AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #81 Skrevet 26. februar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Har ikke sagt noe annet heller jeg. Jeg mener at det er naturlig at hun bidrar i far sine uker. Ikke at hun tar helt over! Anonymkode: bd414...bec Vet du, jeg har sett innlegg her inne der stemor får som hatten passer fordi hun har fulgt på trening og må ikke tro hun er mor. Jeg får inntrykk av at mange mener stemødre skal synes men ikke høres, bidra men ikke mene noe. Jeg ville ikke ha hatt med et stebarn på egne planer, akkurat fordi alle mener så sinnsvakt mye om hvor mye stemødre skal bidra (uten å bestemme noe). Jeg kan ikke forestille meg noe mer selvutslettende. Anonymkode: a9444...efd 2
Biloba Skrevet 26. februar 2023 #82 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ts dette er ditt ansvar og plikt bonusmor.en bonus stepper inn når primær foreldre ikke kan. En bonus er en erstatter så her må du ta det av oppgaven. Anonymkode: b04c0...5bd Det er ikke noen anledning for foreldre å "ikke kunne" sørge for barnet sitt. De må legge kabal seg imellom, akkurat som vi som ikke er skilte må. De eier ikke TS. Hele konseptet TS ofrer lønna for i de ukene forsvinner hvis hun skal passe et utagerende skolebarn uten dagtilbud, og det er kun denne sommeren babyen hennes er 1 år og venninner er samtidig i perm. 2 1
fru Alving Skrevet 26. februar 2023 #83 Skrevet 26. februar 2023 Biloba skrev (2 minutter siden): Det er ikke noen anledning for foreldre å "ikke kunne" sørge for barnet sitt. De må legge kabal seg imellom, akkurat som vi som ikke er skilte må. De eier ikke TS. Hele konseptet TS ofrer lønna for i de ukene forsvinner hvis hun skal passe et utagerende skolebarn uten dagtilbud, og det er kun denne sommeren babyen hennes er 1 år og venninner er samtidig i perm. Nemlig, viktig at TS ikke lar seg utnytte nå denne tiden kommer ikke tilbake. Det er så mange kompromisser som bonusforeldre må gjøre likevel, så lurt å markere seg tydelig i forhold til stebarnets foreldre. Klarer de ikke å organisere sommeren så må de heller be om hjelp fra andre.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #84 Skrevet 26. februar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ts dette er ditt ansvar og plikt bonusmor.en bonus stepper inn når primær foreldre ikke kan. En bonus er en erstatter så her må du ta det av oppgaven. Anonymkode: b04c0...5bd Bonus er ingen erstatter, det er noe ekstra. Det primære er og blir det primære, og bonusen bare noe i tillegg. Som assistent er under en operasjon, der legen er den primære. Hva ville du sagt til at legen gikk et annet sted og lot assistenten operere deg? De to foreldre har ansvaret her. De kan be bonusen om hjelp, men ikke overlate ansvaret til bonusen. Det er urimelig. Anonymkode: e00ed...cbc 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2023 #85 Skrevet 26. februar 2023 Jeg er veldig glad for at min mann har vært rausere. For meg hadde det blitt svært spesielt, når jeg jobbet, at jeg måtte skaffe barnevakt til min sønn, mens min mann tok seg av fellesbarna. De første årene vi var sammen, så jobbet jeg turnus. Litt spesielt at sønnen da måtte ut av huset 2-3 kvelder i uka, for at vi som har valgt å leve sammen, ikke kan dele det ansvaret. Jeg kunne ikke ha blitt i et forhold, hvor min sønn var "annenrangs" . Jeg har aldri spurt min mann om han kan ta gutten, det har jeg tatt som en selvfølge. Anonymkode: bd414...bec 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #86 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er veldig glad for at min mann har vært rausere. For meg hadde det blitt svært spesielt, når jeg jobbet, at jeg måtte skaffe barnevakt til min sønn, mens min mann tok seg av fellesbarna. De første årene vi var sammen, så jobbet jeg turnus. Litt spesielt at sønnen da måtte ut av huset 2-3 