Gå til innhold

Ernæringsfysiolog vil ha forbud mot store sjokoladeplater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Kittykat said:

Jeg er delvis enig med deg. Jeg skulle ønske at vi lærte mer om sunn mat, et skikkelig kosthold og eventuelt sukkeravhengighet på skolen. Jeg har alltid vært glad i snop og snacks, spesielt sjokolade. Og som du sier, så er ikke viljestyrken stor når det er tilbud på sjokolade eller smågodt. Og så er det et sjakktrekk av butikken å plassere snopet rett ved kassen når man skal betale for da er det jo ganske lett og enkelt å bare ta med seg en sjokoladeplate eller to i tillegg.

Jeg personlig tror at jeg kunne tatt bedre valg hvis jeg hadde mye bedre kunnskap, og det hadde kanskje vært enklere å velge vekk sjokoladen og brusen hvis det hadde vært dyrere, for da hadde man kanskje tenkt mer over om man ville brukt så og så mye penger på det istedenfor å kjøpe litt ekstra mat.

 

Jeg har mer enn nok kunnskap, greier ikke ta gode valg likevel. 😆 Jeg ser jo at mitt sukkerforbruk steg da jeg fikk bedre økonomi. Som student tok jeg meg ikke råd til så mye, men nå er vi to voksne med god økonomi og vi biter lett på kampanjer av typen 5 for 100... 🙄 Vi VET det er dumt, men vi er svake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et bedre forslag hadde vært å lagd sjokoladeplater i flere størrelser og det burde kostet det samme i kilopris. Ja, amerikanerne har supersize på nesten alt, men det er faktisk ikke så mange land som har disse svære sjokoplatene vi har. 

Anonymkode: 7ce5b...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...