Gå til innhold

Hva er verst? Psykisk vold eller å være utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Useless skrev (14 minutter siden):

Dette er helt klart psykisk vold! 

Jeg har vært den personen du beskriver og min eks har gjort sånne bagateller du har gjort og angret. Det jeg har utsatt henne for i mange år med sinne og stygge ord er helt forferdelig for en person å må gå igjennom, det var det siste jeg egentlig ville, men var ikke klar over hvor ille jeg var. Nå vet jeg og jeg vet hva hun har gått igjennom og det gjør vondt i hele meg. Hun sa hun skulle ønske jeg hadde slått henne i stedet slik at det hadde vært lettere for henne å bryte ut. Psykisk vold er så uenderlig mye verre og kan ødelegge personene som blir utsatt for det!

Hva fikk deg til å innse, at det du gjorde var feil og ødeleggende for kjæresten din? Kjæresten min forstår ikke det, og sier det lille kysset er verre og at det er jeg som er idioten her. 

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Utroskap som lyves om er psykisk vold. For på en eller annen måte bidrar du til at den andre parten holdes uvitende og /eller utsettes for løgner og blir sakte og sikkert psykisk syk av å bli fortalt at hen er gal som tror du er utro.

Anonymkode: 1f24b...2db

Enig. Men jeg fortalte det til han dagen etter, og knakk sammen i gråt, siden jeg angret så fælt. 

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva fikk deg til å innse, at det du gjorde var feil og ødeleggende for kjæresten din? Kjæresten min forstår ikke det, og sier det lille kysset er verre og at det er jeg som er idioten her. 

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Hun gikk fra meg og vi ble separert. Da fikk jeg vite mye. Og fikk vite enda mere i går da hun ble med på kartleggingssamtale for sinnemestringskurs for meg. Jeg fikk meg en kalddusj av dimensjoner. Jeg har vært forferdelig overfor den personen i verden jeg brydde meg mest om. Hun har i lang tid prøvd å få meg til å forstå, men jeg har bagatellisert og avfeid. Til slutt satt hun bare igjen med forrakt og ingen kjærlige følelser overfor meg.

Vi har en sønn sammen og jeg kan ikke fortsette å være som jeg er for hans skyld og for sammarbeidet med mor. Han er den uskyldige parten og jeg må både innse å gjøre endringer med meg selv. Det er vondt ja, men kan ikke sammenlignes med hva jeg har utsatt partneren min for.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva fikk deg til å innse, at det du gjorde var feil og ødeleggende for kjæresten din? Kjæresten min forstår ikke det, og sier det lille kysset er verre og at det er jeg som er idioten her. 

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Klart han gjør det, han bedriver med psykisk vold, om du hadde glemt å ta ut søpla en dag så hadde sikkert det vert verre i hans øyne enn alt han utsetter deg for. 

Rett og slett fordi han føler han har rett til å behandle deg dårlig. De gangene han ikke oppfører seg bra kan han alltid peke på noe annet å grine «men du gjorde sånn og sånn»

Han er umoden og uten refleksjonsevne i tillegg til å være slem, spør deg heller om du vil være sammen med en sånn mann enn om hvem som har rett. Du vet utmerket godt hvem som har rett her.

Anonymkode: c0eb9...bba

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite kyss og du angrer? Gå videre, glem det bort og fortsett med livet ditt. Du har lært leksa di. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil faktisk si utroskap er psykisk vold. Det å bli bedratt kan ødelegge psyken til en person så jævlig at de sliter lenge etterpå. Jeg var en av de som slet lenge etter å funnet ut av eksen var utro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd begge, og for meg var utroskap verst og satt flest spor i ettertid om jeg måtte velge. Utroskapen føltes også ut som en form for psykisk vold. Mange bedriver med psykisk vold uten de er klar over det, utroskap er bevisst og en mye kaldere handling å gjøre mot noen man er glad i i mitt hode.

Anonymkode: 37fbd...a02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har opplevd begge, og for meg var utroskap verst og satt flest spor i ettertid om jeg måtte velge. Utroskapen føltes også ut som en form for psykisk vold. Mange bedriver med psykisk vold uten de er klar over det, utroskap er bevisst og en mye kaldere handling å gjøre mot noen man er glad i i mitt hode.