kvelder i uka, for at vi som har valgt å leve sammen, ikke kan dele det ansvaret. Jeg kunne ikke ha blitt i et forhold, hvor min sønn var "annenrangs" . Jeg har aldri spurt min mann om han kan ta gutten, det har jeg tatt som en selvfølge. Anonymkode: bd414...bec Mange av dere som rosemaler tilværelsen her, med det sagt, TS er i permisjon for å være tilstede for BABYEN sin, ikke en utagerende 10 åring. Dette er foreldrenes ansvar, ikke TS. Kan være sønnen din var lettere å ha med å gjøre? Her snakker vi om en som mest sannsynlig trenger assistent i hverdagen. Å kreve at bonusmor skal håndtere dette barnet alene en hel sommer vitner om utnytting og manipulering fra foreldrene. Hadde aldri godtatt det. Anonymkode: 61edf...41f
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #87 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange av dere som rosemaler tilværelsen her, med det sagt, TS er i permisjon for å være tilstede for BABYEN sin, ikke en utagerende 10 åring. Dette er foreldrenes ansvar, ikke TS. Kan være sønnen din var lettere å ha med å gjøre? Her snakker vi om en som mest sannsynlig trenger assistent i hverdagen. Å kreve at bonusmor skal håndtere dette barnet alene en hel sommer vitner om utnytting og manipulering fra foreldrene. Hadde aldri godtatt det. Anonymkode: 61edf...41f TS har tatt permisjon for å være sammen med familiens yngste, en ettåring. Broren på ti år trenger tilsyn på dagtid noe av den tiden. Mannen og ts har tydeligvis ikke snakket sammen og blitt enige om detaljene i dette ennå (kanskje ikke så rart, det er mange måneder til), men ts har på egenhånd bestemt og planlagt detaljert at storebror ikke skal være hjemme med henne og lillesøster når/hvis nødvendig, men ha et annet tilbud. Nå når mannen tar opp dette, har ts allerede bestemt seg. "Håndtere dette barnet alene en hel sommer" er det jo ikke snakk om, men ts har ikke presisert noe her, annet enn at hun skal møte venninner og gleder seg til det.... At faren spør er ikke manipulering. At moren spør er litt frekt, men hun har da lov til å spørre. At man inkluderer livspartner/samboer/kone i familiens sommerferiekabal er virkelig ikke utnytting. Anonymkode: aa70e...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #88 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS har tatt permisjon for å være sammen med familiens yngste, en ettåring. Broren på ti år trenger tilsyn på dagtid noe av den tiden. Mannen og ts har tydeligvis ikke snakket sammen og blitt enige om detaljene i dette ennå (kanskje ikke så rart, det er mange måneder til), men ts har på egenhånd bestemt og planlagt detaljert at storebror ikke skal være hjemme med henne og lillesøster når/hvis nødvendig, men ha et annet tilbud. Nå når mannen tar opp dette, har ts allerede bestemt seg. "Håndtere dette barnet alene en hel sommer" er det jo ikke snakk om, men ts har ikke presisert noe her, annet enn at hun skal møte venninner og gleder seg til det.... At faren spør er ikke manipulering. At moren spør er litt frekt, men hun har da lov til å spørre. At man inkluderer livspartner/samboer/kone i familiens sommerferiekabal er virkelig ikke utnytting. Anonymkode: aa70e...aeb en samtale i går kveld, kom det frem at både min samboer og stebarnets mor forventer at jeg tar ansvar for stebarnet i sommerferien, siden jeg uansett har fri. Dette sier vel det meste om disse foreldrene spør du meg. Dette er jo som er avtalt mellom far og mor uten å konferere med stemor først. Vil si det er utnytting og manipulering ja. Anonymkode: 61edf...41f 8 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #89 Skrevet 27. februar 2023 ESFP skrev (På 25.2.2023 den 21.48): Det er ikke mulig å bli kastet ut av SFO. Dette. Så her er det noe som ikke stemmer. Det er også noe nedlatende i måten du ordlegger deg på. Både ovenfor sønnen til samboeren din og det enorme fokuset