Gå til innhold

Gift ved første blikk 2023


Daisy_B

Anbefalte innlegg

Jeg er også av de som ble skuffet, har likt de foregående sesongene veldig godt, men hele realityaspektet de legger til nå liker jeg ikke. Forstår ikke castingen (annet enn at det kanskje er mangel på «ordinære» deltakere?), og liker også «ekspertpanelet» som har vært med før mye bedre. Antar at det er et forsøk på å nå nye seere… Kjipt.

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

herregud jeg er så lei av close up bilder av en eller annen 25-årings ræv som tar knebøy😅 ekstremt synd at dette programmet også skal bli preget av sånne folk når det alltid har vært med normale, ekte mennesker før. Liker heller ikke det nye panelet - liker forsåvidt Benjamin Silseth, men de to andre er jo like interessante som en våt kjøkkenklut.

Årets sesong blir nok ræva. Kommer fortsatt til å se på da, realityjunkie som jeg er 👀

  • Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det burde vært alle over 30 år på det programmet. Så det virket mer ekte.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beyblade skrev (2 timer siden):


Syntes også det burde være en regel om at folk med mindreårige barn ikke fikk delta. Skjønner ikke hvorfor foreldre skal delta på et program på TV hvor de skal «gifte seg» med en vilt fremmed og leke ektepar på TV. Har barn selv, og syntes det er en smule egoistisk mtp barna som må deale med at alle kan se dette på TV. 

Ikke minst det faktum at foreldrene også er borte fra barna i den perioden innspillingen varer. De skal jo "være gift" med partner, og bo sammen 24/7, og ikke treffe familie utenom. 

Jeg tenker også at det er ganske vilt å i det hele tatt ønske å gjøre dette når man har små barn.

  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (1 time siden):

Ikke minst det faktum at foreldrene også er borte fra barna i den perioden innspillingen varer. De skal jo "være gift" med partner, og bo sammen 24/7, og ikke treffe familie utenom. 

Jeg tenker også at det er ganske vilt å i det hele tatt ønske å gjøre dette når man har små barn.

Enig, jeg kjenner at jeg har null respekt for sånne folk, det sier så mye.

(Avsporing: Har tenkt på det før også med f.eks Robinson-deltakere, de som kommer langt er lenge borte fra familien, det varer jo opptil 40 dager. Og de er ikke i en leilighet i Oslo eller en gård på Toten, men på en føkkings øde øy! Hvis noe skulle skje da?!)

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

harma skrev (15 timer siden):

Jeg er også av de som ble skuffet, har likt de foregående sesongene veldig godt, men hele realityaspektet de legger til nå liker jeg ikke. Forstår ikke castingen (annet enn at det kanskje er mangel på «ordinære» deltakere?), og liker også «ekspertpanelet» som har vært med før mye bedre. Antar at det er et forsøk på å nå nye seere… Kjipt.

Ja det er godt mulig, at de ikke klarte å finne noen andre deltakere og «måtte» ta de som stiller opp på hva som helst.

Snart ser vi sikkert Ørjan i naked attraction også. Mens i program som farmen og feks 71grader nord har de mange andre som faktisk melder seg på, så her trenger de ikke hente inn de som er mest PR kåte, og da blir de jo valgt vekk (ref Ørjans påmelding og avvisning til farmen)

Endret av Smos1
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Beyblade said:

Syntes også det burde være en regel om at folk med mindreårige barn ikke fikk delta. Skjønner ikke hvorfor foreldre skal delta på et program på TV hvor de skal «gifte seg» med en vilt fremmed og leke ektepar på TV. Har barn selv, og syntes det er en smule egoistisk mtp barna som må deale med at alle kan se dette på TV. 

Det støtter jeg. At en psykolog, som vel er obligatorisk i forkant, i det hele tatt lar dette passere, er smått utrolig. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (2 minutter siden):

At fagfolk selger sjela si til det der står det ikke akkurat respekt av. 

Enn så lenge er de vel mer "programmledere" enn fagfolk. Og strengt tatt har vi ikke sett andre enn Benjamin (Som omtales som programleder i avisene) snakke med deltagerne før de "gifter seg". 

Jeg er veldig spent på om de to andre vil fremstå som interessante personligheter etter hvert, eller om de bare er der som "alibi". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (25 minutter siden):

Enn så lenge er de vel mer "programmledere" enn fagfolk. Og strengt tatt har vi ikke sett andre enn Benjamin (Som omtales som programleder i avisene) snakke med deltagerne før de "gifter seg". 

Jeg er veldig spent på om de to andre vil fremstå som interessante personligheter etter hvert, eller om de bare er der som "alibi". 

Benjamin er psykolog

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om Cecilies reaksjon under bryllupsmiddagen med klirring i glassene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (6 timer siden):

Enn så lenge er de vel mer "programmledere" enn fagfolk. Og strengt tatt har vi ikke sett andre enn Benjamin (Som omtales som programleder i avisene) snakke med deltagerne før de "gifter seg". 

Jeg er veldig spent på om de to andre vil fremstå som interessante personligheter etter hvert, eller om de bare er der som "alibi". 

Benjamin er jo utdannet psykolog og jobber som det.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, Christina82 said:

Hva syns dere om Cecilies reaksjon under bryllupsmiddagen med klirring i glassene?