Anonymkode: 37fbd...a02

Her var det motsatt. Jeg ble utsatt for psykisk vold og det var helt klart verst. Det å leve i angst, gå på eggeskall. Forundrer meg ikke om fyren også var utro, men det bryr jeg meg i så fall ingenting om. Synes sviket etter vold er verre enn sviket etter utroskap. For å ikke snakke om angsten som følger med det å bli utsatt for vold.

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk vold anses som mer skadelig enn fysisk vold, så svaret på spørsmålet er at psykisk vold er verst. 

Anonymkode: f78b1...ccf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du selv syns et kyss er utroskap så er det en dårlig ting å gjøre, helt uavhengig av hva partneren din gjør ellers. Hvis vi skal slippe å stå til ansvar for feil vi gjør fordi andre gjør mer alvorlige feil, så slipper vi i såfall unna det meste av det gale vi gjør uten å måtte ha dårlig samvittighet og ta konsekvenser.

Jeg tenker også at utroskap fint kan oppleves som psykisk vold i en del situasjoner da det fører til akkurat de samme følelsene hos den som blir bedratt.

Når det er sagt så bør du komme deg bort fra en som oppfører seg mot deg på den måten du beskriver. Langt bort også. 

Endret av servitrise&suppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er verst å gjøre mot en person? Utsette en person for psykisk vold(være respektløs mot dama si, komme med trusler under krangler, gjøre hun redd under krangler, si stygge ord (hore, bitch osv i krangler), ha en respektløs holdning/snakkemåte, kritiserende, kjeftete og sinna på hun) eller å være utro med et lite kyss (meg STOR anger), men ellers et godt mennekse som eier respekt?

Anonymkode: 1c6a3...7b7

Psykisk vold er verst

Anonymkode: 04642...cf8

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes utroskap er psykisk vold mot den man liksom elsker jeg

Anonymkode: b0cb4...ca5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utroskap som lyves om er psykisk vold. For på en eller annen måte bidrar du til at den andre parten holdes uvitende og /eller utsettes for løgner og blir sakte og sikkert psykisk syk av å bli fortalt at hen er gal som tror du er utro.

Anonymkode: 1f24b...2db

Jepp. Jeg ble til slutt helt paranoid etter at eksen og familien hans i flere måneder bedyret at han var trofast, mens jeg var sjalu og kontrollerende. Det stemte ikke med det jeg så og følte. Jeg var den siste som fikk vite om forholdet. 

Anonymkode: 7b60f...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (19 timer siden):

Hvorfor tar du ikke ut skilsmisse?

Kan ikke pga barna og noen andre detaljer, det er mange grunner bak dessverre. 

Anonymkode: 5effe...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kysse på andre når det er partneren en vil ha?

Det er for meg helt klart at den psykiske volden er verst. Og jeg tenkte litt sånn at når han driver på slik med deg så sitter du i allefall ikke der med følelsen av å være elsket, ha trygghet og aksept. 

Kan det hende at du kysset den andre i søken etter dette? 

Logisk sett så er ikke typen din en partner en ønsker å ha hvis han behandler deg slik.

 

Endret av Forundret..
Trykket lagre for tidlig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kan ikke pga barna og noen andre detaljer, det er mange grunner bak dessverre. 

Anonymkode: 5effe...8ca

Dette var merkelig. Du er utsatt for psykisk vold og velger å bli pga barna. Det beste for barna er at du går eller får slutt på den psykiske volden. Utøver han psykisk vold mot barna? Opplever de at deres mor blir utsatt for psykisk vold? 

Jeg var sånn at jeg var mye sint og sa stygge ting til min partner, dette kunne til slutt ikke skjules for min sønn og jeg sa av og til ting som er du dum eller til sønnen min også. Når mor gikk i mellom så eskalerte det.

Det var rett av henne å gå, for nå har jeg tatt grep og gjort endringer, noe som er bra for min sønn og vi har nå et mye bedre forhold og vi har han 50/50 uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...