Gå til innhold

Vi tror det spøker hjemme, hva gjør vi??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som flere sier: ring kirken, og få utført en husrens 😊

Anonymkode: 37ad7...49b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke psykisk syk, men jeg trur på ts.

Jeg har bodd i ett stort hus fra 1895. Det var 14 personer som bodde der. Eksen og jeg kunne sitte og se TV og helt ut av det blå kunne vi begge merke at vi ikke var alene. Denne følelsen av å bli iakttatt i sin egen stue er ekkelt. Vi bodde i 3 etasje, så ingen kunne se inn til oss. 
Jeg opplevde flere ganger at eksen kunne si: Nå er vi ikke alene. Det føltes som en mannsperson, men vi så aldri noe. Skal sies at en mann tok livet sitt i dette husket mange år før vi flyttet dit. Siden vi var 14 personer i hele huset, så var det flere som merket dette.

Etter å ha bodd der noen år, så bygde vi oss eget hus. Har vært skog her fra før vi bygde der. Det er ett rom i huset her som gir en skikkelig ekkel følelse. Da vi fikk vår første stasjonære data, så hadde vi den på dette rommet. Da var vi 2 voksne og 2 barn i huset. 

Jeg brukte data veldig lite, mens eksen brukte den en del i forbindelse med jobb. Vi sa aldri noe til barna om denne følelsen, men de ville ikke være på det rommet. De sa det var skummelt der. Vi voksne synes det var ekkelt. Dette rommet har aldri vært brukt til annet enn data. Nå er jo den dataen kastet dor flere år siden. Så med andre ord har jeg ett soverom som ikke brukes til annet enn oppbevaring av feks julepynt og andre ting. Til dags dato er det ekkelt å få forbi det rommet hvis døren står oppe.

Etterhvert ble barna tenåringer og fikk seg kjærester. En gang kom moren til en av disse kjærestene på besøk. Jeg, datteren min, hennes kjæreste og mor til kjæresten sitter i sofaen og prater. Jeg la merke til at denne damen snudde seg mot trappen til andre etg flere ganger. Det var ingenting der som skulle tilsi at det var noe å se på. Plutselig sier denne damen: Hvorfor har du ikke nevnt dama som står i trapp? Da trudde jeg at jeg skulle besvime faktisk. På den tiden så hadde eksen og jeg er følelse av at noen sto i trappa og at det var en gammel dame. Eksem min sa at den damen var min mormor som var død. Det som er enda mer merkelig med at vi begge følte det var min mormor er at hun aldri var hjemme hos oss før hun døde. Hun døde året etter vi flyttet inn og det var da damen i trappa kom også. Nå merker jeg ikke mer til noen dame i trappa.

Jeg har aldri hatt noen husrens, men det var ille i flere år fordi barna måtte gå forbi dette rommet for å komme til sine soverom. At folk ikke har noen tru på dette er helt greit, dette er noe som må pppleves selv for skjønne. Jeg skulle gjerne brukt dette soverommet til feks gjester på overnatting. Mine barnebarn kommer jeg aldri til å ha på dette rommet hverken til lek eller overnatting.

  • Liker 9
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (9 minutter siden):

Jeg er ikke psykisk syk, men jeg trur på ts.

Jeg har bodd i ett stort hus fra 1895. Det var 14 personer som bodde der. Eksen og jeg kunne sitte og se TV og helt ut av det blå kunne vi begge merke at vi ikke var alene. Denne følelsen av å bli iakttatt i sin egen stue er ekkelt. Vi bodde i 3 etasje, så ingen kunne se inn til oss. 
Jeg opplevde flere ganger at eksen kunne si: Nå er vi ikke alene. Det føltes som en mannsperson, men vi så aldri noe. Skal sies at en mann tok livet sitt i dette husket mange år før vi flyttet dit. Siden vi var 14 personer i hele huset, så var det flere som merket dette.

Det er ofte sjeler som har hatt en traumatisk avslutning på livet som går igjen. De som blir drept eller har tatt selvmord. Kanskje dere skulle vurdert å kontakte en prest? Evt. tenne et lys selv for personen, sende kjærlighet, og be han om å gå over på andre siden. Det fungerer faktisk, og det med å sende kjærlighet er viktig. Frykt gjør bare at de blir ennå mer forvirret, og dere når ikke helt inn til dem.

Når det er sagt, så er ikke spøkelser/gjenferd farlige. Det er kun levende personer som kan være. De som henger igjen er ofte forvirret, fortvilet eller lei seg, og sliter med å akseptere at livet deres endte på denne måten. Men det som venter når de klarer å gi slipp på dette livet er så fint, så de har ikke noe å bekymre seg for. De vet det bare ikke selv :hjerte: Så tenn lys, send kjærlighet, og be de om å gå over på andre siden og la dere være i fred. Ønsk dem alt godt.

