Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023

Daisy_B

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett fire episoder, har jeg fått nok. Synes synd på de som ble med med et inderlig ønske om å finne seg noen, men ble matchet med «sepåmegsepåmeg»- mennesker med helt andre ønsker for deltakelsen. Og det er synd på oss seere som ønsket å se på oppriktige mennesker med et oppriktig ønske om å finne noen. Er veldig enig med de som synes Jonathan fremstår på en bra måte. Men at han får seg til å si at hun er over hans league. Altså… 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Susan Sto Helit skrev (5 timer siden):

Jeg synes både Sandra og Kasper fremstår som veldig unge. Jeg tror egentlig ingen av dem burde vært med på dette programmet. De burde hatt noen år til med å forsøke å finne kjærligheten på andre måter. 
Begge to har en veldig provoserende kommunikasjonsstil, der de går rett på "sur og skarp"- tone, kombinert med mye beskyldninger i det de sender ut. 
Istedenfor å se på hvordan de prater sammen, og se hvordan de selv kan oppfattes, så fortsetter de å "prate" på samme måte videre. Som to trassige tenåringer i opposisjon. Som forventer at hvis jeg bare repeterer det samme, viser at jeg er sint, og hever stemmen, så forstår den jeg snakker med det jeg sier. 

Jeg håper det er noe de får med seg ut av deltagelsen i dette programmet. Kunnskap om hvordan de skal kommunisere bedre med andre. 

Hun er bedre til å lytte enn det han er da. Han hører bare det han vil høre, og reflekterer lite over det i etterkant. 
Men det virker som om de begge går fort i forsvar, og ser/hører ting lett i den konteksten de "frykter mest at de skal komme i". 
Altså, de vet hva de er mest redd for, og så forventer de at det er det som skjer, og tolker alt som sies og gjøres som bekreftelser på at det er sant. 
Hun er redd for at han bare forventer sex, og tolker alt han gjør som forsøk på å få sex. 
Han er redd for å bli avvist, og tolker alt hun gjør som tegn på at hun ikke liker han.

Jonathan fremstår jo som en skikkelig bra fyr, som både gjør alt han kan for egen dame, uten å forsøke å skape press, samtidig som han forsøker å hjelpe Kasper det han kan.  
Men jeg er usikker på om hun han er matchet med er en god match likevel. Hun virker som om hun har bestemt seg allerede for at dette ikke kan bli noe, og har "Friendzonet" han.

Synes ikke Sandra er noe bedre til å lytte enn Kasper. De er to alen av samme stykke som kun evner å se ting fra eget perspektiv. Ingen av dem er klare for å inngå i en relasjon med et annet menneske før de evner å se lenger enn til sin egen nesetipp. 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (15 minutter siden):

Hun sier at eget utseende og kropp var veldig viktig for henne. Hun sier videre at hun liker å få oppmerksomhet og at det å få komplimenter er en selvfølge for henne for hun liker å være «dronningen». 

Ja, ikke noen tvil om det😄

Men jeg tror det ble veldig feil for Jonathan. Han ender opp som veskebærer, fotograf og butler på bryllupsreise, liksom. Og det synes jeg er synd, for han virker som en veldig fin og seriøs mann. 

I det hele tatt ble denne sesongen noe ganske annet enn forventet.  Satt nesten med bakoversveis og haka på knea gjennom første episode 😅😄

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (6 timer siden):

På det glimtet vi så fra neste episode, så synes visst Mila og Ørjan også det. 

(Noe som går over min fatteevne. Jonathan er den jeg synes er mest attraktiv av mannfolkene der inne, sett fra mitt 40+ ståsted. Mulig jeg ville tenkt annerledes hvis jeg var i 20-årene, som hun er). 

Enig, Min mann er lik Jonathan, jeg ville nok ikke likt det da jeg var 20, men nå som jeg er 40 så setter jeg SÅ pris på en sånn type mann. Tror man må være voksen for og sette pris på en som er såpass på:) ( min mening da) 

• Liker 7
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummet gjennom alle episodene i dag og det er som mange skriver, veldig trist at de drar programmet ned i reality-søla. 

-Kaja og mannen er et veldig flott par synes jeg, så jeg håper de klarer seg. Det samme gjelder Joakim og Bjørn. 🙂

-Sandra og Kasper virker håpløst men, det hadde vært hyggelig hvis de kunne finne frem til hverandre. 🤗

De resterende parene er fullstendig uinteressante for min del. :sover:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (På 9.2.2023 den 22.54):

Det er jo nettopp det, jeg synes de drar sin egen profesjon ned i søla. 

Hun med panneluggen har jeg sett på forsiden av VG eller DB med utallige kleine overskrifter om sex og onani. så hun er sexolog. Det forklarer jo, men jeg tenkte med ett det var et kjent flaut fjes. "Sexy" tabloidoverskrifter er grøsselig!

Ellers forstår jeg ikke hva de har gjort med konseptet og hvorfor. Dramatisk musikk opp "kirkegulvet" med rask klipping fra alle kanter, bar overkropp tatoveringer, restylane og ræv meg her og der. Det var ikke sånn før, ikke mye magiske øyeblikk her. Lavbudsjett bryllupsreiser, ekstremt dårlige matcher som flere har nevnt, og irriterende drama. 

Begynte å se første episode på dplay, og reagerte på at Cecilie ikke var der - for det hadde man jo hørt mye om på forhånd i avisene at hun skulle. Oppdaget det var sesong 1 vi satt og så på 😆 skulle nesten bare fortsatt på den heller, hadde visst ikke sett den før faktisk!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CrazyCatLady2500 skrev (På 15.2.2023 den 9.10):

På det glimtet vi så fra neste episode, så synes visst Mila og Ørjan også det. 