på hva DU har rett på. Ditt barn. Din ferie. Dine planer. Dine venninner. At du tar ulønnet permisjon får vel også konsekvenser for din samboer? Han må jobbe for å holde hjulene i gang. Hva om dere snur på det. Du jobber og samboeren din tar ulønnet permisjon og tilbringer tid både med skolebarnet og babyen SIN. Da går kabalen opp, og BARNA er ivaretatt. Anonymkode: 99cd8...de2 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #90 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er veldig glad for at min mann har vært rausere. For meg hadde det blitt svært spesielt, når jeg jobbet, at jeg måtte skaffe barnevakt til min sønn, mens min mann tok seg av fellesbarna. De første årene vi var sammen, så jobbet jeg turnus. Litt spesielt at sønnen da måtte ut av huset 2-3 kvelder i uka, for at vi som har valgt å leve sammen, ikke kan dele det ansvaret. Jeg kunne ikke ha blitt i et forhold, hvor min sønn var "annenrangs" . Jeg har aldri spurt min mann om han kan ta gutten, det har jeg tatt som en selvfølge. Anonymkode: bd414...bec Sånn er det normalt å ha det i oppegående familier med mine og dine /våre barn. Anonymkode: e69c1...f76 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #91 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mange av dere som rosemaler tilværelsen her, med det sagt, TS er i permisjon for å være tilstede for BABYEN sin, ikke en utagerende 10 åring. Dette er foreldrenes ansvar, ikke TS. Kan være sønnen din var lettere å ha med å gjøre? Her snakker vi om en som mest sannsynlig trenger assistent i hverdagen. Å kreve at bonusmor skal håndtere dette barnet alene en hel sommer vitner om utnytting og manipulering fra foreldrene. Hadde aldri godtatt det. Anonymkode: 61edf...41f Hvor står det en hel sommer? Anonymkode: e69c1...f76
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #92 Skrevet 27. februar 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: å rart, det er mange måneder til), men ts har på egenhånd bestemt og planlagt detaljert at storebror ikke skal være hjemme med henne og lillesøster Ts har bestemt at hun skal gjøre andre ting. Storebror er helt sikkert velkommen til å være hjemme, men ts ønsker ikke å måtte avlyse egne planer for å ta dette ansvaret Anonymkode: a9444...efd 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #93 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er veldig glad for at min mann har vært rausere. For meg hadde det blitt svært spesielt, når jeg jobbet, at jeg måtte skaffe barnevakt til min sønn, mens min mann tok seg av fellesbarna. De første årene vi var sammen, så jobbet jeg turnus. Litt spesielt at sønnen da måtte ut av huset 2-3 kvelder i uka, for at vi som har valgt å leve sammen, ikke kan dele det ansvaret. Jeg kunne ikke ha blitt i et forhold, hvor min sønn var "annenrangs" . Jeg har aldri spurt min mann om han kan ta gutten, det har jeg tatt som en selvfølge. Anonymkode: bd414...bec Flaks for deg at du har finnet deg en dumsnill mann å utnytte da (jeg er helt målløs over frekkheten i siste setningen spesielt!!!), men det betyr ikke at alle trenger å være like selvutslettende som din mann er. Det handler forøvrig ikke om at noe barn er annenrangs. Anonymkode: 610cb...090 1 3
hjärterdam Skrevet 27. februar 2023 #94 Skrevet 27. februar 2023 Jeg hadde blitt utrolig skuffet om min mann - etter å ha blitt spurt, ikke av generell forventning - ikke hadde tatt det familieansvaret. Vi er en familie med min, din, og våre barn, og hvem av oss som er hjemme med hvilket barn er irrelevant, for til syvende og sist er alle en del av vår familie. Jeg hadde som sagt ikke forventet at det bare løste seg, sommerferieplaner snakker man jo om, men som sagt, jeg hadde ut fra det forholdet jeg lever i blitt skuffet om skillet på mitt og ditt barn ble så tydelig.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #95 Skrevet 27. februar 2023 Hvis foreldrene ikke klarer å ta seg av sitt barn så tenker jeg en bekymringsmelding til barnevernet hadde vært på sin plass. Barn har behov for stabilitet, trygghet og hjelp når det trengs. Kos deg i ferien din! Du har din fulle rett til å si nei. Men hvis du føler veldig på det, så spør hvor mye de betaler deg for å passe barnet, siden sfo ikke kan. Forhåndsbetaling såklart, så du ikke blir lurt. De kan ikke kreve at du skal passe barnet dems. Det går ann å spørre fint og ta nei for et nei. Å komme med krav slik er bare barnslig. Anonymkode: 07201...659
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #96 Skrevet 27. februar 2023 3 minutter siden, hjärterdam said: Jeg hadde blitt utrolig skuffet om min mann - etter å ha blitt spurt, ikke av generell forventning - ikke hadde tatt det familieansvaret. Vi er en familie med min, din, og våre barn, og hvem av oss som er hjemme med hvilket barn er irrelevant, for til syvende og sist er alle en del av vår familie. Jeg hadde som sagt ikke forventet at det bare løste seg, sommerferieplaner snakker man jo om, men som sagt, jeg hadde ut fra det forholdet jeg lever i blitt skuffet om skillet på mitt og ditt barn ble så tydelig. Har din mann like mye han skulle ha sagt som deg på alt som har med barnet ditt å gjøre? Får han barnebidrag? Deltar han som likeverdig part i all planlegging du gjør sammen med barnefar? Anonymkode: a9444...efd
hjärterdam Skrevet 27. februar 2023 #97 Skrevet 27. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har din mann like mye han skulle ha sagt som deg på alt som har med barnet ditt å gjøre? Får han barnebidrag? Deltar han som likeverdig part i all planlegging du gjør sammen med barnefar? Anonymkode: a9444...efd Vi oppdrar barnet mitt sammen; jeg, barnets far, min mann og barnets fars samboer. Fordi - jeg og far valgte å få barnet. Våre nye partnere valgte oss OG barnet. (På lik linje som jeg valgte min mann OG hans barn) Vi er en familiekonstellasjon hvor vi som er voksne mennesker faktisk legger planer sammen og gjør det beste vi kan ut av at det at barnet ikke har foreldre som bor sammen. Ingen betaler eller mottar barnebidrag, jeg og mannen har forøvrig 100% felles økonomi uansett - så joda vi bestemmer likt over penger som brukes på alle barna. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #98 Skrevet 27. februar 2023 Har du inngått forhold med en som har barn fra føe så har du tatt på deg ansvar med å inkludere barna inn i familien, uansett hvor krevende det er... snu på situasjonen, at du får ny mann som ikke vil ha noe ditt barn å gjøre.... Anonymkode: 57613...026 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #99 Skrevet 27. februar 2023 hjärterdam skrev (33 minutter siden): Vi oppdrar barnet mitt sammen; jeg, barnets far, min mann og barnets fars samboer. Fordi - jeg og far valgte å få barnet. Våre nye partnere valgte oss OG barnet. (På lik linje som jeg valgte min mann OG hans barn) Vi er en familiekonstellasjon hvor vi som er voksne mennesker faktisk legger planer sammen og gjør det beste vi kan ut av at det at barnet ikke har foreldre som bor sammen. Ingen betaler eller mottar barnebidrag, jeg og mannen har forøvrig 100% felles økonomi uansett - så joda vi bestemmer likt over penger som brukes på alle barna. For et rot. Anonymkode: 5111a...29b 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 #100 Skrevet 27. februar 2023 On 2/25/2023 at 11:23 PM, AnonymBruker said: Ja det mener jeg de skal ikke sette grenser. Anonymkode: b04c0...5bd Bonus har ingen ansvar for den andres barn. Bonus har heller ikke ansvar for oppdragelse og grensesetting. Foreldre får kun hjelp av bonus hvis bonus vil, vil ikke bonus er bonus i sin fulle rett til å kun være med sitt eget barn når far ikke er tilstede. Anonymkode: 3cc19...26b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå