hjärterdam Skrevet 27. februar 2023 #101 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): For et rot. Anonymkode: 5111a...29b Interessant at voksne som ønsker å ta ansvar for barna de har valgt å ha i livet sitt, og samarbeider om det opppleves rotete for deg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #102 Skrevet 27. februar 2023 Det høres ut som det hadde vært en bedre ide at far tok ut ulønnet permisjon og passet på ungene sine, slik at du kunne jobbe. Det kan høres ut som denne sønnen trenger sin far. Klart du har lyst å kose deg med lang fri med den lille uten noen problemer, men du er liksom ikke alenemor uten noen andre å ta hensyn til. Det handler om å gjøre det som er det beste for alle. Ta mindre fri du, og la mannen ta mer fri slik at dette barnet kan få omsorg. Han er en liten gutt enda. Anonymkode: 488b3...3ca 1
Sirah Skrevet 27. februar 2023 #103 Skrevet 27. februar 2023 Dammed if you do, dammed if you dont 🤷♀️ Tar man ansvar for stebarn så er det galt, man skal kjenne sin plass og hverken snakke til, irettesette eller tro man har noe som helst man skulle ha sagt når det kommer til stebarn. Gud forby om man skulle finne på noe trivelig med dem! Tar man ikke ansvar så er dette også galt. Man har tross alt valgt å gå inn i et forhold med noen som har barn fra før og må derfor passe barnet med et smil uansett når og hvor. Det er jo kliss umulig å gjøre noe som helst riktig virker det som. 1 5
Rucula Skrevet 27. februar 2023 #104 Skrevet 27. februar 2023 Nei du har ikke ansvar for dette. Jeg hadde kanskje valgt å hjelpe til en av disse ukene, bare for å være grei mot far. Men ikke mer. 1
Carrot Skrevet 27. februar 2023 #105 Skrevet 27. februar 2023 Dette er jo en klassisk "far er problemet" hvordan han med sin eks kan avgjøre at næværende skal ta ansvar uten å snakke med partneren sin er ganske spesielt. Jeg syns ikke TS har gjort noe galt her ved å si nei til dette. 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #106 Skrevet 27. februar 2023 Om ungen har så store adferdsvansker at vedkommende har blitt kastet ut fra SFO, ville ikke jeg turt å ha den i nærheten at en ettåring. Du både kan og bør sette ned foten her. Jeg stusser imidlertid over, i likhet med flere i tråden, at ungen skal ha blitt kastet ut pga adferd. Kan det tenkes at ungen har blitt kastet ut pga ubetalte regninger? Anonymkode: 5049f...c84 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #107 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om ungen har så store adferdsvansker at vedkommende har blitt kastet ut fra SFO, ville ikke jeg turt å ha den i nærheten at en ettåring. Du både kan og bør sette ned foten her. Jeg stusser imidlertid over, i likhet med flere i tråden, at ungen skal ha blitt kastet ut pga adferd. Kan det tenkes at ungen har blitt kastet ut pga ubetalte regninger? Anonymkode: 5049f...c84 Uansett hva som er årsaken, om det er atferdsproblemer eller ubetalte regninger, så blir det feil å hive ansvaret på TS. Men har du svart oss, TS, hva skjer? Anonymkode: f7ca2...f86 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #108 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Uansett hva som er årsaken, om det er atferdsproblemer eller ubetalte regninger, så blir det feil å hive ansvaret på TS. Men har du svart oss, TS, hva skjer? Anonymkode: f7ca2...f86 Ja, det er feil å hive ansvaret på TS. Men hvorvidt ungen har blitt kastet ut pga ubetalte regninger eller oppførsel, kan være viktig for å forstå situasjonen i sin helhet. Anonymkode: 5049f...c84 2
fru Alving Skrevet 27. februar 2023 #109 Skrevet 27. februar 2023 Jeg er helt enig i at en familie må hjelpe hverandre og går du inn til et forhold med en med barn så må du regne med å bidra. Det er helt greit å være hjemme med felles og bonus barn om partneren jobber turnus som noen nevner. Men det er noe annet at barnets biologiske foreldre er automatisk forventer at du stiller opp som barnevakt i sommerferien. Ganske så frekt p forvente dette, ja man kan spørre men ikke forvente.. Denne tiden kommer ikke tilbake for TS og hun ønsker å kose seg med venninner si og er hjemme i permisjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå