Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023


Daisy_B

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lenge dette programmet går, og når vi får svar på hvor mange som ble et par? Håper på svar på når siste episode vises, sånn cirka! :) Pleier det ikke å sendes helt frem til våren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Susan Sto Helit skrev (12 timer siden):

Ja, han er det av yrke. Men det betyr ikke nødvendigvis at det arbeidet han gjør i dette programmet er å være psykolog for deltagerne.
Og så langt så har vi altså kun sett noen små glimt av at Benjamin snakker med enkelte av deltagerne under utvelgelsesprosessen (eller hva det nå er). Men vi har egentlig ikke sett så mye til hva disse ekspertene har gjort.
De sitter med bilder av de allerede utvalgte på bordet, og så plukker de ut en de forteller litt om, og sier hvorfor de har matchet disse to.
Det kan være bare meg, men jeg opplever ikke at noen av ekspertene har vist frem så mye av sin kunnskap i den matchingen som er gjort, eller i sine begrunnelser.
Det virker nesten mer som om de snakker etter et manuskript, enn at vi får se reelle diskusjoner på hvem de tenker passer sammen og hvorfor.

Han bruker da sin kunnskap… Hvorfor nedgradere mennesker sånn? Alt arbeidet de gjør, vises jo ikke på tv heller. Alt er klippet ned…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Writer_1981 skrev (1 time siden):

Noen som vet hvor lenge dette programmet går, og når vi får svar på hvor mange som ble et par? Håper på svar på når siste episode vises, sånn cirka! :) Pleier det ikke å sendes helt frem til våren? 

Vet ikke hvor lenge programmet varer, men det de viser om hva som skjer, tyder på at de har lagt seg nært den australske versjonen. Og der velger parene om de vil dra eller bli hver uke. Om begge vil dra, slutter de å være par, og reiser hjem. 
Med disse parene som er her, vil jeg tippe at det er flere som velger "dra" ganske tidlig, og da får vi jo vite at det ikke ble noe mer. 

Dette er en av de største forskjellene fra tidligere. Det at der det før var vanskelig "å gi seg før tiden", så er det nå laget åpning for det. 
Men jeg er litt bekymret for at noen av de som er med er mer med for oppmerksomheten enn for å faktisk jobbe for et forhold. Slik at de vil "bli for å bli", uansett hvor dårlig ting går.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motelvibes skrev (1 time siden):

Han bruker da sin kunnskap… Hvorfor nedgradere mennesker sånn? Alt arbeidet de gjør, vises jo ikke på tv heller. Alt er klippet ned…

Det er jo ikke vi som nedgraderer. Det er produksjonen som velger hva de vil legge vekt på og vise. 
Og så langt har de ikke lagt noe vekt på at ekspertene her har gjort noe mer enn "å lese fra manus". 

Jeg tror veldig mange av oss hadde syntes det var veldig mye mer interessant å se hvordan de faktisk jobbet med å finne ut hvem deltagerne var, og hva de trengte i et forhold, og ikke minst hvordan de jobbet med å sette sammen par.
Jeg personlig håper ekspertene vil fremstå mer som fagpersoner underveis, i disse seremoniene der de snakker med hvert enkelt par, men klippingen så langt gir ikke mye håp om det. 

I tidligere versjoner og andre land, så har man fått en beskrivelse fra ekspertene, på hver person, med hva deres styrker og svakheter i et forhold er, og gjerne litt om muligheter og fallgruver i forholdet de blir satt i. Og så er det da interessant å følge parene og se om de utnytter styrkene sine og finner mulighetene, eller om de går rett i fallgruvene og drar frem hverandres svake sider. 

Jeg er usikker på om produksjonen egentlig har forstått hva slags program de lager, eller om de tenker at all reality skal være mest mulig paryfaktor, intriger og drama? For GVFB er ikke noe intrige-program i utgangspunktet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begriper ikke hva de har tenkt når de har tatt med Cecilie(a?) 😳 Synes faktisk det er helt krise for Ørjan som har lyst til å faktisk finne kjærligheten. På grense til dårlig gjort. Og under bryllupsmiddagen deres 😳🙈🙊

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Susan Sto Helit said:

Men jeg er litt bekymret for at noen av de som er med er mer med for oppmerksomheten enn for å faktisk jobbe for et forhold. Slik at de vil "bli for å bli", uansett hvor dårlig ting går.

