Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sultan skrev (På 16.1.2023 den 3.51):

Hun var i midten av trettiårene med en mindre rolle i en kanadisk såpeserie. 

En god karriere var det vel ikke akkurat.

suits? Ganske pop serie den, hu hadde nok til salt i grøten og mer enn så mens hu deltok på den. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

suits? Ganske pop serie den, hu hadde nok til salt i grøten og mer enn så mens hu deltok på den. 

Ja, men å være kvinne og ha hatt en eneste rolle av betydning og være 35 år betyr at man har lite å se frem til som skuespiller fremover. Hun er ikke akkurat Meryl Streep.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Sofie Maria skrev (1 minutt siden):

hu var på suits i 7 år så arbeidsmoral har hun hvertfall

Desperasjon, kalles det vel. Måtte tviholde på den lille suksess hun klarte å oppnå.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sultan skrev (2 minutter siden):

Den hadde dalt rett ned, selvfølgelig. Suits var toppunktet i hennes karriere.

okai, med all respekt å melde, det aner du ingenting om og det får vi heller aldri vite all den tid hu traff H og fikk et nytt liv ! 

tv karrieren kunne ha gått i dass eller hun kunne blitt tilbudt en rolle i en kul film og vunnet en oscar, men igjen dette vil vi aldri få vite. 

• Liker 1
Gjest CatPerson123
Skrevet
Sofie Maria skrev (5 timer siden):

hundre prosent uenig. De skulle selvsagt beskyttet både D og Meg selv om de kun var inngifte eller hva man skal kalle det. Nå tok jo H ansvaret for Meg med å flytte vekk som tok vekk noe av presset, men hvor er resten av familien mens de bodde i UK?? åssen i all *** kunne de sitte å se på at hu ble kasta til ulvene på en daglig basis (media) uten å prøve å stoppe det !! skal man tro H ble det jo også delvis foret med historier i bytte mot at william og Kate skulle få god presse..! akkurat den siste der tror jeg er noe overdrivelse, men de skulle nå uansett gjort ALT i sin makt for å stoppe det media kaoset ! skjønner godt at H « klikka « på familien sin - jeg ville vært så sint at ting hadde flydd. 

Ja jeg synes jo at det burde ha vært så sånn selvfølgelig. Men sånn er det ikke, de nøyaktige grunnene har jeg ikke.

Er jo logisk at de ikke skal bruke penger, og personer, på å beskytte noen som ikke er en del av dem lenger, og som har laget dem litt et dårlig rykte. Men dette er selvsagt ikke sånn jeg synes det skal være, men sånn er det. Logisk, men ikke greit.

Nei, jeg synes det største problemet er media. Overdriver alt, dramatiserer absolutt alt de kommer over, og gir ingen fred. Spesielt når Harry var ungdom, hadde nok vært enklere for han nå hvis han hadde fått litt privatliv. Syke greier. Burde vært lover mot sånt, men  vet ikke hvordan det hadde funka.

Skrevet
Sofie Maria skrev (8 timer siden):

Okai så han har altså misforstått at kona ikke fikk lov å si farvel til Elisabeth?

Eller at han ble forsøkt slått ned (kommer ikke over den der😏) av sin egen bror?? 

Kom igjen a, jeg er helt enig med deg angående minner som endrer seg og man kan ha falske minner definitivt, men sånne alvorlige situasjoner er ikke noe man glemmer bort lett eller har misforstått. 

Jeg er så usikker på om du tuller eller ikke, for dette blir jo for dumt. Selvsagt er det mange som misforstår, glemmer ting, lyver eller bare husker/vil fortelle det som gjør at enn selv kommer best ut av situasjonen i alvorlige situasjoner også. Vi har jo et rettssystem, nettopp på grunn av dette. 

Hvorfor de ønsket kun den nærmeste familien tilstede på dødsleiet til Dronning Elisabeth, vet jeg ikke. Men det er jo ganske naturlig å ønske en rolig og fin stund med nærmeste familie når rett før noen dør. Man trenger ikke å fylle rommet med fullt av folk, eller risikere å lage noe form for kaos og bråk i en slik situasjon. Om det var noe spesielt Meghan ville si til Dronningen før hun døde, så kunne Harry videreformidlet det. Men nå kom jo han for sent, så det er jo ikke noe å lage en sak ut av uansett.

