Gå til innhold

Kompani Lauritzen 2023 - TV2 - Ingen spoiling


Ctrl

Anbefalte innlegg

krympeline skrev (6 timer siden):

Myhrer eller Lidbom er kanskje de mest verdige vinnerne, men begge har irritert vettet av meg med at alt er så fantastisk og at de bare koser seg og gleder seg hele tiden. Mulig det er ekte, men for meg har det føltes veldig påtatt, så jeg har ikke helt klart å heie på dem. 

Det er jo sikkert ekte, men jeg heier mest på Agnete og evt Didrik litt fordi jeg opplever større utvikling med dem og nettopp derfor ee gøyere om de vinner. Underdogs.  Myhrer og lidbom kunne man omtrent fra start gjette hatt var sånne typer som mye av dette lå lett for på en måte (tviler ikke på at de også har jobba hardt og er jo absolutt verdige vinnere fordi de er så solide (og muligens bare hardere utenpå og mer inbitte enn feks Agnete))

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg heier sååå på Agnete! Kjenner litt til henne fra før og visste at hun var rå på oppgaver som å bygge et fyrstikktårn som faktisk holder. Hun har et bra hode og har blitt tøffere og tøffere utover i programmet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husebye har vært overlegen i alt av oppgaver som trenger litt hjernekapasitet, og forstår hvorfor hun ikke har hatt like god fysisk bakgrunn, men hun har heldigvis ikke vært så irriterende sutrete som Akerlie eller trassen som Dahl. Myhrer har levd godt på fysikken. solli-Tangen har vært litt mer anonym, ikke så entusiastisk som Myhrer og Lidbom, men sjelden gjort det veldig svakt. Lidboms store styrke har vært humøret og omsorg for andre og at han ikke graver seg ned i noen negativ tankespiral med tvil, sutring og nedpsyking. Jeg mislikte nemlig Akerlie hvor mye krefter hun krevde av de andre for å muntre henne. 

Alt i alt verdige finalister som viser at man kommer lenger med et smil. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Kjente jeg heiet litt mer på Huseby enn de andre, men fortjente vinnere hele gjengen! Kanskje litt mye fokus på bare fysisk kjapphet i finalen, men men.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns alle de 4 siste var solide verdige folk! Heiet mest på Agnete, men grunde virker som en bra fyr og fullt fortjent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsket Husebye seieren, men skjønte på forhånd at gutta kom til å være hakket bedre siden de er fysisk overlegen og konkurransen er fysisk. Og jeg hadde en knapp på at Myhrer kom til å vinne, for han var vel den mest fysiske og hadde det største konkurranseinstinktet, så ble ikke det minste overrasket at han gikk i mål først. 

Sånn sett var finalen kjedelig. Ting ble for forutsigbart. 

Men gratulerer til Myhrer. Seieren var velfortjent! Han har vært bunnsolid gjennom hele oppholdet.

Overraskende å se at Lidbom gikk så i kjelleren i finalen. Det virket så feil. Han, som er så sprudlende og har en god indre driv for å mestre ting, samt er så målbevisst, hadde plutselig lyst å gi opp rett foran målstreken for oppholdet. 

Solli-Tangen har vært så fokusert og tidvis alvorspreget gjennom oppholdet at jeg ikke helt har fått tak på han underveis. Han bare er der og leverer godt uten å vinne noe særlig. Kommer dog inn til en råsterk 2. plass. 

Det var både rørende og vakkert å se Husebye nærme seg mål med det største smilet vi har sett i år, og tilslutt gå inn til den største jubelen av alle. Selv om Husebye kommer inn sist, så føler jeg at hun vant mest. 

Ellers synes jeg sesongen havner sånn midt på treet. Har vært mye klaging og sutring ovenfor småting, ting har vært forutsigbart, flere deltakere har vært noen "tørrtapper", befalet har vært passiv og det har vært mye av det samme, herav svømming nesten hver gang. Bare i finalen måtte deltakerne 2 ganger i havet. I fjor ønsket jeg "mer" når finalen var ferdig, men i år tenker jeg at det var fint å slå en strek nå. 

Neste år skal KL få en ny base med nye områder, og det kan bli forfriskende.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Myhrer, absolutt verdig vinner! :roser:

Ellers synes jeg stikket til Skjælbek i konkurransen var vittig, de har nok innsett at de kanskje var litt raus med utdeling av bereten der, ja :fnise:

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiet litt på Huseby, men kan ikke si annet enn at Grunde fortjente å vinne. Han var en maskin helt fra start.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde likt om finalen innebar litt flere hjernetrim-oppgaver. Umulig for en jente å konkurrere mot 3 sterke karer når hoveddelen av oppgaven er å forflytte seg med tung sekk. Men hun er jo helt rå på oppgaven med kodelåsene, så jeg skulle ønske vi så en finale med litt flere type oppgaver. 

Men gratulerer til Grunde, han har vært en maskin, ja!

  • Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...