oppgulpet han kom med var jo bare tøv. Ingen kan «se hverandre i øynene» når de går i rekke og bærer en stokk. Da er det godt nok å spørre. Helt enig med Carina. 

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanninga
Gladidagogså skrev (På 1.3.2023 den 22.17):

Ja, mente ikke at eg ikke liker Vendela. Hun virker som en varm og omsorgsfull person. Men det overrasker meg at hun er såpass usikker og sårbar. Har tenkt på hun som en sterk og tøff businessdame siden hun har levd i rampelyset så lenge. Syns de er råtøff alle sammen som tør å utfordre seg så mye som de gjør der. 

Man kan være tøff og sårbar samtidig. Man er fremdeles sterk selv om man viser følelser. Det er ingen sammenheng. Følsomme /sensitive mennesker, kan også ha hatt mye motgang i livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vendela ❤️ Den yngste av dem alle. Som en liten jente.

Jeg holder en knapp på Iben, hun er tøff, men hun virker også veldig lukket og litt skuespilleraktig. Likte henne bedre etter at hun fikk kameranoia. Men hun er stabilt god, mentalt sterk. Carina Dahl er også tøff - synes det er unødvendig at man går etter utseende hennes. Virker som hun har vært et slags irritasjonsmoment fra start og at folk liker å mislike henne. Grunde er god - han har jo det beste fysiske utgangspunktet og han virker hyggelig. Hayes håper jeg vokser. Han er hemmet av ambisjon og en dårlig taper - derfor har han også godt med utviklingspotensiale. Håper han får bli der inne og vokse litt.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (På 13.3.2023 den 7.45):

Hun er ganske slitsom og irriterende da

Enig. Og det er helt utrolig hva sminke kan gjøre med en, hun er nesten ugjenkjennelig. Hadde jeg ikke sett henne før hadde jeg aldri gjettet hvem det er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (2 minutter siden):

Enig. Og det er helt utrolig hva sminke kan gjøre med en, hun er nesten ugjenkjennelig. Hadde jeg ikke sett henne før hadde jeg aldri gjettet hvem det er. 

Enig. Jeg kjente ikke igjen navnet hennes og ble helt forundret da jeg forsto hvem hun er. Ser ut som en annen person. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper snart at de andre ser hvor lite Awan bringer til gruppen (fysisk) akkurat nå. Befalet og fenriken har sett det for lenge siden, og fenriken kom med et ganske bra hint under "skjenneprekenen" til Carina i går, men tror ikke det gikk inn.

Jon Martin er vel den eneste som har kommentert det så vidt.

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disputen mellom Carina og fenriken så skjønner jeg begge to. Jeg synes fenriken var i grenseland urettferdig når han la kollapsen over på alle andre enn Thomas, for Thomas har et hovedansvar med å si ifra og ingen andre er tankelesere, men samtidig så må fenriken reagere på en slik situasjon. Samarbeidet er åpenbart ikke godt nok. Men så er spørsmålet om fenriken igjen har gjort den nødvendige jobben for å fremme samarbeid? Så, tja.
Det er rart at Carina hoppet til med å dra hjem etter dette. Det skal virkelig ikke mye til altså.

Hun er vel nr 6 (Henriksen, Vendela, Ingrid, Thomas, Iben og nå Carina) i rekken iløpet av den første uken som har ymtet frampå om å dra hjem. Det er mange, og tidlig. Og det oppsummerer de dårlige holdningene og den negativiteten som er der inne. Selv ungdommene i Tropp 1 i høst var mer positivt innstilt og hadde en mer krigers og løssluppen holdning. 

Og Awan bør få passet påskrevet av befalet etter denne økten. Snakker vi under norm nå med fare for å ryke hjem, slik Umaguruparan fikk i høst?

Interessant innslag med den psykiateren, men spørsmålet er om det var bra eller dårlig for programmet å sentimentalisere enda mer en allerede sentimental gjeng. Hadde vært mer fornuftig å få opp motivasjonen og få tent killerinstiktene for å få litt mer energi i gruppa. 