Og angående den voldssaken, så har vi igjen bare hørt Harry sin versjon. Vi vet derfor ikke hva som egentlig skjedde.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Du står helt fritt til å ha en annen mening. Grunnen til at jeg lurer på om du tuller, er fordi du skriver ting som at man ikke kan misforstå eller glemme alvorlige hendelser. For selvfølgelig kan man det, det er jo allmennkunnskap. 

Som sagt; det kan tenkes at dronningen kun ville ha de aller nærmeste tilstede, som barn og barnebarn. Kate var heller ikke der. Du får være så mye i mot det som du vil, men du aner jo ikke grunnen. Du antar at de hadde en god og nær relasjon basert på hva Meghan sier, men det er ikke nødvendigvis sannheten. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Kinder skrev (10 minutter siden):

Du står helt fritt til å ha en annen mening. Grunnen til at jeg lurer på om du tuller, er fordi du skriver ting som at man ikke kan misforstå eller glemme alvorlige hendelser. For selvfølgelig kan man det, det er jo allmennkunnskap. 

Som sagt; det kan tenkes at dronningen kun ville ha de aller nærmeste tilstede, som barn og barnebarn. Kate var heller ikke der. Du får være så mye i mot det som du vil, men du aner jo ikke grunnen. Du antar at de hadde en god og nær relasjon basert på hva Meghan sier, men det er ikke nødvendigvis sannheten. 

https://www.washingtonpost.com/science/2018/11/01/why-we-often-remember-bad-better-than-good/

Fordi vi mennesker husker traumatiske og vonde hendelser mye bedre og sterkere enn «normale « hendelser. Helt allmenn kunnskap innenfor psykologi feltet.. 

2. Nei ikke kun basert på M sine uttalelser. også basert på hva media sier om saken og jo, de var gode venner. Kanskje ikke bestevenner (😏) men definitivt gode venner! 

Endret av Sofie Maria
Skrevet (endret)

Kan hende det ikke var deg (var så mange som skrev) men defintivt fler her inne som mener hu er manipulativ og kynisk og kald ja.

ps- vennskapet til dronningen og Meg er lett å bekrefte med et enkelt google søk 👍🏻

https://www.wmagazine.com/story/queen-elizabeth-meghan-markle-friendship/amp

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, adm.
Skrevet
Sofie Maria skrev (5 minutter siden):

https://www.washingtonpost.com/science/2018/11/01/why-we-often-remember-bad-better-than-good/

Fordi vi mennesker husker traumatiske og vonde hendelser mye bedre og sterkere enn «normale « hendelser. Helt allmenn kunnskap innenfor psykologi feltet.. 

2. Nei ikke kun basert på M sine uttalelser. også basert på hva media sier om saken og jo, de var gode venner. Kanskje ikke bestevenner (😏) men definitivt gode venner! 

Okei, så du sammenligner det å ikke få være tilstede under dødsleiet til dronningen og en konflikt med et søsken med traumer? Dette blir for dumt, og et absolutt misbruk av traumebegrepet. 

De var ikke definitivt gode venner, du aner ingenting om hvordan de involverte faktisk opplevde relasjonen. Dronningen må jo uansett få bestemme selv hvem som skal være tilstede under dødsleiet, uten at du skal legge deg opp i det. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
Kinder skrev (9 minutter siden):

Okei, så du sammenligner det å ikke få være tilstede under dødsleiet til dronningen og en konflikt med et søsken med traumer? Dette blir for dumt, og et absolutt misbruk av traumebegrepet. 

De var ikke definitivt gode venner, du aner ingenting om hvordan de involverte faktisk opplevde relasjonen. Dronningen må jo uansett få bestemme selv hvem som skal være tilstede under dødsleiet, uten at du skal legge deg opp i det. 

Med fare for å gjenta meg selv (hvorfor må man hele veien det her inne på Kg?? 😔😔😔) -vennskapet de imellom lar seg lett bekrefte med et enkelt søk på google. Det er uttalelser fra dronningen at hu støtter bryllupet mellom M og Harry, det er bilder av dem 2 som ler og har det gøy sammen og det er uttalelser fra M om hvor viktig og hvor mye dronningen betydde for henne. 

