Gå til innhold

Vi tror det spøker hjemme, hva gjør vi??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, vi er to voksne og ett spedbarn som bor i et relativt nytt hus (12-13 år gammelt), der det tidligere har bodd kun én familie. Kort tid etter at vi flyttet inn merket vi dårlig energi fra det ene rommet (gjesterommet), og det var alltid ekkelt å gå forbi. Faktisk bare å se bort mot døra 🙈 De få gangene vi har sovet der inne, har jeg enten vært søvnløs, eller våknet stiv av skrekk av mareritt! Andre som har sovet der sover dårlig, og samboeren min våkner mer utslitt enn da han la seg. 
 

Det var noen få episoder rundt i huset mens jeg gikk gravid, men ellers begynte aktiviteten rundt i resten av huset da babyen kom. Vi kjenner røyklukt (sigaretter), ting som kan flytte på seg, kakking i veggen, lyden av ting som raser ned (uten at det gjør det, dører som blir satt på gløtt eller som kommer fykende opp. Det føles som en mer aggressiv energi som man blir skremt av.
 

Jeg er svært åpen for sånt og er den som er mest plaget av oss. Jeg har forsøkt å rense gjesterommet to ganger, noe som har hjulpet litt, men ikke fullstendig… Jeg føler egentlig at der inne henger det igjen dårlig energi fra en person som fortsatt lever, men greier ikke å få det helt vekk. Hva enn som foregår i resten av huset vet jeg ikke, men det føles ikke som noe godt akkurat. Stemningen er generelt tung og man blir lett amper og depressiv av å være inne. 
 

Ja, det høres sprøtt ut… men vi begynner å bli lei og litt skremt av dette. Spesielt siden vi har en liten baby, og nylig ble døren fra soverom til stue satt opp om natten mens vi sov, og temperaturen til soverommet vårt steg dermed mye. Jeg våknet heldigvis, og jeg synes virkelig ikke noe om dette! Da det på en måte kan gå utover babyen også. 
 

Vi vurderer å leie inn noen til å gjøre en «husrens», men det er jo en del penger å betale uten noen garanti for at det blir bedre… Hva kan evt gjøres?? 

Anonymkode: 18182...b6c

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prester kan utføre husrens, enten ved innflytting eller etter ønske fra dem som bor i huset. 


Det finnes faktsisk et eget rituale (liturgi KR 53.1/12) for dette (!), med retningslinjer for hvordan prestene skal gjøre dette. Liturgien heter "Velsignelse av hus og hjem". 

Det er presten eller en annen kirkelig medarbeider som utfører liturgien og det er en forutsetning at man på forhånd har en samtale med dem som ber om denne forbønnshandling.

Så ikke vær redd for å ta kontakt med ditt nærmeste kirkekontor 

Anonymkode: 7bae4...b56

  • Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerpe dere? Spøkelser finnes ikke, du bare tror det er noe overnaturlig fordi du «er svært åpen for sånn». Evt får dere flytte hvis dere ikke liker dere. 

Anonymkode: e5211...b1f

  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjerpe dere? Spøkelser finnes ikke, du bare tror det er noe overnaturlig fordi du «er svært åpen for sånn». Evt får dere flytte hvis dere ikke liker dere. 

Anonymkode: e5211...b1f

Fordi om du ikke har opplevd det selv, betyr det ikke at det ikke finnes. Vi har kommet lengre i dag enn å avfeie noe som faktisk foregår og eksisterer. Det er mer mellom himmel og jord enn hva det blotte øye ser.

Anonymkode: 83f2b...fde

  • Liker 16
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv vokst opp i et hjemsøkt hus og jeg kan love dere som mener at spøkelser ol ikke finnes at jo det finnes mer mellom himmel og jord.

Jeg har opplevd så ekstremt mye rart som ikke kan forklares både som barn, ungdom og voksen. Dette er episoder som rett og slett ikke kan forklares. Til og med besøk har reagert på merkelige episoder som har skjedd mens de har vært på besøk. Men hos oss var det ikke "slemme" ånder, men mer som om de ville hjelpe til og heller ble irriterte når ting ikke ble gjort. Maaaaaange rare episoder som også har fått oss til å dra på smilebåndet.

Anonymkode: a5830...0f0

  • Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du oppsøker psykolog før dette sklir helt ut, selvsagt. Mennesker med ansvar for barn bør ikke la sin psykiske helse forfalle slik at de har aktive vrangforestillinger. Så ta tak i den. Få om nødvendig noen andre til å ha omsorg for barnet mens dere rydder opp i synene dere innbiller dere at dere ser. 
 

At andre bekrefter at de også har vrangforestillinger av tilsvarende type bør ikke berolige deg. Folk tror jo at jorden er flat og at vaksiner gir Asberger. Det gjør ikke slike mennesker og vrangforestillingene deres mindre farlige.

