Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sh999 skrev (På 15.3.2023 den 22.57):

Hva er greia med Awan da? Han står jo bare å ser på 🤯

Spesielt når det er så bevisst og han virker til å være stolt av at han klarer å snike seg unna

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem tror dere kommer til å få nok først og si klart i fra til Awan?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Rumle skrev (27 minutter siden):

Hvem tror dere kommer til å få nok først og si klart i fra til Awan?

Føler carina er den som er tydeligst foreløpig, men sikkert mange som kan overraske 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
rosemarin skrev (1 time siden):

Føler carina er den som er tydeligst foreløpig, men sikkert mange som kan overraske 

Ja, hun virker passe irritert nå, kanskje Hayes eller Henriksen og. Håper noen sier i fra.

• Nyttig 2
Skrevet

Han kapteinen er så bra, virker skikkelig allright. Blir så inspirert og skulle ønske jeg hadde en sånn med meg i livet 🤪

• Liker 16
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg startet å se fra episode 1 i dag, har nå sett en del episoder og fortsatt har ingen røket ut?! Jeg trodde det skulle ryke ut en person i hvert program jeg. Hvordan fungerer dette igjen? 😅

Skrevet
_isabella skrev (33 minutter siden):

Jeg startet å se fra episode 1 i dag, har nå sett en del episoder og fortsatt har ingen røket ut?! Jeg trodde det skulle ryke ut en person i hvert program jeg. Hvordan fungerer dette igjen? 😅

I dag er første gang noen ryker ut, altså siste episode av de som ligger ute nå :jepp:

• Liker 1
Skrevet
rosemarin skrev (1 time siden):

Han kapteinen er så bra, virker skikkelig allright. Blir så inspirert og skulle ønske jeg hadde en sånn med meg i livet 🤪

Samme her, tenk så fantastisk det hadde vært!

• Liker 1
Skrevet

Alt for lang rekruttperiode. Vi er jo snart halvveis..

• Liker 2
Skrevet
Ctrl skrev (På 5.3.2023 den 10.35):

Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det, men synes det har vært en treg start og at noe mangler. Og casten virker sånn passe tørr hittil. Flere fremstår som alvorspreget og mutt. Herav særlig Thomas, Didrik, Grunde, Tete, Turab og til dels Carina. 

Håper det løsner opp litt. Tror faktisk programmet har godt av at et par stk ryker ut slik at man reduserer deltakermassen, får konkurransen i gang og at man kan kjøre på med større og mer avanserte utfordringer. 

For øvrig overraskende at Thomas ligger i fare for å dimmekamp, og kanskje ditto overraskende at Jon Martin ikke gjør det. Men sånn er det når man kjører ut med mange lagkonkurranser i starten. Da er det mye tilfeldigheter og flaks hvor godt man kommer seg igjennom oppgavene eller ikke.

Vendela og Ingrid har fått en knalltøff start, og noe sier meg at de ikke vil få det lettere framover. Hvis de i det hele tatt er med særlig lenge i konkurransen.

Syns ikke han har fremstått så veldig bra og virker stort sett sutrete og at han gir litt f. Så syns egentlig det er litt «kult» at han er først ut - en sånn typisk trent  kjekkas som man bare ut fra attitude og utseende forventer at skal gjøre det bra. Så jeg kosa meg litt med at ikke alle man forventet som er «typiske» svake ledd ryker med en gang.

syns Jon Martin fortjener plassen- han jobber på, overgår seg selv og virker å være en ressurs for gruppa selv om han ikke er så fysisk sterk 

• Liker 8
Skrevet

Må være en fantastisk følelse for gjengen å stå på den fjelltoppen etter et slikt maraton.

Utrolig bra at Iben klarte svømmingen når hun ikke var klar for det. Jeg ble oppriktig glad på hennes vegne. For et rivjern hun er. Sanker mye poeng i alt hun deltar i. I tilbakemeldingene fra befalet ble det vist på TV at hun kun fikk veiledning for hennes svakheter, men jeg håper virkelig at dette var klippet til og at Iben fikk en god dose gode tilbakemeldinger også, for det fortjener hun mest...

Awan fikk blandede tilbakemeldinger og havnet på litt under norm, men synes det er rart at ikke befalet ga han mer pepper for hans unnasluntring. Umaguruparan ble på sin side slaktet i høst for det samme. 

Lidbom og Ingebrigtsen imponerer, og fikk fortjent litt over norm. 

rosemarin skrev (28 minutter siden):

Syns ikke han har fremstått så veldig bra og virker stort sett sutrete og at han gir litt f. Så syns egentlig det er litt «kult» at han er først ut - en sånn typisk trent  kjekkas som man bare ut fra attitude og utseende forventer at skal gjøre det bra. Så jeg kosa meg litt med at ikke alle man forventet som er «typiske» svake ledd ryker med en gang.

syns Jon Martin fortjener plassen- han jobber på, overgår seg selv og virker å være en ressurs for gruppa selv om han ikke er så fysisk sterk 

Enig. Artig at det var en "tøff og sterk" mann som røk aller først. Overraskende, men vel fortjent. Kan ikke si at jeg vil savne Hayes heller. 