Og nei. jeg sammenligner ikke på den måten, jeg bare utelukker at M og Harry husker «feil « når det gjelder begravelse og slåss kamp siden det er bare ikke sannsynlig (ref artikkel jeg sendte deg) 

edit - begravelse blir feil siden hu fikk lov å komme dit, mente siste tiden hennes. 

Endret av Sofie Maria
Skrevet (endret)
CatPerson123 skrev (9 timer siden):

Ja jeg synes jo at det burde ha vært så sånn selvfølgelig. Men sånn er det ikke, de nøyaktige grunnene har jeg ikke.

Er jo logisk at de ikke skal bruke penger, og personer, på å beskytte noen som ikke er en del av dem lenger, og som har laget dem litt et dårlig rykte. Men dette er selvsagt ikke sånn jeg synes det skal være, men sånn er det. Logisk, men ikke greit.

Nei, jeg synes det største problemet er media. Overdriver alt, dramatiserer absolutt alt de kommer over, og gir ingen fred. Spesielt når Harry var ungdom, hadde nok vært enklere for han nå hvis han hadde fått litt privatliv. Syke greier. Burde vært lover mot sånt, men  vet ikke hvordan det hadde funka.

detta er jo størsteparten til hvorfor de måtte dra🥺. Fortsatt helt i stuss og forbauset at de ikke ble beskyttet bedre mens de tilhørte kongehuset 😔😔.

Er vel desutten dårligere rykte at D måtte dø i bil ulykke og nå Meg som ikke fikk lov å få nødvendig helsehjelp - jeg er tydeligvis veldig i utakt med folk flest her inne, men for meg vitner det som en familie som har dårlige verdier og ikke vet åssen man skal prioriterer. Hvem bryr seg om dårlig presse når det står helse og liv på spill? dont get it. 

Endret av Sofie Maria
Skrevet
Sofie Maria skrev (På 16.1.2023 den 16.21):

Med fare for å gjenta meg selv (hvorfor må man hele veien det her inne på Kg?? 😔😔😔) -vennskapet de imellom lar seg lett bekrefte med et enkelt søk på google. Det er uttalelser fra dronningen at hu støtter bryllupet mellom M og Harry, det er bilder av dem 2 som ler og har det gøy sammen og det er uttalelser fra M om hvor viktig og hvor mye dronningen betydde for henne. 

Og nei. jeg sammenligner ikke på den måten, jeg bare utelukker at M og Harry husker «feil « når det gjelder begravelse og slåss kamp siden det er bare ikke sannsynlig (ref artikkel jeg sendte deg) 

edit - begravelse blir feil siden hu fikk lov å komme dit, mente siste tiden hennes. 

Hvem er der som ikke støttet bryllupet da? Charles fulgte henne til og med opp kirkegulvet. Vil du si at deres relasjon er så veldig god av den grunn? Det er også mange bilder av feks Meghan og Kate som ler, tenker du at deres relasjon er bra også? 

Det er sannsynlig at Harry husker feil, og det er sannsynlig at han utelater å fortelle ting som kan påvirke han negativt og det er mulig han har folk rundt seg som har bidratt til at han har fått falske minner av hendelsene. Du utelukker ingenting med den artikkelen du la ved innlegget ditt. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest CatPerson123
Skrevet
Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

detta er jo størsteparten til hvorfor de måtte dra🥺. Fortsatt helt i stuss og forbauset at de ikke ble beskyttet bedre mens de tilhørte kongehuset 😔😔.

Er vel desutten dårligere rykte at D måtte dø i bil ulykke og nå Meg som ikke fikk lov å få nødvendig helsehjelp - jeg er tydeligvis veldig i utakt med folk flest her inne, men for meg vitner det som en familie som har dårlige verdier og ikke vet åssen man skal prioriterer. Hvem bryr seg om dårlig presse når det står helse og liv på spill? dont get it. 

Jeg tenker Meghan kunne funnet seg en psykolog. Burde vært enklere for henne, men jeg tror ikke pengene var problemet akkurat.

Og selvfølgelig skal de få dra om de ønsker det. Grunnene er deres. Men det er ikke sånn at hun måtte kritisere dem HELE tiden for å få oppmerksomhet, for at hun skulle kunne dra.