På en måte skjønner jeg henne… 🙈 Men hun bjudar jo på i andre settinger så jeg skjønner ikke helt hvorfor akkurat det var så ille. Fint at hun er tydelig på grensene sine da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (5 timer siden):

Benjamin er psykolog

Ja, han er det av yrke. Men det betyr ikke nødvendigvis at det arbeidet han gjør i dette programmet er å være psykolog for deltagerne.
Og så langt så har vi altså kun sett noen små glimt av at Benjamin snakker med enkelte av deltagerne under utvelgelsesprosessen (eller hva det nå er). Men vi har egentlig ikke sett så mye til hva disse ekspertene har gjort.
De sitter med bilder av de allerede utvalgte på bordet, og så plukker de ut en de forteller litt om, og sier hvorfor de har matchet disse to.
Det kan være bare meg, men jeg opplever ikke at noen av ekspertene har vist frem så mye av sin kunnskap i den matchingen som er gjort, eller i sine begrunnelser.
Det virker nesten mer som om de snakker etter et manuskript, enn at vi får se reelle diskusjoner på hvem de tenker passer sammen og hvorfor.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit skrev (8 timer siden):

Ja, han er det av yrke. Men det betyr ikke nødvendigvis at det arbeidet han gjør i dette programmet er å være psykolog for deltagerne.
Og så langt så har vi altså kun sett noen små glimt av at Benjamin snakker med enkelte av deltagerne under utvelgelsesprosessen (eller hva det nå er). Men vi har egentlig ikke sett så mye til hva disse ekspertene har gjort.
De sitter med bilder av de allerede utvalgte på bordet, og så plukker de ut en de forteller litt om, og sier hvorfor de har matchet disse to.
Det kan være bare meg, men jeg opplever ikke at noen av ekspertene har vist frem så mye av sin kunnskap i den matchingen som er gjort, eller i sine begrunnelser.
Det virker nesten mer som om de snakker etter et manuskript, enn at vi får se reelle diskusjoner på hvem de tenker passer sammen og hvorfor.

Det er jo nettopp det, jeg synes de drar sin egen profesjon ned i søla. 

Endret av Boetica
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener å huske at i alle fall i de tidligere sesongene så har vi fått være med på utvelgelsesprosessen, ulike tester deltakerne har vært med på og hvordan panelet har tenkt når de har satt de sammen? Nå var det så mye mindre av det og rett på bryllup i stedet. Hadde vært interessant å se mer av hva panelet har tenkt.

Endret av harma
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

harma skrev (35 minutter siden):

Jeg mener å huske at i alle fall i de tidligere sesongene så har vi fått være med på utvelgelsesprosessen, ulike tester deltakerne har vært med på og hvordan panelet har tenkt når de har satt de sammen? Nå var det så mye mindre av det og rett på bryllup i stedet. Hadde vært interessant å se mer av hva panelet har tenkt.

Enig!

 

føles nesten som de har tenkt på helt andre ting enn hvem som passer sammen. Hvordan er det mulig å matche et par der en har hund og den andre er superallergisk? Også skeptisk til paret med yngre barn. Burde ikke vært med personer med mindreårige barn. Har selv hatt foreldre som giftet seg ofte, selvom det var uten kameracrew på slep var det veldig slitsomt å forholde seg til skiftende familiesammensetninger. Skal barna være med når de flytter sammen? Eller vil barna møte ny partner om de velger å bli til slutt?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JennieB skrev (1 time siden):

Enig!

 

føles nesten som de har tenkt på helt andre ting enn hvem som passer sammen. Hvordan er det mulig å matche et par der en har hund og den andre er superallergisk? Også skeptisk til paret med yngre barn. Burde ikke vært med personer med mindreårige barn. Har selv hatt foreldre som giftet seg ofte, selvom det var uten kameracrew på slep var det veldig slitsomt å forholde seg til skiftende familiesammensetninger. Skal barna være med når de flytter sammen? Eller vil barna møte ny partner om de velger å bli til slutt?

Hvis de gjør som i Australia, så flytter de sammen uten barna. (Den leiligheten de skal bo i er jo ikke egentlig tilpasset noe større familie enn et nygift par.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får vi servert enda et program, der en gjeng overfladiske, selvsentrerte mennesker med et gedigent oppblåst selvbilde får vist seg frem for det norske folk. Jeg blir rett og slett trist av å se at det er overfladiskhet og intriger som dominerer i omtrent alle tv program for tiden. Og denne versjonen av GVB er åpenbart blant verstingene. Fokuset på tv i dag er intriger, konkurranse, ut/innstemming og overfladiskhet. Hva er det som skjer med samfunnet? Er det dette folk vil ha? Når dagens "forbilder" består av influenzere og sminkedokker som bruker all fritid på å stå og jåle seg foran speilet, da forstår jeg at samfunnet har båret galt av sted. På den mannlige siden av dette, har vi de oppblåste mennene som selv tror de er alfahanner og guds gave til kvinnen.

Jeg var skeptisk til den forrige versjonen av dette programmet, og håpte på at det ville være noen forbedringer, siden det var svært få som endte opp som par. Men nei, det ble bare hundre ganger verre. Er ingen sjanse i havet at noen av disse kommer til å holde sammen. Dette er ikke mennesker som klarer å tilpasse seg i et samliv, med de forpliktelser det innebærer. Kravene og egoet deres er altfor stort.

  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...