Og at det var Omdahl som røk som nr 2 er kanskje like overraskende, men også like greit.

Halsteinsen og Sval i hengekonkurranse. Halsteinsen hadde en stor ulempe inn i konkurransen siden hun er i en annen vektklasse enn Sval. Vekt har mye å si når man henger nedover. Så jeg er litt betenkt når det kommer til valg av konkurranse. Synd at Halsteinsen røk ut, men dog helt greit at Sval gikk videre. Sval er hel ved. 

Tror det blir bra for programmet at 4 stk nå er ute, og at man står igjen med 10. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Ctrl skrev (9 timer siden):

Må være en fantastisk følelse for gjengen å stå på den fjelltoppen etter et slikt maraton.

Utrolig bra at Iben klarte svømmingen når hun ikke var klar for det. Jeg ble oppriktig glad på hennes vegne. For et rivjern hun er. Sanker mye poeng i alt hun deltar i. I tilbakemeldingene fra befalet ble det vist på TV at hun kun fikk veiledning for hennes svakheter, men jeg håper virkelig at dette var klippet til og at Iben fikk en god dose gode tilbakemeldinger også, for det fortjener hun mest...

Awan fikk blandede tilbakemeldinger og havnet på litt under norm, men synes det er rart at ikke befalet ga han mer pepper for hans unnasluntring. Umaguruparan ble på sin side slaktet i høst for det samme. 

Lidbom og Ingebrigtsen imponerer, og fikk fortjent litt over norm. 

Enig. Artig at det var en "tøff og sterk" mann som røk aller først. Overraskende, men vel fortjent. Kan ikke si at jeg vil savne Hayes heller. 

Og at det var Omdahl som røk som nr 2 er kanskje like overraskende, men også like greit.

Halsteinsen og Sval i hengekonkurranse. Halsteinsen hadde en stor ulempe inn i konkurransen siden hun er i en annen vektklasse enn Sval. Vekt har mye å si når man henger nedover. Så jeg er litt betenkt når det kommer til valg av konkurranse. Synd at Halsteinsen røk ut, men dog helt greit at Sval gikk videre. Sval er hel ved. 

Tror det blir bra for programmet at 4 stk nå er ute, og at man står igjen med 10. 

Awan fikk jo tilbmelding på det, og det virker som han tok det til seg. Jeg syns det er imponerende hvordan befaler klarer å gi så gode tilbakemeldinger hvor det negative blir sagt uten at folk føler seg dårlig. 
Nå ser jo vi bare bittelitt på tv- så vanskelig å se hvor «stort» det problemet med awan var i den store sammenhengen, og hvis ikke det bedrer seg vil han antagelig få høre det tydeligere fra befalet og også fra de andre antagelig 

Endret av rosemarin
  • Liker 5
Skrevet
Ctrl skrev (På 16.3.2023 den 12.14):

I disputen mellom Carina og fenriken så skjønner jeg begge to. Jeg synes fenriken var i grenseland urettferdig når han la kollapsen over på alle andre enn Thomas, for Thomas har et hovedansvar med å si ifra og ingen andre er tankelesere, men samtidig så må fenriken reagere på en slik situasjon. Samarbeidet er åpenbart ikke godt nok. Men så er spørsmålet om fenriken igjen har gjort den nødvendige jobben for å fremme samarbeid? Så, tja.
Det er rart at Carina hoppet til med å dra hjem etter dette. Det skal virkelig ikke mye til altså.

Hun er vel nr 6 (Henriksen, Vendela, Ingrid, Thomas, Iben og nå Carina) i rekken iløpet av den første uken som har ymtet frampå om å dra hjem. Det er mange, og tidlig. Og det oppsummerer de dårlige holdningene og den negativiteten som er der inne. Selv ungdommene i Tropp 1 i høst var mer positivt innstilt og hadde en mer krigers og løssluppen holdning. 

Og Awan bør få passet påskrevet av befalet etter denne økten. Snakker vi under norm nå med fare for å ryke hjem, slik Umaguruparan fikk i høst?

Interessant innslag med den psykiateren, men spørsmålet er om det var bra eller dårlig for programmet å sentimentalisere enda mer en allerede sentimental gjeng. Hadde vært mer fornuftig å få opp motivasjonen og få tent killerinstiktene for å få litt mer energi i gruppa. 

Jeg skjønner ikke at Vendela melder seg opp på et program som KL når hun visste på forhånd at datteren skulle "graduate" fra en skole, et arrangement Vendela absolutt måtte delta på. Hun hadde tydeligvis planer om å være snar, og opptok en plass på bekostning av andre...