Skrevet
Sofie Maria skrev (7 minutter siden):

Det er ikke usannsynlig at man husker traumatiske hendelser feil. Det har jeg selv opplevd, har et søsken som feilaktig husker en hendelse som faktisk skjedde før hun ble født. Hun har blitt fortalt om hendelsen, og til slutt ble den et av hennes "minner", det er et falsk minne da. 

De aller fleste i dagens samfunn har fått med seg informasjon om falske minner.  Her kan du lese mer om det. 

Så det er ikke uvanlig i det hele tatt å huske feil, samme hvor grusom hendelsen var. Har du forresten sett artikkelen som tok opp alt Harry beviselig husker feil?

• Liker 7
Gjest CatPerson123
Skrevet
Sofie Maria skrev (17 minutter siden):

Jeg tror at dronningen hadde mange andre å være med enn meghan.ikke bare de to og vennskapet deres i verden. Og hvis hun absolutt ville, kunne hun nok fått Meghan til å kunne komme. Men det gjorde hun ikke, fordi hun har barn, barnebarn, osv, som i tillegg har respekt for familien hennes. Er jo et pluss det.

Skrevet
CatPerson123 skrev (Akkurat nå):

Morsomt, er nesten bare du som kaller henne et monster. Få her har kalt henne det. 

Vanskelig å bli en del av den familien, absolutt, men prøvde hun virkelig? Eller ville hun at de skulle tilpasse seg henne med en gang

selvfølgelig prøvde hu ! de prøvde i lang tid før H til slutt bestemt seg at nok er nok.

Han var livredd for at det skulle skje noe med M pga hennes mentale situasjon etter alt tynet og presset fra media og kaoset innad i familien. Og nei før du sier noe - det kaoset var det resten av familien som skapte med sin hold kjeft og sitt stille i båten dustete holdning 👍🏻

Gjest CatPerson123
Skrevet
Sofie Maria skrev (Akkurat nå):

selvfølgelig prøvde hu ! de prøvde i lang tid før H til slutt bestemt seg at nok er nok.

Han var livredd for at det skulle skje noe med M pga hennes mentale situasjon etter alt tynet og presset fra media og kaoset innad i familien. Og nei før du sier noe - det kaoset var det resten av familien som skapte med sin hold kjeft og sitt stille i båten dustete holdning 👍🏻

Det er jeg uenig i. Hun begynte veldig raskt med kritikken altså. 

Han var kanskje redd for at det skulle skje noe, men Meghan kunne nok dratt til en psykolog om hun ønsket, og ville betale selv. Og hva nøyaktig i familien skapte at hun ønsket å ta selvmord eller noe? Hun ble syk mentalt fordi hun ikke kunne si hva hun ville når hun ville? Da kan de dra. Men å bruke år på å komme over det, fordi de tjener millioner på det, er unødvendig og barnslig. 

Harry og meghan oppfører seg mer som influencere eller skuespillere som sier alt om livet deres til alle, enn ansvarlige voksne som representerte et land. De deler utrolig mye privat om dem, men også om andre i familien, noe jeg tenker de kan ta mellom dem. Men de vet at de får penger og oppmerksomhet fra media for å oppføre seg sånn, så da gjør de det.

Skrevet
CatPerson123 skrev (4 minutter siden):

Jeg tror at dronningen hadde mange andre å være med enn meghan.ikke bare de to og vennskapet deres i verden. Og hvis hun absolutt ville, kunne hun nok fått Meghan til å kunne komme. Men det gjorde hun ikke, fordi hun har barn, barnebarn, osv, som i tillegg har respekt for familien hennes. Er jo et pluss det.

Forstår ingenting av hva du prøver si her. Du mener kun barn/barnebarn skal få lov å si farvel? 

Gjest CatPerson123
Skrevet (endret)
Sofie Maria skrev (3 minutter siden):

Forstår ingenting av hva du prøver si her. Du mener kun barn/barnebarn skal få lov å si farvel? 

Beklager, skal prøve å være mer tydelig. Absolutt ikke. Men det var ikke mye tid, og mange hun skulle si farvel til. Mange som hadde litt respekt for familien også. Meghan var ikke den eneste, og mange var allerede på plass, det var mange der. Skal dronningen dø omringet av nær familie, eller alle slektninger ? Ikke som om hun hadde bedt Meghan om å være der. Håper dette gir mer mening.

Endret av CatPerson123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...