Anonymkode: cf020...ccf

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du oppsøker psykolog før dette sklir helt ut, selvsagt. Mennesker med ansvar for barn bør ikke la sin psykiske helse forfalle slik at de har aktive vrangforestillinger. Så ta tak i den. Få om nødvendig noen andre til å ha omsorg for barnet mens dere rydder opp i synene dere innbiller dere at dere ser. 
 

At andre bekrefter at de også har vrangforestillinger av tilsvarende type bør ikke berolige deg. Folk tror jo at jorden er flat og at vaksiner gir Asberger. Det gjør ikke slike mennesker og vrangforestillingene deres mindre farlige.

Anonymkode: cf020...ccf

😂🥱🥱🥱

Anonymkode: 58959...713

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer mellom himmel og jord enn vi forstår.  Jeg har også opplevd hendelser og jeg vet hvem det er.  Ingenting ubehagelig heldigvis, og det går lang tid mellom hver gang.  Han som sporadisk sender meg en hilsen var et usedvanlig godt menneske som jeg satte veldig høyt. 

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Dette er vrangforestillinger/psykisk sykdom/overaktiv fantasi. Trodde umiddelbart at de første svarene var sarkastiske, men nå begynner jeg å lure. 

Ikke bruk penger på dette i hvert fall. Det er idioti. 

Anonymkode: 6b9b6...6c8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha ha søster og samboer hadde ett sånt medium og renset hos seg fordi de er sikker på det spøker der. det påstår det hjalp, men han får fortsatt ikke sove der han da 😅

Anonymkode: f7393...e74

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2023 den 19.54):

Jeg er svært åpen for sånt og er den som er mest plaget av oss.

Hva kan evt gjøres?? 

Anonymkode: 18182...b6c

Oppsøk profesjonell hjelp, ikke kvakksalvere. 

Anonymkode: 25180...49f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skjerpe dere? Spøkelser finnes ikke, du bare tror det er noe overnaturlig fordi du «er svært åpen for sånn». Evt får dere flytte hvis dere ikke liker dere. 

Anonymkode: e5211...b1f

Joda, åndsfrender finnes.  100% hånden på hjertet. 🖐🏻❤️

Anonymkode: 5cc92...dc2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du oppsøker psykolog før dette sklir helt ut, selvsagt. Mennesker med ansvar for barn bør ikke la sin psykiske helse forfalle slik at de har aktive vrangforestillinger. Så ta tak i den. Få om nødvendig noen andre til å ha omsorg for barnet mens dere rydder opp i synene dere innbiller dere at dere ser. 
 

At andre bekrefter at de også har vrangforestillinger av tilsvarende type bør ikke berolige deg. Folk tror jo at jorden er flat og at vaksiner gir Asberger. Det gjør ikke slike mennesker og vrangforestillingene deres mindre farlige.

Anonymkode: cf020...ccf

Vært artig å få oppleve nettopp en som deg som offer for exorsisme eller annet faenskap..

Av slike grunner håper jeg spøkelser finnes.

Anonymkode: 1662b...53f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter de andre som mener du bør oppsøke medisinsk hjelp. Du kan f.eks. starte hos fastlegen din. Dette bunner ikke ut i at du er "åpen" for overnaturlige ting, men at du innbiller deg ting, ser sammenheng mellom ting der det ikke er sammenhenger, tolker ting i én retning osv. Den døren skled f.eks. opp pga. trekk, mens du tror det er et spøkelse. Osv.

Anonymkode: f6e5a...ed7

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy

"Spøkelser" og "dårlige energier" finnes ikke i virkeligheten. Men hvis disse forestillingene dine virkelig er en del av ditt forestillingsunivers, er det forståelig at dette oppleves sterkt for deg. Hvis en "husrens" e.l. gir bedring slik du opplever det, kanskje det er verdt pengene?

Til de som umiddelbart tilskriver dette psykisk uhelse, psykiske problemer; så tenk dere om. Alternative forestillinger som her beskrevet er kun unntaksvis grunnet i psykiske problemer eller sykdom. Å hevde det skyldes psykisk uhelse er som regel feil. Da oppstår et paradoks: Du møter en alternativ påstand med noe du selv ikke har dekning for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange påståelige og trangsynte folk. Håper dere selv får kjenne disse overnaturlige kreftene på kroppen en dag.

Jeg ville kontaktet et medium med gode referanser hvis det bor noen i nærheten av deg.

Eventuelt kan du forsøke med en prest først.

Har du forsøkt å "kreve eierskap til huset"? Altså gå rundt fra som til rom og si at det er dere som bor der nå og at det som er der må la dere få være i fred.

Jeg ville forsøkt alle tips og triks jeg kom over hvis jeg var deg. Man kan ikke ha det slik i lengden.

Anonymkode: 5bcf9...6ec

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...