 

Anonymkode: 37ad7...49b

  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjerpe dere? Spøkelser finnes ikke, du bare tror det er noe overnaturlig fordi du «er svært åpen for sånn». Evt får dere flytte hvis dere ikke liker dere. 

Anonymkode: e5211...b1f

Jo det gjør det jeg så en liten jente på rommet mitt på en institusjon jeg vokste opp på det var en   sen høst natt  i 1994 det bodde ingen jenter der på den alder,n 5-6 år hun satt på tripp trappstolen min med ryggen mot meg og hvit  kjole i voksen alder har jeg aldri sovet med hverken døren lukket eller slukket lys Mann 36 

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske utrolig hva ellers friske menneskehjerner kan innbille seg.

Anonymkode: 9e21e...d4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be den/de om å holde fred.Rens med hvit salvie i rommet.

Anonymkode: 06bad...cf6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (3 timer siden):

Jeg ville ha oppsøkt psykisk helsehjelp. En som kunne noe om massesuggesjon.

 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ganske utrolig hva ellers friske menneskehjerner kan innbille seg.

Anonymkode: 9e21e...d4f

Ja de trodde faktisk at 4 vaksiner skulle hindre smitte også,friske folk ass.

Anonymkode: 06bad...cf6

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Navnet Jesus skal sette deg og huset ditt fri. Det finnes ikke noe større eller sterkere navn enn Jesus Kristus. Man trenger ikke en prest for å rope ut navnet Jesus, det kan du og dere gjøre selv! Det står i Bibelen at åndene skjelver når de hører navnet Jesus, nettopp fordi de vet at Han er større og sterkere enn dem. Åndeverden er reell, og det å proklamere navnet Jesus inn i hjemmet ditt det trenger du ikke en prest for å gjøre. Jesus er gratis og tilgjengelig for alle som vil tro og prøve. Trenger ingen "mellommann" for det. Si noe sånt som at "Hva/hvem enn du er så ber jeg deg om å forlate dette huset i Jesu Kristi navn. Jeg kommanderer deg i Jesu Kristi navn om å dra herfra, du har ingenting her å gjøre. Jeg ber om Jesu blods beskyttelse over og i dette hjemmet her og alt som ikke er av Jesus kommanderer jeg til å gå bort i Jesu navn". Vær bestemt på det når du sier det, og proklamer det gjerne flere ganger. Det er ikke "plass" til begge deler, så når Jesus blir invitert på denne måten så har ikke dette ubehagelige som er der noe valg: det må fordufte, Jesus er mektigere og må vike unna. Og fyll huset og rommet med lovsang. Om du har Spotify så spill kristen musikk, altså lovsang. Anbefaler deg å sette på feks sangen "Raise a hallelujah" og "No longer slaves" (begge fra Bethel music). 
La lovsangen spille før og etter at du proklamerer Jesu Kristi navn inn i rommet, gjerne mens du gjør det også. La det være ekte, genuint. Dette kan du gjøre vel så godt som en prest, trust me! Jesus er tilgjengelig for alle og Han er nær hos alle som roper på Han:-) Hilsen en som vet hva jeg snakker om.

 

 


 

Anonymkode: 4225d...536

Når jeg startet med penduleringen for noen år siden lærte jeg meg fader vår. Når jeg fikk inn han mørke ånden som laget håndavtrykkene og jeg ville ha han bort.. så ba jeg om hjelp! Jeg kan og si «Fri oss fra det onde i Jesus Kristis navn» og spille av bønner ol.. 

jeg fikk hjelp fra de øverste og jeg har lært meg å stenge av. Nå har jeg åndsfrender som kommer og går igjen, foreldrene mine stikker innom i blant. Pappa’n min poke meg på skulderen, han la arnene rundt livet mitt og ga meg en klem når jeg sa «jeg er glad i han» og min mor sitter på sin faste plass på kjøkkenet når vi prater. 
 

Min farmor hadde våken øye, og det samme har jeg arvet etter hun. Jeg så ånder når jeg var liten og jeg skvatt hver gang de viste seg for meg. Jeg vil åpne opp og se når jeg er klar igjen, men jeg føler og kjenner det på kroppen. Håret mitt pekte i retning av min mor engang når vi pratet, men det er kun gode energier. Når det er dårlig energi, så snører halsen min liksom igjen, jeg starter å hoste, blir hes og tung i hode. 
 