Jeg skjønner ikke at Vendela melder seg opp på et program som KL når hun visste på forhånd at datteren skulle "graduate" fra en skole, et arrangement Vendela absolutt måtte delta på. Hun hadde tydeligvis planer om å være snar, og opptok en plass på bekostning av andre...

Jeg er skuffet over sesongen hittil. Casten var ikke så godt sammensatt som jeg først trodde, men jeg synes at befalet har sviktet mest med å ikke gjøre jobben godt nok rundt deltakerne for å legge til rette for positivitet, motivasjon, samarbeid og humør. Det er jo ikke bare rekruttene som skal tilpasse seg befalet, men befalet må også tilpasse seg rekruttene.

Endret av Ctrl
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ctrl skrev (24 minutter siden):

I disputen mellom Carina og fenriken så skjønner jeg begge to. Jeg synes fenriken var i grenseland urettferdig når han la kollapsen over på alle andre enn Thomas, for Thomas har et hovedansvar med å si ifra og ingen andre er tankelesere, men samtidig så må fenriken reagere på en slik situasjon. Samarbeidet er åpenbart ikke godt nok. Men så er spørsmålet om fenriken igjen har gjort den nødvendige jobben for å fremme samarbeid? Så, tja.
Det er rart at Carina hoppet til med å dra hjem etter dette. Det skal virkelig ikke mye til altså.

Hun er vel nr 6 (Henriksen, Vendela, Ingrid, Thomas, Iben og nå Carina) i rekken iløpet av den første uken som har ymtet frampå om å dra hjem. Det er mange, og tidlig. Og det oppsummerer de dårlige holdningene og den negativiteten som er der inne. Selv ungdommene i Tropp 1 i høst var mer positivt innstilt og hadde en mer krigers og løssluppen holdning. 

Og Awan bør få passet påskrevet av befalet etter denne økten. Snakker vi under norm nå med fare for å ryke hjem, slik Umaguruparan fikk i høst?

Interessant innslag med den psykiateren, men spørsmålet er om det var bra eller dårlig for programmet å sentimentalisere enda mer en allerede sentimental gjeng. Hadde vært mer fornuftig å få opp motivasjonen og få tent killerinstiktene for å få litt mer energi i gruppa. 

Jeg skjønner ikke at Vendela melder seg opp på et program som KL når hun visste på forhånd at datteren skulle "graduate" fra en skole, et arrangement Vendela absolutt måtte delta på. Hun hadde tydeligvis planer om å være snar, og opptok en plass på bekostning av andre...

Jeg er skuffet over sesongen hittil. Casten var ikke så godt sammensatt som jeg først trodde, men jeg synes at befalet har sviktet mest med å ikke gjøre jobben godt nok rundt deltakerne for å legge til rette for positivitet, motivasjon, samarbeid og humør. Det er jo ikke bare rekruttene som skal tilpasse seg befalet, men befalet må også tilpasse seg rekruttene.

Nå hadde Vendela på forhånd fått innvilget en dags permisjon for å være tilstede under datterens graduation i London. Det var når det ble endring i datoer, at det ikke lot seg gjøre likevel. At hun prøver å få med seg begge deler, er da helt forståelig, med tanke på at avtalen var der i utgangspunktet.

Med det sagt, tror jeg ikke det har noe å si for gruppa at hun valgte å reise. Hadde nok mest sannsynlig havnet i dimmekamp uansett. Og i rettferdighetens navn, var hun nok det svakeste leddet, uten å fornærme noen....

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (3 minutter siden):

Nå hadde Vendela på forhånd fått innvilget en dags permisjon for å være tilstede under datterens graduation i London. Det var når det ble endring i datoer, at det ikke lot seg gjøre likevel. At hun prøver å få med seg begge deler, er da helt forståelig, med tanke på at avtalen var der i utgangspunktet.