De vil nok ha mest mulig TV tid og holder sikkert ut til slutt, men noen par blir de aldri.

 

51 minutter siden, JuneR said:

Begriper ikke hva de har tenkt når de har tatt med Cecilie(a?) 😳 Synes faktisk det er helt krise for Ørjan som har lyst til å faktisk finne kjærligheten. På grense til dårlig gjort. Og under bryllupsmiddagen deres 😳🙈🙊

Ørjan er jo like ille, han er ikke med for å finne kjærligheten, men for å være på TV. Han har vært med på andre realitykonsepter tidligere og hadde i utgangspunktet meldt seg på farmen, ikke GVFB.

  • Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker egentlig dette programmet men synes de har vært dårlige på å matche og i år er det jo helt krise. Skikkelig skuffet over at de tar med masse PR-kåte realitydeltakere også. Kommer ikke til å se på dette mølet. Liker egentlig Benjamin godt også, men lurer på hva i all verden de har drevet med her.. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde TV-crush på både Joakim og Ørjan da de skulle date Linni, og selvom jeg aldri har sett dette programmet før tenkte jeg at oi, nå må jeg se. 

Jeg må si jeg er lettere sjokkert, er det Paradise Light, eller hva er greia? Vi hadde bare 12 å velge mellom, så derfor setter vi de 12 sammen? Er jo ikke en eneste begrunnelse på hvorfor disse er satt sammen, man blir omtrent ikke kjent med noen av parene siden de skal følge så mange på så kort tid. 
 

Og å sette en hundeallergiker sammen med ett hundemenneske? Hun Cecilie, som bare er dramaqueen sammen med noen som helst? Er det kun fordi de begge har tatoveringer? Joda, Ørjan er nok en player som trenger å bli satt på plass, men det han viste på Linni søker kjæreste, var jo at han var en ganske rolig avslappa fyr som ikke ville ha drama. 

Nå ser jeg at kommentarene deres at konseptet har vært annerledes før, men dette her virker jo helt vilt? Heldigvis er det ikke juridisk bindende, og man skulle jo trodd at det økte søkermassen, ikke slanket den slik at de måtte caste roller selv? 

 

  • Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/livsstil/ble-dumpet-av-farmen-sa-ble-han-kastet-inn-i-et-ekteskap-pa-tv/s/5-95-901771
 

Sitat

Parene er matchet av det profesjonelle matchingfirmaet Venus og Mars, som har benyttet personlighetstester, utseendepreferanser og personlige intervjuer med alle deltakerne.

– I tillegg har vår parterapeut Benjamin Baarli Silseth deltatt i matchingen og gjennomført egne castingintervjuer sammen med produksjonen, sier Svihus

Her kommer det jo altså frem at de to andre ekspertene ikke har vært med på utvelgelsen av deltagerne i det hele tatt.
Dessuten høres det ut som om at det mellom linjene sies at produksjonen har vært tungt involvert i matchingen.

Jeg trodde hele poenget med dette programmet var at man overlot til eksperter med variert relevant bakgrunn å matche parene, og å (basert på det de da lærte om dem) veilede dem videre for å forsøke å få parforholdet til å virke.

Det må jo bygges opp en form for tillit mellom deltakerne og ekspertene. Ellers er det vel lite vits i at ekspertene er der i det hele tatt.

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (25 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/livsstil/ble-dumpet-av-farmen-sa-ble-han-kastet-inn-i-et-ekteskap-pa-tv/s/5-95-901771
 

Her kommer det jo altså frem at de to andre ekspertene ikke har vært med på utvelgelsen av deltagerne i det hele tatt.
Dessuten høres det ut som om at det mellom linjene sies at produksjonen har vært tungt involvert i matchingen.

Jeg trodde hele poenget med dette programmet var at man overlot til eksperter med variert relevant bakgrunn å matche parene, og å (basert på det de da lærte om dem) veilede dem videre for å forsøke å få parforholdet til å virke.

Det må jo bygges opp en form for tillit mellom deltakerne og ekspertene. Ellers er det vel lite vits i at ekspertene er der i det hele tatt.

Ok, så Venus og Mars er det ikke vits å bruke som matchmaker hvis man skulle blitt singel...