Men du har helt rett, du kan alltid be om hjelp! «Fri oss/meg fra det onde i Jesus Kristis navn» 😉

Anonymkode: 5cc92...dc2

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er tatt fra Åndenes Makt for noen år siden. Følg med på håret hennes. Hørte aldri noe mer etter det klippet i serien, jeg vet ikke om de la merke til det selv. 

Anonymkode: 5cc92...dc2

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det finnes ikke og det vet man fordi det aldri har blitt påvist. Vi er i 2023 nå. 

Anonymkode: 163d3...307

Dere som nekter er bare redd. 😉

Anonymkode: 5cc92...dc2

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er tatt fra Åndenes Makt for noen år siden. Følg med på håret hennes. Hørte aldri noe mer etter det klippet i serien, jeg vet ikke om de la merke til det selv. 

IMG_6746.MOV

Anonymkode: 5cc92...dc2

Wæææ😱

Anonymkode: f88e7...2ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere episoden av Åndenes makt, Danmark tror jeg, når det tykke glassbordet sprakk? Det var vilt😱

Anonymkode: f88e7...2ab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Wæææ😱

Anonymkode: f88e7...2ab

🙂🫣

Anonymkode: 5cc92...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dere som nekter er bare redd. 😉

Anonymkode: 5cc92...dc2

Jeg er overhodet ikke redd for "spøkelser".

Men er overrasket over at så mange tror på spøkelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Vitalogy said:

"Spøkelser" og "dårlige energier" finnes ikke i virkeligheten. Men hvis disse forestillingene dine virkelig er en del av ditt forestillingsunivers, er det forståelig at dette oppleves sterkt for deg. Hvis en "husrens" e.l. gir bedring slik du opplever det, kanskje det er verdt pengene?

Til de som umiddelbart tilskriver dette psykisk uhelse, psykiske problemer; så tenk dere om. Alternative forestillinger som her beskrevet er kun unntaksvis grunnet i psykiske problemer eller sykdom. Å hevde det skyldes psykisk uhelse er som regel feil. Da oppstår et paradoks: Du møter en alternativ påstand med noe du selv ikke har dekning for.

Jeg tror ikke det er helt feil å antyde den retningen når persepsjoner til TS er helt i taket. Hun beskriver sanseinntrykk som røyklukt, hører lyder av kakking og ring som raser, og ser dører som flyr opp i aggressiv fart eller ting som flytter på seg.. Det er ganske alvorlige forestillinger, og minner bestemt om psykose. Man kan ha psykose knyttet til enkelte aspekter av dagliglivet og være ved sine fulle fem ved alt annet og fungere nokså bra. Men det beste rådet her er nok å oppsøke medisinsk hjelp og se om det kanskje bedrer seg av det. I verste fall er hun kun litt lommerusk fattigere og har bedre innsikt i egen helse. 

Anonymkode: 8d628...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette er tatt fra Åndenes Makt for noen år siden. Følg med på håret hennes. Hørte aldri noe mer etter det klippet i serien, jeg vet ikke om de la merke til det selv. 

IMG_6746.MOV

Anonymkode: 5cc92...dc2

Det der kan være statisk elektrisitet. Ser ut som jakken er av syntetisk materiale. Du ser håret går ut fra kroppen når han trekker seg litt unna og det legger seg igjen når han nærmer seg henne igjen. Må nesten se mer enn kun det lille klippet der.

Anonymkode: 5bcf9...6ec

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg tror ikke det er helt feil å antyde den retningen når persepsjoner til TS er helt i taket. Hun beskriver sanseinntrykk som røyklukt, hører lyder av kakking og ring som raser, og ser dører som flyr opp i aggressiv fart eller ting som flytter på seg.. Det er ganske alvorlige forestillinger, og minner bestemt om psykose. Man kan ha psykose knyttet til enkelte aspekter av dagliglivet og være ved sine fulle fem ved alt annet og fungere nokså bra. Men det beste rådet her er nok å oppsøke medisinsk hjelp og se om det kanskje bedrer seg av det. I verste fall er hun kun litt lommerusk fattigere og har bedre innsikt i egen helse. 

Anonymkode: 8d628...e36

Det blir tynt å diskutere tilfellet videre basert på det vi her leser. Hvor fruktbar eller belagt din tilnærming her er, er jeg likevel usikker på. Premissene du legger til grunn for det som "minner bestemt om psykose" trenger slett ikke være vrangforestillinger. Lukt som minner om røyk (som hun forstår som "røyklukt"), kakke- og raselyder, dører og gjenstander som liksom lever sine egne liv - dette er ting som fysisk skjer i bygninger og vil ha fysiske forklaringer. Eller (skjev)opplevelsen av det kan ha normale psykologiske forklaringer. Forklart eller uforklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...