Jeg er skuffet over sesongen hittil. Casten var ikke så godt sammensatt som jeg først trodde, men jeg synes at befalet har sviktet mest med å ikke gjøre jobben godt nok rundt deltakerne for å legge til rette for positivitet, motivasjon, samarbeid og humør. Det er jo ikke bare rekruttene som skal tilpasse seg befalet, men befalet må også tilpasse seg rekruttene.

Jeg syns det er det psykologiske aspektet som gjør dette programmet ekstra interessant, men man merker det kanskje mer etterhvert i serien når man ser hvordan befalet jobber med deltagernes ulike utfordringer og følelser og klarer å snu det til nettopp motivasjon. Og liker veldig godt at dette gjelder alle- både de som kan anses som «sterke» og de som kan anses som «svake» - at alle har noe de må jobbe med. 

Synes forøvrig det var et interessant eksempel med sval i siste episode der hun nektet å få hjelp selv om hun omtrent svimte av

• Liker 5
Skrevet
Anonymburker skrev (14 timer siden):

Alt for lang rekruttperiode. Vi er jo snart halvveis..

For kort. Hvorfor skal man hive ut folk i det hele tatt? Og hvorfor de som åpenbart hadde hatt godt av å være med lenger?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Djækklåsst skrev (17 minutter siden):

For kort. Hvorfor skal man hive ut folk i det hele tatt? Og hvorfor de som åpenbart hadde hatt godt av å være med lenger?

Enig, det er jo nå det er spennende og skulle gjerne sett utviklingen videre hos de som gikk ut

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
rosemarin skrev (2 timer siden):

Enig, det er jo nå det er spennende og skulle gjerne sett utviklingen videre hos de som gikk ut

Ja, alle de tre som røk ut hadde virkelig hatt godt av å være med en stund til.

• Liker 5
Skrevet
Djækklåsst skrev (På 19.3.2023 den 11.28):

Enig! Synes ikke noen burde bli kastet ut jeg, man har jo lyst til å se progresjonen til alle man har blitt kjent med.

Spesielt Hayes, jeg lurer på om han faktisk er så vanskelig å like eller om han hadde blitt mer likandes når første sjokket om hva Kompani går ut på hadde lagt seg. Beklager, men han gjorde en dårlig figur. Man så han le innimellom i bakgrunnen når de filmet andre deltakere, så kanskje han ble fremstilt litt ekstra sur og mutt?

• Liker 8
Skrevet

må si meg 100% enig i Carina. Det fenriken kom med var bare kvasiintellektuell og kontraproduktivt. "Nå må vi endre fra jeg til du", ja akkurat, gir 100% mening når du bærer en stokk og kan kun se rett framover.

Enig med hva andre har sagt om deltakerene. Virker som alle vil gjøre en innsats og tar dette på alvor, noe som er fint? men savner de deltakerene som prøvde å ta en vits ved hver anledning. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
kvikksand9 skrev (11 timer siden):

må si meg 100% enig i Carina. Det fenriken kom med var bare kvasiintellektuell og kontraproduktivt. "Nå må vi endre fra jeg til du", ja akkurat, gir 100% mening når du bærer en stokk og kan kun se rett framover.

Enig med hva andre har sagt om deltakerene. Virker som alle vil gjøre en innsats og tar dette på alvor, noe som er fint? men savner de deltakerene som prøvde å ta en vits ved hver anledning. 

Rart hvordan vi oppfatter ting forskjellig 🤭

Jeg er og var 100% enig med fenriken. I slike situasjoner er det nødt å være folk som bare skjærer igjennom og sier at nok er nok. Med Thomas, burde en av de andre bare tatt avgjørelsen om at han trengte avlastning. Du vil jo alltid presse deg til det ytterste i et lag, og det er ikke alltid for det beste for noen. At Awan sniker seg unna og er stolt av det.....pinlig! Det var også det fenriken siktet til. Noen slet ræva av seg, mens andre ikke løftet en fjær.....og de godtok det uten å si noe. 

• Liker 8
Skrevet
Krutthøna skrev (35 minutter siden):

Rart hvordan vi oppfatter ting forskjellig 🤭

Jeg er og var 100% enig med fenriken. I slike situasjoner er det nødt å være folk som bare skjærer igjennom og sier at nok er nok. Med Thomas, burde en av de andre bare tatt avgjørelsen om at han trengte avlastning. Du vil jo alltid presse deg til det ytterste i et lag, og det er ikke alltid for det beste for noen. At Awan sniker seg unna og er stolt av det.....pinlig! Det var også det fenriken siktet til. Noen slet ræva av seg, mens andre ikke løftet en fjær.....og de godtok det uten å si noe. 

Sånn blir det når hovedfokuset er å framstå positivt på tv for å styrke sin egen merkevare. Det å si fra til noen om at de ikke bidrar etter evne kan oppfattes som negativt, så her er det kun ros og ivaretagelse i fokus fra "kjendisenes" side.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...