Parene er krise og konseptet er ødelagt.

Og dette har vi ventet 3 år på? Jeg elsket at programmet var så nedpå og ekte, men enkelte sinnsyke deltakere har det jo vært. 😅

Nå er det bare tull og tøys.

Sara og Joackim er fortsatt sammen og virker så søte sammen. ❤️

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (6 timer siden):

De vil nok ha mest mulig TV tid og holder sikkert ut til slutt, men noen par blir de aldri.

 

Ørjan er jo like ille, han er ikke med for å finne kjærligheten, men for å være på TV. Han har vært med på andre realitykonsepter tidligere og hadde i utgangspunktet meldt seg på farmen, ikke GVFB.

Hva annet enn det med Linni har han vært med på? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett alle tre episodene men må ha vært på do når hundeallergien kom opp… hvilket par gjelder det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Galanga said:

Jeg har sett alle tre episodene men må ha vært på do når hundeallergien kom opp… hvilket par gjelder det?

De to yngste, hun blonde og han som kjører rallycross eller hva det heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (20 minutter siden):

De to yngste, hun blonde og han som kjører rallycross eller hva det heter. 

Takk! Men de to var så lite begeistret for hverandre fra før at der ikke blir stakkars hundens feil i hvert fall 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (På 8.2.2023 den 14.15):

Ja, det ser ut som om de har gjort om på konseptet for å gjøre det på samme måte som i Australia. Håper bare det klarer å hjelpe deltakerne med sin personlige utvikling på samme måte som i Australia. 

Tipper Ørjan og drama-dama blir de første der begge svarer "dra" og forlater programmet. 

Tja, er ikke så sikker på det. Virker PR-kåte begge to, så mulig de holder ut for å få være på TV så lenge som mulig. Vi får se 👍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (På 8.2.2023 den 15.11):

Den plastiske kirurgen til Ørjan burde sparkes. Man ser på arret under nesa at den er åpnet og på de gamle bildene av han ser man hvordan han så ut før. Uten den smale tuppen som er mindre enn resten av nesen...

 

Hva mener du med dette? Det er jo vanlig med arr etter å ha operert nesen, litt vanskelig å unngå arr. Jeg har også arr etter neseoperasjon. Mener du det er unngåelig, og isåfall hvordan? 

Jeg liker den nye versjonen av Gift ved første blikk. Ble helt hekta på den australske og engelske versjonen. Men syns det er teit at de matcher folk som overhodet ikke passer sammen, da legges det jo opp til masse drama. 

Kompisen til Ørjan var utrolig slitsom og ufin under middagen syns jeg, så jeg likte at Cecilie sa fra. Men ellers virker hun ganske kranglete og lite fleksibel, så tviler på at hun og Ørjan holder sammen. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er skjedd med dette programmet? Så skuffet, hadde gledet meg til å se, men det er jo bare ræl.

Bare realitykjendiser jo :( 

Stakkars Ørjan 🙈

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariannah skrev (17 minutter siden):

Hva mener du med dette? Det er jo vanlig med arr etter å ha operert nesen, litt vanskelig å unngå arr. Jeg har også arr etter neseoperasjon. Mener du det er unngåelig, og isåfall hvordan? 

Jeg liker den nye versjonen av Gift ved første blikk. Ble helt hekta på den australske og engelske versjonen. Men syns det er teit at de matcher folk som overhodet ikke passer sammen, da legges det jo opp til masse drama. 

Kompisen til Ørjan var utrolig slitsom og ufin under middagen syns jeg, så jeg likte at Cecilie sa fra. Men ellers virker hun ganske kranglete og lite fleksibel, så tviler på at hun og Ørjan holder sammen. 

Jeg mener at resultatet ikke ble bra. Arret nevner jeg fordi man ikke kan komme med påstander om operasjoner her på KG uten bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Galanga said:

Takk! Men de to var så lite begeistret for hverandre fra før at der ikke blir stakkars hundens feil i hvert fall 😂

Jeg har veldig lite sansen for hun blonde, hun har nok et litt vridd selvbilde. Tror alle er opptatt av kroppen hennes, men hun ser jo helt vanlig ut så da må det jo være sånn for alle. Har mer sansen for mannen hennes, han virker voksen for alderen.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...