Med det sagt, tror jeg ikke det har noe å si for gruppa at hun valgte å reise. Hadde nok mest sannsynlig havnet i dimmekamp uansett. Og i rettferdighetens navn, var hun nok det svakeste leddet, uten å fornærme noen....

Jo, men jeg synes det er rart at de tar inn Vendela med et slikt forbehold, og siden usikkerhetsmomentent var der kunne Vendela selv ventet til neste år med å delta. Så spesiell er hun da ikke at hun måtte delta i år, og hun hadde sikkert blitt tatt inn neste år uansett.

Hun var attpåtil malplassert aldersmessig i forhold til resten av gjengen. 20-30 år forskjell er mye.

Ja, enig i at det var helt greit at hun dro. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

Jo, men jeg synes det er rart at de tar inn Vendela med et slikt forbehold, og siden usikkerhetsmomentent var der kunne Vendela selv ventet til neste år med å delta. Så spesiell er hun da ikke at hun måtte delta i år, og hun hadde sikkert blitt tatt inn neste år uansett.

Hun var attpåtil malplassert aldersmessig i forhold til resten av gjengen. 20-30 år forskjell er mye.

Ja, enig i at det var helt greit at hun dro. 

Det virket på den saken jeg leste at det var produksjonen som var såpass gira på å ha henne med at de ville tilrettelegge så hun ikke måtte takke nei til deltagelse 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ctrl skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner ikke at Vendela melder seg opp på et program som KL når hun visste på forhånd at datteren skulle "graduate" fra en skole, et arrangement Vendela absolutt måtte delta på. Hun hadde tydeligvis planer om å være snar, og opptok en plass på bekostning av andre...

Syns det lukta som en billig vei ut fra Kompani jeg. Kjøper ikke den.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (1 time siden):

Syns det lukta som en billig vei ut fra Kompani jeg. Kjøper ikke den.

Jeg tror ikke hun hadde kommet igjennom disse hurramegrundt-øvelsene de holder på med nå. "Perfekt" timing å måtte trekke seg?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (11 timer siden):

Jeg tror ikke hun hadde kommet igjennom disse hurramegrundt-øvelsene de holder på med nå. "Perfekt" timing å måtte trekke seg?

Nettopp. Ser bedre ut utad at hun trakk seg for en sånn grunn enn at hun ikke orket mer.

Hun må jo ha fått avsindig godt betalt siden hun ble med på det der.

Endret av Sol79
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (15 timer siden):

Syns det lukta som en billig vei ut fra Kompani jeg. Kjøper ikke den.

Min tanke også. 😅

Og jeg er veldig overrasket over hvor negativ Hayes er. Synes han hadde svært lite karisma og "fart" i Skam, men det tenkte jeg bare var rollen hans. Tydeligvis ikke. Han virker rett og slett bare kjip og sur i Kompani. 

Vendela virker som noen skrev lenger opp her som et barn ja. Utrolig at hun har unger på college og er 50isj år. 😅 Veldig rart også at Vendela var såpass mye eldre enn resten av casten. Sier seg jo nesten selv at hun ikke ville komme langt. Kanskje derfor hun sa ja. 😅

Awan burde snart få tilsnakk for sin oppførsel.

Carina sa ifra helt berettiget til befalet. Skal man være et lag må to ting på plass; folk ser og passer på deg, men du må også ta ansvar for å passe på deg selv og si ifra. Hele gruppen stoppet faktisk opp da Thomas virket dårlig og ville fortsette. De så han og de tok ansvar for han da han ikke klarte det selv.

Jeg liker de som ser på dette som et utviklingspotensiale, som går på. Men synes dessverre casten er litt kjedelig. Liker Liva og Sval. Men dessverre så er det litt kjedelig i år, så ser på med et halvt øye. Mulig jeg har gått glipp av noe. Grunde er også med på liker-listen. Men husker ikke flere akkurat nå. 😅

Jo! Hun med Bergensdialekt. Vakker dame! Men litt vel sart hun også? Føler det er en gjennomgående tråd i årets Kompani.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...