(Noe som går over min fatteevne. Jonathan er den jeg synes er mest attraktiv av mannfolkene der inne, sett fra mitt 40+ ståsted. Mulig jeg ville tenkt annerledes hvis jeg var i 20-årene, som hun er). 

Åh jeg syns Jonathan var så søt! Og virket så reflektert og virket som han har gode verdier og et klokt og smart hode 💐 ser jo bra ut også. Ja jeg er 40+ jeg også 😅 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (36 minutter siden):

Hun med panneluggen har jeg sett på forsiden av VG eller DB med utallige kleine overskrifter om sex og onani. så hun er sexolog. Det forklarer jo, men jeg tenkte med ett det var et kjent flaut fjes. "Sexy" tabloidoverskrifter er grøsselig!

Ellers forstår jeg ikke hva de har gjort med konseptet og hvorfor. Dramatisk musikk opp "kirkegulvet" med rask klipping fra alle kanter, bar overkropp tatoveringer, restylane og ræv meg her og der. Det var ikke sånn før, ikke mye magiske øyeblikk her. Lavbudsjett bryllupsreiser, ekstremt dårlige matcher som flere har nevnt, og irriterende drama. 

Begynte å se første episode på dplay, og reagerte på at Cecilie ikke var der - for det hadde man jo hørt mye om på forhånd i avisene at hun skulle. Oppdaget det var sesong 1 vi satt og så på 😆 skulle nesten bare fortsatt på den heller, hadde visst ikke sett den før faktisk!

Jeg har endt opp med at det er det jeg kommer til å gjøre. Se sesong 1, altså. 
Jeg skal sikkert se den nye også, og krysser fingrene for at noen av parene faktisk klarer seg bra, og at noen av de dårligste matchene går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, Jonathan gjør en veldig bra figur forløpig. Hvis ikke det kommer frem noen dårlige sider på han i løpet av serien kan jeg ikke skjønne at han er singel! Kjekk og en bra, reflektert, jordnær mann. 

Tror ikke han og dama kommer til å vare, de passer ikke sammen. 

de med polsk bakgrunn har jeg troa på, veldig søte! Og samme med han som er 40 med voksent barn og hun blonde (husker ikke navn) 

Endret av Pølsevann
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevann skrev (3 timer siden):

Altså, Jonathan gjør en veldig bra figur forløpig. Hvis ikke det kommer frem noen dårlige sider på han i løpet av serien kan jeg ikke skjønne at han er singel! Kjekk og en bra, reflektert, jordnær mann. 

Tror ikke han og dama kommer til å vare, de passer ikke sammen. 

de med polsk bakgrunn har jeg troa på, veldig søte! Og samme med han som er 40 med voksent barn og hun blonde (husker ikke navn) 

Reagerte på at Jonatan gråt når han snakket om eksen. Kanskje derfor han er singel..

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy_B skrev (På 7.2.2023 den 20.37):

Da er de to første episodene lagt ut på discovery+, og jeg har nettopp fyrt i gang den første. Dette er jo en klassiker som kan være ganske fascinerende med riktig casting ☺️ 

Det ser ut som det er en del av folka der som har vært med på diverse reality før. For min del hadde jeg nok ikke vært spesielt happy hvis jeg ble matchet med en som aktivt forsøkte å "vinne" Linni Meister for et par år siden. Hva skulle vi ha til felles, liksom? Spent på hvordan feks hun Kaja vil se på den saken, hun virker jo veldig normal. 

Før ble de gift på ordentlig, nå blir de ikke det heldigvis 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (6 timer siden):

Endret av Peggy-Lovise
Kommenterte feil innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (6 timer siden):

Hahaha! Det gjorde jeg også 😂

Hadde lest litt her inne først, og tenkte at dette var jo slett ikke så ille 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig morsomt hvor mange gærne folk de kan ta med. Slike damer som den Mila som er så selvopptatt kan det ikke bli noe seriøst med for noen. Hun forelsker seg bare sitt eget speilbilde. Hun andre gale med svarte håret og solavskjerming på vippene er jo heller ikke helt god, men det blir god TV. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (Akkurat nå):

Skikkelig morsomt hvor mange gærne folk de kan ta med. Slike damer som den Mila som er så selvopptatt kan det ikke bli noe seriøst med for noen. Hun forelsker seg bare sitt eget speilbilde. Hun andre gale med svarte håret og solavskjerming på vippene er jo heller ikke helt god, men det blir god TV. 

Beste beskrivelsen av Cecilie jeg har lest 😂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (9 minutter siden):

Men blir det egentlig god TV?

Jeg er blant de som synes det blir god TV når parene er godt matchet, og de har egenskaper som passer hverandre.
Der hvor det faktisk gir en god følelse å se på. Der man heier på dem, og håper at de får det til.

Og i mitt hode trodde jo jeg at jeg da var midt i målgruppen til GVFB.

• Liker 37
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irja skrev (4 timer siden):

Reagerte på at Jonatan gråt når han snakket om eksen. Kanskje derfor han er singel..

Det fikk ikke jeg med meg 😬 hvilken episode var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (16 timer siden):

Gjorde han? Ble han ikke bare litt preget/blank i øynene? La ikke merke til det, jeg.....? Mener dette er en overdrivelse.

Er jo ikke rart om man kan bli litt preget, når det er barn inne i bildet. Men for all del, kan godt hende han henger igjen i fortiden, Ikke vet jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...